به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    معمولا همه چیز راجع به بازیگران و صورت های معروف جهت مردم جالب است حتی دانستن نوع بیماری که بازیگران و صورت های معروف به آن مبتلا هستند.

    نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    معمولا همه چیز راجع به بازیگران و صورت های معروف جهت مردم جالب است حتی دانستن نوع بیماری که بازیگران و صورت های معروف به آن مبتلا هستند. گروه سلامت گروه تحریریه سایت هم به همین بهانه تلاش در دادن اطلاعت زیاد راجع به شناخت، درمان و پیشگیری بیماری های متفاوت دارد که این بار به بیماری محراب قاسم خانی می پردازیم، یعنی نقرس.

    نقرس, بیماری محراب قاسم خانی

    از این عنوان جهت پردااین روزها محراب قاسم خانی به همراه خانواده اش به فرانسه سفر کرده است و این روزها در پاریس اقامت دارد و متنی راجع به بیماری اش به شرح زیر در صفحه اینستاگرامش پست کرده است که در ذیل می خوانید:

    عبارات مهم : درمان و پیشگیری – مواد غذایی
    من يه يار جدا نشدنى دارم به اسم اسيد اوريك، تو خونه نقرس صداش می كنيم. هيچ وقت هم تنهام نمی ذاره. توى خونه، سر كار، حتى توى سفر. البته يه وقتايى ازش خبرى نيست كه نگرانش می شم، ولى بلافاصله از نگرانى درم مياره پدرسگ…

    پ. ن اول: خوبيش اينه كه تو پاريس اونقدر تيپ هاى متنوع می بينيد كه همچين تيپ ضايعى اصلاً به چشمشون نمی ياد. فوقش هم ببينن، ميگن طرف چه آوانگارده تيپش.
    پ.ن دوم: به نظرتون تو فرانسه به نقرس می گن نقغس؟
    پ.ن سوم: ديكته فرانسويا مثل رونالدينهو ميمونه كه يه ور رو نگاه ميكرد، يه ور ديگه پاس ميداد. كلاً يه چيزايى مينويسن كه يه چيزاى ديگه ميخونن.

    پست محراب قاسمخانی راجع به بیماریش، نقرس

    نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    نقرس Gout چیست؟

    نقرس (که در صورت مبتلا شدن شست پا به آن نقرس پا نیز گفته می شود)نوعی بیماری است که حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد —نوعی ورم مفاصل همراه با سوزش، التهاب و قرمزی— معمولاً از شاخصه های آن هست. مفصل متاتارسوفالانژیال در ابتدای شست پا متداول ترین ناحیه مبتلا شدن به این بیماری است (حدود ۵۰٪ از موارد را مشمول بر می شود). با این حال، این بیماری می تواند در قالب توفوس، سنگ کلیه، یا سنگ کلیه اوراتی نیز ظاهر شود. عامل این بیماری افزایش میزان اسید اوریک در خون هست. اسید اوریک باعث ایجاد کریستال می شود، و کریستال ها در مفاصل، تاندون ها و بافت های اطراف رسوب می کنند. در صورت مشاهده این کریستال های خاص در مایع مفصلی، از مبتلا شدن به این بیماری اطمینان حاصل می شود. درمان با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID)، استروئید، یا کلشیسین باعث اصلاح سندرم های بیماری می شود. بعد از اینکه حمله حاد این بیماری فروکش کرد، میزان اسید اوریک را معمولاً با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کم کردن می دهند، و در مواردی که حملات پیاپی وجود دارد، مصرف آلوپورینول یا پروبنسید از زیاد کردن آن در دراز مدت جلوگیری می کند. مبتلا شدن به نقرس در دهه های اخیر زیاد کردن یافته هست، به طوری که حدود ۱ تا ۲٪ از جمعیت غرب در دورانی از زندگی ارزش به آن مبتلا می شوند. این زیاد کردن را به علت زیاد شدن عوامل خطرزا در جمعیت می دانند، مانند سندرم متابولیک، امید به زندگی طولانی تر و عوض کردن در رژیم غذایی. نقرس را در تاریخ با نام «بیماری پادشاهان» یا «بیماری ثروتمندان» می شناختند.

    علائم بیماری نقرس:

    نقرس می تواند به شکل های متفاوت ظاهر شود، گرچه متداول ترین آن حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد می باشد.
    – حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد(نوعی ورم مفصل همراه با سوزش، التهاب و قرمزی)
    – درد در محل نخستین مفصل متاتارسوفالانژیال (محل اتصال شست پا به کف پا) نخستین تظاهر بیماری در حدود نیمی از مبتلایان به نقرس هست. این نشانه (درد در محل اتصال شست پا به کف پا) پوداگرا podagra نامیده می شود. مفاصل دیگر نیز مانند پاشنه ها، زانوها، مچ ها و انگشتان ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
    – درد مفاصل معمولاً بعد از ۲ تا ۴ ساعت و در طول شب شروع می شود.دلیل شروع آن در شب این است که دمای بدن در آن وقت پایین تر می باشد.

    علائم دیگر ممکن است در موارد معدودی همراه با درد مفصل بروز کنند، مانند:
    – خستگی
    – تب شدید

    افزایش طولانی مدت میزان اسید اوریک  (هایپراوریسمی) می تواند باعث بروز علائم دیگری شود، از جمله:
    – رسوبات سفت و بی درد کریستال های اسید اوریک که به توفوس معروف اند. توفوس شدید می تواند به علت سائیدگی استخوان منجر به آرتروز مزمن شود. زیاد کردن میزان اسید اوریک ممکن است منجر به رسوب کردن کریستال ها در کلیه ها شود، و باعث ایجاد سنگ و سنگ کلیه اوراتی گردد.

    علت بیماری نقرس چیست؟

    هایپراوریسمی علت مهم نقرس می باشد، که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:
    – رژیم غذایی
    – استعداد ژنتیکی
    – دفع ناقص اورات، یعنی نمک های اسید اوریک.
    – دفع ناقص اسید اوریک به وسیله کلیه ها عامل مهم هایپراوریسمی است که حدود ۹۰٪ موارد را مشمول بر می شود و از طرف دیگر، تولید بیش از حد آن حدود ۱۰٪ موارد را تشکیل می دهد.
    حدود ۱۰٪ از افراد دارای هایپراوریسمی در دوره ای از زندگی خود به نقرس مبتلا می شوند. با این حال، خطر آن بسته به درجه هایپراوریسمی متغیر هست. هنگامی که میزان آن بین ۴۱۵ تا ۵۳۰ μmol/l (۷ تا ۹/۸ میلی گرم در دسی لیتر) باشد، خطر ۵/۰٪ در سال هست، در حالی که در موارد بالای ۵۳۵μmol/l (۹ میلی گرم در دسی لیتر)، خطر ۵/۴٪ در سال است.

    معمولا همه چیز راجع به بازیگران و صورت های معروف جهت مردم جالب است حتی دانستن نوع بیماری که بازیگران و صورت های معروف به آن مبتلا هستند.

    از دیگر علل مبتلا شدن به نقرس:

    – سبک زندگی
    – ژنتیک
    داروها
    -بیماری ها

    درمان بیماری نقرس:

    هدف مهم از درمان، فرونشاندن علایم یک حمله حاد می باشد. از طریق مصرف داروهای مختلفی که به منظور کم کردن سطوح اسید اوریک سرمی استفاده می شوند می توان از تکرار حملات جلوگیری نمود. اعمال یخ به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و چندین مرتبه در روز باعث کم کردن درد می شود. از جمله گزینه های موجود جهت درمان شرایط حاد مشمول بر داروهای ضدّ التهابی غیراستروئیدی (NSAIDها)، کلشیسین و استروئیدها می باشد، در حالی که گزینه های موجود جهت پیشگیری مشمول بر آلوپورینول، فبوکسوستات و پروبنسید می باشد. کم کردن سطوح اسید اوریک می تواند این بیماری را درمان کند. درمان بیماری های همراه بیمار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

    پیشگیری از بیماری نقرس:

    هم تغییرات در سبک زندگی و هم داروها می توانند به کم کردن سطوح اسید اوریک منجر شوند. گزینش های رژیم غذایی و سبک زندگی مؤثر شامل:
    – کم کردن مصرف مواد غذایی نظیر گوشت و غذاهای دریایی،
    – مصرف کافی ویتامین C، مصرف روزانه ۱٬۵۰۰ mg ویتامین C، خطر مبتلا شدن به نقرس را به میزان ۴۵٪ کم کردن می دهد.
    – محدود کردن مصرف الکل وفروکتوز (شهد میوه)
    – دوری از چاق شدن. یک رژیم غذایی کم کالری در مردان چاق، سطوح اسید اوریک را به میزان ۱۰۰ µmol/l (1.7 mg/dl) کم کردن داده است. 
    – مصرف قهوه، و نه چای، خطر مبتلا شدن به نقرس را کم کردن می دهد.
    – نقرس ممکن است در نتیجه آزادسازی پورین ها از سلول های دچار قحطی اکسیژن، در درجه بعدی بعد از آپنه خواب رخ دهد. بعد درمان آپنه می تواند بروز حملات را کم کردن دهد.

    گردآوری:گروه سلامت سیمرغ/ویکی پدیا
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: درمان و پیشگیری | مواد غذایی | رژیم غذایی | درد مفاصل | رژیم غذایی | مبتلا شدن | سبک زندگی | بیماری ها | بیماری | آرتروز | همراه

    نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    نقرس / با بیماری محراب قاسم خانی آشنا شوید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک