گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

    لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

    هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده است و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله کشور

    لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

    هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده است و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران پیدا کرده، شما نیز می توانید از فوایدش بهره مند شوید. بعضی فواید لوبیای سیاه ممکن است شگفت زده تان کند

     خواص لوبیا سیاه

    لوبیا سیاه یکی از غنی ترین انواع حبوبات در دنیا است که مبدا آن به کشور های آمریکای مرکزی و جنوبی همچون مکزیک و برزیل متعلق است که در تهیه و طبخ بسیاری از غذا های بومی این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوبیا به تازگی در ایران رواج یافته است.

     

    لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

     

    لوبیای سیاه منبع غنی پروتئین گیاهی است

    لوبیای سیاه مانند سایر لوبیاها، جهت افرادی که گیاهخوار هستند بسیار خوب هست. این رژیم های غذایی بر اساس گیاه های بوده و معمولا پروتئین کافی جهت عالی ترین عملکرد بدن را ندارند. ولی اگر همراه با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای و لوبیای سیاه باشند، پروتئین کافی که اسیدهای آمینه موردنیاز بدنتان جهت حفظ عضلات را تأمین می کنند در اختیارتان می گذارند. حفظ توده عضلانی، بخشی از سلامت عمومی است.

    هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده است و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله کشور

     

    لوبیای سیاه جهت داشتن عضلات و مفاصل و استخوان های سالم بافایده است

    پروتئین موجود در لوبیای سیاه و سایر بنشن ها، جهت ساختن توده عضلانی عالی بوده و به شما کمک می کند بدون چربی اشباع و کالری اضافی گوشت، عضله بسازید. لوبیای سیاه جهت استخوان هم بافایده است لیکن کلسیم بالایی دارد: با زیاد کردن سن، داشتن تغذیه سرشار از کلسیم می تواند از بیماری هایی چون پوکی استخوان پیشگیری نماید. لوبیای سیاه به علت دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳، می تواند به کم کردن التهاب در سراسر بدن کمک کرده و جهت بیماری هایی که باعث درد مفاصل و ناتوانی در حرکت می شوند، مانند آرتریت، بافایده است.

     

    لوبیای سیاه می تواند گوارشتان را بهتر کند

    سوزش سردل، ناراحتی معده و یبوست پرسشها متداول و مرسوم در کشورهایی هستند که زیاد افراد از غذاهای فرآوری شده است که معمولاً فیبر پایینی دارند مصرف می کنند. انواع لوبیا، منابع غنی فیبر محسوب می شوند. فیبر یکی از عالی ترین چیزها در سیستم گوارش است: بسیاری از سموم یا سایر مواد مضر را از بدن دفع کرده و به بدنتان کمک می کند غذا را در فرایند گوارش راحت تر حرکت دهد، در نتیجه احتمال یبوست بسیار کمتر می شود.

    لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

    معروف است که بنشن و انواع لوبیا باعث نفخ می شوند. ولی اگر آن ها را در طول شب به خوبی بخیسانید و سپس آب آن را دور ریخته و در آب تازه بپزید، تا حدود زیادی می توانید احتمال نفخ را کم کردن دهید.

     

    لوبیای سیاه ریسک سرطان را کم کردن می دهد

    سرطان، علت فوت و میرهای زیادی در سراسر دنیاست. ولی با گزینش های درست تغذیه ای می توان احتمال بروز این بیماری را کم کردن داد. لوبیاها، بخش بزرگی از تغذیه ضدسرطان را تشکیل می دهند؛ لیکن حاوی ۸ نوع گوناگون از فلاوونیدها می باشند. فلاوونیدها ترکیبات گیاهی هستند که مطالعات نشان داده تشکیل رادیکال های آزاد را که باعث تغییرات سلولی شده است و ریسک سرطان را بالا می برند، کم کردن می دهد. همچینن چون لوبیاها فیبر بالایی دارند، می توانند از مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ پیشگیری کنند.

    هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده است و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله کشور

     

    لوبیای سیاه، دوست قلب است

    فیبر محلول موجود در لوبیای سیاه که باعث کم کردن کلسترول می شود جهت قلب بافایده هست. کلسترول کمتر در عروق یعنی ریسک کمتر حمله قلبی. تحقیقات نیز نشان داده که امگا ۳ موجود در انواع لوبیا باعث زیاد کردن کلسترول خوب یا همان HDL شده است و حتی می تواند فشارخون را کمی پایین بیاورد. همه  ی این ها جهت سلامت قلب و عروق فوق العاده اند.

     

    لوبیای سیاه چیست؟ با فواید لوبیا سیاه آشنا شوید

    لوبیای سیاه جهت زنان باردار بافایده است

    لوبیای سیاه به دلایل زیادی جهت زنان باردار بافایده است و یک غذای بسیار خوب محسوب می شود. لوبیای سیاه سرشار از اسیدفولیک بوده که زن باردار در دوران رشد جنینش بسیار به آن نیاز دارد. دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی مهم، عالی ترین راه پیشگیری از بروز نقص در کانال عصبی (NTD) مانند اسپینا بیفیدا است که می تواند پیامدهای جدی جهت جنین به همراه داشته باشد و به علت این که لوبیا فیبر بالایی دارد، می تواند به کم کردن مسئله یبوست که اغلب زنان باردار به خاطر تغییرات فیزیکی و هورمونی با آن مواجهند کمک نماید.

     

    لوبیا کمبودهای تغذیه ای را جبران می کند

    اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر سرتان شلوغ است و به مشکل می توانید به غذاهای فرآوری شده است و فست فودها ” نه ” بگویید، درست است که در وقت صرفه جویی می کنید ولی به احتمال زیاد کمبودهایی در بسیاری از مواد مغذی دارید. این کمبودها نه تنها مشمول بر فیبر و پروتئین است بلکه مشمول بر مواد معدنی چون منگنز و کلسیم، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین (یکی از آنتی اکسیدان هایی که باعث شگفت انگیز بودن تمشک آبی می شود)، و اسیدهای چرب امگا ۳ هم می شود.

     

    لوبیای سیاه به دیابتی ها در کنترل قند خونشان کمک می کند

    اگر شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به دیابت هستید، می دانید که کنترل قندخون می تواند تا چه حد سخت باشد. تغذیه همراه با داروهای مناسب می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند و شرکت هایی چون انجمن دیابت آمریکا، توصیه های موکدی بر مصرف انواع لوبیا دارند. لیکن فیبرشان زیاد است و گوارششان وقت زیادی می برد. این گوارش آهسته تر، باعث می شود گلوکز به یکباره وارد جریان خون نشود و از زیاد کردن قند خون پیشگیری می شود.

     

    لوبیای سیاه دوست مغزتان هم هست

    لوبیای سیاه جهت سلامت مغز و سیستم عصبی بسیار خوب هست. لیکن منبع بزرگی از یک ماده معدنی است که به آن مولیبدنیوم می گویند. به مشکل می توان از طریق تغذیه این ماده معدنی را به میزان کافی دریافت کرد. ولی ماده مغذی ای است که جهت سلامت سیستم عصبی بسیار اهمیت داشته و مطالعات نیز نشان می دهند می تواند ریسک بیماری های نورولوژیکی مانند پارکینسون و آلزایمر را کم کردن دهد.

     

    قیمت لوبیا سیاه

    با توجه به اینکه مصرف این نوع لوبیا به تازگی در ایران رواج یافته است و همچنین طعم مطلوب لوبیا سیاه، که طعمی بین گوشت قرمز و قارچ خوراکی هست، لوبیای سیاه طرفداران زیادی پیدا کرده است و زیاد مردم از قیمت آن پرسش می کنند، قیمت لوبیای سیاه در بازار کشور عزیزمان ایران بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تومان می باشد.

     

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : سرطان روده بزرگ – راه پیشگیری
    منبع: tebyan.net

    واژه های کلیدی: سرطان روده بزرگ | راه پیشگیری | استخوان | بیماری | باردار | کلسترول | پیشگیری | پروتئین | لوبیا | سلامت | تغذیه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب لاتین