کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » درمان لک و پیس با این روش ها

    درمان لک و پیس با این روش ها

    بیماری های پوستی مانند لک و پیس از بدو تولد تا

    درمان لک و پیس با این روش ها

    بیماری های پوستی مانند لک و پیس از بدو تولد تا کهنسالی ممکن است ظاهر شود و قشنگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را بها علل مبتلا شدن به لک و پیس و روش های مقابله و اصلاح آن آشنا می نماییم.

    لک‏ و پیس ، یک بیماری پوستی است که می تواند در هر سنی از کودکی تا پیری ظاهر شود. هر چه بیماری از سن پایین تری شروع شود بدتر است و به درمان سخت تر جواب می دهد.

    درمان لک و پیس با این روش ها

    نبض ما– لک و پیس یک بیماری خودایمنی است یعنی بدن به جای آنکه علیه عوامل بیماری زا که به بدن حمله می کنند پادزهر بسازد دچار اشتباه می شود و علیه بعضی عوامل در بدن پادزهر می سازد. به عنوان نمونه اگر علیه رنگدانه پوست پادزهر بسازد، بیماری ویتیلیگو را ایجاد می کند و اگر علیه موهای بدن پادزهر بسازد، باعث ریزش منطقه ای موها می شود. این اتفاق می تواند جهت سایر قسمتهای بدن هم رخ دهد و متناسب با آن، بیماریهای مختلفی ایجاد کند.

    علل مبتلا شدن به لک و پیس

    تاکنون محققان علت مهم مبتلا شدن به ویتیلیگو یا همان لک و پیس را کشف نکرده اند. همان گونه که بیان شد، بعضی نظریه ها بر این است که اختلالات دستگاه ایمنی بدن باعث می شود که آنتی بادی های بدن علیه سلول های رنگدانه ای وارد عمل شوند. ملانوسیت ها همان سلول های تولیدکننده رنگدانه ی پوست هستند که در معرض خطر و آسیب قرار می گیرند و یا از بین می روند و جای خود را به لک و پیس های سفید رنگی می دهند که با رنگ بقیه ی مناطق پوست تفاوت دارند.

    محققان بر این عقیده هستند که بیشترین موارد مبتلا شدن به لک و پیس عامل ژنتیکی دارد. این بیماری پوستی درمان قطعی ندارد، ولی می توان علائم آن را کم کردن داد و کیفیت زندگی مبتلایان را اصلاح بخشید.

    استرسهای عصبی می تواند این حالت را بدتر کند ولی نقشی در ایجاد آن ندارد. جهت ایجاد بیماری ویتیلیگو یک زمینه ارثی و ژنتیکی مورد نیاز هست. البته ژن این بیماری غالب نیست یعنی اگر پدر یا مادری به این بیماری مبتلا باشند همه فرزندانشان به آن مبتلا نمی شوند.

    بیماری های پوستی مانند لک و پیس از بدو تولد تا

    در تحقیقاتی که روی بیماران ویتیلیگو انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که بعضی از افراد همخون فرد مبتلا به ویتیلیگو مثل پسردایی، دخترعمه، پسرخاله و… هم ممکن است در بعضی قسمتهای بدنشان به این بیماری مبتلا شده است باشند. به عبارتی، این حالت ژنی است که در بعضی از افراد فامیل بروز می کند.

    لک و پیس در کودکان

    معمولاً در کودکان از روش های درمان شدید و تهاجمی استفاده نمی شود. در بیماران خردسال استفاده از ضدآفتاب و پوشانیدن لک و پیس ها با مواد رنگ کننده عالی ترین درمان است.

    کورتون های موضعی را هم با احتیاط زیاد می توان به کار برد.

    از «پووا» معمولا تا سن ۱۲ سالگی استفاده نمی شود، ولی در این دوره سنی نوعی از اشعه ماورای بنفش به نام ماورای بنفش B با طیف باریک، نتیجه های قابل قبولی در درمان پیسی داشته است.

    آیا لک و پیس واگیر دارد؟

    این بیماری به هیچ عنوان ممکن نیست از فردی به فرد دیگر، از طریق ارتباط پوستی یا هر نوع ارتباط دیگری سرایت کند. این افراد می توانند مانند همه ازدواج کنند، فرزند دار شوند و مشکلی هم نداشته باشند. ولی باید این را هم بدانید که وجود برص می تواند باعث طلاق همسران شود. ناگفته نماند که این فقط به این علت است که شاید طرفین نتوانند از نظر ظاهری شرایط طرف برابر را قبول کنند، وگرنه مشکلی از نظر جسمی یا واگیردار بودن بیماری وجود ندارد.

    درمان لک و پیس با این روش ها

    درمان گیاهی لک و پیس

    متخصصان طب سنتی و استادان دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت درمان بیماری ویتیلیگو (پی سی یا برص) از یک داروی گیاهی تازه و مصرف خوراکی های خاص مانند فالوده سیب و انار و همچنین کنترل استرس و اضطراب بهره می برند.

    دکتر «لیلا شیربیگی» استاد دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه اصلاح تغذیه ای نخستین قدم در درمان بیماری ویتیلیگو به شمار می رود، گفت: داروی کاملا گیاهی جهت درمان بیماری ویتیلیگو زیر نظر اساتید این دانشگاه ساخته شده، در مرحله تحقیقاتی بوده و بعد از اصلاح مزاج و اوضاع گوارشی بیماران به آنان ارائه می شود.

    وی تصریح کرد: این داروی گیاهی ، خط اول و آخر درمان بیماری ویتیلیگو بوده بنابراین این دارو را سریعا به بیمار ارائه نمی کنیم بلکه ابتدا دستورات طب سنتی تغذیه ای جهت بیمار طی سه ماه تجویز می کنیم و انتظار داریم که در این مدت، رنگ لکه های سفید پوست به قهوه ای بازگردد و سپس از دارو استفاده می شود.

    درمان فوق العاده لک و پیس با طب سنتی

    برای درمان بیماری ویتیلیگو باید ابتدا بیمار به اصلاح مزاج خود پرداخته و مجموعه ای از دستورات تغذیه را رعایت کند. مبتلایان به بیماری ویتیلیگو باید طی این سه ماهه از خوردن ماهی ، ماست و دوغ پرهیز و ساعات غذایی خود را تنظیم کنند بطورمثال خوردن ناهار دیرتر از ساعت ۱۲ یا ۱۳ و خوردن شام دیرتر از ساعت ۱۸ یا ۱۹ نشود.

    بیماری های پوستی مانند لک و پیس از بدو تولد تا

    یکی از راه های دفع مواد و مواد بیماری زا که در بدن منجمد شده است اند از طریق پوست است ولی این ورزش نباید فقط به یک پیاده روی راحت محدود شود بلکه پیاده روی در حد دویدن به مدت ۲۰ دقیقه که موجب تعریق شود.

    برای مبتلایان به بیماری ویتیلیگو حتما یک خواب با آرامشˈ مهم است ؛ این بیماران با دیدن لکه های سفید دچار خشم و نگرانی می شوند و این مساله خود تناوب معیوبی محسوب شده است که موجب شدت یافتن بیماری می شود.

    بیماران جهت از بین بردن اضطراب و داشتن خواب آرام ، قبل از خواب (یعنی ساعت ۲۱ یا ۲۲) باید فالوده سیب (یعنی سیب رنده شده است همراه عسل و گلاب و عرق بیدمشک)، بخورند در این صورت بعد از یک ماه رنگ ضایعات پوستی این بیماران خودبخود بهتر می شود بدون اینکه داروی خاصی به آنان داشته باشیم.

    احتمال دارد شیوع این بیماری با شروع فصل سرد و خشک پاییز ، زیاد شود بنابراین به بیماران توصیه می شود حداقل روزی یک انار شیرین بخورند چون انار کبد را تقویت می کند و بسیاری از بیماری های پوستی به ضعف کبد بستگی دارند.

    درمان لک و پیس با این روش ها

    گوشت و نخود کوبیده ، خون خوبی جهت افراد فراهم می کند و داشتن ذخیره خونی و آهن خوب در بدن از ارکان درمان بیماری ویتیلیگو در طب سنتی به شمار می رود.

    همچنین مبتلایان بیماری ویتیلیگو باید در غذاهای خود از ادویه بی خطر زعفران استفاده کنند و حتما به برنج خود زعفران بزنند یا اینکه هنگام صبحانه یک لیوان شیر را با یک قاشق مرباخوری عسل و زعفران بجوشانند لیکن زعفران خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و خون رقیق و خوشرنگ به بدن کمک می کند تا رنگ لکه های پوستی را بازگرداند.

    منبع/نبض ما

    واژه های کلیدی: درمان گیاهی | مبتلا شدن | استفاده | بیماری | تغذیه | زعفران | بیماری پوستی | بیماری ویتیلیگو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال