اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقت جهت ورزش کردن ندارند. در این مطلب شما را با ۶ ورزش راحت که می توانید آنها را در محل کارتان انجام دهید، آشنا می کنیم.

6 ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقت جهت ورزش کردن ندارند. در این مطلب شما را با ۶ ورزش راحت که می توانید آنها را در محل کارتان انجام دهید، آشنا می کنیم.

آیا ورزشی است که بتوانم آن را در محیط کارم انجام دهم؟

همه ما می دانیم که نشستن  پشت میز در تمام روز جهت سلامتی بد هست، ولی کارهای کوچکی است که می توانید به آسانی در دفتر کارتان انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام روز پشت میز نشین نبوده اید. حرکات کوتاه کاردیو، تمرینات قدرتی و کششی، بین جلسات می تواند به اصلاح آمادگی جسمانی شما در طول روز و داشتن انرژی زیاد کمک کند. دفعه بعدی که  از کار روزانه خسته شده است بودید، بعضی از این ورزش ها که حتی پشت میزتان میتوانید انجام دهید را امتحان کنید.

 

۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

حرکت دیپ عضله سه سر بازو (Tricep Dips)

پشت به میز بایستید. دست های خود را روی میز قرار دهید و آرنج را ۹۰ درجه خم کنید. پاها را برابر خود به سمت بیرون قرار دهید، سپس بازوهای تان را به آرامی صاف کنید. چند بار این تمیرین را تکرار کنید تا احساس کنید عضلات سه سربازو در حال سوختن هستند. همچنین این ورزش را می توانید در اتاق ناهار خوری یا در فضای بیرون روی نیمکت انجام دهید.

 

حرکت کشیدن ساق پا (Calf Raises)

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقت جهت ورزش کردن ندارند. در این مطلب شما را با ۶ ورزش راحت که می توانید آنها را در محل کارتان انجام دهید، آشنا می کنیم.

با این حرکت ساق پا را همزمان کشیده و تقویت می کنید. به سادگی بایستید سپس پاشنه های پا را به سمت بالا بلند کنید تا زمانی که کامل روی انگشتان پای تان ایستاده باشید. جهت حفظ تعادل می توانید دست تان را به میز یا دیوار بگیرید. این ورزش جهت به جریان افتادن خون بعد از نشستن طولانی مدت و جهت ساخت عضلات ساق پا عالی عمل می کند.

 

حرکت بالا آوردن زانو (High Knees)

هیچی چیز بهتر از یک حرکت انفجاری کاردیو نمی تواند رخوت نیم روزی را از بدن تان دور کند. اگر جهت تان کمی عرق کردن مهم نیست، تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و یک ورزش اصلاح دهنده انرژی مثل بالا آوردن زانو یا دویدن درجا را امتحان کنید. این کار جهت قلب تان عالی است و می توانید چندین بار در طول روز انجامش دهید.

 

حرکت چرخش نشسته (Seated Twist)

۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

ورزشی عالی جهت تمام کسانی است که از درد کمر یا گرفتگی گردن زحمت می برند. به سادگی در حال نشسته به یک طرف بچرخید و از پشتی صندلی جهت چرخاندن ستون فقرات تان استفاده کنید به صورتی که صورت تان در سمت پاهایتان باشند. این حرکت را به تعداد دلخواه به هر دو طرف انجام دهید.

 

حرکت کرانچ میز (Desk Crunches)

بدون اینکه فشاری را احساس کنید، با انجام حرکات کرانچ به صورت ایزومتریک به عضله های شکم خود فرم دهید. آرنج خود را روی ران پا قرار داده و تلاش کنید با درگیر کردن عضلات شکم، سینه را به سمت پاها خم کنید. جهت ۱۰ ثانیه صبر کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید. اگر یک توپ پیلاتس دارید از آن به جای صندلی استفاده کنید ( یک راه عالی جهت درگیر کردن بدن تان در تمام طول روز ) و با جلو و عقب کردن توپ این حرکت را اصلاح بخشید.

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقت جهت ورزش کردن ندارند. در این مطلب شما را با ۶ ورزش راحت که می توانید آنها را در محل کارتان انجام دهید، آشنا می کنیم.

** کرانچ یکی از متداول ترین حرکات ورزشی شکم هست. این حرکت عمدتاً روی عضله راست شکم کار می کند، ولی همچنین عضله مایل را نیز تقویت می کند.

** شما می توانید بدون حرکت دادن عضله ها نیز خود را نیرومند کنید. به این روش ایزومتریک می گویند. در تمرینات ایزومتریک عضلاتتان نیرومند می شوند، ولی حرکتی نمی کنند. می گویید چگونه؟ تصور کنید که کف دستهای تان را به مدت چند ثانیه با نهایت قدرت به طرف همدیگر فشار می دهید. در قفسه سینه و بازوها احساس فشار می کنید، ولی دستهای تان اصلا تکان نخورده اند. با این کار یکی از حرکات ایزومتریک را انجام دادید.

 

حرکت دست های دعا کننده (Prayer Hands)

۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

شاید آرام ترین حرکت در این لیست باشد، با انجام این حرکت احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت، ضمن این که باعث خوش فرم شدن بازوها می شود. کف دست ها را به حالت دعا روی جلوی سینه قرار دهید، سپس تا جایی که می توانید با هر دو دست به سمت برابر فشار بیاورید. تعجب خواهید کرد که فقط از مقاومت در برابر قدرت بدن خود تا چه حد فشار به بدن تان وارد خواهد شد.

عبارات مهم : حرکات ورزشی – ورزشی عالی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

واژه های کلیدی: حرکات ورزشی | ورزشی عالی | سلامتی | عضلات | سلامت | انرژی | احساس | امتحان

6 ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

۶ ورزش راحت که می توانید در محل کارتان انجام دهید

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو