به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » اصول گزینش گهواره نوزاد

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    در ماه های ابتدایی نوزاد نیاز به مواظبت بسیار خاص دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند.

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    عبارات مهم : خواب نوزاد – استفاده

    مدل گهواره نوزاد

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    در ماه های ابتدایی نوزاد نیاز به مواظبت بسیار خاص دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند.

    گهواره ها در وقت طفولیت کودک عالی ترین گزینه جهت نگهداری و خواباندن نوزاد هست. در ماه های ابتدایی نوزاد نیاز به مواظبت بسیار خاص دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند. به علت اینکه در ماه های ابندایی نوزاد اکثرا در خواب به سر می برد داشتن مکانی مناسب و امن جهت خواب نوزاد بسیار اهمیت پیدا می کنید.

    در خرید گهواره نوزاد مورد اولی که باید توجه داشت ایمنی و راحتی مناسب است آیا که کودک در ماه های اول خود به استراحت در گهواره نزدیک والدین خود نیاز دارد و در ماه های بعد و فعال شدن می تواند در اتاق خواب نوزاد و در تخت خواب خود استراحت کند.

    در ماه های ابتدایی نوزاد نیاز به مواظبت بسیار خاص دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند.

    از آنجایی که گهواره نوزاد معمولا در تمامی نقاط منزل حضور دارد باید از لحاظ قشنگی هم اوضاع مناسبی داشته باشد تا هنگامی که در مکان های متفاوت قرار می گیرد با قشنگی خود توجه ها را به نوزاد بیش از پیش جلب کند.

    برخی از انواع آنها به علت داشتن آویز های موزیکال، چرخ و سبدهایی اضافی جهت قرار دادن وسایل نوزاد، قیمت بالاتری دارند. معمولا گهواره ها یک سرویس کامل خواب مشمول بر تشک، بالش و روانداز خاص نوزاد هم دارند. این گهواره ها معمولا تا پیش از یک سالگی مورد استفاده قرار می گیرند و بعد از آن، باید به فکر جایگزین دیگری باشید.

    از آنجایی که گهواره ها به هیچ عنوان مانند تخت خواب ها ایمن نیستند تمامی متخصصان پیشنهاد می کنند هنگام گزینش مدل گهواره نوزاد راحت ترین شکل را گزینش کنید. گهواره نوزاد به هیچ عنوان نباید متحرک باشد یعنی نه دارای چرخ باشد و نه پایه های هلالی شکل داشته باشد.

    مدل گهواره ایی که گزینش می کنید باید قادر به نگه داشتن وزن و اندازه زیاد از یک نوزاد باشد تا هنگام قرار دادن نوزاد درون آن مشکلی پیش نیاید و جای کافی جهت آزاد بودن نوزاد وجود داشته باشد. از گهواره هایی با کیفیت ساخت بالا و از شرکت ها معتبر خریداری کنید و حتما به پایه ها و جای پیچ ها قبل از خرید توجه کنید تا از محکم و امن بودن آنها اطمینان خاطر پیدا کنید.

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    حتی الامکان تلاش کنید از خرید مدل گهواره نوزاد چرخ دار دوری کنید ولی اگر باز هم خواستار خرید آنها هستید از نوع هایی که دارای قفل چرخ هستند استفاده کنید. فاصله استاندارد بین نرده های گهواره نوزاد نباید زیاد از ۶ سانتی متر باشد تا سر و گردن نوزاد در بین آن میله ها قرار نگیرد و باعث خفگی او نشود.

    تشک تخت اتاق خواب نوزاد هم باید کاملا با تخت گهواره فیت باشد و نباید فاصله ایی زیاد از دو انگشت بین کناره تشک و دو دیواره گهواره وجود داشته باشد. در زیر با چند نمونه از گهواره های ایمن، و مدلهای تخت اتاق خواب نوزاد، راحت و قشنگ آَشنا می شویم که می توانید نوزاد خود را با اطمینان بیشتری در آنها قرار دهید.

    در ماه های ابتدایی نوزاد نیاز به مواظبت بسیار خاص دارد و والدین باید در همه حال متوجه شرایط نوزادشان باشند.

    تخت گهواره و تخت ساده

    مدل گهواره ایی که گزینش می کنید باید قادر به نگه داشتن وزن و اندازه زیاد از یک نوزاد باشد

    اگر فضای کافی در منزل ندارید و تصمیم ندارید دوباره فرزند دار شوید، بهتر است جایگزین دیگری جهت گهواره پیدا کنید آیا که بعد از چند ماه، گهواره ها باید به انباری انتقال یافته شوند. در بازار نوعی تخت نوزاد وجود دارد که در زیر آن چند لولا قرار دارد.

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    در حقیقت تخت هایی است که توانایی تبدیل شدن به گهواره یا همان ننوی سنتی خودمان را دارند. این مدل به وفور در فروشگاه های ایرانی و خارجی به چشم می خورد. توصیه ای که در خرید باید به آن توجه کنید، فضایی است که می خواهید این تخت ها را در آن قرار دهید.

    تخت قابل اتصال به تخت والدین

    مزیت این تخت این است که کودک در تخت شخصی خودش، کاملا در کنار مادر قرار می گیرد

    شکل جدیدی از تخت های خاص نوزاد هم به تازگی وارد بازار شده است هست. تخت هایی که تنها سه طرف آن حفاظ دارد. طرف بدون حفاظ را می توان به تخت مادر چسباند و با استفاده از ابزار مخصوص، این دو تخت را به هم قفل کرد. ارتفاع آن قابل تنظیم است و هم سطح تخت پدر و مادر می شود.

    مزیت این تخت این است که کودک در تخت شخصی خودش، کاملا در کنار مادر قرار می گیرد بدون اینکه با غلت زدن های والدین دچار بدخوابی شود. این تخت ها هم قابل تبدیل به گهواره هستند.

    توصیه های مهم

    از شاخصه های مهم دیگر گهواره ها، وزن کم آن و توانایی جمع شدن و حمل و نقل ساده است تا جایی که حتی می توانید در مسافرت هم از آن استفاده کنید. البته استفاده از گهواره زیاد نمی تواند طولانی باشد چون نوزاد در ماه های اول عمر، جنب وجوش چندانی ندارد ولی بعد از حدود یک سالگی، استفاده از ننو یا گهواره خطرناک است چون هر لحظه امکان دارد کودک با حرکتی از گهواره سقوط کند.

    گهواره یا تخت را به دور از پنجره قرار دهید. پرده ها یک خطر بزرگ جهت نوزاد محسوب می شوند. ممکن است نوزاد پرده را بکشد و روی سرش بیفتد. محل قرار گرفتن گهواره همچنین باید به دور از تابش مستقیم آفتاب باشد. نور مستقیم آفتاب جهت نوزادان ناراحت کننده است.

    تا ۶ ماهگی مکانی جهت گهواره در اتاق خودتان تعیین کنید و تا حد امکان نوزاد را به تخت خودتان راه ندهید که در این صورت جدا کردنش بسیار مسئله خواهد شد.

    مناسب ترین مدل خوابیدن جهت نوزاد در گهواره «خوابیدن به پشت» هست، هرگز نوزادی که هنوز غلتیدن بلد نیست را روی شکم یا پهلو نخوابانید چون ممکن است دچار سندرم فوت ناگهانی بشود.

    گهواره های نوزاد زیبا

    گهواره نوزاد

    گهواره نوزاد چوبی

    انواع گهواره های نوزاد

    گردآوری: بخش اسرارخانه داری بیتوته

    منابع:

    otag.ir

    persianpersia.com

    واژه های کلیدی: خواب نوزاد | استفاده | گهواره | والدین | نوزادان | نوزاد | مهارتهای زندگی

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    اصول گزینش گهواره نوزاد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب