اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » روزانه دو کودک آزاری اتفاق می افتد، هشدار جدی

    روزانه دو کودک آزاری اتفاق می افتد، هشدار جدی

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با بیان آنکه در حاشیه شهرها حداقل روزانه یک یا دو مورد کودک آزاری مشاهده می‌کنیم؛ بر ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق

    روزانه دو کودک آزاری اتفاق می افتد، هشدار جدی

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با بیان آنکه در حاشیه شهرها حداقل روزانه یک یا دو مورد کودک آزاری مشاهده می کنیم؛ بر ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که حتی یک روز تعلل در تصویب این لایحه به معنای وقوع کودک آزاری های زیاد در جامعه است و آنها در برابر این پرسشها مسئول هستند.

    هشدار نسبت به وقوع روزانه حداقل یک یا ۲ مورد «کودک آزاری» درحاشیه شهرها

    زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) ، بر ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: گویا ضرورت تصویب این لایحه جهت بسیاری از نمایندگان مجلس مبهم است؛این درحالیست که جمعیت امام علی (ع) در حاشیه شهرها فعالیت می کند و مصداق ها و موارد بسیار زیادی را از کودک آزاری در این مناطق شاهد هستیم؛ مواردی که شاید در شهرها و مناطق دیگر کمتر دیده شوند و البته افراد در این مناطق خیلی به دنبال پیگیری این ماجراها نیستند.

    عبارات مهم : آسیب های اجتماعی – اورژانس اجتماعی
    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) ادامه داد: در حال حاضر در حاشیه شهرها حداقل روزانه یک یا دو مورد کودک آزاری مشاهده می کنیم که اکثر آنها در درون خانواده اتفاق می افتد و زیاد آنها نیز متاثر از اعتیاد به خاص مصرف مواد صنعتی هستند.

    رحیمی با بیان آنکه به لحاظ قانونی پدر بر فرزند مالکیت داشته به همین علت جهت رفتارهای خود در برابر فرزندش احساس خطر نمی کند گفت: متاسفانه هنگامی که با یک مورد کودک آزاری مواجه می شویم جهت پیگیری آن وارد یک سیکل باطل می شویم لیکن نمی دانیم به کجا مراجعه کنیم. هنگامی که به نیروی انتظامی مراجعه می کنیم مدعی می شوند که باید جهت انجام شکایات رسمی به قوه قضاییه برویم. این در حالیست که بعد از مراجعه به قوه قضاییه ما را به اورژانس اجتماعی ارجاع می دهند و در نهایت اورژانس اجتماعی هم به ما می گوید جهت انجام مداخله نیاز به حکم قضایی دارد.

    وی ادامه داد: این در حالیست که در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که سال هاست در مجلس شورای اسلامی در حال خاک خوردن است مددکاران ضابط قضایی هستند و این توصیه بسیار مثبتی در جهت کم کردن آمار کودک آزاری در کشور خواهد بود لیکن امروزه اورژانس اجتماعی حتی تا پشت در منزل ای که کودک در آن در حال آزار دیدن است می رود ولی به علت خلاءهای قانونی موجود توان مداخله به هنگام ندارد.

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) در ادامه با بیان آنکه احکام دادستانی در زمینه کودک آزاری ها سلیقه ای است گفت: متاسفانه با تاخیر احکام قضایی در این حوزه روبرو هستیم. این در حالیست که جدا از مسئله کودک آزاری مواردی همچون کودکان بدون شناسنامه و یا خرید و فروش کودکان و … نیز از دیگر معضلات کودکان و نوجوانان کشور است که با تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان می توان نسبت به برطرف آنها در کشور امیدوار بود.

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) گفت: جهت کم کردن آمار آسیب های اجتماعی و مواردی همچون کودک آزاری تنها تصویب قوانین کفایت نمی کند، بلکه به لحاظ فرهنگی نیز باید جهت احقاق حقوق کودکان تلاش کنیم. نمایندگان مجلس باید بدانند که حتی یک روز تعلل در تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به معنای وقوع کودک آزاری های زیاد در جامعه است و آنها در برابر این پرسشها مسئول هستند.

    وی در ادامه با بیان آنکه کودک آزاری به انواع مختلفی همچون جسمی، جنسی، معنوی روانی و … تقسیم می شوند گفت: در میان این کودک آزاری ها در مناطق حاشیه، کودک آزاری جسمی بیش از سایر موارد دیده می شود که در این میان داغ زدن و سوزاندن بدن کودک در صدر کودک آزاری های جسمی قرار دارد.

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع)  در خصوص کودک آزاری های روانی نیز اظهار کرد: علاوه بر کودک آزاری های جسمی، کودک آزاری روانی به خاص ترساندن به فروش کودک به وسیله والدین معتاد و ایجاد احساس ناامنی در کودک از جمله روش های مرسوم کودک آزاری در مناطق حاشیه ای است.

    رحیمی در خصوص کودک آزاری های جنسی نیز افزود: آمار کودک آزاری های جنسی در میان کودکان کار بسیار بالاست. به خاص کودکان کاری که در سطح خیابان ها فعالیت می کنند. هنگامی که والدین این کودکان آنها را مجبور به کسب درآمد خاصی در طول روز می کنند آنها به علت ناآگاهی ارزش جهت کسب پول مجبور به تن دادن به کودک آزاری می شوند.

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) ادامه داد: در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، به کودکان بزه کار و بزه دیده توامان توجه شده است است و سیستم قضایی خاصی جهت آنها در نظر گرفته شده است است.

    رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در گزارش انواع کودک آزاری به خاص کودک آزاری های جنسی با تابوهای متعددی در جامعه مواجه ایم. این در حالیست که عدم آگاهی قضات جهت مواجهه با این کودکان نیز از جمله مسائلی است که باید نسبت به حل آن اقدام شود. این در حالیست که در لایحه مذکور به ایجاد دادگاه خاص اطفال جهت کودکان بزه کار و بزه دیده با حضور مددکاران اجتماعی اشاره شده است است که بسیار موثر خواهد بود.

    وی در ادامه گفت: در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی موظف به شناسایی کودکان در معرض خطر هست. این در حالیست که این نوع نگاه و رویکرد در حال حاضر در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و در صورت تصویب و ایجاد وظیفه قانونی جهت نیروی انتظامی جهت شناسایی کودکان در معرض خطر، بسیاری از موارد کودک آزاری صورت نخواهد گرفت.

    مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مصوب سال ۸۱ که لایحه مذکور جهت اصلاح این قانون تدوین شده است و در انتظار تصویب مجلس شورای اسلامی هست، کودک آزاری جرم عمومی بوده و افرادی که شاهد کودک آزاری اند موظف به ارائه گزارش هستند. این در حالیست که ما موارد زیادی را می بینیم که افراد شاهد کودک آزاری بودند ولی در دو راهی اخلاقی و انسانی مانده و گزارش نمی دهند. در حالی که ارائه گزارش کودک آزاری، مرجع پیگیری به این گزارشات، نحوه گزارش دهی و … که در حال حاضر در کشور در هاله ای از ابهام قرار دارند در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به دقت مشخص شده است است.

    به گفته رحیمی، بر اساس لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شرکت بهزیستی و … در زمینه کودک آزاری موظف و مکلف شده است اند به طوریکه شرکت بهزیستی کشور موظف به ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه کودکان شده است هست؛ هر چند لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دارای نقاط ضعفی هم است ولی در هر صورت لایحه ای مترقی است و حتی با نواقصی که دارد، در صورت تصویب شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

     

    روزانه دو کودک آزاری اتفاق می افتد، هشدار جدی

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

     

    واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | اورژانس اجتماعی | کودک آزاری | کودک آزاری | قوه قضاییه | نوجوانان | در حاشیه | کودکان | درحاشیه | جمعیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال