حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » درمان اگزما با این روش های گیاهی

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    یکی از بیماری های مزمن، اگزما است که باعث خارش پوست می شود و در عملکرد سیستم

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    یکی از بیماری های مزمن، اگزما است که باعث خارش پوست می شود و در عملکرد سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می کند. در بعضی از افراد که پوست حساسی دارند، درمان اگزما خیلی سخت تر می شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی درمان اگزما با روش های گیاهی و خانگی بپردازیم.

    تخمین زده می شود که بیش از ۳۰ درصد مردم امریکا از اگزما <Eczema>رنج می برند و شیوع آن در حال زیاد کردن هست. اگزما در کودکان بسیار مرسوم است و ۲۰ درصد از نوزادان و یا کودکان خردسال به آن مبتلا هستند. درمان اگزما یک چالش بزرگ هست، لیکن اغلب بیماری با روش های درمانی عود می کند و عوارض جانبی شیوه های درمان سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت اگزما را شدت یافتن می کند.

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    اگزما یک بیماری مزمن است و بسیاری از داروهای این بیماری در واقع تناوب خارش را طولانی تر و التهاب را زیاد و سیستم ایمنی بدن را نامتعادل می کنند و اگر پوستی حساس داشته باشید درمان اگزما سخت تر خواهد شد.

    اگزما یک بیماری سخت و خارش آن بسیار شدید هست؛ به طوری که به لایه محافظ پوست آسیب خواهد رساند و پوست حساس تر می شود. گاهی خارش آنقدر شدید است که احساس می کنید باید فریاد بزنید. حتی خاراندن می تواند موجب خونریزی پوست شود.

    برخی از علائم مبتلا شدن به اگزما عبارتند از: خارش و سوزش پوست، قرمزی، تاول و برآمدگی، تورم، برجستگی، پوسته پوسته شدن پوست. بعضی از انواع اگزما، مانند اگزمای حساسیت ناشی از تماس با یک ماده جنبش کننده، در هنگام تماس باعث قرمزی، خارش و ترشح پوست می شوند.

    اگزمای شوره دار، می تواند پوست را زرد، روغنی و فلس دار کند. این نوع از اگزما می تواند در هر قسمتی از بدن به خصوص صورت به وجود بیاید. اگزما معمولا در کف دست ها و یا پاها به وجود می آید و بسیار دردناک است و در آن تاول های عمیق روی پوست ظاهر می گردد که این تاول ها عموما می خارند و می سوزند.

    یکی از بیماری های مزمن، اگزما است که باعث خارش پوست می شود و در عملکرد سیستم

    در اگزمای Nammular پوست، پوسته پوسته شده است و دلمه های دکمه ای شکل روی پوست ایجاد می شوند. از آنجا که اگزما انواع مختلفی دارد و به اشکال متفاوت بروز می کند، بسیار مهم است که یک متخصص پوست بسیار حاذق، بیمار را بررسی کند تا معلوم شود آیا مسئله پوستی، نوعی اگزماست یا اوضاع دیگر پزشکی.

    علائم اگزما

    پوست خشک، ضخیم، ترک خورده و یا پوسته پوسته می شود. ملتهب و قرمز هست. زخم می شود.

    در افراد سفید پوست ممکن است ابتدا بثورات جلدی قرمز رنگ و سپس قهوه ای رنگ ایجاد شود.

    در سیاه پوست ها ممکن است پوست عوض کردن رنگ دهد و قسمتی از پوست تیره تر یا روشن تر از قسمت های دیگر شود.

    در نوزادان، اغلب بثوراث جلدی بر روی صورت و پوست سر، همراه با زخم ایجاد می شود.

    دلایل مبتلا شدن به اگزما

    یافتن علت اگزما یک مسئله بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی دانند. بعضی معتقدند که ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عوامل ناشناخته و محرک های محیط زیست است.

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    اگزما اغلب در خانواده هایی مرسوم است که سابقه آلرژی و یا آسم دارند.

    برخی از دلایل احتمالی مبتلا شدن به اگزما:

    تماس با مواد خشن و یا خارش زا همچون پشم جَوی و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد حیوانات استرس دود سیگار غذاهایی که باعث تصویر العمل هایی حساسیتی می شوند؛ مثل گندم، لبنیات، آجیل، شکلات مواد شیمیایی موجود در صابون و یا مواد شوینده عطرها و اسانس ها مواد شیمیایی موجود در محصولات مواظبت از پوست لوازم آرایشی مواد شیمیایی خانگی و سموم و … ،

    غذاهایی که می توانند آلرژی زا بوده و علت اگزما باشند:

    این غذاها عبارتند از: شیر، تخم مرغ، گندم، سویا، بادام زمینی، آجیل، مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت)، گوجه فرنگی و انواع توت ها اگر دچار اگزمای مزمن هستید، تمام مواد غذایی را که می خورید، جهت چند هفته یادداشت و بثوراتی را که ایجاد می شود، بررسی کنید و هرگونه رابطه میان رژیم غذایی و شیوع اگزما را در بدن تحت نظر بگیرید. به این ترتیب به مرور متوجه خواهید شد که چه غذاهایی موجب اگزما و یا عود آن می شوند.

    یکی از بیماری های مزمن، اگزما است که باعث خارش پوست می شود و در عملکرد سیستم

    درمان های خانگی

    درمان اگزما با داروهای خانگی، علاوه بر اینکه راحت و کم هزینه هست، معمولاً عوارض جانبی کمتری دارد،

    برخی از روش هایی که جهت افراد متفاوت بافایده بوده است :

    – استفاده از کمپرس سرد جهت تسکین خارش نوشیدن مقدار زیادی آب (این روش بسیار بافایده است) حمام با بلغور هوا دو سر التهاب پوست را تسکین می دهد و یک مرطوب کننده عالی است.

    – حمام با آب ولرم که درون وام یک چهارم فنجان جوش شیرین ریخته شده است باشد.

    – روغن خالص و تصفیه شده است شترمرغ، دارای فواید ضدالتهابی است و اگزما را درمان می کند. روغن زیتون را به پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با یک شامپوی ضدآلرژی بشویید.

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    – درمان اگزما با عوض کردن در سبک زندگی

    علاوه بر درمان اگزما با داروهای خانگی، بعضی تغییرات راحت در شیوه زندگی می تواند تا حدود زیادی به کم کردن علائم اگزما کمک کند.

    کاهش استرس:

    استراحت کافی داشته باشید، تفریح کنید و به تمدد اعصاب بپردازید و افکار منفی را از خود دور کنید دوش آب گرم در رسیدن به آرامش بسیار مؤثر است.

    از محصولات بهداشتی و آرایشی ضدحساسیت و ضعیف استفاده کنید. هر لحظه پوست خود را مرطوب نگه دارید.

    مرطوب کننده ها از خشکی پوست جلوگیری می کنند. هوای منزل را مرطوب نگه دارید. می توانید از دستگاه های مرطوب کننده نیزاستفاده کنید.

    ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بدون هیچ گونه کرم و یا محافظی در معرض نور خورشید قرار بگیرید و مطمئن باشید که این مدت کوتاه هیچ آسیبی به پوست شما نمی رساند.به این روش UV درمانی می گویند.

    از تغییرات ناگهانی دما جلوگیری کنید؛ اگرچه شاید با وجود الگوهای متغیر آب و هوایی، کمی مسئله باشد. لباس های پنبه ای بپوشید تلاش کنید و ملحفه و روتختی شما از جنس پنبه و یا نخ باشد. اگر خارش شما شدید بود، با جوراب و دستکش بخوابید.

    از قرار گرفتن در برابر آلرژن های بالقوه، همچون گرد و غبار و گرده گیاهان، خودداری کنید.

    از مصرف لوسیون ها، صابون های خشن و شامپو و مواد شیمیائی نیرومند که حاوی رنگ های مصنوعی، اسانس و یا مواد محرک همچون سولفات سدیم لوریل هستند، اجتناب ورزید.

    از محصولات گیاهی و ضدحساسیت استفاده کنید که معمولاً عاری از هر نوع ماده جنبش کننده هستند.

    درمان اگزما با تغذیه

    برخی افراد درمی یابند که با عوض کردن رژیم غذائی می توانند اگزمای خود را درمان کنند؛ یکی ازاین افراد دکتر لیم نخستین است که کتاب اگزما و رازها رژیم غذائی را نیز نوشته است.

    تخم مرغ، محصولات لبنی، شکلات، رنگ های مصنوعی، طعم دهنده های و غذاهای فرآوری شده است را از زندگی خود از بین بردن کنید. میوه ها و سبزیجات خام بخورید و رژیم غذائی سرشار از آبمیوه و میوه داشته باشید.

    ۶۰ درصد میوه و سبزیجات خام بخورید و ۴۰ درصد آب، میوه و سبزیجات تازه اسیدهای چرب مهم را که در روغن ماهی، تخم کتان، گردو، ساردین و ماهی آزاد وجود شدارند، فراموش نکنید. عالی ترین نوع اسیدهای چرب امگا ۳ است که می توانید مکمل آن را بخورید.

    فراموش نکنید که مصرف بیش از حد مکمل روی موجب کمبود مس در بدن می شود. پروبیوتیک هایی همچون اسید و فیلوس و بیفنیو باکتر ها را فراموش نکنید. این باکتری های بافایده می توانند به درمان اگزما در کودکان کمک کنند.

    درمان با گیاه های داروئی

    مطالعات اخیر نشان می دهند که طب سوزنی و طب گیاهی چینی می تواند اگزما را درمان کند.

    نوشیدن مخلوطی از گیاه های دارویی چینی و استحمام با آنها و استفاده از کرم های گیاهی، اگزما را در اکثر بیماران درمان می کند. چای سبز و سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می شود.

    علاوه بر نوشیدن، اسپری آنها بر روی پوست نیز مؤثر خواهد بود، اگرچه توصیه می شود دراستفاده از آنها متعادل باشید، لیکن حاوی کافئین هستند.

    آبلیمو، رزماری و روغن زیتون نیز مؤثرند. روغن درخت چای نیز یکی از دیگر درمان های بافایده اگزما است.

    درمان پزشکی اگزما

    در اگزمای مزمن، روش های فوق نه تنها کمکی نمی کند، بلکه بیماری عود می کند و روش های درمانی ذکر شده است موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و عود و تناوب التهاب و زیاد کردن استرس می شود.

    از آنجا که پژوهشگران هنوز نمی دانند چه چیزی منجر به اگزما می شود، رویکرد جامعی جهت درمان آن وجود دارد که در واقع مشمول بر تغییرات رژیم غذایی، کم کردن استرس و دوری از عوامل آلرژی زا می شود. این موارد به درمان اگزما می انجامد.

    گاهی اوقات بدن آنقدر دچار استرس می شود که تمام روش های طبیعی رژیم غذایی و گیاهی نیز در درمان اگزما مؤثر نمی شود.

    کرم هیدروکورتیزون که بدون نسخه نیز فروخته می شوند. کرم های کورتیکو استروئید که استفاده از آنها عوارض جانبی شدیدی به همراه خواهد داشت و فقط باتجویز دکتر فروخته می شوند.

    آنتی بیوتیک ها که می توانند باکتری های بافایده روده رااز بین ببرند و به این ترتیب عملکرد سیستم ایمنی بدن را کم کردن می دهند.

    آنتی هیستامین ها فتوتراپی و درمان با نور ماوراء بنفش که خطر مبتلا شدن به سرطان پوست و پیری زودرس را زیاد کردن می دهد.

    مرطوب کننده ها می توانند مانع از خشکی پوست شده است و یک لایه محافظ روی پوست به وجود آورند که این لایه از پوست در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت می کند. اگزما در کودکان بسیار مرسوم است و اکثر آنها تا سن سه ماهگی خود اگزما را تجربه می کنند و در بعضی از آنها اگزما تا دوران نوجوانی باقی خواهد ماند.

    یکی از مؤثرترین روش های درمان و کنترل اگزما در نوزادان، تغذیه با شیر مادر هست. حداقل شش ماه تغذیه با شیر مادر از اگزما پیشگیری کنید. خوشبختانه اگزما مسری نیست، ولی در خانواده هایی که سابقه اگزما، حساسیت و یا آسم دارند، احتمال مبتلا شدن به اگزما نیز وجود دارد

    شفا آنلاین

    واژه های کلیدی: مرطوب کننده | کاهش استرس | مبتلا شدن | استفاده | بیماری | استفاده | سیستم | ایمنی | استرس | درمانی

    درمان اگزما با این روش های گیاهی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی