هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای آوردن توان اقتصادی مردم در عرصه تولید و اقتصاد هست، بعد پول ها کجاست آیا به تولید نمی آید.

    پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،احمد مهدوی ابهری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:روزنامه ای در خصوص صادرات محصولات پتروشیمی کشور عزیزمان ایران به ترکیه مطلبی با عنوان گیرکردن پول پتروشیمی کشور عزیزمان ایران در ترکیه نوشته بود، در حالی که این عنوان صحت نداشته و این همان اصل کار خبری است که بدون پرداختن به عمق و دقت، عنوان را مطرح کرده بود.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: خبرنگاری حرفه ای بزرگ است که در هر حال می توان به روند حرکت خدمتی یاری کند آیا که با بیان واقعیات مسئولان قادر به کتمان کردن نبوده و باید پاسخگو باشند.

    مهدوی ابهری بیان داشت: خبرنگاران با نوشتن تحلیل ها و گزارش هایی که برپایه قیاس حوزه های کاریشان باشد می توانند به کارآفرین کمک کنند از این رو از شما خبرنگاران تقاضا داریم تا در این زمینه با مبنا قرار دادن صنعت پتروشیمی زیاد از پیش فعال باشید، شما خبرنگاران باید مزیت ها و چالش های صنایع پتروشیمی، تأمین مالی و خوراک را با کشورهای صاحب مرتبه در این زمینه قیاس کنید آیا که مسئولان و نمایندگان وقت ندارند تا خودشان این پرسشها را بررسی کنند، بنابراین خبرنگار باید در همه حال مطلع کننده باشد.

    پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    در ۴ سال گذشته هیچ پتروشیمی جدیدی شروع نشده است

    وی با تاکید بر اینکه امروزه مثلث سه ضلعی آمریکا، اسرائیل و عربستان اقتصاد کشور عزیزمان ایران رامورد نشانه قرار دادند، افزود: دولت می تواند با اجرایی کردن درست اقتصاد مقاومتی به آسانی به مقابله با آنها بپردازد ولی متاسفانه هنوز در جامعه تعریف خوبی از این اصل ارائه نشده است.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: شما خبرنگاران باید این عنوان را مطالبه کنید و از دولت و مسئولان نظام بخواهید تا طبق اصول به طور ماهانه گزارشی از اجرای اقتصادی مقاومتی ارائه دهند، در این دولت نقدینگی بسیارافزایش یافته و این نشان از اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی است،اقتصاد مقاومتی به معنای آوردن توان اقتصادی مردم در عرصه تولید و اقتصاد هست، بعد پول ها کجاست آیا به تولید نمی آید.

    مهدوی ابهری تصریح کرد: در ۴ سال گذشته هیچ پروژه پتروشیمی جدیدی شروع نشده هست، تمامی افتتاح ها جهت گذشته بوده و جهت توسعه برنامه های قبلی کفایت نمی کند، آنچه از پروژه های قبلی کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته ملاک نیست.

    وی ادامه داد: البته بخش شخصی را تا حدی به سمت جلو حرکت داده ایم، بطوریکه چند هفته پیش نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با همکاری این بخش در سمت بوشهر کلنگ شروع پروژه ای را به زمین زده هست. مسئولان باید پاسخ دهند که تا چه میزان سرمایه گذاری جذب کرده اند.

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای آوردن توان اقتصادی مردم در عرصه تولید و اقتصاد هست، بعد پول ها کجاست آیا به تولید نمی آید.

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: وقت اقتصاد کشور شکوفا می شود که این پول ها صرف تولید صادرات محور شود ولی متاسفانه مردم اعتمادی به تبلیغ سرمایه های خود در جامعه ندارند به همین علت این پول ها در جامعه نمی چرخد.

    مسئله صادرات پتروشیمی کشور عزیزمان ایران به ترکیه حل شد

    مهدوی ابهری گفت: عنوان صادرات محصولات پتروشیمی کشور عزیزمان ایران به ترکیه مطلب حادی نبود و حل کردیم، ظاهراً بارهایی که از کشور عزیزمان ایران به ترکیه صادر می شد، آنها خواستار این بودند که محصولات صادراتی ما ابتدا به تایید سفارت ترکیه در کشور عزیزمان ایران رسیده و اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران و ترکیه آن را ثبت کند که تمامی این موارد اجرا شد.

    منشا بلوکه شدن پول پتروشیمی کشور عزیزمان ایران در چین فشارهای غیر رسمی از کانال عربستان و آمریکاست.

    وی با بیان اینکه پتروشیمی در تحریم نیست تا شرکت ها و بانک های چینی بخواهند محصولات صادراتی پتروشیمی کشور عزیزمان ایران را جریمه کنند، افزود: متاسفانه ما لقمه را دور سرمان چرخانده و در دهان می گذاریم به طوریکه محصولات ما ازدبی به چین رفته و در آنجا بین تجار خرد پخش می شود.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: اگر بحث تحریم برداشته شده، آیا بانک های ایرانی با بانک های چینی کار نمی کنند تا گشایش ال سی انجام شود، تجار چین نیز بازی درمی آورند که چون منشا صادرات کشور عزیزمان ایران است باید با احیاط برخورد کرد.

    تأخیر سه ماهه وزیر نفت در اطلاع از مسئله صادرات پتروشیمی به چین

    وی گفت: انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی بلافاصله طی یک نامه محرمانه این عنوان را به اطلاع جهانگیری معاون اول مدیر جمهور رساند، این مقام مسئولان نیز خواستار پیگیری وزیر اقتصاد و وزارت خارجه به این امر شد، بعد از گذشت سه ماه از تلاش ما زنگنه وزیر نفت گفت: « چه خبر شده است است؟ »

    پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: وزیر اقتصاد به چین رفته و در آنجا جهت حل این عنوان مذاکراتی داشتند که در نهایت کشور چین اعلام کرد که گمرک آنها به سیستم بانکی وصل شده است و این عنوان مشکلی جهت کشور عزیزمان ایران ایجاد نخواهد کرد، بعد از این جلسه بازهم در عمل اتفاقی صورت نگرفت، از این رو کمیته ای در بانک مرکزی با حضور معاون وزیر اقتصاد و معاون بانک مرکزی تشکیل و پیشنهاد شد که بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران با بانک مرکزی چین جلسه ای بگذارند و در این جلسه تعدادی از تجار هر دو طرف نیز حضور داشته باشند تا این مسئله حل شود.

    مهدوی ابهری تاکید کرد: این وظیفه بانک مرکزی است که بین بانک های کشور عزیزمان ایران با چین ارتباط مستقیم ایجاد کند، ولی بانک های چینی جهت ما حساب باز نمی کنند و ما حتی شعبه ای در این کشور نداریم در حالی که این ضرورت احساس می شود لیکن ۴۰ درصد از حجم صادرات ما به این کشور است.

    وی تصریح کرد: صادرات پتروشیمی چه ترسی دارد که چینی ها نمی آیند تا از طریق روال معمولی با ما کار کنند.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ادامه داد: راه دور زدن تحریم ها را پتروشیمی ها درست انجام داده اند، اگر غیر از این بود در وقت تحریم ها پتروشیمی نمی توانست به داخل کشور ارزآوری داشته باشد.

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای آوردن توان اقتصادی مردم در عرصه تولید و اقتصاد هست، بعد پول ها کجاست آیا به تولید نمی آید.

    مهدوی ابهری با بیان اینکه ایجاد محدودیت جهت خروج ارز از جانب کشور چین را قبول داریم و هر کشوری می تواند قوانینی جهت خود وضع کند، گفت: آنها مدعی اند که سیستم بانکی و گمرکی ارزش با هم لینک شده است و مبدا کالای ورودی در سیستم ثبت می شود، پتروشیمی کشور عزیزمان ایران چه تقصیری دارد که نتواند در این روال قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: بعضی ادعا کرده اند که گشایش ال سی در پیدایش مسئله صادرات محصولات پتروشیمی کشور عزیزمان ایران به چین قصوری از طرف شرکت پتروشیمی است در حالی که همه می دانند گشایش ال سی وظیفه بانک مرکزی است.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی بیان داشت: در حال حاضر روش صادرات ما همان روش گذشته هست، آنها حرف از پولشویی می زنند ما هم قبول داریم وزارت خارجه و حاکمیت پای مذاکره بیایند.

    مهدوی ابهری بیان د اشت: پتروشیمی حتی لحظه ای هم تعطیلی ندارد و انبارهای ما ظرفیت ذخیره ای بیش از ۱۰ روز را ندارند، بنابراین با این میزان کالاهای تولیدی که حجم بیشتری از آنها صادرات می شودچه کنیم؟ به طور مثال ۹۵ درصد متانول و ۶۵ درصد اوره صادرات می شود.

    پول‌ها کجاست آیا به تولید نمی آید؟! ، مسئولان پاسخ دهند که چه میزان سرمایه‌گذاری جذب کرده اند

    وی گفت: با اینکه صادرات به روال عادی بازگشته ولی این عنوان میزان هزینه کرد صنایع پتروشیمی را زیاد کردن داده است.

    مدیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در آخر عنوان کرد: آمریکا تولیدش را در پتروشیمی زیاد کردن داده و راهش را نیز به آسیا نزدیک کرده تا کالاهایش را سریعتر برساند، آنها ضربه زدن به اقتصاد ما نشانه قرار داده اند، سه مثلت آمریکا، عربستان و اسرئیل دنبال این هستند که ببینند کشور عزیزمان ایران به غیر از نفت و گاز در چه مسئله ارزآوری دارد تا آن را دچار مخاطره کنند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: صنایع پتروشیمی | اقتصاد مقاومتی | پتروشیمی | صادرات | ایرانی | اقتصاد | مسئولان | محصولات | اقتصادی | مرکزی | ترکیه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین