افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    کمبود منیزیم جزو پرسشها مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت، علائم و درمان کمبود منیزیم می پردازیم.

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    کمبود منیزیم جزو پرسشها مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت، علائم و درمان کمبود منیزیم می پردازیم.

     آیا پرسشها سلامتی شما واقعا نشان دهنده کمبود منیزیم هستند؟ علایم این کمبود می تواند هر چیزی باشد از سردرد گرفته تا سندرم پیش از قاعدگی. تغییراتی هستند که نشان دهنده کمبود این ماده معدنی در بدن شماست، بیش از ۸۰ درصد افراد به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی کنند. کاهش منیزیم اغلب بزرگ جلوه داده می شود، به خصوص از طرف پزشکانی که به ندرت نقش مواد مغذی و ویتامین ها را در نظر می گیرند. با این حال صدها نشانه جهت کمبود منیزیم وجود دارد و همچنین بیماری هایی که کمبود منیزیم باعث شدت یافتن آن ها می شود.

    تقریبا یک سال پیش من به دکتر خانوادگی مان مراجعه کردم، لیکن هر ماه درد و گرفتگی شدید قبل از قاعدگی را تجربه می کردم. من از او خواستم علت این مسئله را برایم توضیح دهد و بگوید چه کاری باید جهت درمان انجام دهد. پاسخ او این بود که ژنتیکی هست، کاری از دستت ساخته نیست. تنها پیشنهاد او استفاده از دارو جهت کم کردن درد بود. ولی بعد از تحقیقات آنلاین متوجه شدم که گرفتگی قاعدگی یکی از علایم کمبود منیزیم است. مشتاق شدم که امتحان کنم و سطح کلسیم و منیزیم خونم را اصلاح کردم و در عرض یک ماه واویلا شد! دیگر خبری از درد و گرفتگی نبود!

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    متاسفانه امروزه پزشکان اطلاعی در مورد اهمیت منیزم در بدن و نشانه های کمبود آن ندارند. تنها شانس شما این است که دکتر خود باشید و در مورد نشانه های کمبود منیزیم جستجو کنید تا متوجه شوید کمبودش چه مشکلاتی برایتان بوجود می آورد.

     

    چرا منیزم کافی دریافت نمی کنید؟

     بدست آوردن منیزم از طریق رژیم غذایی بسیار سخت است، مهم نیست که این رژیم چقدر سلامت باشد. علتش این است که فرایند کشاورزی مدرن، خاک ما را از منیزم خالی کرده استهمچنین عوامل زیادی وجود دارد که میزان جذب منیزیم در بدن ما را به نحوه قابل توجهی کم کردن می دهد. از جمله :

    کمبود منیزیم جزو پرسشها مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت، علائم و درمان کمبود منیزیم می پردازیم.

    – استرس: بسیاری از ما روزانه سطح بالایی از استرس را تجربه می کنیم. زمانی که استرس و اضطراب را تجربه می کنیم، بدنمان از منیزم تهی می شود. 

    – تغذیه: برخی خوراکی های خاص مانند کافئین، الکل و قند باعث کم کردن منیزیم می شوند. تخمین زده شده است که جهت متابولیسم یک مولکول گلوکز، ۲۸۷ مولکول منیزیم نیاز است.

    – داروها: داروهای نسخه دار و بدون نسخه زیادی وجود دارد که منیزیم را از بدن خارج می کنند. از جمله، قرص های ضد بارداری، ادرار آور، انسولین و آنتی بیوتیک ها.

     

    چرا به منیزیم نیاز دارید؟

    منیزم یک ماده معدنی است که مسئول بسیاری از فرایندهای بدن هست. منیزیم چهارمین ماده معدنی موجود در بدن ماست و وجودش جهت انجام بیش از ۳۰۰ تصویر العمل بدن مهم است.منیزیم معمولا به عنوان کمک به کم کردن یبوست آشنا می شود، ولی این فقط یکی از بااهمیت ترین نقش های آن در بدن استمنیزیم جهت عملکرد قلب، عضلات، کلیه و متعادل کردن بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند کلسیم و پتاسیم مهم هست. سطح مناسب منیزیم از مبتلا شدن به دیابت و پوکی استخوان پیشگیری نموده و فشار خون را اصلاح می بخشد.

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

     

    علائم کمبود منیزیم

    ۱٫ اضطراب.

    ۲٫ استخوان های ضعیف.

    کمبود منیزیم جزو پرسشها مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت، علائم و درمان کمبود منیزیم می پردازیم.

    ۳٫ انرژی کم.

    ۴٫  ضعف.

    ۵٫ ناتوانی در خواب.

    ۶٫ سندرم پیش از قاعدگی و عدم تعادل هورمونی.

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    ۷٫ جنبش پذیری.

    ۸٫  عصبی بودن.

    ۹٫  سردرد.

    ۱۰٫ ریتم ضربان غیر طبیعی قلب. 

    ۱۱٫ تنش عضلانی، اسپاسم، گرفتگی.

    ۱۲٫ خستگی.

    این ها فقط تعداد کمی از مرسوم ترین نشانه های کمبود منیزیم هستند. سایر علایم کمبود منیزیم عبارتند از:

    – یبوست.

    – سرگیجه.

    – سفت و سخت شدن عضلات.

    – بی خوابی و ضعف عضلانی.

    مشکلات سلامتی بسیار زیادی وجود دارند که کمبود منیزم باعث ایجاد آن ها می شود. اگر فکر می کنید یکی از نشانه های کمبود منیزیم را دارید، ولی در لیست بالا نیست، بهتر است جستجوی دقیق تری در اینترنت داشته باشید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم کمبود منیزیم در بدن تان که بسیار خطرناک است

     

    سایر امراض و پرسشها مرتبط با کمبود منیزیم

    تحقیقات زیادی نشان داده است که، کمبود منیزیم با زیاد کردن خطر مبتلا شدن به دیابت، فشار خون بالا، پارکینسون، سنگ کلیه، سندرم پاهای بی قرار همراه است و این ها فقط تعداد کمی از بیماری های مرتبط با کمبود منیزیم هستند.

     

    چطور بدانیم واقعا کمبود منیزیم داریم؟

    متاسفانه زمانی که صحبت از تعیین کمبود منیزیم می شود، راه راحت ای جهت آن مثل آزمایش خون وجود ندارد. آزمایش خون می تواند سطح منیزیم خون شما را به منظور ارزیابی کمبود آن بررسی کند، ولی این آزمایش دقیق نیست.علتش این است که، آزمایش سرم خون فقط سطح منیزیم خون شما را نشان می دهد و فقط یک درصد منیزم بدن تان در خون هست. بنابراین برای تشخیص کمبود منیزیم بدن تان باید به علائم کمبود منیزم متکی باشید، نه آزمایش خون.

    بهترین روش این است که، بر اساس تجربه مراقب علایم کمبود منیزیم باشید و از مکمل های منیزیم استفاده کرده و سطح آن را  در بدن تان بالا ببرید، چه به شما یاری کند و چه نکند.خود من بعد از نگاه کردن به لیست علایم کمبود منیزیم متوجه شدم که حداقل ۳ علامت کمبود منیزیم را دارم. ضمن این که اضطراب هم دارم و مطمئن هستم که سطح منیزم من کم کردن پیدا کرده است.

     

    درمان کمبود منیزیم

    چندین راه جهت زیاد کردن منیزیم وجود دارد:

    ۱. استفاده از نمک اپسوم Epsom ( شهری در جنوب شرقی انگلستان که از آب معدنی آن جهت تولید نمک اپسوم استفاده می شود ): نمک اپسوم، حاوی سولفات منیزیم هست، یک ماده معدنی که بسیاری از افراد در معرض کمبود آن بوده و یکی از اجزای مهم آب دریا به حساب می آید. نمک اپسوم را به حمام خود اضافه کنید. منیزم به شدت از طریق پوست جذب می شود.

    ۲روغن منیزیم استفاده کنید: مانند نمک اپسوم، روغن منیزیم از اضافه کردن ورقه های منیزیم به آب درست می شود. می توانید ورقه های منیزیم را به وان حمام خود اضافه کرده، یک مخلوط مناسب از آن درست کرده و روی پوست خود اسپری کرده یا بمالید یا این که آماده آن را از بازار تهیه کنید.

    ۳خوردن خوراکی های سرشار از منیزیم: مانند سبزیجات با برگ سبز و آجیل. (با این حال اگر دچار کمبود منیزیم شده است باشید، به مشکل می توان سطح منیزیم بدن را با رژیم غذایی بالا برد). 

    ۴٫ مکمل منیزیم مصرف کنید.

     

    تجربه شخصی من در درمان کمبود منیزیم

    بعد از شروع تحقیقاتم در مورد کمبود منیزیم، هر چه زیاد جستجو می کردم زیاد متوجه می شدم که علت پرسشها سلامتی من کمبود منیزیم هست. با این حال هنگامی که به پزشکم گفتم احتمال می دهم علت مهم مسئله اضطراب، گرفتگی پیش از قاعدگی و مسئله خوابم کمبود منیزیم باشد، حرف من را نادیده گرفت، بنابراین مجبور شدم خودم صحت این احتمال را بررسی کنم.

    من به تدریج سطح منیزم بدنم را بالا بردم. در نخستین قدم با اضافه کردن سبزیجات با برگ سبز به رژیم غذایی و حمام با نمک اپسوم. این کار پیشرفت بسیار خوبی جهت من داشت و علایم کمبود منیزیم من را کم کردن داد، با این حال هنوز حس می کردم میزان منیزم بدنم کافی نیست، بنابراین شروع به استفاده از روغن منیزیم روزی یک بار صبح ها روی پوستم کردم که بسیار عالی بود. بعد از یک ماه تمام تقریبا تمام علایمی که داشتم برطرف شدند.

    وقتی تلاش می کنید سطح منیزیم خود را زیاد کردن دهید، ممکن است که نیاز داشته باشید از ترکیبی از روش ها استفاده کنید تا مطمئن باشید به اندازه کافی منیزیم دریافت می کنید.شما می توانید علائم پایه را از بین ببرید، همچنین درصورت استفاده زیاد مبتلا به اسهال می شوید.

    عبارات مهم : استفاده از نمک – آزمایش خون

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: استفاده از نمک | آزمایش خون | آب معدنی | استفاده | اضطراب | اضطراب | آزمایش | سلامت

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین