کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه های اگرچه مزایای زیادی جهت سلامت شما دارند، ولی از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده اند

باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه های اگرچه مزایای زیادی جهت سلامت شما دارند، ولی از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده اند

باورهای غلط راجع به رژیم های گیاهی را فراموش کنید

اگر تمایلی به مصرف زیاد محصولات حیوانی ندارید و قصد دارید گیاه های را زیاد وارد رژیم غذایی تان کنید، نخستین گام این است که ۶ باور غلط در مورد این نوع رژیم ها دور بمانید:

 

باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

پروتئین های گیاهی جهت ساخت عضله مناسب نیستند

این یک باور غلط هست. پروتئین های گیاهی باعث از بین رفتن عضلات و ضعف نمی شوند. در حقیقت آنها همانند پروتئین حیوانی در ساخت عضلات بافایده هستند. مطالعات نشان داده کسانی که پروتئین برنج مصرف می کنندف بعد از تمرین، به همان میزان کسانی که آب پنیر دریافت می کنند، توده عضلانی ارزش زیاد کردن می یابد. خوردن آب پنیر باعث توده عضلانی زیاد می شود، نه به این علت که پروتئین های حیوانی نقش موثرتری در حفظ و زیاد کردن توده عضلانی دارند، بلکه به این علت که، میزان پروئتین آب پنیر در هر گرم از پروتئین برنج زیاد است.

 

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان، حاوی کربوهیدرات بالا هستند

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه های اگرچه مزایای زیادی جهت سلامت شما دارند، ولی از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده اند

کربوهیدرات های پیچیده موجود در گیاه های نه تنها مضر نیستند، بلکه به شما در حفظ و ذخیره انرژی در طول روز کمک می کنند. مسئله زمانی ایجاد می شود که شما کربوهیدرات های فراوری شده است را که باعث زیاد کردن قند خون و زیاد کردن وزن می شوند، به رژیم غذایی تان اضافه کنید. بعد از کربوهیدرات موجود در گیاه های نترسید.

 

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه های هر لحظه شما را گرسنه نگه می دارند

این نمی تواند حقیقت داشته باشد. گیاه های حاوی فیبر هستند که شما را جهت وقت طولانی سیر نگه می دارند. علاوه بر این، گیاه های کم کالری هستند و شما مجبور نیستید جهت جلوگیری از دریافت کالری بیش از حد، آنها را در مقادیر کوچک گزینش کنید و بخورید. در واقع رژیم های غذایی گیاهی، عالی ترین روش جهت کنترل گرسنگی هستند، قند خون را زیاد کردن نمی دهند و به اصلاح فرایند هضم نیز کمک می کنند.

 

برای دریافت همه مواد مغذی، باید پروتئین های گیاهی را ترکیب کنید

باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

شما مورد نیاز نیست جهت دریافت پروتئین کافی از گیاهان، به عنوان نمونه حتما لوبیا را با برنج مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف هر کدام از غذاهای گیاهی که حاوی پروتئین هستند، به بدن شما تمام اسیدهای آمینه مهم را در طول روز می رساند.

 

رژیم های غذایی گیاهی سالم نیستند

این یک باور غلط هست. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های گیاهی مبتنی بر کم کردن خطر مبتلا شدن به دیابت، کم کردن فشار خون بالاف چاقی و بیماری های قلبی هستند.

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه های اگرچه مزایای زیادی جهت سلامت شما دارند، ولی از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده اند

 

رژیم های غذایی گیاهی باعث چربی سوزی می شوند

اینطور نیست که شما با گزینش رژیم های گیاهی حق مصرف گزینه های ناسالمی مانند قند و سایر غذاهای فراوری شده است را داشته باشید. رژیم های گیاهی زمانی به تعادل و چربی سوزی کمک می کنند که از هر گونه عادت غلط غذایی به دور باشند.

 

باور های غلط در مورد رژیم های گیاهی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : رژیم غذایی – عضلانی
منبع: iec.behdasht.gov.ir

واژه های کلیدی: رژیم غذایی | عضلانی | دریافت | پروتئین | کالری | سلامت | سلامت | تغذیه

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو