لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای گفت: فاز اول طرح سیر همنام به اتمام رسیده؛قصد ما از اجرای این طرح زیاد کردن کیفیت ارائه خدمات به مسافران بوده است.

    بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی سیر همنام با اشاره به اینکه بخش های تعاونی مکمل بخش شخصی هست، گفت: تعاونی ها به آن معنا نیستند که کالا با کیفیت پایین و ارزان قیمت ارائه دهند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نظام اقتصاد کشور عزیزمان ایران بر سه پایه استوار هست، گفت: این پایه ها عبارت است از بخش دولتی، تعاونی و بخش شخصی که این سه پایه از جمله تعاون در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است.

    رئیس شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای با اشاره به اینکه در بخش حمل ونقل علت مهم پایین بودن کیفیت خدمات نظام قیمت گذاری به شمار می رود، گفت: نباید توقع داشته باشیم که با این شیوه قیمت گذاری شرکت های حمل و نقل بتوانند کیفیت های خود را ارتقا دهند، بنابراین باید این شیوه هرچه سریعتر اصلاح شود.

    بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    کشاورزیان افزود: شرکت های متفاوت جهت تأمین خدمات مشترک، بازاریابی و صادرات نیاز به ایجاد یک تعاونی دارند، بنابراین باید شرکت های شخصی در این بخش همکاری کنند لیکن تعاونی ها در برابر بخش های شخصی نیستند بلکه مکمل آنها به شمار می روند.

    انحلال ۵۳ شرکت حمل ونقلی و تبدیل آن ۱۷ شرکت

    کشاورزیان در ادامه به تاسیس شرکت های حمل ونقل منحل شده است اشاره کرد وگفت: بعد از انقلاب شرکت های حمل ونقلی به علت آنکه بعضی از سهامداران آن اعتراض کردند منحل شدن و در آن دوره تنها ۱۷ شرکت حمل و نقلی باقی ماند که تمامی فعالیت ها را انجام می داد بنابراین هیچ نیازی به زیاد کردن شرکت ها نبود.

    وی اظهار داشت: زیاد کردن دادن شرکت های حمل ونقلی و یا تعداد رانندگان به معنی ایجاد شغل نیست، بلکه باید با ایجاد یک نقشه راه تازه شرکت های متفاوت و متناسب با نیاز تأسیس شود. در حال حاضر بیش از ۲ هزار شرکت حمل ونقلی شکل گرفته و ما باید تمامی این شرکت ها را در قالب طرح سیر همنام ساماندهی کنیم.

    مدیر شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای با اشاره به اینکه فاز اول طرح سیر همنام راه اندازی شده است هست، گفت: در فاز اول تمامی شرکت های حمل ونقلی که خواستار ورود به پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند، ساماندهی شده است و ما توانسته ایم تا حدودی در اجرای این طرح موفق باشیم.

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای گفت: فاز اول طرح سیر همنام به اتمام رسیده؛قصد ما از اجرای این طرح زیاد کردن کیفیت ارائه خدمات به مسافران بوده است.

    نباید به انجام مسابقه ناسالم دامن بزنیم

    معاون وزیر راه و شهرسازی نشانه از اجرای طرح همنام را سه عامل بیان کرد و گفت: ارتقای ایمنی، زیاد کردن کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود، ما خواستار ایجاد تقویت و مسابقه ناسالم نیستیم بلکه ما بناداریم مسئله اقتصادکشور را برطرف کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل از نظر اشتغال اشباع شده است هست، گفت: نباید به انجام مسابقه ناسالم دامن بزنیم بلکه می توانیم با ارائه سرویس خوب و ایمن این بخش را تقویت کنیم.

    کشاورزیان اظهار داشت: سیاست شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای، تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی و اتوبوسرانی است و در مرحله بعدی به مینی بوس می رسد از نظر بنده ناوگان سواری جزو ناوگان حمل ونقل عمومی به شمار نمی رود و نباید اقدام به گسترش ناوگان سواری کنیم.

    صرفه جویی ۶۵ لیتر بنزین با استفاده از اتوبوسرانی

    وی در ادامه تاکید کرد: میزان جابه جایی مسافران با اتوبوس معادل ۱۲ سواری است و ما با استفاده از اتوبوس می توانیم ۶۵ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر صرفه جویی کنیم و این معادل ۱۳۰ هزار لیتر بنزین و ۲۰۰ هزار دلار در طول سال می شود.

    کشاورزیان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ناوگان ها از جمله لوکوموتیو، قطار، هواپیما از ارائه مالیات بر ازرش افزوده از بین بردن شده است اند و من طی صحبتی که با کمیسیون عمران مجلس انجام داده ام خواستار حذف مالیات بر ارزش افزوده ناوگان اتوبوسرانی نیز هستم.

    مدیر شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای در ادامه افزود: نباید قیمت اتوبوس را گران کنیم، لیکن هیچکس توانایی پرداخت مبالغ زیاد را ندارد و ما در حال حاضر قادر به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به رانندگان اتوبوس نیستیم. قیمت یک ناوگان اتوبوس معادل ۸۵۰ میلیون تومان است که ما خواستار کم کردن قیمت آن هستیم.

    بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    وی توضیح داد: در اجرای طرح همنام اتوبوس ها باید حتما با یک شرکت و تنها با یک بغل نویسی کار کنند ما اجازه نمی دهیم در این طرح مسابقه ناسالم تقویت شود؛ همچنین شرکت های مادر در این طرح باید جهت گزینش رانندگان خود گزینش بگذارند و عالی ترین رانندگان را برگزیند.

    معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: سیاست ما این است که حمل ونقل عمومی را گسترش دهیم و بتوانیم مالیات بر ارزش افزوده را از بین بردن کنیم از سوی دیگر با از بین بردن عوارض گمرکی قیمت های اتوبوس را نیز کم کردن دهیم.

    مدیر شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای عنوان کرد: سیاست ما در قیمت گذاری شناورسازی است به طوریکه روزهای پنج شنبه و جمعه قیمت های بلیط را زیاد کردن و سایر روزها قیمت ها را کم کردن می دهیم و امیدواریم انجمن شرکت های حمل و نقلی در اجرای این طرح ما را یاری دهند.

    اعطای مجوز نمایندگی به شهرستان ها باید با تبصره انجام شود

    در ادامه این نشست عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی با اشاره به اینکه حمل ونقل مسافر ازسال ۱۳۰۲ در پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع شده،گفت: آن روزها حمل مسافر به این شیوه نبود و ما تا سال ۱۳۵۹ با استفاده از اتوبوس های قدیمی مسافران را جابه جا می کردیم.

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای گفت: فاز اول طرح سیر همنام به اتمام رسیده؛قصد ما از اجرای این طرح زیاد کردن کیفیت ارائه خدمات به مسافران بوده است.

    وی یادآور شد: با سفر به کشور آلمان متوجه شدم که کشور عزیزمان ایران عالی ترین سرویس های حمل و نقلی را ارائه می کند و بعد از انقلاب اسلامی ۵۳ شرکت حمل و نقلی منحل و تبدیل به ۱۷ شرکت تعاونی شدند.

    عامری افزود: در پاره ای از وقت تصمیم بر آن شد که تمامی اسم های مرسوم و قدیمی از شرکت های حمل ونقلی برداشته شود و اسم های تازه گذاشته شود و در این دوره نیز اعتقاد هستند که تمامی شرکت ها در قالب یک شرکت مادر فعالیت کنند.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی یادآور شد: سیاست تازه حمل ونقلی به ما آسیب نمی رساند ولی در بعضی از موارد باید در اعطای مجوز نمایندگی به شهرستان ها با تبصره انجام می شود.

    وی اظهار د اشت: در حال حاضر تمامی شرکت های حمل و نقلی به یک میلیون و ۶۴۰ هزار کیلومتر از وسعت کشور عزیزمان ایران سرویس می دهند، بنابراین باید با ایجاد تبصره های متفاوت اجازه دهیم که بعضی از این شرکت ها کمتر آسیب ببینند.

    بخش حمل و نقل از نظر اشتغالزایی اشباع شده است است ، حذف مالیات بر ارزش افزوده در اتوبوسرانی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: اجرای طرح | شهرسازی | بزرگراه | اتوبوس | ایران | اتوبوس | راه و شهرسازی | طرح سیر همنام

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب