گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: بسیاری از پیمانکاران جهت جیب متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند و با وجود تزریق منابع مالی هیچ سرعتی در تکمیل واحدها ندارند.

    قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران پردیس در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه ظرف ۱۰ روز آینده ۲ هزار واحد مسکن مهر در فاز ۸ در ۹ نقطه متفاوت آماده افتتاح داریم، گفت: با افتتاح این واحدها بحث‌های خدمات رسانی در خیابان‌ها و معابر این مناطق گسترش می‌یابد.

    وی در ادامه افزود: از پیمانکاران و سازندگان واحدهای مسکن مهر در فاز ۸ ناراحت هستم و حدود ۶۸ مورد در این پروژه به علت وجود معارض مسئله دار هستند، البته از بعضی از پیمانکاران نیز رضایت نسبی دارم ولی عمده آنها نتوانستند در موعد مقرر پروژه‌های خود را تحویل دهند.

    غفوری در ادامه تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکن مهر در فاز ۸ تا آخر سال به نتیجه و مابقی واحدها تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

    وی یادآور شد: به علت اینکه بعضی از سازندگان واحدهای مسکن مهر خوب عمل نکردند،کوتاهی آنها حتی با تزریق منابع باعث شده است افتتاح این واحدها به سال آینده موکول شود، در صورتی که هیچ مسئله مالی در حوزه ساخت و ساز وجود نداشت.

    قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    غفوری در ادامه به فاز ۳ مسکن مهر پردیس اشاره کرد و گفت: بین ۷ تا ۸ بلوک در این فاز باقی مانده است و به علت پرسشها پیچیده و درخواست مالی اضافه از سوی پیمان کاران این واحد دچار مسئله شده است هست، ولی در حال حاضر با زیاد کردن سقف تسهیلات و شارژ مالی که صورت گرفته در سه مرحله حدود تمامی واحدها در بلوک‌های متفاوت به بهره برداری می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه بعضی از پیمانکاران جهت مردم کیسه دوخته‌اند، گفت: بعضی از واحدها دچار معارض شده است که این عنوان را با دستگاه قضائی پیگیری کرده‌ایم و امیدوار هستیم بعضی از واحدها تا آخر سال به بهره داری برسند.

    وی یادآور شد: بعضی از سازندگان وحداهای خود را رها کرده‌اند و بعضی از آنها نیز خواستار زیاد کردن قیمت هستند، ولی ما به قطعیت می‌گویم هیچ زیاد کردن قیمتی در واحدهای مهر پردیس انجام نمی‌شود.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: تمامی قیمت‌های واحدهای مسکن مهر در پردیس قطعی شده است و الحاقیه آنها نیز مبادله شده،بنابراین چه از طرف دولت و چه از طرف سازندگان هیچ زیاد کردن قیمتی نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: بسیاری از پیمانکاران جهت جیب متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند و با وجود تزریق منابع مالی هیچ سرعتی در تکمیل واحدها ندارند.

    غفوری تاکید کرد: با تزریق مالی که به تمامی مسکن‌های مهر انجام شده است سرعت ساخت این واحدها زیاد کردن می‌یابد و تا ابتدای سال آینده بخش عمده‌ای از مسکن‌های مهر به بهره برداری می‌رسد.

    زیاده خواهی وزارت نیرو جهت واگذاری شبکه‌های زیر بنایی

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های زیر بنایی از جمله آب، برق و گاز به شرکت عمران واگذار شده، گفت: این در حالی است که تامین این شبکه‌ها باید به دستگاه‌های خدمات رسان واگذار شود ولی در حال حاضر شرکت عمران ساخت آنها را بر عهده گرفته است.

    غفوری توضیح داد: در حال حاضر وزارت نیرو نیز به علت زیاده خواهی که دارد هزینه‌های اضافی جهت تحویل شبکه‌های آب و برق درخواست کرده،این در حالی است که دستگاه‌های متفاوت نباید هیچ مبالغ اضافی در تامین انشعاب آب مطالبه کند، همچنین در همه شهرهای متفاوت باید شرکت‌های خدمات رسان خدمات زیر بنایی خود با همان قیمت و با همان کیفیت به واحدهای مسکن مهر تحویل دهد.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه به فاز ۵ شهر پردیس اشاره کرد و گفت: این کار یکی از جنجالی ترین فازهای مسکن مهر در پردیس است و در حال حاضر با پرسشها پدیده‌ای از نظر کمیت و کیفیت روبرو است و من از این فاز به هیچ عنوان راضی نیستم.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس گفت: هزار واحد در اختیار شرکت توسعه شهر سازی ایرانیان که مربوط به انبوه سازان هست، واقع شده است است و ما با وجود اینکه منابع مالی خوبی تزریق کرده‌ایم ولی نتوانستیم نتیجه مطلوب بگیریم.

    غفوری اظهار داشت: حدود ۱۷۵۰ تا ۲۰۰۰ واحد در اختیار این شرکت قرار داد، ولی تا به امروز ۲۰ درصد از این واحدها آماده شده است و ۸۰ درصد آن که در شمال این فاز واقع شده است است هنوز به مرحله ساخت نرسیده و بعید به نظر می‌رسد که تا سال ۱۴۰۰ بتوانند این پروژه ها را آماده کنند.

    قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    وی توضیح داد: از ۱۰ هزار مسکن مهر در فاز ۵ تنها ۶۵۰ واحد تحویل داده شده است که به هیچ عنوان روند مطلوبی نیست.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه به فاز ۹ قدیم این شرکت اشاره کرد و گفت: تمامی واحدهای فاز۹ قدیم باید در سال ۹۱ با فاز ۳ تحویل داده می‌شد، ولی به علت آنکه کار مهندسی دقیقی انجام نشده تحویل این واحدها نیز به مسئله بر خورده است.

    وی با اشاره به اینکه دیوارهای این فاز در بارگذاری مسئله داشته است و به علت جانمایی نامناسب باعث شده است که هر بار ساخت این واحدها به مسئله برخورد کند، افزود: در حال حاضر تلاش کرده‌ایم با اطلاعات زمین شناسی و کار مهندسی تکمیل واحد مسکن مهر این فاز را در دستور کار خود قرار دهیم.

    غفوری در ادامه به متقاضیان مسکن مهری که مبالغ اضافه جهت ساخت‌های واحدهای خود پرداخت کرده‌اند اشاره کرد و گفت: هر کسی مبلغ اضافه‌ای جهت تکمیل واحدهای خود پرداخت کرده است با کسب مجوز مورد نیاز به زودی مبالغ آنها باز گردانده می‌شود و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: بسیاری از پیمانکاران جهت جیب متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند و با وجود تزریق منابع مالی هیچ سرعتی در تکمیل واحدها ندارند.

    وی در ادامه به فاز ۱۱ پردیس اشاره کرد و گفت: این فاز روند خوبی داشته است و پیمانکاران زون ۱ و ۵ بسیار فعال هستند و سیستم فنی مطلوبی در این فاز قرار گرفته و ۳۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکن مهر در تمامی این زون‌ها در حال ساخت است.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه با اشاره به اینکه دست‌های پنهانی در واحدهای مسکن مهر در کار هستند،گفت: متاسفانه بعضی از سودجویان تلاش کرده‌اند با ایجاد یاس و نا امیدی در میان متقاضیان مسکن مهر در پردیس جهت آنها مشکلاتی ایجاد کنند و با خرید ارزان این واحدها کلاه برداری‌های بزرگی کنند.

    مسکن مهر خود را ارزان نفروشید

    غفوری در ادامه توضیح داد: به متقاضیان تاکید می‌کنم که به هیچ عنوان واحدهای مسکن مهر خود را ارزان نفروشند لیکن ما تلاش کرده‌ایم با ایجاد دسترسی‌های متفاوت از جمله راه اندازی مترو و دسترسی تمامی فازها به اتوبان پایتخت کشور عزیزمان ایران به پردیس مسیر دسترسی و رفت و آمد را تسهیل کنیم.

    وی اظهار داشت: متاسفانه بعضی از پیمانکاران با دریافت شماره تماس متقاضیان تلاش کرده‌اند مشکلاتی را ایجاد کنند و با ایجاد دروغ‌های بزرگ واحدهای متقاضیان مسکن مهر را از دست آنها در بیاورند به طوری که به گفته فرمانده نیروی انتظامی دو فقره بازداشت طی چند ماه گذشته به علت کلاه برداری‌های میلیاردی صورت گرفته است.

    قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد ، پیمانکاران مسکن مهر جهت متقاضیان کیسه دوخته‌اند

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: در فاز ۱۱ ، ۳۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکن مهر ۵ هزار واحد آماده تحویل است.

    غفوری اظهار داشت: جهت هفته دولت نیز ۴ هزار واحد مسکن در پردیس که ۱۸۰۰ واحد از آنها جهت فاز ۸ و دو هزار واحد جهت فاز ۱۱ است به بهره برداری می‌رسد.

    وی در ادامه به پرسشها مالیاتی واحدهای مسکن مهر در پردیس اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرکت امور مالیاتی به صورت غیر قانونی حساب خزانه این شرکت را بسته ،این در حالی است که باید مالیات این شرکت با فرمول مسکن مهر محاسبه شود و جهت بخش‌های آماده سازی نباید هیچ مالیاتی پرداخت شود و از سال ۹۱ حدود ۴ میلیارد تومان جهت پرداخت مالیات زا حساب ما برداشت شده است است.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان از ابتدای سال اوراق خزانه اسلامی دریافت کرده‌ایم،گفت: شرکت عمران شهر تازه پردیس آمادگی کامل جهت براق سازی هزینه‌های خود دارد و تا به امروز ۳۰ میلیارد تومان یارانه نقدی طی ۴ مرحله به شرکت عمران پرداخت شده است است.

    تامین ضامن جهت فروش اقساطی مسکن مهر منتفی شد

    غفوری اظهار داشت: شرکت عمران شهرهای تازه با کمک‌های مالی که در بخش تهاتر انجام داده موجب شده است تمامی پیمانکاران از منابع مالی خوبی جهت اتمام محوطه‌سازی در واحدهای مسکن مهر برخوردار شوند.

    مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه به ساخت خدمات روبنایی در بلوک‌های متفاوت از جمله مدارس، مسجد و کلانتری اشاره کرد و گفت: طی ۱۴ ماه گذشته ۵ مدرسه تحویل داده شده است و ۲۳ مدرسه نیز در دست ساخت قرار دارد، همچنین ۵ مسجد نیز در فازهای متفاوت در حال ساخت است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد .

    وی با اشاره به اینکه با ساده سازی فروش اقساطی تلاش کرده‌ایم سرعت ساخت واحدهای مسکن مهر را زیاد کردن دهیم، گفت: با رایزنی‌هایی که با بانک مسکن صورت گرفت مقرر گردید ارائه سفته جهت فروش اقساطی کافی باشد و متقاضیان دیگر به فکر تامین ضامن نباشند بنابراین ارائه سفته به بانک‌ها تعهد خوبی جهت انجام فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر به شمار می‌رود.

    آخر خبر /

    واژه های کلیدی: کلاه برداری | عمران | مسکن مهر | اخبار اقتصادی | شهر تازه پردیس | واحدهای مسکونی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب اورجینال