اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بررسی بر عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالا

    بررسی بر عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالا

    اگرچه طرح کارت اعتباری خرید کالا با نشانه خروج صنعت لوازم خانگی از رکود تعریف شده، ولی در مقام عمل توفیقات چندانی از این راهکار حاصل نشده است.

    بررسی بر عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالا

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بعد از گذشت قریب به سه سال از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، موفقیت این طرح همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    به واقع نفس و اصل تعریف این طرح با نشانه خروج صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از حوزه های تولیدی حائز اهمیت در اشتغالزایی مد نظر قرار گرفت، ولی خروجی و دستاورد حاصله از آن چندان رضایت بخش به نظر نمی رسد.

    در طی هفته های گذشته، مجدداً زمزمه هایی از اجرای طرح مذکور به گوش می رسد، امری که به اعتقاد بعضی کارشناسان، در صورت استمرار کاستی ها و نقایص گذشته ، یقیناً شاهد تکرار شکستی دیگر در این طرح خواهیم بود.

    بررسی بر عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالا

    مصطفی گرجی، یکی از فعالان حوزه تولید لوازم خانگی در استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به نقش بسیار تعیین‌کننده صنعت لوازم خانگی در پیشرفت و شکوفایی اقتصادی اظهار داشت: امروز از این صنعت به عنوان یکی از درآمدزاترین فعالیت‌های تولیدی یاد می شود و گردش مالی جاری و ساری در آن به میزانی جالب است که بعضی از کشورها با سرمایه‌گذاری های کلان و بازاریابی حرفه ای، در صدد کسب سود و توفیقات هر چه بیشتری در این عرصه هستند که اتفاقاً به دستاوردهای برجسته ای نیز در این حوزه نائل شده است اند.

    وی افزود: در طول سالیان اخیر، در کشور ما نیز گام‌های مثبتی جهت توسعه و پیشرفت صنعت مذکور برداشته شده است ولی با در نظرگرفتن ظرفیت های بالقوه موجود در این حوزه، به روشنی به این واقعیت پی خواهیم برد که در صورت اتخاذ تدابیر اصولی و مطالعات کاربردی و کارشناسی هر چه بیشتر، موفقیت های این عرصه به صورت فزآینده تری تقویت خواهد شد.

    گرجی عنوان کرد: هر فعالیت صنعتی و تولیدی به سهم و نوبه خود نقش اثرگذاری در حصول پیشرفت اقتصادی ایفا می‌کند، ولی ضریب موفقیت و دستاوردهایِ اقتصادیِ صنعت لوازم خانگی قابل مقایسه با دیگر حوزه های تولیدی نیست و در صورت تأمین تمهیدات مقتضی، قطعاً بخش قابل توجهی از پرسشها و نارسایی های فعلی در اقتصاد کشور مرتفع خواهد شد.

    این فعال در صنعت تولید لوازم خانگی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: یکی از جدی ترین معضلات و پرسشها فعلی صنعت لوازم خانگی در کشور عزیزمان ایران به عنوان کمبود نقدینگی و رکود حاکم بر بازار باز می‌گردد.

    اگرچه طرح کارت اعتباری خرید کالا با نشانه خروج صنعت لوازم خانگی از رکود تعریف شده، ولی در مقام عمل توفیقات چندانی از این راهکار حاصل نشده است.

    وی افزود: در طول سالیان گذشته، تنگناهای اقتصادی آن‌چنان عرصه را بر مراکز تولید لوازم خانگی محدود و تنگ ساخته که استمرار فعالیت در این حوزه به شدت سخت و سخت شده است است.

    گرجی گفت: طرح کارت خرید اعتباری نیز با نشانه عبور و برون رفت از پرسشها و تنگناهای اقتصادی تعریف و طراحی شد، ولی در مقام عمل شاهد حصول موفقیت چندانی در این حوزه نبودیم که به اعتقاد بعضی کارشناسان، بخشی از این ناکامی ناشی از مانع تراشی‌هایی که در مسیر فعالیت مراکز تولیدی لوازم خانگی ایجاد شده است است.

    وی افزود: یکی از نواقص این طرح به عنوان امکان خرید تولیدات لوازم خانگی خارجی باز می‌گردد که این عنوان با حمایت از تولید داخلی چندان سازگار به نظر نمی رسد.

    این فعال در صنعت تولید لوازم خانگی گفت: آن‌چنان که در گذشته مطرح شده، مقرر بود در سایه طرح مذکور تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصدی واگذار می شود که با عنایت به سود نه چندان بالای این تسهیلات، بانک ها استقبال چندانی از این طرح نکردند.

    وی افزود: لازمه تعریف هر طرح و دستورکاری، گارانتی اجرایی آن است لیکن تعریف و مصوب شدن هر طرحی، بدون اجرایی و عملیاتی ساختن مؤثر آن بر اساس ضوابط و قواعد تعریف شده، محکوم به شکست خواهد بود.

    گرجی عنوان کرد: دستاوردها و موفقیت های طرح های این‌چنینی، زمانی بروز پیدا می‌کند که بصورت کاربردی و عملیاتی، اجرایی شود.

    بررسی بر عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالا

    جامعه نشانه طرح کارت اعتباری خرید کالا گسترده تر شود

    احمد رضا مومیوند، کارشناس بازار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به لزوم اعمال اصلاحات مقتضی در طرح مذکور گفت: ساز و کار تعریف شده است مذبور نیازمند ایجاد تغییراتی است و در صورت عدم لحاظ نمودن این تغییرات نتیجه مثبت و سازنده ای از این طرح حاصل نخواهد شد.

    وی افزود: یکی از ضروریات این طرح به لزوم زیاد کردن دامنه افراد و گروه‌هایی معطوف می شود که امکان برخورداری از این تسهیلات را دارند، لیکن با تعدد و تکثر هر چه زیاد جامعه هدف، ضریب توفیقات این طرح زیاد کردن خواهد یافت.

    کارشناس بازار گفت: توصیه حائز اهمیت بعدی به لزوم زیاد کردن تقسیط و طولانی‌تر شدن بازه زمانی پرداخت تسهیلات باز می‌گردد، در غیر اینصورت به علت عدم توان کافی جامعه نشانه این طرح در باز پرداخت تسهیلات، بخش قابل توجهی از گروه‌ها و افراد اجتماعی قادر به بهره‌مندی از آن نخواهند بود.

    وی افزود: تسریع فرآیند صدور کارت و همچنین مکلف نمودن بانک ها به پرداخت تسهیلات و موظف کردن جامعه نشانه به خرید کالاهای ایرانی و خروج محصولات خارجی از لیست خریدِ طرح مذکور، از دیگر ضروریاتی است که باید در باز بینی و اِعمالِ اِصلاحات احتمالی در این این طرح مد نظر قرار گیرد.

    اگرچه طرح کارت اعتباری خرید کالا با نشانه خروج صنعت لوازم خانگی از رکود تعریف شده، ولی در مقام عمل توفیقات چندانی از این راهکار حاصل نشده است.

    مومیوند در خاتمه یادآور شد: آن‌چنان که در اخبار و گزارشات رسانه ها منعکس شده است اجرای مجدد این طرح بعد از ایجاد وقفه ای که شاهد آن بوده ایم، مدنظر قرار گرفته که به اعتقاد بنده در صورت اجرای هدفمند و صحیح آن، توفیقات مطلوبی جهت صنعت لوازم خانگی کشور حاصل می شود و به تعبیری شاهد یک بازی برد-برد خواهیم بود که تولیدکننده و مصرف‌کننده توأمان با یکدیگر از منافع آن بهره خواهند برد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: لوازم خانگی | بازاریابی | اجرای طرح | موفقیت | تسهیلات | اقتصادی | بازار | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی