اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    شناگران به علت تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتاً شدیدی در دوران کودکی قبل از ۱۵ سال داشته است.

    مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    شناگران به علت تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتاً شدیدی در دوران کودکی قبل از ۱۵ سال داشته است.

    شایعترین پرسشها پوستی که در شناگران مشاهده می شود

    خشکی پوست شناگران

    یکی از پرسشها مشاهده شده است در شناگران خشکی پوست هست. شبیه آنچه در فصل زمستان مشاهده می شود.

    مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    بعلاوه این مسئله در شناگرانی که به مدت طولانی در استخرهای آب گرم شنا می کنند و یا پوست خود را بعد از شنا با صابون معمولی شستشو می دهد، خشکی پوست مضاعف خواهد شد.

    پیشگیری و درمان خشکی پوست به وضوح به علت از دست دادن سبوم پوست ایجاد می شود. کوتاه کردن وقت حمام بعد از شنا و شستشو با صابون با پایه روغنی و آب ولرم دستورات راحت ای جهت پیشگیری است.

    کاربرد روغن های سنگین مثل وازلین قبل از ورود به آب می تواند در حداقل کردن اتلاف آب از دست رفته پوست موثر باشد. استفاده از روغن حمام بلافاصله بعد از استحمام قبل از اینکه پوست خشک شود موثر است.

    استفاده مکرر از مرطوب کننده ها در فرم لوسیون یا کرم اگر به صورت افراطی نباشد، بافایده خواهد بود.

    شناگران به علت تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتاً شدیدی در دوران کودکی قبل از ۱۵ سال داشته است.

     

    آکنه ناشی از آب

    بر خلاف بعضی شناگران که دچار خشکی پوست می شوند، عده ای دیگر از شناگران دچار زیاد کردن چربی پوست می شود که به نام شناگر براق معروف است که نوعی پدیده متضاد بوده و غالباً با استفاده از صابون های پاک کننده چربی و تونیک های پوستی (astringents)  باعث بروز سیکل معیوب شده است و بدتر خواهد شد.

    در درمان این ضایعات بین پزشکان اختلاف نظر وجود دارد، صابون های سنگین، پاک کننده ها و یا تونیک ها که چربی بیشتری را از بین می برد باید استفاده نشود و از پاک کننده های لوسیونی ملایم تر استفاده شود.

    کرم های آنتی بیوتیک ملایم یا لوسیون ضد آکنه در ابتدا مناسب است اگر پاسخ کافی نبود، درمان های خوراکی و موضعی نیرومند تر با نظر دکتر مورد نیاز است.

     

    مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    خطر بروز ملانوم در شناگران

    بر خلاف تلاش متخصصان پوست و متخصصان در امر سلامت جهت زیاد کردن آگاهی در برابر آفتاب، درصد بالایی از افراد در کنار ساحل یا استخرها این اخطار را توجه نمی کنند، به دنبال این رفتار، زیاد کردن بروز تومور پوستی ملانوم تازه تشخیص داده شده است در دهه آخر قرن اخیر دو برابر شده است است.

    شناگران به علت تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتاً شدیدی در دوران کودکی قبل از ۱۵ سال داشته است.

    بعلاوه نشان داده شده است که آبهای آلوده ریسک بروز سرطان های پوستی را بالا می برد از جمله کلرین هنگامی که در ترکیب با محصولات ارگانیک مثل موادی که جهت تصفیه نامناسب استفاده می شود، می تواند شانس سرطان را بالا می برد. معمولاً آب تصفیه شده است وارد رودخانه و کانالها شده است و با آب کلرینه شده است مخلوط می شود.

    شناگران به علت تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتاً شدیدی در دوران کودکی قبل از ۱۵ سال داشته است.

    اگرچه جهت بررسی ریسک خطر شناگران به ملانوم نیاز به مطالعات بیشتری هست، ولی توصیه حفاظت دقیق و مناسب از آفتاب است.

    ضد آفتاب با حداقل SPF 15  باید هر لحظه ۳۰-۲۰ دقیقه قبل از ورود به آب به کار رود. بعلاوه ضد آفتاب باید از نظر ترکیبات کاملاً مقاوم باشد تا در آب شسته نشود.

    در صورتیکه شناگر در حین شنا لباس داشته باشد، لباس ها می تواند زیاد ضد آفتاب ها را پاک کند و نیاز به تمدید است.

    پیشگیری از تماس با آفتاب در حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر بسیار مهم است.

    مشکلات پوستی مرسوم در شناگران

    در نهایت ارزیابی و معاینه شخصی هر ضایعه رنگی و بررسی به وسیله متخصص در صورت زیاد کردن رشد و بروز عوض کردن مورد نیاز و مهم است.

     

    مشکلات پوستی ناشی از عینک شنا

    برای بسیاری شناگران، عینک شنا جزء لوازم مهم هست، به این جهت که دید زیر آب را اصلاح بخشد و از ورود آلودگی به چشم جلوگیری می کند.

    ولی از پرسشها مهم ایجاد شده است تصویر العمل جنبش تماسی و بروز تروما است.

    در صورت بروز جنبش تماسی اریتم اطراف چشم ایجاد شده است و ممکن است خارش، تاول یا ترشح داده شود.

    معمولاً، حساسیت آلرژیک به قاب مشکی دور عینک که از جنس «دی بوتیل تیواوره» هست، باعث بروز این تصویر العمل می شود.

    عینک های بدون فوم نیز جهت این منظور مناسب هست، که در صورتیکه سایز فرد باشد، مناسب بوده و نشت آب وجود ندارد.

     

    شانه های شناگران

    این یافته منحصر به فرد در شناگرانی که اصلاح می کردند در شنای کرال مشاهده می شود. این ضایعات چند ساعت بعد خودبخود محو می شوند ولی مجدداً بعد از تراشیدن آن محل ظاهر می شدند.

    این مسئله هنگامی که شناگر بصورت کرال شنا می کرد و چانه اصلاح شده است او با چرخش سر با شانه اش اصطکاک پیدا می کرد تشخیص داده شد.

    شناگران دچار درماتیت تحریکی مکانیکی به وسیله اصطکاک خوبخودی در طی چند ساعت بعد از شنا می شدند که مقصر مهم خودشان بودند، راحت ترین روش پیشگیری از این درماتوز خود محدود شونده، اصلاح صورت قبل از شنا کردن است.

     

    گوش شناگران

    اوتیت خارجی به نام گوشی شناگران یک عفونت باکتریال بسیار مرسوم در ورزشکارات آبی هست، تماس طولانی با آب باعث حل کردن چربی کانال گوش شده است و اجازه ورود آب را می دهد و همچنین اجازه ورود میکروب ها خصوصاً گونه های پسودومونا را می دهد.

    درد مختصر و خارش شایعترین علائم آن هستند، ولی در موراد شدیدتر درد شدید، تب، ضعف عمومی بسیار اذیت کننده است.

    پیشگیری از این حالت با کاربرد ساکشن مناسب گوشی و تیز کردن کانال گوشی بعد از شنا و کاربرد قطره های اسیدی پروفیلاکتیک در گوش انجام می شود.

     

    ضایعات ناشی از مایو

    نوعی فولیکولیت باکتریال عمیق در ناحیه تحتانی باسن یا زیر نواحی خط مایو، در شناگران حرفه ای که به مدت طولانی از مایو شنا تنگ استفاده می کنند، دیده می شود.

    فاکتورهای فیزیکی ناشی از بسته شدن منافذ پوست و خیس شدن علت مهم است.

    تفاوت ساختاری شناگران زن و مرد در ناحیه تحتانی کمر باعث شده است که این مسئله زیاد در زنان دیده شود. این مسئله در صورت عدم درمان می تواند در نشستن فرد اشکال ایجاد کند.

    درمان مشمول بر آنتی بیوتیک خوراکی و نپوشیدن مایو تنگ یا سایر البسه تنگ جهت حداقل ۱۰ روز و تجویز آنتی بیوتیک موضعی جهت درمان آکنه است.

     

    موی سبز

    یک عوض کردن رنگ سبز رنگ در موی شناگران حرفه ای است که فقط از نظر قشنگی حائز اهمیت هست. این مسئله به علت تماس طولانی مدت شناگر با آب استخر ایجاد می شود.

    اگرچه تمام شناگران گرفتار نمی شوند. این رنگدانه در افرادی دیده می شود که دارای موی بلوند طبیعی یا تیره، خاکستری یا سفید هستند.

    استعداد به این عوض کردن به علت این واقعیت است که شناگران با موهای بلوند طبیعی رنگ موی روشن تر در برابر اثرات سفید کننده ترکیبات شیمایی استخر و نور خورشید دارند و در شناگرانی که در یک محل شنا با آب حاوی مقادیر بالای مس شنا می کنند زیاد مرسوم است.

    کودکان بیش از بزرگسالان و زنان زیاد از مردان درگیر می شوند. این عوض کردن رنگ به علت کلرین ایجاد نمی شود بلکه زیاد به علت یون های مس که تداخل مثبت با کلرین می کنند ایجاد می شود.

    این یون های مس می تواند در منابع آبی بصورت طبیعی باشد یا از لوله های مسی به استخرهای آب آزاد شود که زیاد در استخرهای قدیمی وجود دارند.

    حساسیت های فردی در بعضی افراد به علت تماس پوست با کلر موجود در آب باعث قرمزی، خشکی و در مواردی خارش بدن می شود.

    بیمارانی که دچار اگزمای اتوپیک (سرشتی) هستند، چنان چه به طور مستمر از آب استخر استفاده کنند، دچار زیاد کردن خستگی پوست و خارش شدید می شوند.

    یک سری نیز ضایعات پوستی ناشی از آفتاب هستند که در کنار استخرها به حداکثر می رسد.

    مضرات تابش آفتاب از طریق بازتاب آن در استخرها، دریاچه ها و دریاها چند برابر اثرات مستقیم تابش آن، می باشد.

     

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : درمان خشکی پوست – مرطوب کننده
    منبع: zendegionline.ir

    واژه های کلیدی: درمان خشکی پوست | مرطوب کننده | مشکلات پوستی | سفید کننده | درمان آکنه | ضد آفتاب | استفاده | مشاهده | پیشگیری | صابون | شناگر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون