کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶
A
خانه » کامپیوتر و اینترنت » مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی است , امنیت سایبری

مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی است , امنیت سایبری

معاون امور بین‌الملل و حقوقی فتا ناجا وجود امنیت سایبری را در کسب وکارهای اینترنتی را مهمترین مولفه موفقیت فعالان در این بخش معرفی کرد.

مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی است , امنیت سایبری

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ سرهنگ ‌حسین رمضانی در خصوص گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی در سطح دنیا اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی در بازار رو به گسترش هستند، کسب و کارهای مذکور با پیدایش و توسعه فضای سایبر به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح بوده و مباحثی از قبیل بازاریابی، ‌خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات بعد از فروش، همکاری با سرمایه‌گذاران و… را مشمول بر می‌شود.

وی ادامه‌داد: ایجاد و توسعه این کسب‌و کارها سیاستی مهم در ایجاد مشاغل جدید، تسریع در اصلاح اوضاع اقتصادی و رشد کشورها به شمار می‌رود، از طرفی امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های موفق در سطح دنیا دریافته‌اند که “امنیت سایبری” می‌تواند و باید به عنوان ابزاری قدرتمند زمینه ساز کسب و کار اینترنتی قانونی باشد.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا، توسعه بدون امنیت را غیر ممکن خواند و افزود: به عنوان مثال در این حوزه می‌توان به کشور انگلستان که به تازگی به عنوان موفق‌ترین و از برترین‌های کسب و کار اینترنتی در دنیا آشنا شده است هست، اشاره کرد. این کشور توانسته با به کارگیری یک استراتژی مهم در حوزه امنیت سایبری(The Uk Cyber Security Strategy 2010-2016) انواع کسب و کارهای اینترنتی را در کشور ساماندهی و به موفقیت‌های بزرگی در این حوزه دست یابد.

مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی است , امنیت سایبری

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه کسب و کارهای مذکور امکان و وقت دسترسی به مخاطبین خود را در سطح جهانی و با حداقل هزینه میسر می‌سازد، در کشور ما نیز به طور قابل توجهی در حال رشد و توسعه بوده و جهت ایجاد اشتغال‌زایی در این حوزه می‌بایست همه دستگاه‌ها از این کسب و کارها حمایت قانونی نمایند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید‌کرد: وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط و مهم و تاثیرگذار در این حوزه تلاش می‌کنند تا با استفاده از استعداد و ظرفیت‌های قانونی کشور، زمینه توسعه کسب وکار آنلاین و اینترنتی را در کشور ایجاد کنند و به مطالبات فعالان این حوزه پاسخ دهند،چرا که با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب و به هنگام در این حوزه، می‌توان (همانند کشور انگلستان) زمینه گسترش این نوع کسب وکار را در فضای اقتصاد و معیشت ایرانی فراهم کرد. بدیهی است درصورتی که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در چارچوب آیین‌نامه فعالیت ‌و مقررات مربوط را رعایت کنند، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

وی با اشاره به قانون تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه‌ای اظهار کرد: از نظر قانون‌گذاری نیز در کشور ما بعد از اصلاح قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۹۲، آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۸۷ آن قانون با عنوان “آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در اینترنت و بازاریابی شبکه‌ای” تهیه و تصویب گردید که بخش اول آیین‌نامه مربوط به نحوه صدور پروانه کسب فروشگاه‌های مجازی و بخش دوم راجع به نحوه صدور پروانه کسب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و بخش دیگر آن با توجه به وجه یکسان نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های مجازی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای راجع به نحوه نظارت می‌باشد.

سرهنگ رمضانی، نظارت و ارتقاء امنیت سایبری را در کسب و کارهای اینترنتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت : آیین‌نامه مذکور هر چند در اجرا با خلاء‌ها و کاستی‌های جدی در حوزه فنی و تخصصی همراه است ولی با اصلاح و بازبینی در آن می‌توان ضمن ساماندهی کلیه کسب و کارهای اینترنتی، زمینه پیشرفت و شکوفایی اقتصاد کشور را در این حوزه مهیا و با تقویت و رشد هرچه زیاد بنگاه‌های تولیدی داخلی، عنوان اشتغال را در کشور مرتفع کرد.‌

معاون امور بین‌الملل و حقوقی فتا ناجا وجود امنیت سایبری را در کسب وکارهای اینترنتی را مهمترین مولفه موفقیت فعالان در این بخش معرفی کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کسب و کار اینترنتی | کشور انگلستان | بازاریابی | انگلستان | بازاریابی | اینترنتی | پروانه | قانونی | قانون | امنیت | فعالیت

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

daroopost