قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

    بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

    کنفرانس تحقیقاتی بازی‌های دیجیتال با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور و به وسیله واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به امسال با همکاری دانشگاه‌ علم‌وصنعت برگزار می‌شود.

    بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

    به گزارش حوزه فناوری گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ روز به روز به برگزاری نخستین کنفرانس بازی‌های دیجیتال نزدیک‌تر می‌شویم و درحال حاضر علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه بازی‌های دیجیتال می‌توانند تحقیقات و مقالات خود را جهت شرکت در این رویداد، به دبیرخانه کنفرانس ملی بازی‌های دیجیتال ارسال کنند تا در آذر ماه امسال مورد بررسی هیات داوران قرار گیرد.

    به گفته دست‌اندرکاران این کنفرانس، پژوهشگران تا ۲۰ شهریورماه وقت دارند اصل و چکیده مقالات خود را ارسال کنند.

    در ادامه گفتگویی داریم با پدرام عطایی مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت گسترش اشیاء هوشمند (اسمارت فارور) تا با تاثیر برگزاری نخستین کنفرانس بازی‌های دیجیتال، روی صنعت گیم کشور عزیزمان ایران زیاد آشنا شویم.

    بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

    لطفا در ابتدا کمی از خودتان برایمان بگویید.

    من مدرک دکتری خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) کانادا در رشته مهندسی برق و کامپیوتر در سال ۱۳۹۱ دریافت کردم. سپس به مدت سه سال هدایت تیم هوش مصنوعی شرکت Thalmic Labsدر شهر واترلو کانادا را به عهده داشته‌ام. عنوان فعالیت شرکت Thalmic Labs طراحی و توسعه فناوری‌های نو در زمینه تعامل انسان و ماشین هست. بعد از بازگشت به کشور عزیزمان ایران در سال ۱۳۹۴، با راه اندازی شرکت گسترش اشیاء هوشمند (اسمارت فارور) مشغول به فعالیت در اکوسیستم استارتاپ در کشور عزیزمان ایران شدم. حوزه فعالیت شرکت اسمارت فارور هوشمند سازی محیط زندگی به کمک فناوری‌های اینترنت اشیاء هست. در طی دو سال گذشته نیز با طیف وسیعی از شتابدهنده‌ها، مراکز نوآوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر همکاری‌ داشته‌ام.

    دستاوردهای علمی شما در زمینه مطالعات بازی چیست؟

    کنفرانس تحقیقاتی بازی‌های دیجیتال با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور و به وسیله واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به امسال با همکاری دانشگاه‌ علم‌وصنعت برگزار می‌شود.

    موفقیت در توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی راه اندازی شده است بر روی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروخته شده است در دنیا و ثبت ۴ اختراع در سیستم ثبت اختراعات ایالات متحده (US Patent) بر اساس الگوریتم‌های توسعه داده شده است نمونه‌ای از دستاوردهای علمی اینجانب است.

    تخصص مهم شما در حوزه بازی‌های رایانه ای چیست؟

    تمرکز من زیاد روی حوزه‌های تعامل پذیری، هوش مصنوعی و کسب و کار در بازی‌های دیجیتال بوده است و به مدت ۳ سال مدیر تیم هوش مصنوعی یک شرکت استارتاپ با سرمایه بیش از ۱۵ میلیون دلار در کشور کانادا بودم. محصول شرکت یک بازوبند به نام Myo است که به عنوان رابط انسان و کامپیوتر مورد استفاده در صنعت بازی‌های دیجیتال هست. یکی از پرسشها بازی‌های مورد استفاده در حوزه واقعیت مجازی عدم وجود یک رابط راحت و کاربرپسند هست. بازوبند Myo این امکان را ایجاد می‌کند که فرد بتواند از حرکات دست به عنوان فرامین کنترلی در بازی استفاده کند.

    وضعیت پژوهش را در کشور در حوزه بازی‌های دیجیتال چگونه ارزیابی می کنید؟

    متاسفانه در سالیان اخیر حوزه پژوهش در کشور عزیزمان ایران دچار تلاطم‌های بسیاری شده است هست. از طرفی حوزه پژوهش بازی‌های دیجیتال هرچند به علت نوپا بودن پرسشها ساختاری قبلی را ندارد، ولی در صورت عدم توجه به همان سمت حرکت خواهد کرد. از مهمترین این چالش‌ها دور بودن صنعت از محافل علمی هست، که خوشبختانه در نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال به این امر دقت بسیار شده است است.

    نقش کنفرانس تحقیقات را در زیاد کردن پژوهش‌های حوزه بازی‌های رایانه ای چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

    امروزه صنعت بازی‌های دیجیتال پیشران بسیاری از صنایع دیگر مانند سلامت و بازاریابی هست. پیچیدگی‌های محتوایی بازی‌های دیجیتال تنها به حوزه سرگرمی محدود نمی‌شود. به عنوان مثال رفتارهای مردم روی فضای وب، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دریافت سرویس خرید آنلاین یا پخش فیلم در بسیاری موارد از قواعد طراحی محتوایی بازی‌های دیجیتال تبعیت می‌کند. بنابراین با توجه به پیچیدگی‌های ‌طراحی محتوایی بازی‌های دیجیتال موفق (برخلاف آن چه گاها تصور می‌شود) و طراحی‌های گرافیکی پیچیده آن‌ها، نیاز جدی به شکل‌گیری کنفرانس‌ها و گروه‌های مطالعاتی بیش از پیش نمایان است.

    به نظر شما ویژگی‌های اساسی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال به‌ویژه از جنبه محور‌های فنی و مهندسی چیست؟

    با توجه به برگزاری چنین رویدادی جهت نخستین بار در ایران، برقراری ارتباط میان متخصصان صنعت و محققین دانشگاهی، و زیاد کردن سطح آگاهی بخش وسیعی از فعالین جامعه تاثیر این مناسبت در بلند مدت به خوبی نمایان خواهد شد.

    انتهای پیام/

    کنفرانس تحقیقاتی بازی‌های دیجیتال با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور و به وسیله واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به امسال با همکاری دانشگاه‌ علم‌وصنعت برگزار می‌شود.

    تاثیر برگزاری نخستین کنفرانس بازی‌های دیجیتال، روی صنعت گیم ایران

    واژه های کلیدی: هوش مصنوعی | دیجیتال | کانادا | رایانه | تحقیقات | برگزاری | طراحی | ایران | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال