خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » شاهدان از مراسم خوش حالی طلاق چه میگویند؟

    شاهدان از مراسم خوش حالی طلاق چه میگویند؟

    جشن طلاق مراسمی است که ابتدا در آمریکا سر و کله اش پیدا شد. روانشناسان آمریکایی اعتقاد داشتند این جشن، زهر جدایی و تلخی اش را می گیرد و تحمل زحمت زندگی بعد از طلاق را می کاهد.

    شاهدان از مراسم خوش حالی طلاق چه میگویند؟

    جشن طلاق مراسمی است که ابتدا در آمریکا سر و کله اش پیدا شد. روانشناسان آمریکایی اعتقاد داشتند این جشن، زهر جدایی و تلخی اش را می گیرد و تحمل زحمت زندگی بعد از طلاق را می کاهد.

    ماجرای عجیبی به نام مراسم خوش حالی طلاق

    رامتین لطیفی: در خانه، تالار یا باغی لوکس و پرطمطراق میزهایی چیده شده است است که رویش را با اسباب پذیرایی از قبیل میوه، شیرینی و شربت پر کرده اند. استیجی در انتهای سالن تعبیه شده است که گروه موسیقی روی آن مستقر است و ترانه های شاد می خوانند.
     

    عبارات مهم : برگزاری مراسم – جوانان
    مدتی که از مراسم بگذرد به مراسم شام دعوتید. احتمالا بعد از شام، زوجی که میزبان مراسم خوش حالی هستند به روی استیج می آیند و ضمن تقدیر از حضور گرم مدعوین اعلام می کنند که رابطه آنها به عنوان همسران تمام شده است هست. سپس در میان بهت و حیرت شما حلقه های ازدواج را از دست در می آورند و آنها را با قیچی یا چکش معدوم می کنند و مسالمت آمیز و با لبخند از هم جدا می شوند؛ بله، شما مهمان مراسم «جشن طلاق» بوده اید.
     

    سر و کله اش از کجا پیدا شد؟

    جشن طلاق مراسمی است که ابتدا در آمریکا سر و کله اش پیدا شد. روانشناسان آمریکایی اعتقاد داشتند این جشن، زهر جدایی و تلخی اش را می گیرد و تحمل زحمت زندگی بعد از طلاق را می کاهد. رفته رفته ولی با مطالعه روی زوج هایی که با مراسم خوش حالی طلاق از هم جدا می شوند دریافتند که این مراسم هم به وسیله نوکیسه ها مصادره شد و به یک کالای لوکس مصرفی جهت عرض اندام و به شو آف تبدیل شده است است.

    کی وارد ایرانی شد؟

    خواهی نخواهی این کالای لوکس مانند تمامی پدیده های رسمی و غیررسمی به کشورهای دیگر صادر شد. کشور عزیزمان ایران هم از این قاعده مستثنا نبود. نخستین خبر رسمی برگزاری این مراسم در کشور عزیزمان ایران سال ۸۸ در یکی از روزنامه ها کار شد. خبر همانقدر که عجیب و حیرت آور بود، جنجالی هم بود و به سرعت اخبار و گزارش های مراسم خوش حالی طلاق همه نشریات را تسخیر کرد. کار حتی به تریبون نمازهای جمعه و تذکر ائمه جمعه و نیز تصویر العمل چند تن از مراجع تقلید کشید.

    پس از آن عده ای از کارشناسان، جامعه شناسان و مسئولان راجع به مراسم خوش حالی طلاق حرف زدند و از پیامدها و فرجامش ابراز نگرانی کردند ولی کمی پیاز داغ ماجرا زیاد شد و بدین ترتیب مراسم خوش حالی طلاق هویت منبسط تر از آنچه وجود داشت در رسانه ها پیدا کرد. به جز چند مورد همه شاهد غیرمستقیم ماجرا بوده اند و فقط در مورد برگزاری این مراسم داستان هایی شنیده بودند، ولی خبر به حدی تکان دهنده بود که تصویر العمل ها شدیدتر از وقوع ماجرا بود.

    بالاخره هست؟ یا نیست؟

    دم دستی ترین راه جهت فهمیدن وجود یا عدم وجود یک پدیده، سرچ در اینترنت هست. انواع و اقسام عبارت هایی که می شد با مراسم خوش حالی طلاق ساخت را سرچ کردم و چند تصویر از کارت دعوت به مراسم و کیک با طرح های مخصوص مراسم خوش حالی طلاق را پیدا کردم ولی از خود مراسم تصویری در اینترنت وجود ندارد.

    برای روشن شدن ماجرا به چند قنادی و تالار معروف و کارت فروشی های میدان بهارستان سر زدم. به جز یک کارت فروشی که گفت از همکارش شنیده که کارت دعوتی جهت مراسم خوش حالی طلاق چاپ کرده است چیزی نیافتم. شاید معنای این گشتن ها و نیافتن ها این است فعلا مراسم خوش حالی طلاق مشتری زیادی در بین جوانان ندارد ولی با توجه به تمام تحقیقات، نمی توان منکر وقوع ماجرا بود و ما شاهدانی داریم که در این مراسم شرکت کرده اند.

    شاهدان چه می گویند؟

    سارا به تازگی در مراسم مراسم خوش حالی طلاق الهه، دوستش حضور داشته هست. هنگامی که از او پرسیدم دوستش بعد از چند سال از همسرش طلاق گرفته هست، گفت اصلا به سال نرسید و به شوخی اضافه کرد تا آمدیم از او بپرسیم شوهرت چند ساله است و شغلش چیست طلاق گرفتند. علت جدایی را جویا شدم، گفت الهه خیلی سربسته گفته شوهرش مسئله معنوی شدیدی داشته است که این مسئله را قبل از ازدواج پنهان کرده بود.
     
    البته ناگفته نماند که به نظر من الهه خیلی با عجله و بدون فکر و تحقیق ازدواج کرد تا از دخترخاله هایش جا نماند. علت مهم مراسم خوش حالی طلاق هم این بود که می خواست جلوی دخترخاله هایش خرد و تحقیر نشود.
     
    الهه مهریه اش را بخشید و در عوض داماد را راضی کرد که مراسم خوش حالی طلاق بگیرند و در این مراسم داماد پشت بلندگو ضمن عذرخواهی از الهه رو به تمام حضار اعلام کند که هم سطح او نیست و لیاقت الهه زیاد از این حرف هاست.

    سارا در مورد چند و چون روند مراسم می گوید حسابی خرج کرده بودند و مثل بقیه مراسم خوش حالی ها میز چیده بودند و با منوی خاص و کامل از میهمانان پذیرایی می کردند. به علاوه موسیقی و پایکوبی هم بر پا بود ولی کارت چاپ نکرده بودند و یک ویدئو ساخته بودند و با ارسال این ویدئو از طریق خبر رسان تلگرام همه را به مراسم دعوت کرده بودند.
     
    کیک ارزش هم معمولی بود و طرحی که مربوط به طلاق باشد روی کیک وجود نداشت. سارا در نهایت می گوید همانقدر که مراسم مصنوعی و غیرمعمول بود، لبخند الهه و شوهر سابقش و نیز صحبت داماد در ستایش الهه و مذمت خودش مصنوعی بود و به سادگی می شد فهمید که هر دو از این اتفاق عمیقا ناراحتند.

    کدام بد است؟ طلاق یا مراسم خوش حالی طلاق؟

    باید اعتراف کرد که البته طلاق هر لحظه بد نیست و با فرض این که زن یا شوهری معتاد، بدون کار یا بزهکار و نااهل از آب در بیاید یا تفاهم و دنیا بینی مشترکی بین ارزش وجود نداشته باشد، طلاق جایز است و فرد با طلاق و جدایی، زندگی سالم و وقت های زندگی سالم را به خود و فرزندانش برگردانده است.

    حتی گاهی طلاق را از ادامه زندگی یکسان بهتر می دانند آیا که ازدواج خوب باعث سلامت جسمی و روانی افراد می شود و در مقابل، ازدواج بد می تواند اثر مخربی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد ولی با این حال اینگونه ریخته شدن قبح طلاق و مراسم خوش حالی گرفتن آن، زنگ هشداری جهت جامعه ایرانی هست؛ زنگ هشداری که هر چند مدت هاست به صدا در آمده ولی هنوز راه حلی اساسی جهت آن اندیشیده نشده است و امروز جوانان بعد از مدت کوتاهی زندگی که با تجمل و عروسی های آنچنانی شروع می شود، شاید جهت فخر فروشی و ژست گرفتن به گزینه مراسم خوش حالی طلاق آنچنانی هم بیندیشند. ولی به غیر از دلایلی که گفته شد، آیا برگزاری مراسم خوش حالی طلاق می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد؟

    اگر است آیا هست؟

    در گذشته ای نه چندان دور طلاق عملی شنیع بود که باعث سرشکستگی و شرمندگی والدین می شد و این عمل در خفا و سکوت خبری انجام می شد و حتی الامکان از برملا شدنش در میان دوستان و اقوام جلوگیری می کردند. بعد از برملا شدن خبر طلاق موجی تازه از جانب اقوام و دوستان شروع می شد و هر یک از زوجین مورد هجمه جمله هایی از قبیل آیا طلاق گرفتید، حیف شد، بدبخت شدی، حالا می خواهی چه کار کنی؟ اشتباه کردی و … قرار می گرفتند. این هجمه در دوره ای طولانی، خاطرات ازدواج شکست خورده و تلخی طلاق را علی الدوام به هر یک از زوجین یادآوری و آنها را ملزم می کرد تا دلایل ارزش را تک تک و جداگانه به همه پرسش کنندگان توضیح دهند و از عمل خود دفاع کنند.

     

    شاهدان از مراسم خوش حالی طلاق چه میگویند؟

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه هفت صبح

     

    واژه های کلیدی: برگزاری مراسم | جوانان | تصویری | ایرانی | ازدواج | برگزاری | ویدئو | لبخند | زندگی | داماد | جدایی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf