آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    معاون اول مدیر جمهوری آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورهارا ابلاغ کرد.

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    معاون اول مدیر جمهوری آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورهارا ابلاغ کرد.

    بخش سیاست تبیان

    به گزارش بیاکافه به نقل از ایسنا؛ هیئت وزیران درجلسه ۱۸/ ۵/ ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت صنعت،معدن وتجارت و به استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها را به شرح زیر تصویب کرد:

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    ماده ۱- تخلیه و بارگیری شناورها صرفاً در مناطق مشمول (مناطقی که شرکت بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران که در این آییننامه گمرک نامیده میشود در آن استقرار دارند) مجاز بوده و ورود و خروج شناورها با مجوز شرکت بنادر و دریانوردی انجام میشود.

    تبصره۱- اداره کل بنادر و دریانوردی استان مکلف است ظرف سه ماه از تاریخ لازمالاجرا شدن این آیین‎نامه، نسبت به استقرار کامل نمایندگیهای خود در مناطق مشمول جهت ایفای کلیه تعهدات اقدام نماید.

    تبصره۲- گمرک مکلف است در اجرای این آییننامه ضمن تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز، مجوز انجام تشریفات گمرکی کالای تجاری مازاد بر معافیت ملوانی را با رعایت تبصره (۱) ماده (۷) صادر نماید.

    تبصره۳- معافیت ملوانی مشمول بر معافیت از سود بازرگانی و سایر عوارض عنوان تبصره (۲) مواد (۶) و (۸) قانون ساماندهی مبادلات مرزی – مصوب ۱۳۸۴- می باشد.

    معاون اول مدیر جمهوری آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورهارا ابلاغ کرد.

    ماده ۲- ناخدایان شناورهای تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن، جهت سفر به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، مشخصات فنی شناور، اطلاعات گذرنامهای ناخدا و ملوانان، نام کشور مقصد و تاریخ خروج را در کاربرگ (فرم) خود اظهاری مطابق کاربرگ پیوست که تأیید شده است به مهر دفتر هیئت دولت است به گمرک اعلام می نمایند.

    ماده ۳- گمرک موظف است مشخصات کار برگ (فرم) یاشده در ماده (۲) را در سامانه ملوانی ثبت و اظهارنامه اجمالی ملوانی را صادر و در اختیار ناخدای شناور قرار دهد. شرکت بنادر و دریانوردی مکلف است وقت خروج شناور از بندر را در اظهارنامه اجمالی ملوانی درج نماید.

    ماده ۴- ناخدای شناور مکلف است مشخصات کل محموله وارده اعم از ملوانی و مازاد بر ملوانی مشمول بر تعداد نگله، نوع، میزان و ارزش کالا و همچنین وزن محموله را مطابق با مفاد فهرست کل بار (مانیفست) به تفکیک در اظهارنامه اجمالی (که در وقت خروج شناور از گمرک دریافت نموده) ثبت و در وقت مراجعه ابتدا به دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و سپس به گمرک ارایه نماید. این اظهارنامه مبنای انجام تشریفات گمرکی میباشد.

    تبصره- درصورتی که شناور مشمول این آیین‎نامه، فاقد اظهارنامه اجمالی یادشده باشد یا اظهارنامه مذکور به تشخیص گمرک با فهرست کل بار (مانیفست) و محموله شناور مطابقت ننماید شناور و پرسنل آن مشمول معافیتها و مزایای مندرج در این آیین‎نامه نخواهند بود.

    ماده ۵- کالای ملوانی بعد از تخلیه کامل در اسکله، تحویل مراجع تحویلگیرنده گردیده و در محل مناسبی که صرفاً جهت این گونه کالاها در نظر گرفته شده است است نگهداری و با رعایت کامل مقررات و بر اساس فهرست اقلام قابل ورود و مقدار تعیین شده است ترخیص خواهد گردید.

    تبصره- تخلیه هم وقت شناورها در اسکله، در صورت ضرورت با موافقت گمرک بلامانع هست.

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    ماده ۶- ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک موظفند ظرف یک ماه از تاریخ لازمالاجرا شدن این آییننامه نسبت به اصلاح، تقویت و استقرار کامل زیرسامانه ملوانی در سامانه جامع امور گمرکی اقدام نمایند.

    تبصره ۱- گمرک موظف است مشخصات شناور، اطلاعات گذرنامهای ناخدا، ملوانان، تاریخ ورود، نوع و میزان کالای ملوانی وارداتی، سقف ریالی و تعداد دفعات استفاده شده است از معافیتهای مربوط به هر لنج و هر یک از خدمه آن را در زیرسامانه ملوانی عنوان این آیین‎نامه ثبت نماید.

    تبصره ۲- تا وقت عملیاتی شدن سامانه یادشده، گمرک موظف است دفاتر یکسان و مهر و موم (پلمپ) شده است را تهیه و در اختیار کلیه دفاتر گمرکی مشمول قرار دهد.

    ماده ۷- شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از پانصد تن (لنج تجاری) در صورت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دادن ملوانان شاغل در آن شناور و برخوردار شدن آنان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، بیمه درمان، عیدی آخر سال و سایر موارد مربوط، مجازند در هر سال جهت هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف یکصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰۰) ریال از معافیت ملوانی مندرج در تبصره (۳) ماده (۱) این آیین نامه استفاده نمایند.

    معاون اول مدیر جمهوری آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورهارا ابلاغ کرد.

    تبصره ۱- استفاده از معافیت ملوانی جهت کلیه کالاها مشروط بر اینکه در هنگام ورود توانایی ثبت سفارش در شرکت توسعه تجارت کشور عزیزمان ایران را داشته باشد (به استثنای کالاهای مشمول قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع ماشین و ماشینآلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آنها) و ترخیص کالاهای مازاد بر معافیت ملوانی هر شناور با رعایت شرط مذکور تا سقف (۶) نوبت در سال با اخذ حقوق ورودی و وجوه متعلقه، بدون ثبت سفارش و بعد از انجام تشریفات گمرکی ممکن است.

    تبصره ۲- معافیتهای ملوانی جهت شناورهای زیر (۲۰۰) تن حداکثر شش نفر، جهت (۲۰۱) تا (۳۵۰) تن حداکثر هفت نفر و جهت (۳۵۱) تا (۵۰۰) تن حداکثر هشت نفر و در هر حال جهت حداکثر شش سفر در طول یکسال اعمال میگردد. در مناطقی که تعداد سفر متداول شناورها بیش از شش سفر میباشد سفرهای مازاد شناور مشمول معافیت نبوده و ترخیص کالا

    در هر حال مشمول مقررات صادرات و واردات کشور میباشد. تصویبنامههای شماره ۱۵۲۶۳/ت۴۸۰۱۸هـ مورخ۲/۲/۱۳۹۱ و شماره ۱۶۶۷۴/ت۴۵۰۵۹هـ مورخ ۸/۶/۱۳۹۰ لغو میگردد.

    تبصره ۳- استفاده از مزایای ماده (۷) و تبصرههای (۱) و (۲) آن منوط به این میباشد که حداقل شش نفر از کارکنان آن لنج دارای سهمیه معافیت ملوانی باشند.

    آیین نامه ورود کالا به وسیله ملوانان شناورهای دریایی سنتی ابلاغ شد

    ماده ۸- گمرک موظف است بعد از صدور سند ترخیص اطلاعات مربوط به ترخیص کالاها را به صورت الکترونیکی به شرکت توسعه تجارت کشور عزیزمان ایران اعلام نماید.

    ماده ۹- مزایا و تسهیلات این آیین‎نامه تنها مشمول بر شناورهای با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تنی که حداقل دو سال پیش از تاریخ لازمالاجرا شدن این آیین‎نامه در این زمینه به تشخیص شرکت بنادر و دریانوردی فعال بودهاند، می شود.

    تبصره- کلیه دستگاههای ذیربط مکلفند از ثبت و پذیرش شناورهای تازه خودداری نمایند.

    ماده ۱۰- گمرک موظف است تعداد، نوع، وزن و ارزش ریالی کالا بر اساس مواد (۱۴) و (۱۵)، قانون امور گمرکی – مصوب ۱۳۹۰- و میزان حقوق ورودی آن را در سند گمرکی (پته الکترونیکی) درج نماید.

    تبصره- گمرک موظف است عبارت “این سند گمرکی (پته الکترونیکی) صرفاً در سطح استان معتبر است” را بر روی سند عنوان این ماده، درج و امکان دسترسی الکترونیکی به پته های صادره را جهت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران فراهم نماید.

    ماده ۱۱- مطابق ماده (۹) قانون ساماندهی مبادلات مرزی و تبصره (۳) ماده (۶) آییننامه اجرایی قانون یادشده عنوان تصویبنامه شماره ۶۴۳۴۲/ت۳۴۵۷۶هـ مورخ ۴/۶/۱۳۸۵ و اصلاحیههای آن، خروج کالای ملوانی به صورت تجمیعی از استان صرفاً با موافقت شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان و از بین بردن معافیتها و پرداخت مابهالتفاوت حقوق ورودی با صدور پروانه گمرکی بلامانع هست.

    ماده ۱۲- دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران موظف است در وقت خروج شناورها، نسبت به کنترل مشخصات مندرج در اظهارنامه اجمالی (که گمرک آن را تأیید نموده) با مشخصات شناور، ناخدا و ملوانان اقدام و اظهارنامه را ممهور به مهر ثبت خروج با قید تاریخ نماید.

    ماده ۱۳- دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران موظف است به هنگام ورود شناورها، مشخصات شناور، ناخدا و ملوانان را با مشخصات ثبت شده است در اظهارنامه اجمالی که در وقت خروج اخذ نمودهاند با فهرست کل بار (مانیفست) تطبیق و در صورت مطابقت، آن را ممهور به مهر ورودی نماید و در صورت عدم مطابقت اطلاعات با اظهارنامه، مراتب را به گمرک اعلام نماید.

    ماده ۱۴- هرگونه تخلیه بار شناورهای مشمول این آیین نامه خارج از اماکن گمرکی و یا خروج کالا از گمرکات بدون انجام تشریفات گمرکی و تحت هر عنوان، وفق بند (الف) ماده (۱۱۳) قانون امور گمرکی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۳۹۲- قاچاق محسوب میشود.

    ماده ۱۵- با توجه به پرسشها اجرای دقیق مقررات کالای ملوانی، عوامل دریابانی استان موظفند در اجرای ماده (۱۲)قانون امور گمرکی، همکاری و هماهنگیهای مورد نیاز را با گمرک انجام دهند.

    ماده ۱۶- جهت ورود کالاهای ملوانی، براساس تبصره (۱) ماده (۸) قانون ساماندهی مبادلات مرزی، رعایت قوانین و مقررات بهداشتی و قرنطینهای و ارایه سایر مجوزهای قانونی(حسب مورد) الزامی است.

    ماده ۱۷- از تاریخ لازمالاجرا شدن این آیین نامه هرگونه مصوبات مغایر با این آیین نامه به وسیله مراجع استانی ذی ربط ازجمله شورای تأمین استان و کارویژه مرزی لغو می شود.

    ماده ۱۸- کارگروهی با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی (سازمان بنادر و دریانوردی) و با عضویت وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت و کشور و سازمانهای برنامه و بودجه کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و استانداری مربوط ظرف یک ماه از تاریخ لازمالاجرا شدن این آیین‎نامه برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از پانصد تن (لنج تجاری) عنوان این آیین‎نامه ظرف پنج سال با شناورهای فلزی و یا از بین بردن و عوض کردن کاربری آنها را به هیئت وزیران ارایه نماید.

    تبصره ۱- شرکت برنامه و بودجه کشور مکلف است در لوایح بودجه سنواتی حداکثر تا سقف پنجاه درصد از سود بازرگانی وصولی از کالاهای ملوانی ناشی از اجرای این آیین‎نامه را در قالب ردیف یا ردیف های اعتباری مشخص به منظور اجرایی نمودن برنامه فوقالذکر و سایر برنامه های اشتغال زایی جهت ملوانان شاغل در آن شناورها آینده نگری نماید.

    تبصره ۲- عوض کردن کاربری شناورهای یادشده به صیادی ممنوع است.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت راه و شهرسازی وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت کشور- شرکت برنامه و بودجه کشور شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ابلاغ کرده هست.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: قانون اساسی | مشخصات | قانونی | دریایی | قانون | تاریخ | ایران | معافیت | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال