پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

همه فکر می کنند میوه ها به علت آنکه بسیار پر ویتامین و بافایده هستند تمامی افراد می توانند از آنها مصرف کنند در صورتی که بعضی از

میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

همه فکر می کنند میوه ها به علت آنکه بسیار پر ویتامین و بافایده هستند تمامی افراد می توانند از آنها مصرف کنند در صورتی که بعضی از میوه ها قند بالایی دارند که جهت افراد دیابتی مضر محسوب می شوند

 میوه هایی جهت مبتلایان به دیابت

میوه در زیاد رژیم های غذایی وجود دارد. شاید شما چربی، گوشت قرمز یا بعضی شیرینی جات را جهت خود منع کنید ولی معمولا کمتر پیش می آید که مصرف میوه منع شود. از آنجایی که میوه ها دارای فیبر و ویتامین فراوانی هستند کمتر از سایر مواد غذایی مضر هستند ولی بعضی از میوه ها از میزان قند بالایی برخوردارند که جهت افراد مبتلا به دیابت(Diabetes) بسیار مضر است.

برخی از میوه ها نیز خاصیتی کاملا دارویی دارند، یعنی می توانند جهت افراد مبتلا به دیابت بسیار سودمند باشند. زیاد میوه ها حاوی قند هستند، مانند لیمو که علی رغم اینکه ویتامین C  موجود در لیمو از سایر میوه ها زیاد است ولی این میوه قند بسیار بالایی دارد. ولی تعدادی از میوه ها، قند کمتری نسبت به بقیه دارند و مناسب افراد مبتلا به دیابت می باشند.

میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

 

تمشک

قند موجود در هر فنجان تمشک، چیزی در حدود ۵ گرم می شود، تمشک مقداری از فیبر بدن شما را می تواند تامین کند. اگر می خواهید وزن کم کنید از تمشک استفاده کنید تا زیاد سیر بمانید. بیشتر توت ها از این خاصیت برخوردار هستند ولی تمشک در بین توت ها فیبر بسیار بالایی دارد.

 

همه فکر می کنند میوه ها به علت آنکه بسیار پر ویتامین و بافایده هستند تمامی افراد می توانند از آنها مصرف کنند در صورتی که بعضی از

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از شگفت آور ترین میوه های کم قند هست. لیکن در عین حال که بسیار شیرین و خوشمزه است بسیار بسیار کم قند دارد. یک فنجان توت فرنگی خام در حدود ۷ گرم قند دارد که این مسئله جهت افراد دیابتی بسیار خوشحال کننده هست. این میوه جهت تامین ویتامین C بدن نیز بسیار توصیه می شود.

 

کیوی

این میوه نیز ویتامین C بالا و قند پایین دارد. کیوی فواید بسیار خوبی جهت دستگاه گوارش به خصوص معده نیز دارد. در هر یک کیلو کیوی فقط ۶ گرم قند یافت می شود.

 

میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

گریپ فروت

گریپ فروت از مرکبات پر خاصیت است و جهت افرادی که به دنبال میوه های بدون قند هستند بسیار بافایده هست. نیمی از یک گریپ فروت بزرگ تنها ۹ گرم قند دارد. مصرف این میوه همراه با صبحانه بسیار توصیه شده است است.

 

آووکادو

همه فکر می کنند میوه ها به علت آنکه بسیار پر ویتامین و بافایده هستند تمامی افراد می توانند از آنها مصرف کنند در صورتی که بعضی از

این میوه نیز دارای قند طبیعی ولی میزان بسیار کمی از آن هست. یک آووکادو کامل خام فقط یک گرم قند دارد. چربی های سالم در این میوه به وفور یافت می شود که این عنوان به شما کمک می کند تا دیر تر احساس گرسنگی داشته باشید.

 

پرتقال

پرتقال نیز یکی دیگر از میوه های میان وعده مناسب جهت افراد مبتلا به دیابت هست. این میان وعده، کم کالری است و ویتامین C  بدن شما را تا حد قابل توجهی زیاد کردن می دهد. یک پرتقال معمولا ۱۲ گرم قند و ۷۰ کالری دارد.

میوه های کم قند مناسب جهت دیابتی ها

 

هلو

هلو نسبت به دیگر میوه ها کمی زیاد قند دارد ولی بازهم در رده میوه های کم شیرینی به شمار می رود. یک عدد هلو میانگین ۱۳ گرم شکر دارد که بسته به میزان پیشرفت دیابت می توانید از آن استفاده کنید.

 

همه میوه ها ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر کافی در بر دارند و بعضی از آنها مقادیر کمتر یا بیشتری از این فواید را در خود گنجانده اند. با مصرف متعادل میوه ها به خصوص میوه های کم شیرینی می توان در عین حال که از میوه و سبزیجات مصرف می کنید بیماری خود را نیز تحت کنترل قرار دهید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : میزان پیشرفت – ویتامین C
منبع: shfaonline.ir

واژه های کلیدی: میزان پیشرفت | ویتامین C | ویتامین | استفاده | پرتقال | شیرینی | آووکادو | فنجان | فرنگی | دیابت

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو