هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

 درمان علائم یائسگی جزو پرسشها مهم جهت زنان هست. در این مطلب به بررسی تاثیر ویتامین ها بر درمان علائم یائسگی می پردازیم.

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

 درمان علائم یائسگی جزو پرسشها مهم جهت زنان هست. در این مطلب به بررسی تاثیر ویتامین ها بر درمان علائم یائسگی می پردازیم.

 یائسگی، علت، علائم و درمان علائم با مصرف ویتامین

یائسگی زمانی رخ می دهد که تولید استروژن در بدن تان متوقف می شود.

– استروژن پایین می تواند نشانه های ناراحت کننده ای در بدن ایجاد کند.

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

ویتامین هایی خاص می تواند به کم کردن و سبک کردن این علایم کمک کند.

یائسگی واقعیت زندگی زنان هست. زمانی رخ می دهد که قاعدگی متوقف می شود. زمان پیش از یائسگی هنگامی است که تولید استروژن در بدن زنان به تدریج کم کردن پیدا می کند که پیش یائسگی گفته می شود. همان طور که زنان در حال انتقال از دوران پیش یائسگی به یائسگی هستند، ممکن است این علائم را تجربه کنند:

– گر گرفتگی.

– بیخوابی.

 درمان علائم یائسگی جزو پرسشها مهم جهت زنان هست. در این مطلب به بررسی تاثیر ویتامین ها بر درمان علائم یائسگی می پردازیم.

– خشکی واژن.

– عرق شبانه.

– اضافه وزن.

– نوسانات خلقی.

– عوض کردن میل جنسی.

برخی زنان که در حال یائسه شدن هستند، فقط علایم جرئی ای احساس می کنند. دیگران ممکن است دچار علائم شدیدی شوند. بعضی ویتامین ها می تواند به کم کردن علایم یائسگی و مواظبت کلی سلامت کمک کنند. با کم کردن سطح استروژن در بدن، احتمال مبتلا شدن به بعضی بیماری زیاد کردن پیدا می کند، از جمله :

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

– پوکی استخوان.

– بیماری های قلبی.

– بی اختیاری ادرار.

اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم پیش یائسگی کدام است؟

 درمان علائم یائسگی جزو پرسشها مهم جهت زنان هست. در این مطلب به بررسی تاثیر ویتامین ها بر درمان علائم یائسگی می پردازیم.

 اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۰ روش مقابله با علائم یائسگی

 

کاهش علایم یائسگی با ۵ ویتامین

ویتامین A

ویتامین A نام گروهی از ترکیبات به نام رتینوئید (retinoids) هست. پیش ساز ویتامین A هم به نام رتینول (retinol) آشنا می شود که در کبد شما ذخیره می شود. مقدار بیش از حد آن می تواند سمی باشد. شما با خوردن محصولات حیوانی، خوراکی های غنی شده است یا دریافت مکمل های ویتامین A می توانید پیش ساز ویتامین A را بدست آوید. همچنین با مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از بتاکاروتن. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A به مقدار مورد نیازش تبدیل می کند.

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

ویتامین A جهت داشتن استخوان هایی سالم مهم هست، با این حال دریافت آن در دروان یائسگی بحث برانگیز است. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، بین سطح بالای پیش ساز ویتامین A، با شکستگی های لگنی در زنان یائسه ارتباطی پیدا کرده بود. این نتیجه باعث شد که سوالاتی در مورد این که آیا واقعا ویتامین A جهت استخوان های شما بافایده است یا خیر، بوجود بیاید. مطالعات بعدی ترکیبی بودند، به همین علت هنوز مشخص نیست که تا چه حد پیش ساز ویتامین A خطر شکستگی استخوان را زیاد کردن می دهد.

به نظر می رسد، ویتامین A تولید شده است از بتاکاروتن خطر شکستن استخوان را زیاد کردن نمی دهد، بنابراین می تواند به حفظ سلامت استخوان بعد از یائسگی کمک کند. شما می توانید با خوردن میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی به تولید ویتامین A از بتاکاروتن در بدن تان کمک کنید. اگر مکمل ویتامین A مصرف می کنید، زیاد از مقدار مورد نیاز روزانه که ۵۰۰۰ واحد هست، مصرف نکنید. بهتر است به دنبال یافتن مکملی باشید که حداقل ۲۰ درصد ویتامین A آن از بتاکاروتن باشد.

 اگر می خواهید زیاد بدانید : ویتامین A منابع, فایده های و عوارض جانبی ویتامین A

 

ویتامین B12

ویتامین B12 محلول در آب بوده و در بسیاری از خوراکی ها وجود دارد. این ویتامین جهت موارد زیر مهم است:

– سلامت استخوان.

– تولید DNA.

– عملکرد نورولوژیکی (neurological function).

– تولید گلبول های قرمز خون.

با بالا رفتن سن، بدن تان بعضی از توانایی های جذب ویتامین B12 را از دست داده و احتمال خطر کمبود ویتامین B12 زیاد کردن پیدا می کند

 

علائم کمبود ویتامین B12

– خستگی.

– ضعف.

– یبوست.

– از دست دادن اشتها.

– خواب رفتن و سوزش دست و پا.

– پرسشها تعادلی.

– افسردگی.

– گیجی.

– زوال عقل.

در مراحل بعدی، کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی شود. مقدار توصیه شده است مجاز ویتامین B12 در رژیم غذایی، ۲٫۴ میکرو گرم (mcg )، روزانه جهت زنان ۱۴ سال و بالاتر است. شما می توانید مقدار مورد نیاز روزانه تان را بعد از یائسگی با مصرف مکمل های ویتامینی و خوراکی های سرشار از این ویتامین بدست آورید.

 اگر می خواهید زیاد بدانید : بهترین منابع ویتامین B12

 

ویتامین B6

ویتامین B6 (کیریدوکسین pyridoxine) به تولید سروتونین (serotonin) کمک می کند، یک ماده شیمیایی که مسئول انتقال سیگنال های مغزی است. با بالا رفتن سن زنان، سطح سروتونین افت می کند. نوسان سطح سروتونین می تواند عاملی جهت تغییرات خلقی و افسردگی معمول در دوران یائسگی باشد.

میزان توصیه شده است جهت ویتامین B6، روزانه ۱۰۰ میلی گرم (mg ) جهت زنان ۱۹ سال به بالاست. مصرف مکمل ویتامین B6 در طول دوران یائسگی باعث پیشگیری از علائم ناشی از پایین آمدن سطح سروتونین می شود. از جمله کم کردن انرژی و افسردگی.

 اگر می خواهید زیاد بدانید : آشنایی با ویتامین B6

 

 ویتامین D

بدن شما بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D می سازد. کمبود ویتامین D می تواند خطر شکستگی استخوان، درد استخوان و استئو مالاسیا (osteomalacia یا نرم شدن استخوان) را زیاد کردن دهد. زنان مسن تر، به خصوص آنهایی که منزل نشین هستند و در معرض نور خورشید قرار ندارند در معرض خطر بیشتری جهت کمبود ویتامین D قرار دارند. زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله باید روزانه ۱۵ میکروگرم ( ۶۰۰IU) ویتامین D ریافت کنند. زنان بالای ۵۰ سال باید روزانه ۲۰ میکروگرم ( ۸۰۰IU ) ویتامین D دریافت کنند. اگرچه، ممکن است با داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین D بتوانید مقدار مورد نیاز بدن تان را تامین کنید ولی بهتر هست، از مکمل استفاده کنید. به این ترتیب اطمینان حاصل می کنید که روزانه مقدار مورد نیاز ویتامین بدن تان را بدست می آورید:

 

منابع ویتامین

– ماهی چرب.

– روغن کبد ماهی.

– جگر گاو.

– پنیر.

– زرده تخم مرغ.

– خوراکی های غنی شده.

 

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که در مبارزه بدن با آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. ویتامین E همچنین می تواند باعث کم کردن التهاب در بدن می شود. استرس می تواند باعث آسیب رسیدن به سلول ها شده است و خطر این امراض را زیاد کردن دهد:

– افسردگی.

– بیماری های قلبی.

– زیاد کردن وزن.

این علایم در دوران یائسگی معمول هستند.

تحقیقات نشان داده است که، ویتامین E به کم کردن استرس، کم کردن استرس اکسیداتیو و شاید حتی کم کردن خطر مبتلا شدن به افسردگی کمک می کند. جهت زیاد کردن میزان ویتامین E در دوران یائسگی از مکمل های ویتامین و خوراکی های غنی از ویتامین E در رژیم تان استفاده کنید. نشانه تان مصرف روزانه حداقل ۱۵ میلی گرم باشد.

 

منابع ویتامین E

– جوانه گندم.

– بادام. 

– فندق.

– آووکادو.

– بروکلی.

– صدف.

– کدو حلوایی.

– دانه آفتابگردان.

– اسفناج.

اگر می خواهید زیاد بدانید : داشتن این علائم در یائسگی نرمال نیست!

 

عوامل خطرآفرین و هشدار ها درمورد استفاده ویتامین ها

مقدار بالای ویتامین A ممکن است باعث مسمومیت شود. افراد مبتلا به بیماری کبدی یا افرادی که الکل می نوشند، نباید از مکمل ویتامین A استفاده کند. ویتامین A ممکن است باعث کم کردن فشار خون شود، اگر فشار خون تان پایین است یا از داروهای کم کردن فشار خون استفاده می کنید، ویتامین A مصرف نکنید.

تحت این شرایط از ویتامین A با احتیاط استفاده کنید:

– مصرف قرص های ضد بارداری.

– مصرف آنتی بیوتیک های تترا سایکلین.

– مصرف داروهای ضدسرطان.

– جذب ضعیف چربی.

– مصرف داروهای رقیق کننده خون که روی خونریزی و لخته شدن تاثیر دارند.

 

ویتامین E در افرادی با این شرایط باید با احتیاط مصرف شود:

– بیماری آلزایمر یا سایر بیماری های مرتبط با کم کردن شناختی.

– آسیب چشمی.

– پرسشها کلیوی.

– پرسشها قلبی.

– پرسشها پوستی.

ویتامین D، ویتامین B6 و ویتامین B12 ممکن است روی سطح قند و فشار خون تاثیر بگذارند. اگر دیابت، قند خون پایین یا فشار خون پایین دارید یا از داروهایی استفاده می کنید که روی قند و فشار خون تاثیر می گذارند، از این ویتامین ها باید با احتیاط استفاده کنید. ویتامین B6 باعث زیاد کردن خطر خونریزی می شود. اگر اختلال خون ریزی دارید یا رقیق کننده خون استفاده می کنید باز مراقب استفاده از این ویتامین باشید.

 

اگر دچار این پرسشها هستید باید ویتامین B12 را با احتیاط مصرف کنید:

– پرسشها قلبی.

– فشار خون بالا.

– سرطان یا سابقه خانوادگی سرطان.

– پرسشها پوستی.

– پرسشها گوارشی.

– کمبود پتاسیم.

– نقرس.

بسیاری از داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی ممکن است با ویتامین ها تداخل داشته باشند. اگر در حال مصرف دارو هستید، از دکتر یا داروساز راجع به احتمال تداخل ویتامین ها با داروهای تان مشورت بگیرید.

 اگر می خواهید زیاد بدانید : بهترین روش اصلاح تغییرات واژن بعد از یائسگی

 

نتیجه گیری

کارهایی است که می توانید جهت راحت تر گذراندن دوران یائسگی انجام دهید. مثلا، از نظر جسمی فعال بمانید، استرس تان را مدیریت کنید و به اندازه کافی بخوابید تا از مزایای آن به اندازه کافی بهره مند شوید. همچنین باید از خوراکی های فراوری شده است اجتناب کرده و از خوراکی های طبیعی غنی از مواد مغذی استفاده کنید. مانند:

– میوه ها.

– سبزیجات.

– غلات کامل.

– چربی های سالم.

– خوراکی های دریایی.

– مغزها.

– آجیل.

در مورد تمام پرسشها و نگرانی های تان در دوران یائسگی با دکتر تان صحبت کنید. او می تواند به شما کمک کنید تا تصمیم بگیرید، مصرف کدام ویتامین جهت دوران یائسگی شما بافایده است.

عبارات مهم : پوکی استخوان – علائم یائسگی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

واژه های کلیدی: پوکی استخوان | علائم یائسگی | دوران یائسگی | ویتامین B6 | ویتامین E | ویتامین D | ویتامین | استفاده | استخوان | روزانه | خوراکی

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو