دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

    عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

    اختلال نعوظ می تواند به علت های مختلفی رخ دهد، در این مطلب ضمن معرفی این عوامل، شما را با یکی از عللی که به آن توجه کافی نمی شود یعنی اختلالات تیروئید آشنا می کنیم

    عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

    اختلال نعوظ می تواند به علت های مختلفی رخ دهد، در این مطلب ضمن معرفی این عوامل، شما را با یکی از عللی که به آن توجه کافی نمی شود یعنی اختلالات تیروئید آشنا می کنیم

     عوامل موثر در ایجاد اختلال نعوظ در آقایان

    اختلال نعوظ می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که در ادامه بطور خلاصه به شرح آنها می پردازیم:

     

    عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

    علل اختلال نعوظ

    دیابت

    فشار خون بالا

    افسردگی

    اختلال نعوظ می تواند به علت های مختلفی رخ دهد، در این مطلب ضمن معرفی این عوامل، شما را با یکی از عللی که به آن توجه کافی نمی شود یعنی اختلالات تیروئید آشنا می کنیم

    ام اس (MS)

    بیماری پارکینسون

    برخی از داروها (به عنوان مثال مسدود کننده های بتا)

    آسیب های عصبی

    استرس و اضطراب

    میزان کم تستوسترون

    عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

    اختلال در کارکرد غده تیروئید

     

    نقش تیروئید در اختلال نعوظ

    رابطه بین اختلال نعوظ و اختلالات تیروئید هنوز به طور قطع مشخص نشده است ولی این دو بیماری در مردان بالای ۶۰ سال زیاد  دیده شده است هست. زیاد کردن سن، دیابت و اختلالات تیروئید می توانند منجر به اختلال نعوظ شوند. احتمال بروز اختلال نعوظ در بیماران مبتلا به دیابت زیاد از افراد مبتلا به اختلالات تیروئید هست. به همین ترتیب این مشکل(اختلالات تیروئید) نیز زیاد از سن بر روی اختلال نعوظ موثر است.

    اختلال نعوظ می تواند به علت های مختلفی رخ دهد، در این مطلب ضمن معرفی این عوامل، شما را با یکی از عللی که به آن توجه کافی نمی شود یعنی اختلالات تیروئید آشنا می کنیم

    با وجود اینکه اختلال نعوظ هم در بیماران مبتلا به کم کاری و پرکاری نیروئید رخ می دهد ولی احتمال بروز آن در بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید زیاد است.

     

    طریقه کار غده تیروئید

    تیروئید غده کوچکی در پایین گردن است که نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. این غده ، هورمونی به نام TSH ترشح می کند که که به خبر های غده هیپوفیز پاسخ دهد و TSH با تمام هورمون های دیگر بدن در ارتباط است تا از درست کار کردن هورمون ها و کل بدن اطمینان پیدا کند. دو نوع از مرسوم ترین اختلالات تیروئید در مردان پرکاری و کم کاری تیروئید است که هر دو نوع می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. در ادامه علائم این از اختلالات تیروئید آمده است.

    عوامل اختلال نعوظ در مردان و نقش تیروئید در این اختلال

     

    علائم کم کاری تیروئید

    حساسیت به سرما

    یبوست

    پوست خشک

    افزایش وزن غیر قابل توضیح

    خشونت صدا

    ضعف عضلانی / خستگی

    افزایش سطح کلسترول خون

    درد عضلانی، حساسیت به لمس (به خصوص در گردن)

    درد، سفتی و تورم در مفاصل

    نازک شدن مو / ریزش مو

    ضربان قلب آهسته

    افسردگی

    اختلال در حافظه

    گیجی

    ناتوانی جنسی مردان

    تاخیر در انزال

     

    علائم پرکاری تیروئید

    کاهش وزن ناگهانی

    ضربان قلب سریع (تاکی کاردی) – که معمولا بیش از ۱۰۰ ضربه در دقیقه – نامنظم شدن ضربان قلب (آریتمی)

    افزایش اشتها

    عصبانیت، اضطراب و جنبش پذیری

    لرزش – معمولا لرزش در دست ها و انگشتان دست

    تعریق

    افزایش حساسیت به گرما

    تغییر در حرکات روده یا اسهال

    غده بزرگ شده است تیروئید (گواتر)

    خستگی، ضعف عضلانی

    اختلال در خواب (بی خوابی)

    پوست خشک

    ریزش مو

    انزال زودرس

    اختلال نعوظ

    گیجی

    از دست دادن حافظه

    مشکل بلعیدن

     

    رابطه بین اختلال نعوظ و اختلالات تیروئید

    محققان در دانشگاه Modena در ایتالیا بر روی ۵۰ مرد مبتلا به کم کاری و پرکاری تیروئید تحقیقاتی انجام دادند و از آن ها در رابطه با عملکرد جنسیشان پرسش هایی پرسیدند. در نهایت مشخص شد بیش از ۶۳ درصد از مردان مبتلا به کم کاری تیروئید مشکلاتی همچون کم کردن میل جنسی، انزال زودرس و تاخیر در انزال دارند.

    در میان مردان مبتلا به پرکاری تیروئید، ۵۰ درصد با انزال زودرس، ۱۷ درصد با کم کردن میل جنسی و ۱۵ درصد به اختلال نعوظ مبتلا بودند. بعد از درمان کم کاری تیروئید در مردان ، انزال زودرس از ۵۰ درصد به ۱۵ درصد کم کردن یافت و کم کردن میل جنسی و تاخیر در انزال در بسیاری از مردان ناپدید شد. هنگامی که مردان مبتلا به پرکاری تیروئید تحت درمان قرار گرفتند، تقریبا تمام نشانه های اختلال نعوظ آن ها ناپدید شد.

     

    درمان های اختلال نعوظ

    اختلال نعوظ تا زمانی که به مشکلی مداوم تبدیل نشود نیازی به درمان ندارد ولی در صورت مزمن شدن درمان باید صورت گیرد. معمولا پزشکان در قدم اول عوض کردن روش زندگی را به بیمار خود توصیه می کنند. در کنار این، داروهای مانند لویترا، ویاگرا و سیالیس را نیز توصیه می کنند. ولی با توجه به داشتن عوارض جانبی، بعضی از خوردن این داروها خودداری می کنند.

    در ادامه روش های درمان اختلال نعوظ آمده هست، که معمولا یک یا دو مورد از این درمان ها به اصلاح بیماری کمک می کند.

     

    ایجاد تعادل درسطح هورمون تیروئید

    عدم تعادل در سطح هورمون تیروئید می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. کم کاری و پرکاری تیروئید تعادل هورمون تیروئید را بر هم می زنند. اگر این امراض عامل اختلال نعوظ باشند ایجاد تعادل در هورمون تیروئید می تواند مسئله اختلال نعوظ را حل کند.

     

    ایجاد تعادل در هورمون های دیگر

    عدم تعادل در هورمون های دیگر نیز می تواند منجر به اختلال نعوظ شود که کمبود تستوسترون یکی از این عوامل هست. مصرف مکمل های تستوسترون می تواند این مسئله را به طور موقت حل کند ولی باید علت کمبود تستوسترون در بدن مشخص شود. کمبود دی هیدرواپی آندروسترون (DHEA) از علل مرسوم کمبود تستوسترون است که معمولا به علت استرس مزمن رخ می دهد.

     

    هورمون های خانمانه در مردان

    یکی دیگر از پرسشها تبدیل بیش از حد تستوسترون به استروژن است و این باعت برهم زدن تعادل هورمون ها می شود که در این موارد مصرف مهارکننده های آروماتاز ​​طبیعی مانند رسوراترول و قارچ دکمه ای سفید است. 

     

    بهبود مهارت های کنترل استرس

    در قسمت های قبل گفتیم که چگونه استرس مزمن می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. استرس و اضطراب حتی اگر منجر به کم کردن تستوسترون هم نشود می تواند باعث اختلال نعوظ شود لیکن تحقیقات نشان داده است رابطه مستقیمی بین زیاد کردن کورتیزول و اختلال نعوظ وجود دارد. انجام فعالیت هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا و بیوفیدبک می تواند به کنترل و کم کردن استرس فرد کمک کند.

     

     بهبود سلامت قلب و عروق

    در یک تحقیقات علت اختلال نعوظ ۴۰ درصد از مردان بالای ۵۰ سال  تصلب شرایین (آترواسکلروز) بوده هست. بعد اختلال نعوظ می تواند نشانه اولیه بیماری های قلبی عروقی نیز باشد، لیکن جهت رسیدن به نعوظ  عبور جریان خون کافی مورد نیاز هست. مشکلاتی مانند بیماری های قلبی یا دیابت می تواند به اختلال در رسیدن به نعوظ منجر شود. اصلاح سبک زندگی افراد تا حد زیادی می تواند به اصلاح سلامت قلب و عروق کمک کند، که می توان به عوض کردن سبک تغذیه، ورزش کردن مداوم و کسب مهارت های کنترل استرس اشاره کرد.

     

    رفع پرسشها سیستم عصبی

    هر گونه مسئله در سیستم عصبی می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. عدم تعادل سیستم عصبی به خصوص اگر به علت آسیب عصبی باشد و یا بیماری ام اس می تواند علت این مسئله باشد. فیزیوتراپ ها معتقدند حتی انحراف در ستون فقرات نیز می تواند منشا اختلالات جنسی باشد. البته این مورد کمتر دیده شده است است و مرسوم نیست.

     

    آگاهی از داروهای مصرفی

    باید از عوارض جانبی همه ی داروهایی که مصرف می کنید آگاه باشید. بعضی داروها مانند مسدود کننده های بتا که جهت که جهت درمان پرکاری تیروئید استفاده می شوند می توانند منجر به این مسئله شوند. هرگز توصیه نمی شود که در افراد مبتلا به اختلال نعوظ مصرف این داروها متوقف شود، فقط باید در رابطه با این مسئله با دکتر مشورت شود. البته در بعضی موارد دیده شده است است آگاهی از عوارض جانبی  مسدود کننده های بتا در فرد مبتلا، استرسی به وجود آورده است که خود باعث اختلال نعوظ وی شده است است.

     

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : درمان اختلال نعوظ – اختلالات جنسی
    منبع: nabzema.ir

    واژه های کلیدی: درمان اختلال نعوظ | اختلالات جنسی | افزایش وزن | هورمون ها | تستوسترون | تیروئید | سلامتی | بیماری | تیروئید | مردان | سلامت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال