سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    آپنه خواب sleep apnea دراز مدت با ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی و قلبی مرتبط است بعد علائم آن را جدی بگیرید.

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این 7 علائم را دارید

    آپنه خواب sleep apnea دراز مدت با ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی و قلبی مرتبط است بعد علائم آن را جدی بگیرید.

    وقفهٔ تنفسی درخواب یا قطع تنفس در خواب‘ یا آپنه خواب Sleep apnea یک اختلال است که باعث توقف تنفس جهت مدت کوتاهی در طول خواب می شود. این دوره ها به آپنه apneas نامیده می شود. آپنه ها معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول خواهند کشید و در موارد شدید، آپنه ها می توانند صدها بار در هر شب تکرار شوند. شخص با احساس خفگی به دفعات مکرر از خواب می پرد، هر کدام از آنها می تواند تا ۲ دقیقه نیز به طول انجامد، خود فرد معمولاً از آنها مطلع نمی گردد.

    این مسئله مرسوم تر از چیزی است که شما فکر می کنید و می تواند منجر به عواقب جدی شود. آپنه خواب sleep apnea دراز مدت با ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی و قلبی مرتبط هست. درمان زودهنگام می تواند به کم کردن این خطرات کمک کند. ولی اول باید از اتفاقی که رخ داده است مطلع شوید.

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    علائم مبتلا شدن به آپنه خواب:

     

    ۱٫ علائم آپنه خواب: شما هر لحظه خسته هستید

    خستگی یکی از بزرگترین علائم آپنه خواب هست. هنگامی که تنفس قطع می شود و مغز وجود این مسئله را به شکل خبر ارسال می کند، شما عملا از خواب بیدار می شوید-حتی اگر متوجه این بیداری نشوید. به گفته دکتر مایک بروس Michael Breus یکی از اعضای هیئت مشاوره آکادمی پزشکی خواب امریکا: “مغز شما باید ۳۰ ثانیه کامل بیدار بماند تا بفهمد که واقعا بیدار است.”

    اما بیدار شدن از خواب، حتی اگر فقط چند ثانیه باشد، می تواند تناوب خواب شما را مختل کند، و صبح روز بعد خسته تر هستید.در حال حاضر خستگی تنها نشانه آپنه خواب نیست و نشانه های دیگری هم دارد. به همین علت پزشکان به دنبال مجموعه علائم دیگر می گردند که نشان دهد خستگی شما با آپنه خواب در ارتباط است.

    آپنه خواب sleep apnea دراز مدت با ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی و قلبی مرتبط است بعد علائم آن را جدی بگیرید.

     

    ۲٫ علائم آپنه خواب: صدای خر و پف شما گوش فلک را کر می کند

    در کنار خواب آلودگی روزانه، خر و پف با صدای بلند دومین علامت عمده نشان دهنده آپنه خواب هست. به گفته دکتر بروس، همه کسانی که آپنه خواب دارند خر و پف نمی کنند ( و همه کسانی هم که خر و پف می کنند، آپنه خواب ندارند. ) ولی خر و پف بلند یکی از علامت های بسیار مرسوم در آپنه خواب است.

    به گفته دکتر راپوپورت، نفس کشیدن با یک راه هوایی تقریبا بسته باعث ایجاد لرزش شده است و صدای خر و پف را ایجاد می کند. این صدا می تواند نشان دهنده انسدادی باشد که باعث ایجاد آپنه خواب می شود. ولی در حقیقت این توقف بین خر و پف هاست که باید زیاد موجب نگرانی شما شود: این توقف نشان دهنده زمانی است که شما نفس نمی کشید.

    به گفته دکتر راپوپورت ” اگر هیچ حرکت هوایی وجود نداشته باشد، هیچ صدایی وجود نخواهد داشت.” همراه با خر و پف شدید، کسی که کنار شما خوابیده است ممکن است متوجه بریده بریده نفس کشیدن، خرناس یا تقلای شما جهت نفس کشیدن شود. این علایم ممکن است جهت فردی که کنار شما خوابیده بسیار دلواپس کننده و هشدار دهنده باشد ولی احتمالا خودتان متوجه آن ها نمی شوید.

     

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    ۳٫ علائم آپنه خواب : هر کجا و هر زمانی خوابتان می برد

    اگر نمی توانید در یک سالن تاریک سینما بیدار بمانید یا هنگام تماشای تلویزیون روی کاناپه از هوش می روید، این می تواند به خستگی مفرط مرتبط با آپنه اشاره کند.

    به گفته دکتر راپوپورت، از آنجایی که خواب افرادی که دچار آپنه خواب هستند زیاد مختل می شود و خواب ارزش آشفته است بنابراین هر جا که فرصتش باشد بلافاصله به خواب می روند. البته این که هر وقت که خودتان بخواهید، چه جلوی تلویزیون و یا در سالن تئاتر به خواب بروید (خوش خواب بودن) با اینکه زمانی که نمی خواهید و به خواب می روید، تفاوت دارد و اولی طبیعی و دومی غیر طبیعی است.  

    و این مساله تنها منجر به ناراحتی دوستانتان که با شما در حال تماشای فیلم هستند نمی شود: بلکه باعث عواقبی مرگبار هم جهت شما خواهد شد. این مسئله به خواب رفتن ناگهانی یکی از خطرات عمده هنگام رانندگی است.

    آپنه خواب sleep apnea دراز مدت با ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی و قلبی مرتبط است بعد علائم آن را جدی بگیرید.

     

    ۴٫ علائم آپنه خواب: شما بی حوصله اید و کم حافظه هستید

    به گفته دکتر بروس، تغییرات خلق و خو و مشکلات حافظه و عدم تمرکز به خاطر کم خوابی با آپنه خواب همراه هستند.هنگامی که در عرض یک ساعت زیاد از ۵ تا ۱۵ بار از خواب بیدار می شوید، بدنتان نمی تواند وارد مرحله عمیق و ترمیم کننده خواب که جهت عملکرد صحیح مورد نیاز هست، شود.

    این مساله می تواند تاثیر منفی روی به خاطر آوردن شرح کوچک بگذارد مثل جایی که ماشین تان را پارک کرده اید و همچنین می تواند روی کیفیت تمرکزتان روی کارها هم تاثیر گذار باشد. و همان طور که می توانید تصور کنید اگر بد خوابی شبانه، هر شب تکرار شود پرسشها پیچیده ای برایتان بوجود می آورد.

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

     

    ۵٫ علائم آپنه خواب : صبحتان با یک سردرد نبض دار شروع می شود

    وقتی که شب نمی توانید نفس بکشید، از اکسیژن محروم می شود. وقتی که از اکسیژن محروم شوید، مغزتان از این اتفاق خوشش نیامده و بنابراین شما صبح با سردرد از خواب بیدار خواهید شد

    این یک نوع خاص سردرد نیست و معمولا ۱ تا ۲ ساعت بعد از بیداری که مغزتان بعد از پرسشها شبانه به اکسیژن مورد نیاز خودش برسد، از بین خواهد رفت.

     

    ۶٫ علائم آپنه خواب: شب جهت رفتن به دستشویی بیدار می شوید

    در حالی که بیدار شدن جهت دستشویی رفتن ممکن است از عوارض بالا رفتن سن – به خاطر بزرگ شدن پروستات – باشد، می تواند نشانه ای از آپنه خواب هم باشد. به گفته دکتر بروس: به این مسئله نوتیوریا nocturia گفته می شود. این طور به نظر میرسد که افراد به محض بیدار شدن به خاطر آپنه خواب حس می کنند که ادرار دارند

    از آن جایی که شما در مرحله ای سبک تر از خواب هستید(و هنوز خواب تان عمیق نشده است)، زمانی که حس طبیعی دفع به شما دست می دهد، راحت تر از خواب بیدار می شوید. ( نسبت به زمانی که به طور معمول تا صبح طول می کشد که آن را حس کنید.)

     

    ۷٫ علائم آپنه خواب: با دهان خشک و خارش گلو از خواب بیدار می شوید

    هنگامی که با دهان باز خر و پف می کنید، تنها فردی که کنارتان خوابیده متوجه آن نمی شود – حسی که صبح موقع بیدار شدن در دهانتان دارید هم سر نخ هایی به شما می دهد.

    وقتی این حجم از هوا از طریق دهانتان جریان پیدا می کند، در صورتی که تولید بزاق در این حد ندارید، دهانتان خشک می شود که باعث می شود نخستین چیزی که صبح بعد از بیدار شدن حس می کنید، دهان و گلوی خشک شده است باشد. “

     

    اگر فکر می کنید آپنه خواب دارید، چه کاری باید انجام دهید؟

    اگر هر کدام از علایمی که ذکر شد برایتان آشناست با پزشکتان ملاقاتی داشته باشید. گام بعدی جهت معاینه شما بررسی خوابتان در منزل یا آزمایشگاه است تا تعداد دفعاتی که تنفستان هنگام خواب قطع شده، شمرده شود.

    اگر تعدادش بیش از ۵ بار در ساعت بود، پزشکتان با توجه به شدت و علایمی که می تواند ایجاد کند گزینه های درمانی شما را در نظر می گیرد. رایج ترین درمان آپنه خواب دستگاه CPAP استماسکی روی بینی تان قرار می دهید که هوا را با وجود گرفتگی ها به داخل شش ها می فرستد. لوازم قابل تعبیه روی فک که مسیر هوایی را باز نگه می دارند هم می تواند به عنوان گزینه درمانی در نظر گرفته شوند.

    عبارات مهم : نفس کشیدن – بیداری

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: نفس کشیدن | بیداری | اکسیژن | سردرد | بیدار | سلامت | پیشگیری و بیماریها | بیماریهای مهم

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این 7 علائم را دارید

    دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو