سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

     ویتامین ها جهت سلامت بدن بافایده هستند، ولی ویتامین زیاد به معنای سلامتی پایدارتر نیست.

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

     ویتامین ها جهت سلامت بدن بافایده هستند، ولی ویتامین زیاد به معنای سلامتی پایدارتر نیست.

     ویتامین هر چه بیشتر، بهتر؟

    وقتی نوبت به مصرف مکمل ها می رسد، زیاد هر لحظه بهتر نیست. ویتامین ها و مواد معدنی جهت سلامت مهم هستند، ولی به این معنا نیست که دوز بالای آن ها شما را از رفتن به بیمارستان دور نگه دارد یا عمرتان را طولانی تر کند. بعضی از آن ها ممکن است مضر باشد. در اغلب موارد ترجیح بر این است که این مواد مغذی را از یک رژیم غذایی متعادل بدست آورید.

    دوز بالای ویتامین های خاص و مواد معدنی، ممکن است جهت افرادی خاص مناسب باشند. اگر دختری در سن بلوغ هستید یا این که گیاه خوارید و یا گوشت مصرف نمی کنید یا وقت کمی در معرض نور خورشید هستید، ورزشکار در حال تمرین یا به هر دلیلی مشکوک به سوء تغذیه هستید، جهت مصرف مکمل با دکتر خود مشورت نمایید. در ادامه این مقاله ۸ مکمل رایجی که احتمالا اصلا نیازی به مصرف آن ها ندارید را به شما معرفی می کنیم.

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

     

    بتا کاروتن

    برای اکثر بزرگسالان سالم، میزان مجاز روزانه بتاکاروتن (به شکل ویتامین A)، سه هزار واحد جهت مردان و دوهزار و صد و سی واحد جهت زنان است. بعضی منابع غنی بتاکاروتن عبارتند از هویج، اسفناج، کلم کالی و گرمک. برخی از افراد به عنوان یک آنتی اکسیدان ضد سرطان از آن استفاده می کنند، ولی مکمل ها در حقیقت می توانند سرطان ریه در افراد سیگاری را زیاد کردن دهند و هیچ گونه اثر پیش گیری کننده سرطانی از آن ها مشاهده نشده است.

    نتیجه گیری: مصرف نکنید.

     ویتامین ها جهت سلامت بدن بافایده هستند، ولی ویتامین زیاد به معنای سلامتی پایدارتر نیست.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : ویتامین A منابع, فایده های و عوارض جانبی ویتامین A

     

    اسید فولیک

    روزانه باید ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید دریافت کنید که در نان ها و غلات صبحانه غنی شده، حبوبات و مارچوبه یافت می شود. به این علت که مشخص شده است خطر نقایص لوله های عصبی در نوزادان را کم کردن می دهد، بعضی از زنان در وقت حاملگی این مکمل را استفاده می کنند. ولی بعضی از پزشکان هشدار می دهند که، استفاده از مکمل غذایی اسید فولیک باعث زیاد کردن خطر سرطان روده بزرگ می شود.

    نتیجه گیری: توصیه می شود، فقط زنانی که باردار هستند یا می خواهند باردار شوند، از این مکمل استفاده کنند.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : چه مقدار فولیک اسید استفاده نمائیم

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

     

     

    سلنیوم

    روزانه باید ۵۵ میلی گرم سلنیوم از منابع طبیعی، مانند آجیل برزیلی، ماهی تن و گوشت گاو دریافت کنید. برخی از افراد جهت پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان پروستات، سلنیوم مصرف می کنند. ولی این روش ممکن است در واقع به ضرر شما تمام شود، یک مطالعه بزرگ نشان داده است که، مصرف سلنیوم در واقع می تواند باعث زیاد کردن خطر سرطان پروستات با درجه بالا در مردانی شود که از قبل میزان این ماده معدنی در بدنشان زیاد بوده هست. همچنین سلنیوم یکی از بدترین مکمل ها جهت دیابت است. یک مطالعه دیگر که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، نشان داد، افرادی که روزانه ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم دریافت می کرده اند، تا ۵۰ درصد خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ در آن ها زیاد کردن پیدا کرده است.

     ویتامین ها جهت سلامت بدن بافایده هستند، ولی ویتامین زیاد به معنای سلامتی پایدارتر نیست.

    نتیجه گیری: مصرف نکنید.

     

    ویتامین B6

    بزرگسالان بین ۱۹ تا ۵۰ باید روزانه ۱٫۴ میلی گرم ویتامین B6 از سیب زمینی پخته شده، موز و نخود دریافت کنند. بعد از ۵۰ سالگی مردان باید ۲ میلی گرم و زنان ۱٫۵ میلی گرم روزانه ویتامین B6 دریافت کنند. برخی افراد جهت پیشگیری از اختلالات روانی و سطوح پایین هموسیستئین (homocysteine، اسید آمینه ای که با بیماری های قلبی در ارتباط است) این مکمل را استفاده می کنند. ولی مطالعات گیج کننده هست. دو مطالعه، موفق به آشنایی مزایای مرتبط نشدند و در حالی که B6 سطح هموسیستئین را کم کردن می دهد، مشخص نیست که آیا مانع از حملات قلبی می شود یا خیر.

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

    نتیجه گیری: فقط در صورت توصیه دکتر مصرف کنید.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : آشنایی با ویتامین B6

     

    ویتامین B12

    خوراکی های غنی از ویتامین B12 عبارتند از ماهی، صدف، گوشت گاو بدون چربی و غلات صبحانه غنی شده. B12 ویتامینی است که گیاه خواران و افرادی که گوشت مصرف نمی کنند، در معرض کمبود آن قرار دارند. میزان توصیه شده است روزانه آن ۲٫۴ میکروگرم از این منابع است. کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی و زوال عقل شود که جهت بعضی از سالمندان مسئله ساز هست، بنابراین مکمل آن می تواند کمک کننده باشد. با این حال، ثابت نشده که مقدار بالای B12 می تواند منجر به پیشگیری از بیماری های شناختی شود، ضمن این که اصلاح دهنده انرژی هم نیستند.

    نتیجه گیری: فقط در صورت توصیه دکتر مصرف کنید.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : بهترین منابع ویتامین B12

     

    ویتامین C

    ویتامین C در مرکبات، خربزه و گوجه فرنگی یافت می شود. مردان بزرگسال باید روزانه ۹۰ میلی گرم و زنان، روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین C دریافت کنند. بعضی از افراد جهت پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی آن را مصرف می کنند، ولی بررسی ۳۰ آزمایش بالینی، نشان می دهد که، هیچ گونه شواهدی جهت این که ویتامین C از سرماخوردگی پیشگیری کند، وجود ندارد.

    برخی موارد استثنا هم وجود دارد: مصرف ویتامین C ممکن است خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی در ا فرادی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند یا تحت فشار های شدید فیزیکی هستند، مانند دوندگان ماراتن را کم کردن دهد، سیگاری ها هم به ویتامین C بیشتری نیاز دارند. با این حال، اکثریت مردم بهتر است از این روش جهت پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده نکنند. مطالعاتی که پشیتبان علمی ندارند، ادعا کرده اند ویتامین C می تواند با سرطان و بیماری های قلبی مبارزه کند.

    نتیجه گیری: اکثر مردم نیازی به مکمل ویتامین C ندارند.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : بهترین منبع ویتامین C را می شناسید؟

     

     ویتامین E

    ویتامین E در روغن های گیاهی، آجیل ها و سبزیجات با برگ سبز، یافت می شود و تصور می شود باعث پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر می شود. سعی کنید روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین E را از خوراکی ها بدست آورید. مطالعات نه تنها در نشان دادن اثر پیشگیری کننده مکمل های ویتامین E از حمله قلبی یا سرطان شکست خورده اند، بلکه دوز بالای این ویتامین ممکن است منجر به زیاد کردن خطر سکته مغزی شود. از سوی دیگر بعضی خوراکی ها می توانند از سکته مغزی جلوگیری کنند. یک مطالعه نشان داد که، ویتامین E دریافت شده است از خوراکی ها، نه مکمل، می تواند از بیماری آلزایمر پیشگیری کند.

    نتیجه گیری: مصرف نکنید.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : منابع غذایی ویتامین E

     

    روی

    مقدار مجاز مصرف روزانه روی که در صدف، گوشت گاو و غلات صبحانه غنی شده است یافت می شود، ۱۱ میلی گرم جهت مردان و ۸ میلی گرم جهت زنان است. ادعا می شود، این ماده معدنی می تواند از سرماخوردگی پیشگیری کرده و علایم آن را درمان کند، ولی شواهد این مساله را تایید نمی کند. تعداد کمی مطالعه ادعا می کنند که، علایم سرماخوردگی در افرادی که روی مصرف می کنند شدت کمتری داشته و سریع تر برطرف می شود، ولی سایر مطالعات هیچ گونه مزیتی جهت آن ارائه نکرده اند. به علاوه، دوز بالای آن باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود.

    نتیجه گیری: مصرف نکنید، مگر قرص روی zinc lozenges یا اسپری آن گاهی جهت سرماخوردگی.

     اگر می خواهید زیاد بدانید : «روی» و تاثيرات آن در بدن

     اگر می خواهید زیاد بدانید : نحوه مصرف ویتامین ها | مصرف ویتامین در چه ساعتی بهتر است؟

    عبارات مهم : پیشگیری از سرطان – سرطان روده بزرگ
    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: پیشگیری از سرطان | سرطان روده بزرگ | سرطان پروستات | سرماخوردگی | سرطان ریه | سرماخوردگی | ویتامین E | ویتامین | استفاده | مطالعه | روزانه

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

    این ویتامین ها آنقدرها هم مهم نیستند، گاهی مضر هم هستند!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال