امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

    مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

     درست است که زن ها باید جهت حل مشلات واژن با دکتر متخصص مشورت کنند، ولی بهتر است این اطلاعات را راجع به پرسشها واژن داشته باشند.

    مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

     درست است که زن ها باید جهت حل مشلات واژن با دکتر متخصص مشورت کنند، ولی بهتر است این اطلاعات را راجع به پرسشها واژن داشته باشند.

     بیایید با پرسشها تان روبرو شوید، پرسشها زیادی زیر کمربند وجود دارد. از خارش و بو گرفته تا برآمدگی و خونریزی، گاهی اوقات به نظر می رسد که به یک کتابچه راهنمای کاربری نیاز دارید. بنابراین ما با کارشناسان مشورت کردیم تا ۹ مشکلی که عموما به صورت یکسان در واژن بوجود می آید و نحوه برخورد با آن را با شما در میان بگذاریم!

     

    مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

    متوجه برجستگی های عجیبی در واژن می شوید

    چه کسی از دیدن یک توده یا علامت عجیب در قسمت های شخصی بدنش دلواپس نمی شود؟ ممکن است دلایل زیادی داشته باشد، ولی جدی نیست، به گفته دکتر آلیسا دویک (Alyssa Dweck) متخصص زنان و زایمان، علت این مسئله ممکن است هر چیزی باشد از یک موی زیر پوستی تا یک کیست چربی (ضایعه زیر پوست). قرار دادن پا در آب گرم می تواند نخستین خط دفاعی شما باشد، ولی در صورت ملتهب بودن این برجستگی می توانید کمی هم کرم هیدروکورتیزون (hydrocortisone) استفاده کنید. اگر ادامه دار یا دردناک شد، جهت بررسی نشانه های عفونت با دکتر تان مشورت کنید.

     

    بوی بد از واژن

    اگر از خط بیکینی تان بوی بدی به مشام می رسد، مطمئن باشید که مسئله ای وجود دارد، ولی مسئله این جاست که این بو می تواند هزاران علل احتمالی داشته باشد و شما می خواهید بدون در نظر گرفتن پرسشها متفاوت فورا به دکتر تان مراجعه کنید. اگر ترشحات تان بدبو شده است باشد می تواند علت آن عفونت باکتریایی مانند واژینوز باکتریال (bacterial vaginosis)  یا تریکومونیاز (trichomoniasis) باشد. به گفته دکتر مری جین مینکین ( Mary Jane Minkin) متخصص زنان و زایمان، در این صورت جهت درمان احتمالا به مصرف آنتی بیوتیک نیاز دارید.

    یک علت دیگر ایجاد بوی بد می تواند فراموش کردن تامپون یا کاندوم گیر کرده باشد. این مساله مرسوم تر از آن است که فکرش را بکنید و بینی شما قطعا به شما یادآوری خواهد کرد. دلواپس نباشید دکتر تان می تواند جهت بیرون کشیدن آن ها به شما کمک کند.

     درست است که زن ها باید جهت حل مشلات واژن با دکتر متخصص مشورت کنند، ولی بهتر است این اطلاعات را راجع به پرسشها واژن داشته باشند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید علت بوی بد ناحیه تناسلی زن ها چیست؟

     

    خونریزی دارید بدون این که وقت پریودتان باشد

    اگر گاهی لکه بینی دارید، ممکن است به علت عدم تعادل هورمونی در اثر مصرف قرص های ضد بارداری باشد، هر چند لکه بینی دائمی می تواند نشانه ای از عفونت، حاملگی و یا پولیپ در قسمت دهانه رحم باشد که حتما باید با دکتر تان در این مورد مشورت کنید. اگر خونریزی بعد از رابطه جنسی و به همراه ترشحات مشاهده می شود، می تواند نشانه ای از بیماری مقاربتی باشد، بنابراین باید به دکتر مراجعه کنید تا جهت بیماری سوزاک یا کلامیدیا برایتان آزمایش بنویسد. البته اگر فقط یک بار بعد از داشتن یک رابطه جنسی خشن خونریزی داشتید، مساله مهمی نیست.

    اگر می خواهید زیاد بدانید علت لکه بینی چیست؟|تفاوت بین لکه بینی و قاعدگی

     

    در واژن خارش دارید

    احساس می کنید مورچه ها در شلوارتان راه می روند؟ خارش مکرر به خصوص همراه با ترشح می تواند نشانه ای از عفونت قارچی یا التهاب باکتریایی واژن باشد، ولی اگر از درمان مناسب جهت این پرسشها استفاده کردید ولی هنوز هم خارش داشتید، ممکن است یک تصویر العمل پوستی راحت به صابون یا محلول های شستشوی خانمانه و یا حتی مواد شوینده لباس تان باشد. اغلب، نزدیک سال نو مراجعه کنندگان با این مسئله به مطب هجوم می آورند و علت آن هم استفاده از حمام نمک تازه یا صابون های جدیدی است که در اثر تبلیغات جهت سال نو خریداری کرده اند.

    مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

    اگر می خواهید زیاد بدانید درمان خارش واژن، علت و راه های برطرف خارش و سوزش واژن

     

    وجود ترشحات غیر معمول از واژن

    همان طور که تا الان خودتان متوجه شده است اید، وجود ترشحات غیر معمول می تواند به خاطر پرسشها متفاوت باشد، ولی وحشت نکنید اگر به صورت ماهیانه وجود دارد. زیاد زنان ترشحاتی را به عنوان خط مقدم پریودشان دارند که مربوط به فیزیولوژی بدنشان است و واقعا عادی است و باید باشد، ولی اگر متوجه عوض کردن در رنگ، قوام و یا بوی آن شدید به دکتر مراجعه کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید :۵ چیزی که ترشحات واژنی خبر از آن می دهد

     درست است که زن ها باید جهت حل مشلات واژن با دکتر متخصص مشورت کنند، ولی بهتر است این اطلاعات را راجع به پرسشها واژن داشته باشند.

     

    هنگام ادرار یا رابطه جنسی درد در واژن دارید

    درد واژن یا فرج می تواند نشانه ای از عفونت های مقاربتی باشد. اگر این درد به مدت یکی دو روز ادامه داشت، بهتر است با دکتر تان مشورت کنید. اگر درد فقط یکی دو بار بعد از رابطه جنسی اتفاق افتاده باشد، ممکن است به خاطر خشکی واژن ایجاد شده است باشد و می توانید از مقداری لوبریکانت (روان ساز) جهت حل آن استفاده کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید ۱۰ علت رابطه جنسی دردناک در زنان + راه حل

     

    مشکلات واژن زنان که همه زن ها باید با آن آشنا باشند

    احساس بی حسی و کرختی در واژن می کنید

    این مساله قطعا نباید اتفاق بیافتد، ولی معمولا در بیمارانی که دوچرخه سواری می کنند یا به طور مکرر در کلوب با دوچرخه ثابت کار می کنند، رخ می دهد

     

    دچار خشکی واژن شده است اید

    به نظر می رسد که خشکی واژن در زنان مسن تر دیده می شود، ولی به این شکلی که شما فکر می کنید، نیست. در واقع، خشکی می تواند بعد از بارداری یا مصرف بعضی داروها مانند آنتی هیستامین یا داروهای ضد افسردگی هم ایجاد شود.اگر شما احساس خشکی واژن دارید، از لوبریکانت (روان ساز) استفاده کنید و یا اگر کمکی نمی کند، به دکتر تان مراجعه نمایید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید درمان خشکی واژن بوسیله طب سنتی

     

    احساس دردی عمیق در واژن دارید

    درد واژن عمیق به خصوص هنگام رابطه جنسی می تواند نشانه ای از اندومتریوز یا کیست تخمدان باشد. دکتر شما بعد از معاینه لگنی یا سونوگرافی می تواند علت صحیح آن را تشخیص دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید ٨ توصیه مهم جهت داشتن واژن سالم

    اگر می خواهید زیاد بدانید زیبایی واژن بدون عمل جراحی

    عبارات مهم : رابطه جنسی دردناک – درمان خشکی واژن
    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

     

    واژه های کلیدی: رابطه جنسی دردناک | درمان خشکی واژن | ترشحات واژنی | رابطه جنسی | استفاده | خونریزی | عفونت | احساس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک