دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راه طبیعی

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راه طبیعی

تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند جلوی بیمار شدن های مکرر شما را بگیرد و با نیرومند کردن بدن تان به شما اعتماد به نفس بالایی دهد تا بتوانید با استرس های زندگی مقابله کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راه طبیعی

تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند جلوی بیمار شدن های مکرر شما را بگیرد و با نیرومند کردن بدن تان به شما اعتماد به نفس بالایی دهد تا بتوانید با استرس های زندگی مقابله کنید.

دستگاه ایمنی بدن بخشی از بدن است که وظیفهٔ شناسایی سلول ها و مولکول های خودی را از بیگانه و از بین بردن یا بی خطر کردن آن ها را برعهده دارد. گاهی به علت تشابه آنتی ژن ، سلول های خودی با غیر خودی سیستم ایمنی به سلول های خودی حمله می کند.بدن با دو روش دفاع غیر اختصاصی و دفاع اختصاصی عوامل بیماری زا و بیگانه را از بین می برد و مانع بروز بیماری می شود.

پارسال که سرماخورده بودم و به پزشکم مراجعه کرده به من توصیه کرد مقدار زیادی ویتامین C مصرف کنم. فکر می کنم همه شما از مزایای ویتامین C به خوبی اطلاع داشته باشید ولی می دانید راه کارهای دیگری هم است که به آسانی می توانید با آن ها سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید؟ شاید از وجود راهکارهای موجود در لیست بی خبر باشید و یا فراموششان کرده باشید !

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راه طبیعی

 

سیستم ایمنی بدن را چطور تقویت کنیم ؟ + ۸ راه کار طبیعی:

۱٫ دوش آب سرد:

به جای دوش آب گرم دوش آب سرد بگیرید. من وقتی بیمار باشم این کار را نمی کنم ولی مطالعات نشان داده اند افرادی که دوش آب سرد می گیرند نسبت به افرادی که دوش آب گرم می گیرند، شاهد افزایش تعداد گلبول های سفید خون که با ویروس ها مقابله می کنند، بوده اند.

همچنین محققان در مطالعه دیگر متوجه شدند هنگامی که تمام بدنتان را در آب سرد قرار می دهید حتی جهت مدت زمانی کوتاه، باعث سفت و سخت شدن بدنتان می شود که در نتیجه قرار گرفتن در معرض یک محرک طبیعی است و این عمل به نوبه خود باعث می شود که انعطاف پذیری تان نسبت به بیماری و استرس زیاد کردن یابد.

چگونه انجامش بدهیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند جلوی بیمار شدن های مکرر شما را بگیرد و با نیرومند کردن بدن تان به شما اعتماد به نفس بالایی دهد تا بتوانید با استرس های زندگی مقابله کنید.

مثل هر لحظه دوش آب گرم بگیرید و قبل از خروج از حمام به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آب سرد را باز کرده و دوش بگیرید.

مراقب باشید آب خیلی سرد نباشد چون باعث وارد شدن شوک به بدنتان خواهد شد.

 

۲٫ مراقبه یا مدیتیشن Meditation:

افکار مثبت به تقویت سیستم ایمنی بدن و کم کردن هورمون استرس کمک می کند. هنگامی که مراقبه می کنید منطقه ای از مغز که احساسات مثبت و هوشیاری را کنترل می کند برانگیخته می شود و این منطقه مرکزی متعلق به سیستم ایمنی است.

اگر بتوانید استرس روانی را کم کردن دهید به سیستم ایمنی بدن کمک کرده اید. محققان دانشگاه ایالتی اوهایو Ohio State University گزارش داده اند که اثر منفی استرس بر سیستم ایمنی بدن با قطع ارتباط بین سیستم غدد درون ریز یا سیستم هورمونی و سیستم عصبی و سیستم ایمنی روی بدن تاثیر می گذارد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راه طبیعی

۳٫ عصاره استخوان (آب قلم) Bone Broth:

این غذا جهت سلامتی فوق العاده هست، غنی از مواد معدنی، منیزیم، کلسیم و فسفر. این غذا نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود بلکه جهت بیماری های دستگاه گوارش و بیماری های خود ایمنی بافایده هست. این عصاره همچنین حاوی اسید آمینه های بافایده جهت هضم غذاست و به اصلاح عملکرد کلیه هم کمک می کند. یکی دیگر از مزایای آن افزایش کلاژن و در نتیجه صاف شدن پوست و کمک به کم کردن چین و چروک آن است.

اگر می خواهید زیاد بدانید : کلاژن چیست؟ و آیا واقعا جهت پوست، مو و استخوان شما بافایده است؟

 

۴٫ غذاهای تخمیر شده(غنی شده):

خوردن این غذاها عالی ترین راه جهت بدست آوردن باکتری های خوب است! بسیاری از ماست های بسته بندی شده است در فروشگاهها جهت خرید مناسب نیستند چون شکر، رنگ، شیرین کننده های مصنوعی، شربت ذرت با فروکتوز بالا داشته و پاستوریزه اند. یکی از خوراکی های تخمیر شده است مورد علاقه من ترشی کلم رنده شده است sauerkraut هست. همچنین ترشی سیر و سبزیجاتی هم که در منزل درست می کنم را بسیار دوست دارم.

تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند جلوی بیمار شدن های مکرر شما را بگیرد و با نیرومند کردن بدن تان به شما اعتماد به نفس بالایی دهد تا بتوانید با استرس های زندگی مقابله کنید.

نگه داشتن سیستم ایمنی بدن در عالی ترین حالت به روده های شما کمک می کند تا سالم بمانند و مصرف پروبیوتیکی که در این خوراکی ها وجود دارد عالی ترین روش جهت این کار است.

 

۵٫ سیر:

اگر سیر بخورید می توانید توانایی خود را جهت مقابله با بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی و آنفلوآنزا زیاد کردن دهید. بر اساس مطالعات با مصرف عصاره سیر عملکرد سلول های T (سلول های سیستم ایمنی بدن )را در مقابله با ویروس ها اصلاح می بخشید.

تا جایی که امکان دارد خوب بخوابید:

به نظر می رسد خواب کافی راهی راحت جهت حمایت از سیستم ایمنی شماست ولی گاهی اوقات سخت تر از چیزی است که فکرش را می کنید یا گاهی فکر می کنید خوابی کافی داشته اید ولی این طور نباشد. خب سه روش وجود دارد که می توانید با اجرای آن ها کیفیت خوابتان را واقعا زیاد کردن دهید: موارد ۶,۷ و ۸ را بخوانید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راه طبیعی

 

۶٫ زمین:

آیا تا به حال متوجه شده است اید زمانی که با پای برهنه روی شن های ساحل قدم می زنید حالتان بهتر است؟ وقتی با پای برهنه روی زمین راه می روید الکترون های منفی سطح زمین را می گیرید و این اثر آنتی اکسیدان، التهابات را کم کردن داده و این مزایای سلامتی به بهتر خوابیدن ما کمک می کند. انجام این کار تاثیر منفی ای که از منابع الکتریکی اطرافمان مانند کامپیوتر، تلویزیون و چراغ های فلورسنت به ما می رسد را کم کردن می دهد.

شواهد نشان می دهد که زمین موجب بهبود ضربان قلب، *ویسکوزیته خون، تعادل کورتیزول، کاهش استرس و تعادل *دستگاه عصبی خودگردان autonomic nervous system(ANS) می شود.

*دستگاه عصبی خودگردان (Autonomic nervous system): در برگیرنده آن دسته از نورون های حرکتی است که فعالیت ماهیچه های صاف، تراوش غده ها، تپش قلب و روی هم رفته کنش اندام های درونی را ساماندهی می کنند. این سامانه بطور کلی غیرارادی بوده و بر اندام درونی بدن تاثیر می گذارد.

*viscosity ویسکوزیته یا گِران رَوی: عبارت است از مقاومت یک سیال در برابر اعمال تنش برشی. به تعریفی دیگر، مقاومت اصطکاکی یک مایع یا گاز را در برابر شارش یا لغزیدن لایه ها، هنگامی که تحت تنش برشی قرار گیرد گِران رَوی می گویند.

اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید آب دریا جهت بدن | آیا هر لحظه در ساحل احساس خوبی دارید؟

اگر می خواهید زیاد بدانید : رادیکال های آزاد چیست، چگونه با رادیکال های آزاد مقابله کنیم؟

 

۷٫ دوری از در معرض نور بودن قبل و در حین خواب:

هر فردی جهت خوابیدن نیاز به سطح مطلوبی از *ملاتونین melatonin دارد. قبل از خواب قرار گرفتن در معرض نورهای روشن، مانند صفحه نمایش کامپیوتر و یا حتی داشتن چراغ خواب روشن هنگام خواب، توانایی بدن جهت تولید ملاتونین را کم کردن می دهد.اتاق خواب شما باید تا حد ممکن تاریک باشد، نه تنها جهت خواب بلکه جهت بهداشت عمومی تان. بنیاد ملی خواب گزارش داده است که مطالعه ای در دانشگاه ایالتی اوهایو اخیرا نشان داده است که تناوب نور غیر طبیعی جهت سلامت شما تاثیر منفی داشته و حتی ممکن است موجب افسردگی شود. مطالعه دیگری نشان داد که خوابید در تاریکی در مقایسه با انواع نور ها، اندازه تومور و رشد تومور سرطان سینه در موش های صحرایی را کم کردن داده است.

*ملاتونین: هورمونی که  به تنظیم چرخهٔ خواب و بیداری در بدن کمک می کند.

 

۸٫ حمام منیزیم قبل از خواب:

یک راه عالی جهت بهبود خواب حمام رفتن با فلس های منیزیم Magnesium Flakes یا نمک اپسوم  Epsom هست. منیزیم یک عنصر مهم است لیکن به تنظیم تصویر العمل هایی بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن کمک می کند. بسیاری از افراد کمبود منیزیم دارند و استرس هم باعث کاهش منیزیم می شود. اگر منیزیم کافی دریافت نمی کنید ممکن است در یک تناوب معیوب گرفتار شوید. استرس شما سطح منیزیم تان را کم کردن داده و کمبود منیزیم باعث زیاد کردن استرس و اضطراب خواهد شد.

پاداش – نه تنها منیزیم به آرام شدن شما کمک می کند بلکه جهت قلب و سلامت رگ های خونی و غلظت طبیعی خون هم بافایده هست. محققان متوجه شده است اند که منیزیم دریافتی جهت جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی و دیابت بافایده است و اخیرا مشخص شده است حتی در پیشگیری از سرطان لوزالمعده هم موثر است.
بنابراین حمام در وان منیزیم در شب یک راه عالی جهت بهبود سلامت کلی بدن و تقویت سیستم ایمنی شماست.

عبارات مهم : تقویت بدن – سلامتی

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

واژه های کلیدی: تقویت بدن | سلامتی | دستگاه | بیماری | طبیعی | سیستم | سلامت | ایمنی | استرس | مقابله | محققان

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

daroopost