گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

    رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

    رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون نشانه یا علامتی خاص پدیدار می شوند. با این وجود، نشانه ها و علائم یک بیماری زمینه ای که موجب

    رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

    رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون نشانه یا علامتی خاص پدیدار می شوند. با این وجود، نشانه ها و علائم یک بیماری زمینه ای که موجب شکل گیری رسوبات کلسیم می شود، ممکن است قابل مشاهده باشند

     رسوبات کلسیم در پوست چیست؟

    هنگامی که فسفات کلسیم در مقادیر غیر طبیعی در بافت نرم رسوب می کند، کلسینوز یا کلسیفیکاسیون شکل می گیرد. رسوبات کلسیم زیر پوست همانند توده های سفید یا زرد رنگ به نظر می رسند، که اغلب به صورت خوشه ای پدیدار می شوند.

    به گزارش “نیو هلث ادوایزر”، این رسوبات کلسیم از نظر اندازه و کمیت متفاوت هستند. هنگامی که سوراخ می شوند، مایعی سفید از توده رسوبات کلسیم خارج می شود که شکلی خمیر مانند دارد. رسوبات کلسیم به طور معمول در آرنج ها، ساق پا یا انگشتان پدیدار می شوند، اگرچه امکان شکل گیری آنها در هر قسمتی از بدن انسان وجود دارد.

    رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

     

    علائم رسوبات کلسیم زیر پوست چه چیزهای هستند؟

    رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون نشانه یا علامتی خاص پدیدار می شوند. با این وجود، نشانه ها و علائم یک بیماری زمینه ای که موجب شکل گیری رسوبات کلسیم می شود، ممکن است قابل مشاهده باشند.

     

    رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون نشانه یا علامتی خاص پدیدار می شوند. با این وجود، نشانه ها و علائم یک بیماری زمینه ای که موجب

    از نشانه های مرسوم رسوبات کلسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    جوش ها یا برآمدگی های سفید یا زرد رنگ در پوست وجود دارند.

    آنها سفت هستند لیکن کلسیم اغلب توده های سخت ایجاد می کند.

    اگر این توده ها سوراخ شوند مایعی گچ مانند از آنها تخلیه می شود.

    ممکن است حساسیت به لمس و حتی درد در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته شکل بگیرد.

    در مواردی که رسوبات کلسیم بزرگ در نزدیکی مفاصل شکل گرفته اند، امکان سفتی مفصل وجود دارد، که توانایی حرکت مفصل را به میزان چشمگیری محدود می سازد.

    رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

    در موارد شدید رسوبات کلسیم، قانقاریای پوستی ممکن است در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته شکل بگیرد.

     

    دلایل شکل گیری رسوبات کلسیم در پوست چه چیزهایی هستند؟

    بر اساس علت زمینه ای، چهار نوع متفاوت از کلسینوز وجود دارند:

    رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون نشانه یا علامتی خاص پدیدار می شوند. با این وجود، نشانه ها و علائم یک بیماری زمینه ای که موجب

     

    آتروژنیک کلسینوز کوتیس

    آتروژنیک کلسینوز کوتیس به واسطه استفاده از بعضی داروها و حتی دنبال کردن بعضی فرآیندهای پزشکی شکل می گیرد. گاهی اوقات آتروژنیک کلسینوز کوتیس زمانی که مصرف این داروها قطع می شود، اصلاح می یابد. از دلایل این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تزریق فسفات و کلسیم

    رسوب کلسیم در پوست، علائم، دلایل و درمان

    استفاده طولانی مدت از خمیر الکترود حاوی کلسیم

    خون گرفتن مکرر از پاشنه پا

     

    ایدیوپاتیک کلسینوز کوتیس

    این شرایط به دلایلی نامعلوم رخ می دهد، و از این رو، علت واقعی یا عواملی که موجب تشکیل رسوبات کلسیم زیر پوست می شوند، ناشناخته هستند. سطوح فسفات و کلسیم در بدن نیز عادی هستند. همچنین، هیچ آسیب بافتی که می تواند به تجمع کلسیم زیر پوست منجر شود، رخ نداده هست. افراد مبتلا به ایدیوپاتیک کلسینوز کوتیس هیچ دارویی مصرف نکرده یا به تازگی هیچ فرآیند پزشکی که می تواند به شکل گیری کلسینوز منجر شود را تجربه نکرده اند.

     

    دیستروفیک کلسینوز کوتیس

    این شرایط زمانی رخ می دهد که بافت آسیب دیده باشد و مرسوم ترین نوع کلسینوز محسوب می شود. به طور معمول، التهاب، فوت بافت یا حتی بدخیمی، به تجمع رسوبات کلسیم زیر پوست منجر می شوند. دلایل مرسوم دیستروفیک کلسینوز کوتیس مشمول بر موارد زیر می شوند:

    آسیب دیدگی پوست

    عفونت های پوستی

    بیماری های بافت همبند

    پانکولیت

    سیاهرگ های واریسی

    آکنه

    تومورها

     

    متاستاتیک کلسینوز کوتیس

    این شرایط با فسفر و کلسیم اضافی پیوند خورده هست. هر شرایط پزشکی یا عامل مرتبط با فزونی فسفر یا فزونی کلسیم می تواند به شکل گیری این نوع از کلسینوز منجر شود. از دلایل مرسوم متاستاتیک کلسینوز کوتیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نارسایی کلیوی

    سارکوئیدوز

    سندرم پارانوپلاستی

    پرکاری پاراتیروئید

    سندرم شیر- قلیا (Milk-alkali syndrome)

    کلسیفیلاکسی

    ویتامین D بیش از حد

     

    چگونگی درمان رسوبات کلسیم

    رسیدگی به رسوبات کلسیم می تواند به واقع آزاردهنده باشد، لیکن اغلب به مشکل درمان می شوند.

     

    داروها

    برای مصرف دارو ابتدا باید با دکتر مشورت کنید. وی ممکن است داروهایی مانند استروئیدها که سیستم ایمنی را سرکوب خواهند کرد، تجویز کند. از دیگر داروهای مرسوم جهت درمان رسوبات کلسیم زیر پوست می توان به مسدودکننده های کانال کلسیم، آنتی اسیدهای آلومینیوم، و دی فسفونات ها اشاره کرد. وارفارین نیز به خاص اگر رسوبات کلسیم در مراحل اولیه قرار داشته باشند، می تواند موثر باشد.

    برخی امراض یا شرایط پزشکی می توانند عامل شکل گیری رسوبات کلسیم زیر پوست باشند. مدیریت این امراض می تواند به برطرف شدن مسئله کمک کند.

     

    لیزر درمانی

    لیزر درمانی اغلب جهت درمان رسوبات کلسیم جزئی موثر هست. لیزر درمانی دی اکسید کربن، مشمول بر استفاده از انرژی نوری می شود که به پوست نفوذ می کند، و نسبتا یا به طور کامل کلسینوز کوتیس را از بین می برد.

    گزینه درمانی دیگر جهت کلسینوز کوتیس، یونتوفورزیس است که مشمول بر استفاده از سطوح کم جریان الکتریکی جهت تحویل مستقیم داروهایی مانند کورتیزون به ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته پوست می شود و از این طریق رسوبات کلسیم حل می شوند.

     

    عمل جراحی

    در موارد شکل گیری رسوبات کلسیم بزرگ در زیر پوست، ممکن است به عمل جراحی جهت خارج کردن آنها نیاز باشد. اغلب، عمل جراحی زمانی نیاز است که رسوبات کلسیم دردناک شده است اند، محدوده حرکت مفاصل در بدن را کم کردن داده اند یا به صورت خوشه ای پدیدار شده است اند. با این وجود، باید به این توصیه توجه داشته باشید که عمل جراحی یک راه حل دائمی محسوب نمی شود و رسوبات کلسیم می توانند بار دیگر شکل بگیرند.

    همچنین آسیب ناشی از جراحی می تواند کلسیفیکاسیون را جنبش کند، که می تواند به شکل گیری رسوبات کلسیم زیاد زیر پوست منجر شود. دکتر احتمالا زمانی عمل جراحی را توصیه خواهد کرد که گزینه های درمانی دیگر شکست خورده باشند.

     

    دبریدمان جراحی

    دبریدمان جراحی گزینه دیگری جهت درمان رسوبات کلسیم هست، که باید با مشورت با دکتر صورت بگیرد. دبریدمان جراحی مشمول بر برداشتن بافت با چاقو یا قیچی می شود. دبریدمان آنزیمی، گزینه ای دیگر است که دبریدمان جراحی و استفاده از بعضی پمادهای موضعی روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته پوست را ترکیب می کند. جنبه منفی این روش های درمانی این است که نمی توانند از شکل گیری رسوبات کلسیم در آینده پیشگیری کنند.

     

    ماساژ

    افرادی بسیاری به این توصیه پی برده اند که ماساژ ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته با روغن زیتون و همچنین ژل موضعی یا کرم آلوئه ورا در درمان رسوبات کلسیم موثر هست. آنها پوست را نرم و لطیف می سازند و هنگامی که به طور منظم استفاده شود، رسوبات کلسیم با گذشت وقت ناپدید خواهند شد.

     

    رژیم غذایی مناسب

    کاهش میزان مصرف کلسیم ممکن است به اصلاح شرایط کمک کند. بر همین اساس، از مصرف بعضی مواد غذایی مانند محصولات لبنی یا غذاهای حاوی ویتامین A و ویتامین E باید پرهیز شود. همچنین، از مصرف آبمیوه های غنی شده است با کلسیم نیز باید اجتناب کرد.

     

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : لیزر درمانی – عمل جراحی
    منبع: asriran.com

     

    واژه های کلیدی: لیزر درمانی | عمل جراحی | استفاده | کلسیم | جراحی | درمانی | سلامت | پیشگیری و بیماریها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب آمازون