کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    افسردگی بعد از وضع حمل مردان بسیار مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت افسردگی مردان بعد از وضع حمل می پردازیم.

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    افسردگی بعد از وضع حمل مردان بسیار مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت افسردگی مردان بعد از وضع حمل می پردازیم.

     به این مساله افسردگی بعد از وضع حمل والدین گفته می شود و بسیار مرسوم است. از آنجا که مردان تغییرات فیزیکی شدید بارداری و وضع حمل یا فشار های شدید هورمونی که می تواند منجر به افسردگی بعد از وضع حمل شود را تجربه نمی کنند، تصور می شود پدران صدمه ای در این حین نمی بینند.

    به گفته دکتر گابریل مورن (Gabrielle Mauren) روان شناس بالینی در کلینیک پارک نیکولت فیلادلفیا، اضطراب و افسردگی بعد از وضع حمل به زنان اختصاص ندارد. افسردگی بعد از وضع حمل والدین (Paternal postnatal depression یا PPND ) بسیار واقعی و بسیار مرسوم است. مطالعه ای که در مجله Pediatrics منتشر شد نشان داد که، در طی ۵ سال اول زندگی کودک، میزان افسردگی در بین پدران تازه تا ۶۸ درصد زیاد کردن پیدا می کند و اگر مادر افسردگی بعد از وضع حمل داشته باشد، احتمال این که شریکش هم دچار افسردگی شود، ۴۰ درصد است. 

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

     

    علت افسردگی مردان بعد از وضع حمل همسر و تولد فرزند:

     

    بچه دار شدن تغییری یزرگ در زندگی هست، چه شما او را به دنیا آورده باشید و چه نیاورده باشید. سازگاری با این عوض کردن عمده شیوه زندگی می تواند والدین را تحت فشار نامطلوبی بگذارد. هر وقت که حال و هوای زندگی مان تحت تاثیر حضور یک چیز تازه شود، سلامت روان ما تحت تاثیر قرار می گیرد. بسیار شبیه به تغییرات هورمونی در زنان که در افسردگی بعد از وضع حمل موثر هست، مطالعه ای که در مجله آمریکایی Human Biology انتشار یافته نشان می دهد که، مردان هم این تغییرات هورمونی را در طی بارداری و بعد از آن تجربه می کنند، کم کردن سطح تستوسترون که باعث ایجاد افسردگی و اضطراب می شود.

    به گفته دکتر مایرا مندز (Mayra Mendez) روان درمان گر مرکز کودک و خانواده سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، ترکیب این نوسانات هورمونی با تغییرات شیمیایی نورونی که در مغز اتفاق می افتد، باعث ایجاد استرس مزمن، عادات غذایی نامناسب و محرومیت شدید خواب می شود که والدین تازه آن را تجربه می کنند و به این ترتیب آنها تمام موارد مورد نیاز جهت گرفتن افسردگی را دریافت کرده اند. او اضافه می کند، روبرو شدن با تغییرات زندگی باعث زیاد کردن علایم مبتلا شدن به افسردگی می شود (حتی اگر این عوض کردن باعث ایجاد خوش حالی در منزل تان شود).

    افسردگی بعد از وضع حمل مردان بسیار مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت افسردگی مردان بعد از وضع حمل می پردازیم.

    همه عوامل افسردگی هورمونی نیستند. عوامل محیطی متنوعی وجود دارد که بر PPND تاثیر گذار هستند، از قبیل احساس جدا شدن از مادر و نوزاد ( چون مادر، پدر را از تجربه مواظبت از نوزاد تازه متولد شده است محروم می کند). یک فاکتور یکسان در مردانی که دچار افسردگی بعد از وضع حمل می شوند، احساس عدم صلاحیت است. به عبارت دیگر بسیار مهم است که پدران تازه وقت برقراری ارتباط با خود کوچک ارزش را داشته باشند و بتوانند مهارت های پدر بودن را بیاموزند.

    فشارهای ناخواسته احتمالی که فرزندان به والدین تحمیل می کنند، می تواند باعث احساس ناکامی در هر فردی بشود. انتظارات فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مهمی از تصور والدین در مورد خودشان داشته باشد. اگر والدین تازه احساس کنند طوری که از آن ها انتظار می رود زندگی نمی کنند، یا حس کند در موقعیتی مربوط به کودکش به نوعی شکست خورده (مثلا، مالی)، این منفی پنداری، منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

     

    آیا والدینی که سرپرستی کودکی را گرفته اند هم دچار افسردگی بعد از وضع حمل ( بعد از سرپرستی) می شوند؟

    والدینی که کودکی به سرپرستی گرفته اند با پرسشها منحصر به فردی روبرو می شوند که آن ها را در معرض افسردگی بعد از سرپرستی قرار می دهد، از جمله، زمان نامعلوم یا ناگهانی فرزند دار شدن ( در مقایسه با انتظار ۹ ماهه والدین بیولوژیک)، مشکلات رویایی با حق سرپرستی (احساس محق بودن والدین هنگامی که می بینند شخص دیگری سرپرستی فرزندشان را بر عهده گرفته) و چالش دلبستگی و پیوند بین فرزند و والدین به خصوص در مورد فرزندان غیر نوزاد.

    به گفته دکتر ابی ای گلدبرگ (Abbie E. Goldberg) استاد و مدیر آموزش بالینی گروه روان شناسی دانشگاه کلارک، افسردگی و اضطراب بعد از سرپرستی معمولا تشخیص داده نمی شود و چون آگاهی کمی در مورد آن وجود دارد، ممکن است فوری درمان نشوند. به علاوه، سرپرستان تازه ممکن است جهت کمک گرفتن تعلل کنند، مثل پدران تازه که، اغلب احساس می کنند، حق ندارند احساس افسردگی کنند. همین اتفاق جهت مادران غیربیولوژیکی ای که شریک زندگیشان مسئولیت فرزند را بر عهده می گیرد هم رخ می دهد، آن ها ممکن است احساس کنند چون نقشی در تولد فرزند نداشته اند به تلاش عاطفی ارزش ارزش گذاشته نمی شود (یا به طور معمول درگیری آن ها با افراد بیگانه، صورت والدین واقعی از آن ها به نمایش نمی گذارد).

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

     

    علائم افسردگی بعد از زایمان

    علائم افسردگی بعد از وضع حمل پدرها و والدینی که فرزندی را به سرپرستی گرفته اند تفاوتی با علایم افسردگی عمومی ندارد. رفتارها زمانی دلواپس کننده می شوند که از حالت معمول خارج شده است باشند، بیش از حد و افسار گسیخته شده است باشند. نشانه های افسردگی که باید نگرانشان باشید، آنهایی هستند که نمایانگر واکنش‌ها و عملکردی عادی و سبک زندگی یک فرد نباشند.

    بااین حال، علایم در مردان می تواند با زنان متفاوت باشد. پدران تازه ممکن است بعضی از نشانه های مرسوم افسردگی، از قبیل بی حالی، پرخاشگری و تغییرات اشتها را تجربه کنند، ولی به طور معمول احساساتشان را بروز نمی دهند (مثلا، با گریه کردن). زیاد احتمال دارد رفتارشان را با بی خیال شدن نشان دهند، مثل زیاد کار کردن ( یا خیلی کم کار کردن)، خارج شدن از رابطه ها و روی آوردن به الکل یا سایر واکنش‌ها های مخاطره آمیز. دیگر علایم خطری که باید مراقبش باشید، عبارتند از: به مشکل از خواب برخواستن، احساس ناامیدی، وحشت و اضطراب فلج کننده و ناسازگاری بیش از حد.

    افسردگی بعد از وضع حمل مردان بسیار مرسوم هست. در این مطلب به شرح علت افسردگی مردان بعد از وضع حمل می پردازیم.

     

    چگونه شریک زندگی تان را جهت دریافت کمک تشویق کنید

    اگر فکر می کنید شریک زندگی تان ممکن است افسردگی یا اضطرب بعد از وضع حمل داشته باشد، به او کمک کنید و با آوردن مثال های خاص او را متوجه عوض کردن در واکنش‌ها و شخصیتش نمایید. مثلا، اگر او معمولا با یک گفتگوی تلفنی هفتگی با برادرش احساس خوشحالی می کرد، ولی اخیرا به بازی ویدئویی چسبیده، می توانید بگویید: متوجه شده است ام که مدتی است با برادرت صحبت نکرده ای. چه احساسی داری؟. این گونه می توانید صحبت در این مورد را پیش بکشید.

    هنگامی که یک فرد در حال مبارزه با افسردگی هست، ممکن است تصمیم گیری برایش سخت شود. برنامه ریزی کردن و این که شریک تان را از نحوه کمک خود به او آگاه کنید، می تواند قبول کمک از جانب او را راحت تر کند. می توانید با حرکات کوچک تر شروع کنید، به عنوان نمونه بیرون رفتن با نوزاد تا او بتواند چرتی بزند و سپس قدمی بزرگتری بردارید، مثل پیدا کردن دوستان تازه تا او را از افسردگی بعد از وضع حمل رها کنند. هر چه سریعتر بتوانید شریک تان را دکتر ببرید، سریعتر می توانید روند اصلاح او را شروع کنید.

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    والدینی که فرزندی را به سرپرستی گرفته اند، هر دو از لحاظ احساس دیده نشدن و معتبر نبودن آسیب پذیر هستند. عالی ترین کار جهت آن ها شرکت در گروه های حمایتی از سرپرستان هست. اگر چنین گروهی در نزدیکی شما نیست به صورت آنلاین می توانید سایر والدینی که فرزندی را به سرپرستی گرفته اند، بیابید. از آن بهتر صحبت کردن با یک روان شناس یا روان دکتر است. 

    مهم تر از آن این است که، مطمئن شوید اطرافیان تان می دانند افسردگی بعد از وضع حمل چیست و نیازی ندارد خجالت بکشید یا بدتر از آن احساس گناه کنید. چون تقصیر شما نیست. این مسئله بسیار مرسوم است و شما تنها نیستید. احساس حمایت به وسیله خانواده و دوستان بخش مهمی از بهتر شدن والدین تازه است.

    عبارات مهم : شریک زندگی – افسردگی

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: شریک زندگی | افسردگی | احساسات | والدین | اضطراب | فرزندان | افسردگی | احساسات | نوزاد | مردان | فرزند

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی