خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    رئیس‌جمهوری آمریکا در تشریح سیاست‌هایش در قبال افغانستان متعهد شد تا کشورش تا “پیروزی” به جنگ ادامه دهد. گرچه او بر مخالفت خود با خروج نظامیان آمریکایی از این

    زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان؛ زیاد کردن حضور نظامی

    عبارات مهم : مقامات آمریکا – ریاست جمهوری

    رئیس جمهوری آمریکا در تشریح سیاست هایش در قبال افغانستان متعهد شد تا کشورش تا “پیروزی” به جنگ ادامه دهد. گرچه او بر مخالفت خود با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور جنگ زده تاکید کرد ولی رقمی جهت زیاد کردن تعداد نیروها هم اعلام نکرد.

    به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا دوشنبه کمپین نظامی ۱۶ ساله کشورش در افغانستان را با پیشنهاد “افزایش حضور نظامی” تمدید کرد و همزمان به سایر کشورهای منطقه جهت کمک به برقراری امنیت در افغانستان فشار وارد آورد.

    زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    او در جمع زنان و مردان نظامی در پایگاهی در نزدیکی واشنگتن گفت، به این نتیجه رسیده است که آمریکا نمی تواند به سادگی از این درگیری خارج شود. ترامپ همچنین از پاکستان و هند خواست تا کارها بیشتری در خصوص افغانستان انجام دهند.

    رئیس جمهوری آمریکا گفت که خروج نیروها بی احترامی به سربازان آمریکایی کشته شده است در افغانستان است و می تواند خلایی ایجاد کند که منجر به توسعه شبکه های تروریستی شود؛ “درست همان کاری که تروریست ها بعد از خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق انجام دادند.”

    رئیس‌جمهوری آمریکا در تشریح سیاست‌هایش در قبال افغانستان متعهد شد تا کشورش تا “پیروزی” به جنگ ادامه دهد. گرچه او بر مخالفت خود با خروج نظامیان آمریکایی از این

    گرچه ترامپ به مساله زیاد کردن سطح نیروهای آمریکایی در افغانستان اشاره کرد ولی نگفت که چند هزار سرباز آمریکایی دیگر در این کشور مستقر خواهند شد. او همچنین راجع به طرح های زیاد جهت فعالیت های نظامی هم صحبتی نکرد.

    به گفته ترامپ، تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان بر اساس شرایط این کشور تعیین خواهد شد. او گفت: خروج عجولانه (از افغانستان) خلایی ایجاد خواهد کرد که تروریست ها از جمله داعش و القاعده فورا آنرا پر خواهند کرد – همان طور که قبل از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد. همان طور که می دانید آمریکا در سال ۲۰۱۱ عجولانه و به اشتباه از عراق خارج شد. در نتیجه دستاوردهایی که به مشکل به دست آورده بودیم به آسانی به دست دشمن های تروریست ما افتاد.

    دونالد ترامپ همچنین ضمن حمایت از دولت افغانستان خواهان تقویت نیروهای امنیتی این کشور شد. ترامپ گفت: من بارها گفته ام که چقدر غیرسازنده است که آمریکا از قبل تاریخ شروع یا آخر کارها نظامی مورد نظر خود را اعلام کند. ما در مورد تعداد نیروها یا برنامه ما جهت فعالیت های نظامی زیاد صحبت نمی کنیم. از این به بعد، شرایط افغانستان و نه جدول های زمانی دلبخواهی استراتژی ما در این کشور را هدایت می کند. دشمن های آمریکا نباید نقشه های ما را بدانند یا فکر کنند که می توانند آن قدر صبر کنند که ما برویم.

    زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    به گفته ترامپ آمریکا به همکاری با دولت افغانستان ادامه می دهد ولی تعیین آینده این کشور در اختیار مردم آن هست. او تاکید کرد: تعهد ما نامحدود نیست و حمایت ما یک چک سفید امضا شده است نیست.

    ترامپ در یک صحبت تلویزیونی در یک پایگاه در نزدیکی گورستان نظامی آرلینگتون در نزدیکی واشنگتن صحبت می کرد که محل دفن تعداد زیادی از ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی است که در افغانستان کشته شده است اند. در حال حاضر ۸۴۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که زیاد آنها مشغول آموزش نظامیان افغان و فعالیت های مستشاری هستند. ژنرال نیکلسون، فرمانده ارشد نظامی آمریکا در افغانستان پیش تر خواستار اعزام چهار هزار نظامی دیگر به این کشور شده است بود.

    رئیس‌جمهوری آمریکا در تشریح سیاست‌هایش در قبال افغانستان متعهد شد تا کشورش تا “پیروزی” به جنگ ادامه دهد. گرچه او بر مخالفت خود با خروج نظامیان آمریکایی از این

    دونالد ترامپ در سخنانش نسبت به خروج عجولانه از افغانستان هشدار داد و گفت نمی خواهد اشتباه رهبران آمریکا در خروج سریع و گسترده نظامیان ایالات متحده از عراق در وقت ریاست جمهوری باراک اوباما را تکرار کند.

    بخش دیگری از استراتژی اعلام شده است از سوی ترامپ راجع به پاکستان بود. ترامپ گفت آمریکا دیگر نمی تواند در قبال حضور گروه هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. مدیر جمهوری آمریکا گفت واشنگتن میلیاردها دلار در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه هایی که عوامل بی نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده اند.

    زیاد کردن حضور نظامی , اعلام استراتژی تازه ترامپ راجع به افغانستان

    او گفت: پاکستان به شرکت هایی پناه داده که هر روز تلاش می کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده ایم ولی آن ها به تروریست هایی پناه داده اند که ما با آن ها می جنگیم. این وضع باید عوض کردن کند و این عوض کردن فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاریی نمی تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را نشانه قرار می دهند، دوام بیاورد. وقت آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش به تمدن، نظم و صلح ثابت کند.

    به گفته ترامپ وقت آن فرا رسیده که پاکستان تعهد خودش را به تمدن، نظم و صلح نشان دهد. ترامپ همچنین خواهان نقش آفرینی زیاد هند در کمک به ایجاد امنیت در افغانستان از جمله گسترش همکاری های اقتصادی شد.

    پیش از این سخنرانی، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان تلفنی صحبت کرد تا او را در جریان تصمیم تازه ترامپ قرار دهد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هم در تماس با نخست وزیر پاکستان و همتایانش در افغانستان و هند آنها را در جریان تصمیمات ترامپ گذاشت. اعلام استراتژی تازه آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا بعد از چندین ماه بررسی اعلام شده است است.

    طولانی شدن این روند باعث شد تا بعضی از اشخاص برجسته حزب جمهوری خواه در کنگره از جمله سناتور جان مک کین و سناتور لیندسی گراهام از او بخواهند در این باره تلاش بیشتری کند. دونالد ترامپ بعد از آن که جمعه گذشته با فرماندهان نظامی و مشاورانش در کمپ دیوید دیدار کرد، در توییتر نوشت راجع به سیاستش در افغانستان به نتیجه رسیده است.

    ترامپ پیش تر از دستاورد حضور نظامی ۱۶ ساله آمریکا در افغانستان ابراز نارضایتی کرده بود و خواهان بازبینی در آن شده است بود. ترامپ به جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اختیار داده بود تا در صورت صلاحدید نیروی نظامی زیاد به افغانستان بفرستد ولی ماتیس ترجیح داده بود منتظر بماند تا وظیفه استراتژی نظامی آمریکا در این کشور مشخص شود.

    دونالد ترامپ در وقت ریاست جمهوری باراک اوباما حضور نظامی آمریکا در افغانستان را اتلاف منابع مالی دانسته بود و خواهان خروج سربازان ایالات متحده از این کشور شده است بود. او در سال ۲۰۱۱ توییت کرد: “چه زمانی به اتلاف پولمان در بازسازی افغانستان آخر می دهیم؟ اول باید کشور خودمان را بازسازی کنیم.” او در توییت مشابهی در سال ۲۰۱۲ از راه سازی و احداث مدرسه جهت مردم افغانستان که به گفته او از آمریکا تنفر دارند، انتقاد کرده بود.

    پیش تر هم گزارش هایی راجع به دو دستگی میان مشاوران ترامپ در رابطه با سیاست آتی این کشور در افغانستان انتشار یافته بود. وزیر دفاع آمریکا از جمله افرادی است که خواهان تقویت حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان بوده هست. از سوی دیگر، استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید که هفته گذشته اخراج شد، از افرادی است که خواهان کم کردن حضور نظامی آمریکا در افغانستان بوده است.

    واژه های کلیدی: مقامات آمریکا | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | افغانستان | تروریست ها | افغانستان | پاکستان | تروریستی | استراتژی | آمریکایی | آمریکا

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک