پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » دنیای مد » کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    درخواست کمک | خانواده | دستگیری | مدرسه | پسربچه | اخبار حوادث | روزنامه حوادث | حوادث روز

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند 

    برخی اوقات قاتل هاي مخوف کودکان میباشند که دست به کارهای بسیار خطرناک و ترسناک می زنند و حتی جان افراد دیگر نیز جهت آنان مهم نیست. 

    ۱۵- جان ونابلز و رابرت تامپسون

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    وقتی که دنیس بوگلر با پسر دو ساله اش جیمز بوگلر جهت خرید به فروشگاه می رفت فکر میکند که روز معمولی دیگری مثل هر روز در انتظار وی خواهد بود ولی وی دیگر هیچ وقت آن روز در ماه فوریه ۱۹۹۳ را فراموش نخواهد کرد. هنگامی که که او مشغول خرید در فروشگاه بود پسربچه ي دو ساله اش ربوده شد

    و این آخرین باری بود که دنیس پسرش را زنده میدید. دو روز بعد پیکر طفل بیچاره روی ریل خط آهن پیدا شد. تصویر هاي بدست آمده از دوربین هاي مدار بسته ي فروشگاه نشان می داد که جیمز در حالی که دستش را در دستان رابرت تامپسون ده ساله قرار داده بود از فروشگاه خارج شده است است.

    درخواست کمک | خانواده | دستگیری | مدرسه | پسربچه | اخبار حوادث | روزنامه حوادث | حوادث روز

    پیکر طفل نشان می داد که او به شدت به وسیله رابرت تامپسون و جان ونابلز که او نیز ده سال سن داشت شکنجه شده است و در نتیجه ي جراحات و ضربات وارده جان خود را از دست داده هست. حتی پلیس ادعا کرده بود که ممکن است جیمز تحت آزار جنسی نیز قرار گرفته باشد که این عنوان هیچ گاه مورد بررسی قرار نگرفت.

    دو آدمکش جوان بی درنگ دستگیر شده است و بعنوان جوان ترین قاتلان دوران نوین بریتانیا آشنا شدند. به علت حساسیت عنوان انها تا سن ۱۸ سالگی در حبس نگه داشته شدند و سپس با هویت هایي اخیر از حبس آزاد گردیدند.

    ۱۴- ماری بل

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    ماری بل در سال ۱۹۶۸ و به جرم خفه کردن دو پسربچه در بریتانیا وارد تیتر اول روزنامه ها شد. توصیه ي شوکه کننده در مورد جنایت او این بود که ماری در هنگام ارتکاب قتل تنها ۱۱ سال سن داشت. نخستین قربانی او یک پسربچه ي ۴ ساله به اسم مارتین براون بود. ماری درست یک روز بعد از تولد ۱۱ سالگی اش در یک منزل ي متروکه

    قربانی اول خود را خفه کرد. او که از این جنایت خود هیچگونه احساس پشیمانی نمی کرد همراه با دوستش جویس بل به اجبار وارد یک یتیم منزل شدند و نوشته اي از خود به جای گذاشتند که در آن به ارتکاب قتل به وسیله ماری اعتراف شده است بود. اگر چه این دو دختر فرزند اسم هاي خانوادگی مشابهی داشتند ولی در واقع هیچ نسبت خانوادگی بین انها وجود نداشت. تنها دو ماه بعد ماری قربانی دوم خود را پیدا کرد.

    درخواست کمک | خانواده | دستگیری | مدرسه | پسربچه | اخبار حوادث | روزنامه حوادث | حوادث روز

    در مورد دوم او همراه با دوستش جویس یک پسربچه ي ۳ ساله به اسم برایان هو را خفه کرد. جنازه ي پسرک بیچاره در یک منطقه ي متروکه رها شد ولی هنوز کار ماری تمام نشده بود. مدت کوتاهی از رها کردن پیکر در خرابه نمی گذشت که ماری با یک قیچی سر وقت جنازه ي برایان رفت و روی سینه اش حرف «M» را حک نمود.

    در ادامه نیز موهای وی را کوتاه و آلت تناسلی وی را برید. بعد از دستگیری، ماری بل در سال ۱۹۶۸ به ۱۲ سال حبس محکوم گردید. در دوران محاکمه پرده از زندگی رقت بار و خشن ماری برداشته شد. مادر او یک زن جوان فاحشه ۱۷ ساله بود که در قبل بارها تلاش کرده بود دخترش را بکشد. پدر ماری نیز یک سارق پیشینه دار بود.

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    ۱۳- جاسمین ریچاردز

    جاسمین ریچاردز ۱۳ ساله بود که با پسری ۲۳ ساله به اسم جرمی استینک آشنا شده است و نامزد شدند. هنگامی که که پدر و مادر جاسمین از ارتباط ي این دو با خبر شدند دیگر به جاسمین اجازه ندادند که به مشاهده جرمی برود. این دو جهت حل مشکلشان یک راهکار بیرحمانه و بدفرجام پیدا کردند. در شب ۲۳ آوریل ۲۰۰۶، اجساد پدر و مادر جاسمین در منزل ارزش به وسیله کودکی

    که از پنجره درون منزل ي آن ها را نگاه کرده بود پیدا شد. پلیس با حضور در محل جنایت دریافت که پدر و مادر جاسمین تنها قربانیان این اتفاق نیستند. پیکر جیکوب ریچاردز، برادر ۸ ساله ي جاسمین نیز در رختخوابش پیدا شد.

    پلیس ابتدا فکر می کرد که جاسمین به وسیله قاتلین ربوده شده است است ولی مدت وقت زیادی طول نکشید که مشخص شد جاسمین خود در این قتل ها دست داشته هست. روز بعد از کشف شدن اجساد، جرمی و جاسمین با هم دستگیر شده است و به قتل اعتراف کردند. در سال ۲۰۰۷، در برابر هیئت منصفه آماده شده است و بعد از اعتراف به قتل خانواده اش به ۱۰ سال حبس محکوم گردید. نامزدش نیز در سال ۲۰۰۸ محاکمه و به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

    ۱۲- چامپینیا

    در اکتبر سال ۲۰۰۳، لیانا فریدنباخ ۱۶ ساله همراه با نامزد ۱۹ ساله اش فلیپه کافی جهت گردش به خارج از شهر سائوپائولو رفتند. هر دو فکر میکردند که تعطیلات عالی و فراموش نشدنی در انتظار انها خواهد بود ولی این همسران جوان به وسیله یک گروه ۴ نفره تبهکار ربوده شدند که در میان انها یک نوجوان ۱۶ ساله به اسم چامپینیا حضور داشت

    که رهبری گروه و طراحی تمام ماجرا را بر عهده گرفته بود. این افراد هیچ گاه با خانواده ي گروگان هاي خود تماس نگرفته و درخواست پول نکردند. هر دوی انها روزها و روزها شکنجه شده است و لیانا نیز چندین بار مورد تجاوز قرار گرفت. در ادامه گروه ابتدا فلیپه را به قتل رساند و چند روز بعد از آن نیز لیانا به قتل رسید.

    چامپینیا بعد از دستگیری اذعان داشت که در ابتدا قصدشان دزدیدن اموال این زوج بوده ولی هنگامی که که متوجه شده است اند این دو پول زیادی همراه خود ندارند تصمیم گرفته اند آن ها را با خود ببرند. هنگامی که که از چامپینیا خواسته شد که انگیزه ي خود را از قتل این دو بیان کند اعلام کرد که هیچ انگیزه ي خاصی نداشته و تنها می خواسته است اینکار را بکند. او هنوز در حبس به سر میبرد و داستان قتل هاي او به یکی از آشنا شده است ترین موارد قتل در برزیل تبدیل شد.

    ۱۱- اریک اسمیت

    در تابستان سال ۱۹۹۳، اریک اسمیت ۱۳ ساله در حال دوچرخه سواری در یک پارک بود که دریک روبی ۴ ساله را دید که به تنهایی در پارک قدم میزند. اریک به پسربچه ي تنها نزدیک شده است و وی را به میان درختان کنار پارک میبرد. سپس با دستانش وی را خفه کرده و با سنگ سر وی را له میکند. سپس پسربچه را لخت کرده

    و شاخه اي از درخت را در بدن او فرو میکند. جنازه ي دریک بیچاره همان روز پیدا شد. اسمیت به جرم قتل طفل ۴ ساله دستگیر گردیده و تمامی کشور به علت سن آدمکش و میزان سنگدلی او در شوک این جنایت هولناک فرو رفت.در سال ۱۹۹۴ اسمیت به علت قتل پسربچه ي ۴ ساله به دستکم ۹ سال حبس محکوم شد که بعدها نیز امکان زیاد کردن یافتن ان وجود داشت

    زیرا در آن دوران جهت قاتلی با این سن بیشترین محکومیت ۹ سال حبس بود. در طول دوران محاکمه وکلای مدافع اسمیت ادعا کرده بودند که وی در دوران مدرسه به شدت به وسیله همکلاسی هایش مورد آزار و آزار قرار گرفته و همین عنوان وی را به سمت قتل سوق داده هست. سال ها بعد اسمیت در عذرخواهی از خانواده ي مقتول نامه اي نوشت

    و آن را از طریق تلویزیون خواند. با این وجود درخواست بخشش او از سال ۲۰۰۸ تا حالا هشت بار رد شده است هست. اسمیت میتواند در سال ۲۰۱۸ بار دیگر درخواست بخشش یا تخفیف مجازات کند.

    ۱۰- گراهام یانگ

    گراهام یانگ در دوران نوجوانی یک سرگرمی بسیار عجیب داشت: او به شدت به شیمی علاقه داشت و بیش از هر چیزی دوست داشت در مورد تاثیر زهر و زهر بر روی بدن انسان پژوهش کند. او ساعت ها از وقت هرروز ي خود را به مطالعه در کتابخانه در مورد این عنوان میگذارند و هنگامی که که ۱۴ ساله شد

    به این نتیجه رسید که باید از مبانی تئوری فراتر رفته و تجربیات و مطالعات خود را به صورت عملی روی افراد آزمون کند. بدین ترتیب کار خود را با مسموم کردن غذای خانواده اش در سال ۱۹۶۱ شروع کرد. تمامی اعضای خانواده ي او درگیری مشکلاتی مثل تهوع، درد معده و اسهال شدند.

    بعدها یانگ اعتراف کرد که بعضی اوقات تصادفی و به اشتباه خود را نیز مسموم کرده لیکن نمی دانسته زهر را در کدام بشقاب ریخته هست. نامادری گراهام در سال ۱۹۶۲ به علت مسموم شدن هاي متوالی جان خود را از دست داد. یکی از معلمان گراهام از علاقه ي او به زهر شناسی باخبر گردیده و به این عنوان مشکوک شد

    به همین علت هنگامی که به سراغ میز مدرسه ي او رفت با مقادیر زیادی زهر، نقاشی هایي از افراد مرده و مقالاتی در ستایش قاتلان مواجه شد. در نتیجه وی به سرعت با پلیس تماس گرفته و بعد از مشخص شدن ماجرا گراهام به بیمارستان روانی بوردمور فرستاده شد و ۹ سال آینده را در آن جا گذراند. وی بعد از آزاد شدن نیز به کار خود ادامه داد و ۷۰ نفر دیگر را مسموم کرد تا در نهایت بار دیگر به حبس بازگردانده شد.

    ۹- جوردن براون

    در ۲۰ فوریه سال ۲۰۰۹، جوردن براون ۱۱ ساله مثل روزهای قبل از منزل خارج شده، سوار اتوبوس مدرسه شد و به مدرسه رفت. آن روز و در حالی که هنوز جوردن در مدرسه بود پلیس به مدرسه مراجعه کرد لیکن جنازه ي نامادری جوردن در منزل پیدا شده است بود. نامادری او که هشت ماهه باردار بوده و کنزی هوک اسم داشت در رختخوابش با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

    دختر چهار ساله ي هوک جنازه ي مادرش را پیدا کرده و از تعدادی کارگر که در خیابان کار میکردند درخواست کمک کرده بود.
    جوردن در ابتدا گفت که قبل از رفتن به مدرسه یک وانت سیاه مشکوک را نزدیک منزل دیده است ولی خواهر ناتنی او ادعا میکرد که یک تفنگ شکاری را در دست جوردن دیده و مدت کوتاهی بعد از آن یک صدای مهیب را شنیده است.

    بدین ترتیتب نوجوان ۱۱ ساله به جرم قتل نامادری و نوزاد پسری که در شکم داشت بازداشت شد. به قول ي رفقا و آشنایان، جوردن و نامادری اش ارتباط ي خوبی با هم نداشتند و شاید حسادت وی را به سمت کشتن نامادری اش سوق داده هست. براون در سال ۲۰۱۴ از حبس آزاد شد.

    ۸- جسی پومروی

    جسی پومروی هنگامی که که به سن ۱۱ سالگی رسید قربانی هاي زیادی را آزار داده بود. او در سال ۱۸۷۲ به جرم ربودن و شکنجه ي سه طفل بیچاره ي دیگر به مرکز بازپروری فرستاده شد. اگر چه وی هیچ کدام از طعمه هاي خود را به قتل نرسانده بود ولی همه ي ي ي انها را با طناب بست و سپس انها را لخت کرده و شکنجه میکرد.

    وی تنها یک سال و نیم بعد از دستگیری به علت واکنش‌ها بافایده از مرکز بازپروری آزاد شده است و به نزد مادرش برگشت. در سال ۱۸۷۴ جنازه ي یک دختر ۱۰ ساله به اسم کتی کوران در زیرزمین مغازه ي لباس فروشی مادر جسی پیدا شد. بدین ترتیب جسی به جرم قتل دخترک مستضعف دستگیر شده است و به حبس ابد محکوم گردید.

    او اکثر سال هاي عمر خود را در حبس و در سلول انفرادی گذراند و در نهایت در سن ۷۲ سالگی در حبس و به علت مریضی درگذشت. هم چنین پومروی را در پرونده ي قتل یک پسربچه ي ۴ ساله که تکه تکه شده است و در آب رها شده است بود دخیل می دانستند. ولی مدارک کافی وجود نداشت که این قتل را نیز به پومروی نسبت دهد.

    ۷- ادموند کمپر

    در سال ۱۹۶۳، ادموند کمپر همراه با پدربزرگ و مادر بزرگش زندگی میکرد ولی بعد از یک مشاجره با مادر بزرگ خود با یک اسلحه ي شکاری وی را مورد نشانه قرار داده و با چاقو چندین ضربه نیز به او وارد کرد. هنگامی که که پدربزرگش به منزل بازگشته بود، ادموند وی را نیز با اسلحه مورد نشانه قرار داد. در ان وقت ادموند کمپر تنها ۱۴ سال سن داشت.

    ادموند در تماسی با مادرش عنوان را به وی آگاهی داد و مادر او نیز ماجرا را با پلیس در میان گذاشت و در نهایت ادموند دستگیر شد. هنگامی که که از او پرسیده شد انگیزه اش از قتل پدربزرگ و مادر بزرگش چه بوده گفت فقط می خواسته بداند که قتل مادر بزرگ چه حسی دارد و پدربزرگش را نیز جهت این که جنازه ي مادربزرگش را نبیند کشته است.

    ادموند محاکمه شد و چند سالی را در حبس گذراند و در سن ۲۱ سالگی علی رغم مخالفت هاي روان درمانگران با فرجام خواهی و بخشش او موافقت شد. ادموند نزد مادرش بازگشت که ارتباط ي خوبی بین این دو وجود نداشت. او سه سال بعد مادرش و نزدیک ترین دوست وی را نیز به قتل رساند.

    وی در این مدت جان چندین نفر دیگر را نیز گرفته بود و گرایش هاي مرده خواهی در او دیده شد. حتی یکبار قسمتی از گوشت بدن یکی از قربانیان خود که یک زن بود را نیز خورده بود. در نهایت ادموند به حبس ابد محکوم شد.

    ۶- جوزف فیلیپس

    در سال ۱۹۹۸، ملیسا فیلیپس در حال تمیز کردن اتاق پسربچه ي ۱۴ ساله اش بود که متوجه خیس بودن تشک او شد و در نهایت با جستجوی اکثر یک جنازه ي غرق در خون را در زیر تشک تخت او پیدا کرد. جنازه ي مقتول متعلق به دختر ۸ ساله ي همسایه به اسم مدی کلیفتون بود که از یک هفته قبل خانواده اش خبری از وی نداشتند

    و فکر میکردند گم شده است هست. بدین ترتیب ملیسا با پلیس تماس گرفته و انها جاش را در مدرسه دستگیر کردند. جاش گفته بود که یک هفته قبل در حال بازی بیسبال با مدی کلیفتون بوده است که ناگهان توپ به چشم مدی برخورد میکند.در نتیجه ي گریه هاي دختر بچه، جاش وی را به منزل میبرد ولی دخترک دست از گریه و جیغ زدن برنمی دارد.

    بدین ترتیب جاش که ترسیده بود و از تصویر العمل پدرش به این عنوان وحشت داشت با سیم تلفن مدی را خفه میکند و در ادامه با چوب بیسبال ضرباتی را به سر او وارد کرده و در نهایت با چاقو ضرباتی را نیز به بدن او وارد میکند. جاش به علت این که در وقت محاکمه شدن ۱۶ سال داشت توانست از مجازات فوت فرار کند ولی به حبس ابد بدون اجازه ي درخواست عفو یا تخفیف مجازات محکوم شد.

    ۵- کریستین فرناندز

    در مارس ۲۰۱۱، والدین کریستین فرناندز ۱۳ ساله از او درخواست کردند که مراقب برادر دو ساله اش دیوید گالاراگا باشد. وی چندین ماه قبل با برادرش بازی شبیه کشتی گرفتن انجام داده بود که در نهایت به شکستن پای پسربچه ي دو ساله منجر شد. این بار نیز وی با برادر کوچکترش با خشونت واکنش‌ها کرد و دو بار سر برادرش را به قفسه ي کتاب کوبید.

    در اثر این اتفاق دیوید بیهوش شد و هنگامی که مادر به منزل بازگشت کریستین عنوان را به او آگاهی داد. ولی او تنها صورت دیوید را شست و لباس هایش را عوض کرد. مادر انها که بیانلا سوزان اسم داشت ۴ ساعت بعد از مراکز درمانی درخواست کمک کرد و پسربچه ي مستضعف دو روز بعد از دنیا رفت.

    مادر و فرزند به جرم قتل پسربچه ي دو ساله دستگیر شدند. سوزان به علت فوت دیوید گناهکار آشنا شد ولی کریستین نیز به جرم قتل غیر عمد و ضرب و شتم شدید برادر خود زندانی شد. وی سال آینده که به سن ۱۹ سالگی برسد از حبس آزاد میگردد.

    ۴- اندرو گولدن و میچل جانسون

    اندرو گولدن و میچل جانسون به ترتیب ۱۱ و ۱۲ ساله بودند که قتلی را برنامه ریزی کردند که در نهایت دنیا را در شوک و حیرت فرو برد. در سال ۱۹۹۸ جانسون ماشین ون پدرش را برداشته و منزل ي پدربزرگ و مادربزرگ اندرو گولدن رفت. انها سلاح هاي پدربزرگشان که معمولا در قفسه ي مخصوصشان قرار داشته

    و در انها قفل بود را برداشته و در ماشین گذاشتند و به سمت مدرسه به راه افتادند. این دو در هنگام ناهار زنگ خطر آتش سوزی را به صدا درآورده و در حالی که دانش آموزان و معلمان در حال خروج از مدرسه بودند انها را به رگبار بستند. در نهایت ۴ نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند.

    هر دو پسر فرزند ي آدمکش نیز بازداشت و در دادگاه به اتهامات آن ها پیگیری گردید. در دادگاه یکی از همکلاسی هاي انها اعتراف کرد که جانسون روز قبل از اتفاق در مورد تیراندازی که روز بعد انجام گرفت گفتگو هایي کرده هست. او گفته بود باید افراد زیادی را بکشد و همه ي ي روز سه شنبه خواهند فهمید

    که آینده انها فوت یا زندگی هست. این دو محکوم شده است و بعد از چند سال از حبس آزاد شدند. انها تنها کسانی میباشند که در ایالات متحده به دانش آموزان شلیک کرده و در حبس به سر نمی برند.

    ۳- الکس و درک کینگ

    در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۰۱ آتشنشانان جهت خاموش کردن منزل اي در شهر اسکامبیا سیتی آماده شدند و در تلاش جهت خاموش کردن منزل با پیکر تری کینگ ۴۰ ساله در یکی از اتاق هاي منزل روبرو گردیدند. انها در ابتدا فکر می کردند که این مرد به علت استنشاق دود ناشی از آتش سوزی خفه شده است است

    اما با نگاهی دقیق تر متوجه شدند که زخم هاي متعددی روی بدن متوفی وجود دارد. بنابراین پلیس در جریان امر قرار داده شد و همسایه ها به پلیس گفتند که تری کینگ با پسران ۱۳ و ۱۲ ساله اش با اسم هاي درک و الکس زندگی میکند. ۱۶ روز بعد این دو برادر نوجوان پیدا شده است و به قتل پدرشان اعتراف کردند.

    به قول ي ان ها نقشه ي قتل را الکس ریخته و درک آن را اجرا کرده بود.وقتی که تری کینگ به خواب رفت پسر بزرگترش با استفاده از چوب بیسبال ضربات محکمی را به سر او وارد کرد تا پدر بیچاره اش جان داد. در ادامه جهت این که جنایت خود را مخفی نگه دارند منزل را به آتش کشیده و فرار کرده بودند.

    انها گفتند که می خواسته اند فرار کنند و جهت این که در صورت گیر افتادن به وسیله پدرشان تنبیه نشوند نقشه ي قتل وی را کشیده اند. علاوه بر این انها ادعا کردند که پدرشان از لحاظ روانی مسئله داشته و انها را شکنجه معنوی و جسمی می کرده هست. در نهایت این دو به جرم قتل پدرشان محکوم شده است و به مرکز بازپروری نوجوانان فرستاده شدند.

    ۲- دیوید بروم

    در سال ۱۹۸۸ پلیس دیوید بروم را که در ان وقت ۱۶ سال سن داشت به جرم قتل تمامی اعضای خانواده اش در مینه سوتا دستگیر کرد. دیوید بعد از یک مشاجره لفظی و فیزیکی با پدرش، با استفاده از تبر پدر، مادر و خواهرد و برادر ۱۴ و ۹ ساله اش را به قتل رساند.

    تنها کسی که از این قتل عام جان سالم بدر برد برادر ۱۹ ساله اش بود که در آن وقت در منزل حضور نداشت. مدیر مدرسه ي بروم بعد از این که در میان دانش آموزان شایعه شده است بود که بروم شب قبل تمامی اعضای خانواده اش را به قتل رسانده با پلیس تماس گرفت. دیوید روز بعد دستگیر شد و به قول ي پلیس بدون هیچ مقاومتی به جرم خود اعتراف کرد.

    بدین ترتیب وی به قتل عمد اعضای خانواده اش متهم شد. بدین ترتیب دیوید به حبس ابد محکوم شده است و تا سن ۷۰ سالگی نمی تواند درخواست عفو یا تخفیف مجازات داشته باشد. ماجرای او باعث شد که موزیک مشهوری به اسم «دیوید بروم دست به تبر می شود» «David Brom Took An Axe» در وصف جنایت او ساخته شود.

    ۱- سیندی کولیه و شرلی وولف

     

     

    واژه های کلیدی: درخواست کمک | خانواده | دستگیری | مدرسه | پسربچه | اخبار حوادث | روزنامه حوادث | حوادث روز

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    کودکانی که قتل های وحشتناکی مرتکب شده است اند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • افست کتاب لاتین