بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    برنامه ریزی | استفاده | موفقیت | مدیریت | برنامه | کنترل | تنظیم | احساس | فعالیت

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    عبارات مهم : برنامه ریزی – استفاده

    مدیریت وقت از توانایی ها و مهارت هایی است که به کنترل بهینه وقت منجر می شود

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    استفاده عاقلانه و منطقی از وقت و مدیریت آن جهت کسب موفقیت در همه جنبه های زندگی از جمله کار، اهمیت خاص ای می یابد. در ادامه به راهکارهایی جهت مدیریت وقت در محل کار اشاره خواهیم کرد.

    مدیریت وقت در محل کار با چند توصیه کاربردی

    برنامه ریزی | استفاده | موفقیت | مدیریت | برنامه | کنترل | تنظیم | احساس | فعالیت

    شاید شما جزو شاغلانی باشید که احساس می کنید کارهایتان زیاد ولی وقت تان کم است یا احساس می کنید با وجود تلاش و زحمت بسیار، موفق به انجام همه کارهایتان نمی شوید و به طور مرتب از کارهایتان عقب می افتید یا ممکن است عقب افتادن کارها، باعث استرس دایمی شما و در نهایت احساس کم کردن کارایی تان در محیط کار شود. زمان، ارزشمندترین منبعی است که هر فردی در اختیار دارد، منبعی بافایده و در عین حال در دسترس. با این حال، این که نمی دانیم این منبع قابل دسترس چه زمانی به آخر می رسد، از شگفتی های وقت هست. به همین علت استفاده عاقلانه و منطقی از وقت و مدیریت آن جهت کسب موفقیت در همه جنبه های زندگی از جمله کار، اهمیت خاص ای می یابد. در ادامه به راهکارهایی جهت مدیریت وقت در محل کار اشاره خواهیم کرد.

    از مدیریت وقت چه می دانید؟

    «وقت طلاست!» این ضرب المثل، مرسوم ترین اصطلاحی است که در فرهنگ ما راجع به مدیریت وقت به کار می رود. مدیریت وقت از توانایی ها و مهارت هایی است که به کنترل بهینه وقت منجر می شود. مدیریت زمان، راهی موثر در جهت صرفه جویی در وقت و مهار کردن آن جهت دستیابی به موفقیت زیاد هست. به طور خلاصه مدیریت وقت در قالب یک فرمول ارائه می شود: تصویر العمل مناسب در برابر ضایع کنندگان وقت + برنامه ریزی زمانی منظم و هماهنگ = مدیریت زمان

    چرا مدیریت زمان؟

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    به طور کلی افرادی که در محیط کار، وقت خود را به درستی مدیریت می کنند و وقت شناس هستند، به طور معمول محبوب تر، موفق تر و معتبرترند و در پیشبرد اهداف مجموعه کمک کننده تر خواهند بود. از سوی دیگر، افرادی که به حضور و انجام کار سر وقت مقرر اهمیت نمی دهند، از درجه اعتبار خود می کاهند.

    مهارت های مدیریت وقت در محیط کار

    زمان خود را تقسیم بندی کنید

    برنامه ریزی | استفاده | موفقیت | مدیریت | برنامه | کنترل | تنظیم | احساس | فعالیت

    در برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه خود همه وظایف و فعالیت هایی را که باید انجام شود، بگنجانید؛ بودجه بندی وقت باعث می شود وقت کاری خود را تنها به انجام چندکار محدود نکنید.

    برنامه زمانی خود را واقع بینانه بچینید

    برنامه کاری خود را متناسب با توان خود و به طور واقع بینانه ای تنظیم کنید. چیدن برنامه سنگین و غیر واقع بینانه، علاوه بر این که انرژی شما را کم کردن می دهد، در صورت انجام نشدن، شما را مایوس و دلزده خواهد کرد. از طرفی تنظیم برنامه ای سبک که کمتر از میزان توانمندی شما باشد، باعث می شود بسیاری از فعالیت هایی که توان انجام آن ها را دارید، بر زمین بماند و نارضایتی مافوق و حتی خودتان را به همراه داشته باشد.

    توصیه هایی جهت مدیریت وقت در محل کار

    از سارقان وقت دوری کنید!

    در هر محیط کاری انجام بعضی امور وقت شما را دزدی می کند: وب گردی، استفاده زیاد از گوشی همراه، طولانی شدن تماس های تلفنی کاری و… علاوه بر این که میزان زیادی از وقت بافایده شما را از بین خواهد برد، وجهه نامناسبی از شما در نزد دیگران خواهد ساخت.

    برنامه های خود را پلکانی تنظیم کنید

    برای مدیریت بهتر زمان، بهتر است در برنامه کاری خود، از فعالیت های سبک و کوچک شروع و به تدریج برنامه را سنگین تر کنید.

    از زیاده گویی اجتناب کنید

    یکی از مواردی که در مدیریت وقت زیاد نادیده گرفته می شود، دوری از صحبت های غیرضروری هست. اگر چه ارتباط اثربخش با همکاران و مافوق مورد نیاز است ولی اجازه ندهید صحبت های خارج از موضوع، پرداختن به حواشی، انتقادهای بی اثر و مکرر و گپ های طولانی با همکاران، وقت بافایده شما را بیهوده تلف کند.

    منظم باشید

    داشتن نظم و انضباط کاری تا حد بسیاری به مدیریت وقت کمک خواهد کرد. وقت شناسی، نگهداری منظم فایل های مورد نیاز، تفکیک فایل ها و وسایل مرتبط و غیر مرتبط، دور ریختن کاغذهای غیرضروری و از بین بردن فایل های ناکارآمد و قرار دادن وسایل در سرجای خود، باعث می شود وقت بسیاری که صرف جست وجوی موارد مورد نیاز می کنید، به حداقل برسد. جهت ایجاد عادت نظم، از ابزارهایی مانند تقویم رومیزی، کاغذهای یادداشت، اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزارهای رایانه ای می توان استفاده کرد.

    مالک درونی کار باشید

    اگر شما جزو افرادی هستید که فقط زمانی که مدیرتان بر شما نظارت می کند کار می کنید، تمرین کنید جهت خود کار کنید. تعهد کاری واقعی از درون فرد شروع می شود؛ بنابراین اگر خود را مسئول و متعهد به کاری بدانید، قطعا وقت خود را بهتر مدیریت می کنید و اشتباه و اشتباه کمتری در کار مرتکب می شوید.

    منبع : khorasannews.com

    واژه های کلیدی: برنامه ریزی | استفاده | موفقیت | مدیریت | برنامه | کنترل | تنظیم | احساس | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون