کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سوم جمعیت شهری بدمسکن هستند و در این مناطق حادترین پرسشها از جمله ایمنی، برخورد با آسیب های اجتماعی و بحران هویت وجود دارد .

    اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران در جهت ارتقا کیفیت محلات کارها بسیاری مناسبی انجام داده هست، اظهار کرد: در ۱۱۰ شهر سکونتگاه غیررسمی، ۴۹۵ شهر بافت های فرسوده میانی، ۱۶۸ شهر بافت تاریخی و ۱۴۰ هزار شهر بافت نوکارآمد داریم .

    وی در ادامه افزود: در حاضر ۱۱۰۰ سکونتگاه غیررسمی و حاشیه نشینی در ۱۱۰ شهر داریم که برآورد می شود جمعیت این محلات به ۱۱ میلیون نفر برسد و این میزان سکونتگاه رسمی در ۶۱ هزار هکتار قرار دارد. همچنین حدود ۸ میلیون نفر ساکن محدوده های تاریخی و میانی هستند که این میزان جمعیت در ۶۰۰ محله تاریخی در مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار هکتار قرار دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک هزار محله بافت میانی در ۵۵ هکتار واقع شده است است که به این ترتیب می توان گفت در ۵۴۳ شهر حجم بازآَفرینی انجام شده است است.

    اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    وی با اشاره به اینکه یک سوم مساحت شهر و یک سوم جمعیت شهری بدمسکن هستند، گفت: در این مناطق حادترین پرسشها از جمله ایمنی، برخورد با آسیب های اجتماعی و بحران هویت وجود دارد که اکثر ساکنان بافت های ناکارآمد با این پرسشها درگیر هستند.

    ایزدی تصریح کرد: مهمترین اقدام در طی سالهای گذشته سند ملی احیا، بهسازی و نوسازی شهر بود که در این سند نتوانستیم شیوه مواجه جهت برطرف مسئله را تهیه کنیم.

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: جهت نخستین بار در کشور شیوه مواجه به بافت های تاریخی را نیز تهیه کرده که طبق آن اصول مواجه جهت حفاظت و بازآفرینی تاریخی را نیز تهیه کرده‌ایم.

    ایزدی یکی دیگر از گام‌های کلیدی جهت این بخش را تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری در سال ۹۴ بیان کرد و گفت: در این ستاد نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی از جمله شهرداری قوه قضاییه و قوه مقننه حضور دارند که تا به امروز ۹۳۰ جلسه ستاد شهری و ۳۲ جلسه ملی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سوم جمعیت شهری بدمسکن هستند و در این مناطق حادترین پرسشها از جمله ایمنی، برخورد با آسیب های اجتماعی و بحران هویت وجود دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تهیه محدوده محلات و اولویت بندی جهت کارها یکسان نیز از دیگر برنامه های این بخش به شمار می‌رود.

    ایزدی افزود: درگذشته منابع دولتی شرکت عمران و بهسازی حدود ۳۷ میلیارد تومان بوده ولی در حال حاضر ما دارای ۹ ردیف تملک سرمایه و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان شده است ایم.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: دولت از این میزان اعتبارات به شکل صحیح در نظام بودجه ریزی استفاده کرده و خوشبختانه با حمایت نمایندگان نیز در ۴ شهر مشهد، قم، شیراز و سیستان و بلوچستان توانسته ایم، ردیف مجزا دریافت کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جهت نخستین بار توانستیم اقدام به تدوین دستورالعمل توسعه‌گر کنیم به طوریکه با همکاری بانک مرکزی و بانک مسکن یک هزار میلیارد تومان از محل منابع مسکن مهر تسهیلات به انبوه سازان اختصاص دهیم، همچنین آیین نامه نحوه تدوین منابع مالی جهت ورود توسعه گران به بافت های میانی شهر نیز فردا به تصویب می رسد.

    ایزدی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم نظام ساخت و ساز را تخصصی کنیم، گفت: در این بخش ما صلاحیت و نحوه ارزیابی را قرار داده‌ایم و جهت ورود به بافت های فرسوده تنها انبوه سازانی می توانند وارد این بخش شوند که مجوزهای مورد نیاز را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.

    وی افزود: متأسفانه انبوه سازان در طول سال گذشته مسیر درستی را جهت ساخت و ساز گزینش نکرده اند، به همین منظور ما در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد خالی از سکنه داریم که به همین منظور مجموعه ای از شرایط را فراهم کرده ایم که انبوه سازان بتوانند دراین بخش سرمایه گذاری کنند.

    اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    حمایت از بخش شخصی ورود سرمایه گذاران را به بخش مسکن

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه جهت انبوه سازان دو مدل طراحی را کرده ایم، گفت: یکی از این مدل‌ها همکاری و اعطای تسهیلات و امتیازات جهت ورود انبوه سازان به بافت های فرسوده است و مدل دیگر اعطای زمین صفر به آنها در بافت های تاریخی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نهاد دیگر که می تواند زمینه سرمایه‌گذاری جهت تسهیل‌گران را فراهم کند، دفاتر خدمات نوسازی و بهسازی است که در این دفاتر مردم خود جهت نوسازی بافت های فرسوده بسیج می شوند.

    وی توضیح داد: در حال حاضر یکی از ابزارهای دولت حمایت از بخش هدایت زمین است و ما در این دولت تلاش کرده ایم با حمایت از بخش شخصی ورود سرمایه گذاران را به این بخش تسهیل کنیم.

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران یادآور شد: در گذشته دولت رقیب اصلی بخش خصوصی بود ولی ما در این دولت تلاش کردیم حامی انبوه سازان و بخش شخصی باشیم و در حال حاضر یکی از اقداماتی که نشانگر حمایت ما از بخش شخصی است نوسازی همت آباد اصفهان است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سوم جمعیت شهری بدمسکن هستند و در این مناطق حادترین پرسشها از جمله ایمنی، برخورد با آسیب های اجتماعی و بحران هویت وجود دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ساکنان همت آباد اصفهان در گذشته از کمبود ایمنی و بحران هویت زحمت می بردند ولی توانستیم با اعطای تسهیلات و پرداخت وام ودیعه مسکن بخشی از پرسشها این محدوده را برطرف کنیم.

    اعطای زمین صفر در بافت های تاریخی به سرمایه گذاران

    در ادامه هوشنگ عشایری عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه ابتدای سال ۹۳ ستاد ملی بازآفرینی تشکیل شد، گفت: در سال ۹۲ میزان پروژه های شرکت عمران حدود ۴۰ پروژه با رقمی معادل ۳۷ میلیارد تومان بوده ولی در سال ۹۶ و با آخر دولت یازدهم این تعداد پروژه به ۶۸۰ طرح با رقمی معادل ۶۴۰ میلیارد تومان رسید.

    عشایری اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۶۸ شهر در بیش از ۵۲ محله بازآفرینی صورت گرفته که از این تعداد پروژه بخش های مربوط به پروژه های سخت افزاری و نرم افزاری بوده که در بخش سخت افزاری حدود ۷۰۴ پروژه به مرحله اجرایی رسیده هست. همچنین ۶۱ پروژه آموزشی در مساحتی بالغ بر ۶۴۲ هزار متر مربع انجام شده است است.

    وی در ادامه افزود: ۳۹ درمانگاه با مساحتی بالغ بر ۲۶۳ هزار مترمربع، ۳۶سالن ورزشی، ۱۹ کتابخانه، ۳۲ سرای محله و ۴۸ پروژه مجتمع تجاری و ۲۸ پروژه فضای سبز در مساحتی بالغ بر ۱۳۷ هزار متر مربع انجام شده است است.

    اجرایی شدن ۶۸۰ پروژه در بافت‌های ناکارآمد ، یک سوم شهرنشینان، بَد مسکن هستند

    عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران بیان کرد: در ۲۲۷ پروژه بافت های تاریخی بهسازی معابر صورت گرفته و ۳۴ پروژه شبکه انتقال آب، ۲۱ پروژه شبکه برق و روشنایی ونیز ۱۴۰ پروژه مسکونی در محلات متفاوت کشور طی سالهای گذشته انجام شده است است.

    عشایری با اشاره به اینکه ۱۲۰ منزل از محله های تاریخی را در شهرهای متفاوت تملک و مرمت کرده ایم گفت: این واحدهای با اختیار نهادهای عمومی قرار داده ایم همچنین زمین های متعددی را در بافت های تاریخی واقع شده است است که ما آمادگی کامل جهت بهسازی آنها داریم.

    عشایری توضیح داد: قرار نیست در بافت های تاریخی به علت محدودیت طرح های ساختمانی به صورت تراکم ساخته شود بلکه ما تلاش کرده ایم با همکاری شهرداری اجازه ساخت بیش از ۳ طبقه را ندهیم لیکن در بافت های میانی ما با حجم تراکم ساختمانی و بی انضباطی شهری روبرو شده است ایم، بنابراین محدودیت هایی را در این بخش اجرایی کرده ایم.

    وی با اشاره به کمبودهای موجود بخش های آموزشی بهداشتی و امنیتی در تأکید کرد: در حال حاضر اکثر سرمایه گذاران معیاری را جهت قیمت زمین در نظر می‌گیرند که تلاش کرده‌ایم در این بخش از طرح زمین صفر استفاده کنیم، به این صورت که زمینی را در این بافت ها در اختیار توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران قرار داده و تمامی زمین‌های تشویقی را نیز جهت سرمایه‌گذاران تضمین می‌کنیم .

    در حال تکمیل….

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | شهرسازی | پروژه | عمران | ایران | تاریخی | راه و شهرسازی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب