لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    خونریزی در دوران قاعدگی جهت افراد متفاوت متفاوت هست. ولی گاهی در چند نوبت از قاعدگی جهت بعضی افراد، خونریزی، شدیدتر و سنگین تر اتفاق می افتد.

    7 علت خونریزی شدید قاعدگی

    خونریزی در دوران قاعدگی جهت افراد متفاوت متفاوت هست. ولی گاهی در چند نوبت از قاعدگی جهت بعضی افراد، خونریزی، شدیدتر و سنگین تر اتفاق می افتد.

     چرا خونریزی قاعدگی شما زیاد و سنگین تر از قبل شده است است؟

    وقتی صحبت از قاعدگی می شود، می دانیم که همه دوره ها مشابه هم نیستند. هر دختری می داند که بعضی زنان خونریزی قاعدگی شدیدی دارند! اگر هر لحظه از پدهای بهداشتی خیلی بزرگ استفاده می کنید در حالی که دوستان تان هر لحظه پدهای کوچک را مصرف می نمایند، نیازی به نگرانی نیست، ولی اگر خونریزی پریودتان عوض کردن چشمگیری داشته باشد و زیاد از معمول شود، احتمالا مشکلی پیش آمده است ( اگر پریودتان نسبت به معمول کمتر هم شود، باید با دکتر تان مشورت نمایید).

    دکتر جنیفر اشتون (Jennifer Ashton) جراح زنان و زایمان، می گوید: خانمها قطعا از همه آنچه جهت آنها طبیعی هست، مطلع هستند، بعد اگر یکی از بیمارانم در حال تجربه پریود غیر معمول باشد که ۳ ماه پشت سر هم ادامه داشته باشد، ترجیح می دهم او را ویزیت کنم.

    ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    از تغییرات ایجاد شده است به خاطر کنترل بارداری گرفته تا پرسشها جدی پزشکی، در این مقاله ۷ دلیلی که آیا ممکن است خونریزیتان زیاد از حد معمول باشد را با شما در میان می گذاریم:

     

    قرص های ضد بارداری تان را عوض کردن داده اید

    با توجه به این که قرص های هورمونی ضد بارداری، اغلب پریود را تنظیم کرده و کم می کنند (در حقیقت بعضی پزشکان به طور خاص جهت کم کردن خونریزی شدید تجویز می کنند)، پس منطقی است که اگر قرصتان را به انواع غیر هورمونی عوض کردن دهید یا مصرفش را قطع کنید مجبور شوید پد بهداشتی تان را سریعتر عوض کنید.

    خونریزی در دوران قاعدگی جهت افراد متفاوت متفاوت هست. ولی گاهی در چند نوبت از قاعدگی جهت بعضی افراد، خونریزی، شدیدتر و سنگین تر اتفاق می افتد.

     IUD هایی مثل Mirena خونریزی قاعدگی را کم می کند و IUD های غیرهورمونی اغلب منجر به ایجاد پریودهای شدید تر در زنان می شوند. این مساله طبیعی هست، ولی اگر شدت خونریزی تا ۳ ماه بعد از جاگذاری زیاد بود به دکتر تان مراجعه نمایید.

     

    در دوره پیش یائسگی هستید

    در حالی که بسیاری از زنان جوان تصور می کنند در دسته زنانی که دوره پیش یائسگی را طی می کنند، قرار نمی گیرند (دوره انتقالی ۴ تا ۱۰ ماهه منتهی به یائسگی)، ولی می تواند در سن ۳۰ سالگی هم شروع شود. شما نمی توانید دقیقا آینده نگری کنید که چه زمانی دچار یائسگی خواهید شد. ولی سوزان ویساکی (Susan Wysocki) پرستار و عضو هیئت مدیره انجمن بهداشت جنسی آمریکا، می گوید: تغییرات قاعدگی نخستین نشانه تغییرات مربوط به یائسگی است.

     

    داروی ضد انعقاد مصرف می کنید

    ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    ضد انعقاد ها، اغلب به عنوان رقیق کنده خون آشنا می شوند و اغلب جهت کمک به کم کردن و از بین بردن لخته های خون بالقوه خطرناک، استفاده می شوند. بر اساس تحقیقات بیمارستان سلطنتی فری در لندن، در حالی که داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین اجازه می دهند، خون راحت تر در بدن جریان پیدا کند و در نتیجه خطر حمله قلبی یا سکته مغزی کم کردن پیدا کند، همچنین این داروها باعث می شوند که خون راحت تر به قسمت پایین بدن برسد و خونریزی قاعدگی هم زیاد شود. پزشکتان می تواند به شما یاری کند که چه داروهایی جهت پیشگیری از این مساله بهتر هستند.

     

    بیماری اختلال خونی دارید

    دوره های پریود سنگین غیر طبیعی هم می تواند نشانه ای از اختلال خونی باشد. در حالی که انواع بسیار متفاوتی از پرسشها خونی وجود دارد، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ۲ تا ۴ میلیون آمریکایی به بیماری فون ویلبراند ( VWD)  مبتلا هستند (شایع ترین اختلال خون ریزی دهندهٔ ارثی هست. این بیماری بر اثر نقص کیفی یا کمی در فاکتور فون ویلبراند (یک پروتئین که جهت چسبندگی پلاکت ها مهم است) ایجاد می شود)، این افراد یک پروتئین خاص جهت لخته شدن خون را ندارند. اگر چنین مشکلی دارید به دکتر تان مراجعه نمایید.

    خونریزی در دوران قاعدگی جهت افراد متفاوت متفاوت هست. ولی گاهی در چند نوبت از قاعدگی جهت بعضی افراد، خونریزی، شدیدتر و سنگین تر اتفاق می افتد.

     

    فیبروئید رحمی دارید

    فیبروئید های رحم کوچک بوده و رشد غیر سرطانی در داخل رحم دارند.  ممکن است ترسناک به نظر برسند، ولی زیاد از آنچه که فکرش را بکنید شیوع دارند. یک مطالعه در بیمارستان زنان بیرمنگام نشان داد که، ۷۰ درصد زنان حداقل یک بار قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی دچار فیبروئید رحمی می شوند و یکی از علایم مهم فیبروئید رحم خونریزی شدید هست، گاهی اوقات هم با لخته شدن خون و خون ریزی بین دوره همراه است.این مساله ممکن است باعث ناتوانی یک زن، چند بار در سال شود، و هر چیزی که باعث ناراحتی بیش از حد توانش شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی اوقات راه حل راحت هست، مانند استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، IUD یا استفاده از انواع دیگر داروها بدون پیشگیری از بارداری.

     

    ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید

    با توجه به گزارش بنیاد سندرم تخمدان پلی کیستیک (Polycystic Ovarian Syndrome یا PCOS )، بیش از ۱۰ درصد زنان به PCOS مبتلا هستند و حدود ۵۰ درصد این زنان حتی متوجه آن نمی شوند. زنان مبتلا به PCOS ممکن است یک گروه کیست داشته باشند ( اغلب با یک رشته مروارید مقایسه می شود ) که در تخمدان رشد کرده و می تواند منجر به دوره پریود سنگین تر شود. تخمک گذاری در زنان مبتلا به PCOS نامنظم است که باعث ریزش دیواره رحم می شود. اگر این عامل وجود نداشه باشد، دیواره رحم همچنان به ضخیم شدن ادامه داده و در نتیجه باعث ایجاد دوره هایی با خون ریزی بسیار شدید می شود.

     

    دچار عفونت شده است اید

    بله، مشمول بر عفونت های انتقال یافته شده است از انواع راه های جنسی هست. سوزاک، کلامیدیا و هر عفونت دیگر در پوشش رحم می تواند باعث خونریزی شدید شود. اگر یک رابطه جنسی محافظت نشده داشتید و متوجه یک قاعدگی غیر معمول شدید، بهتر است که به دکتر مراجعه نمایید. اگر مبتلا به بیماری مقاربتی شده است باشید، داروهای زیادی جهت کمک به درمان شما وجود دارد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۸ علت کم شدن و سبک تر شدن خونریزی قاعدگی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ رنگ خون قاعدگی و ۶ توصیه ای که راجع به سلامتی شما می گوید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    عبارات مهم : بارداری – استفاده
    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

     

     

    واژه های کلیدی: بارداری | استفاده | بیماری | پیشگیری | خونریزی | بارداری | انواع | سلامت

    7 علت خونریزی شدید قاعدگی

    ۷ علت خونریزی شدید قاعدگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین