کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » نشانه های تومور مغزی را بشناسید

    نشانه های تومور مغزی را بشناسید

    برخی علائم بالقوه ناتوان کننده مرتبط با یک تومور مغزی وجود دارند و دکتر جهت درمان، استفاده از عالی ترین روش درمانی، چه عمل جراحی، پرتو درمانی یا

    نشانه های تومور مغزی را بشناسید

    برخی علائم بالقوه ناتوان کننده مرتبط با یک تومور مغزی وجود دارند و دکتر جهت درمان، استفاده از عالی ترین روش درمانی، چه عمل جراحی، پرتو درمانی یا روشی دیگر را ارزیابی خواهد کرد. در ادامه با بعضی از این علائم زیاد آشنا می شویم

    نشانه های احتمالی تومور مغزی را نادیده نگیرید

    تومورهای مغزی می توانند خوش خیم (غیر سرطانی) یا بدخیم (سرطانی) باشند، ولی در هر صورت خود تومور می تواند به روش های متفاوت بر شرایط بیمار تاثیرگذار باشد. بنابر گزارش کلینیک مایو، علائم و نشانه های یک تومور مغزی بسیار متفاوت هستند و به اندازه، مکان قرارگیری و قیمت رشد تومور بستگی دارند.

    عبارات مهم : تومور مغزی – سردرد

    سردرد

    اگر فردی نیستید که به طور معمول از سردرد زحمت می برد و ناگهان متوجه شده است اید که به طور منظم با این مسئله سرو کار دارید، این می تواند دلایل مختلفی داشته است که از آن جمله می توان به تومور مغزی اشاره کرد. سردرد می تواند یکی از نشانه های اولیه شکل گیری تومور مغزی باشد.
    این سردردهای خاص که با تومورهای مغزی مرتبط هستند واکنشی مشابه با سردردهای دیگر به استفاده از درمان های بدون نسخه مانند قرص های مسکن نشان نمی دهند. با این وجود، منابع پزشکی به این توصیه اشاره دارند که مواجهه با سردرد نباید موجب هراس شما شود، لیکن زیاد سردردها بی ارتباط با تومورهای مغزی هستند.

    تشنج

    تومورهای مغزی می توانند محرک تشنج باشند، که می تواند نخستین سرنخ از بروز اتفاقی غیر معمول را در مغز ارائه کند. تشنج ها به همراه بعضی انواع خاص تومورهای مغزی مانند گلیوم های با رشد آهسته، مننژیوم (غشاهای مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد)، و تومورهای مغزی متاستاتیک (سرطانی که از فسمت دیگری شروع شده است و به مغز گسترش می یابد) مرسوم هستند.
    خصوصیات تشنج های مرتبط با تومور مشمول بر شروع ناگهانی مشکل، از دست رفتن عملکرد بدن، ایست تنفسی (برای ۳۰ ثانیه یا بیشتر) که می تواند به آبی شدن رنگ پوست منجر شود، رویدادهای کوتاه کلی ۲ یا سه دقیقه ای، و ضعف یا بی حسی بعد از آن اشاره کرد.

    نشانه های تومور مغزی را بشناسید

    افت شناختی

    بروز مشکلاتی در توانایی مغز جهت پردازش اطلاعات ممکن است یکی از نتیجه های شکل گیری تومور مغزی باشد. تومورهای سرطانی مغز می توانند یادآوری چیزهای مختلف، تمرکز بر وظیفه، یا برقراری ارتباط روشن را جهت بیمار سخت سازند.
    انواع مختلفی از علائم مانند گیج شدن و ناتوانی در تفکر به صورت واضح ممکن است بروز کرده یا به تدریج خود را نشان دهند. این شرایط می تواند هشدار اولیه جهت مراجعه به دکتر و بررسی دقیق تر و ریشه یابی مسئله در نظر گرفته شود.

    دشواری در حفظ تعادل و هماهنگی

    برخی نشانه های شکل گیری یک تومور مغزی به صورت جسمانی خود را نشان می دهند، که می توانند به واسطه خود تومور یا روش های درمانی پدیدار شوند. از آنجایی که مغز و نخاع بخشی از سیستم عصبی محسوب می شوند، بیماران مبتلا به سرطان مغز می توانند طیف گسترده ای از عوارض جانبی ناخواسته را تجربه کنند.
    بیماران مبتلا به تومور مغزی ممکن است در راه رفتن و حفظ تعادل خود دچار مسئله شوند و همچنین امکان تجربه سرگیجه وجود دارد.
    جدا از افت شناختی که پیش تر به آن اشاره شد، بیماران مبتلا به تومور مغزی ممکن است در راه رفتن و حفظ تعادل خود دچار مسئله شوند و همچنین امکان تجربه سرگیجه وجود دارد. پرسشها در هماهنگی، به عنوان مثال در انجام کار راحت ای مانند بستن بند کفش، ممکن است از نشانه های یک تومور مغزی باشند.

    تغییرات شخصیتی

    اعضای خانواده یا مراقبان افراد مبتلا به تومور مغزی ممکن است متوجه عوض کردن در واکنش‌ها آنها شوند. تغییرات شخصیتی در یک بیمار می تواند فشار مضاعفی را به وی وارد کند. از آنجایی که لوب پیشانی مغز مرکز فرماندهی جهت شخصیت محسوب می شود، و تومورهای که در این ناحیه قرار دارند اثری شدیدتر در پی خواهند داشت.
    تومورهایی که در نواحی دیگر مغز شکل می گیرند می توانند موجب عدم تعادل هورمونی و ناراحتی شدید در بیماران شوند، به خاص اگر توانایی آنها در صحبت کردن تحت تاثیر قرار بگیرد. بیمار مبتلا به تومور مغزی که توانایی خود در صحبت کردن را از دست داده است ممکن است قصد داشته باشد به همسر، فرزند یا نوه خود بگوید که چقدر او را دوست دارد، ولی ناتوانی در این کار جهت وی آزاردهنده خواهد بود.

    از دست دادن شنوایی

    در شرایطی که توانایی صحبت کردن می تواند تحت تاثیر یک تومور مغزی قرار بگیرد، قدرت شنوایی انسان نیز می تواند تحت تاثیر آن قرار بگیرد. در شرایطی که گوش ها نقش مهمی در شنوایی دارند، ولی این مغز است که در نهایت صدا را پردازش می کند. این به معنای آن است که گوش و ساختار داخلی آن می توانند شرایط خوبی داشته باشند، ولی مسیرها و گیرنده های موجود در مغز این گونه نباشند.
    یک نوع از تومور که می تواند قدرت شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد به نام نوروم آکوستیک آشنا می شود، که ممکن است یک یا هر دو گوش را تحت تاثیر قرار دهد. آزمایش ها در این زمینه از دست دادن شنوایی در فرکانس های بالا و همچنین تشخیص ضعیف واژه ها را نشان داده اند. تومورها می توانند یک منطقه کوچکتر، جایی که سیستم های رله شنوایی قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهند یا اثرات جمعی مانند ایجاد فشار یا حتی حرکت مغز را با توجه به اندازه خود شکل دهند.

    برخی علائم بالقوه ناتوان کننده مرتبط با یک تومور مغزی وجود دارند و دکتر جهت درمان، استفاده از عالی ترین روش درمانی، چه عمل جراحی، پرتو درمانی یا

    ضعف در یک سمت بدن

    ضعف در یک سمت بدن که دست و پای آن سمت را تحت تاثیر قرار می دهد، یکی دیگر از نشانه های تومور مغزی هست. همچنین، ممکن است در تشخیص این که کدام سمت بدن شما چپ یا راست هست، گیج شوید، که همگی با یک تومور در لوب پیشانی یا آهیانه ای مغز پیوند خورده اند.
    یکی دیگر از نشانه های این نوع از تومور درک عوض کردن یافته از لمس یا فشار هست. این شرایط می تواند توانایی فرد در احساس درد یا دماهای متفاوت را تحت تاثیر قرار دهد.

    تغییرات بینایی

    تومور مغزی که در نزدیکی عصب بینایی واقع شده است است می تواند به تاری دید یا دوبینی منجر شود و بعضی انواع دیگر تومور می توانند حرکات غیر طبیعی چشم را در پی داشته باشند.
    بیمار مبتلا به تومور مغزی ممکن است با شکل گیری نقاط کور، از دست دادن دید محیطی، یا نابینایی ناگهانی مواجه شود که می تواند نشان دهنده فشار وارده از تومور روی مغز باشد. در صورت مواجهه با نابینایی ناگهانی دریافت کمک پزشکی فوری بسیار مهم است.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: asriran.com

    واژه های کلیدی: تومور مغزی | سردرد | تومور | سلامت | پیشگیری و بیماریها | تازه های پیشگیری |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی