ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » حقایقی مهم در مورد قند میوه ها ( فروکتوز )

    حقایقی مهم در مورد قند میوه ها ( فروکتوز )

    دقت کردید در رابطه با سلامتی، مردم هر لحظه بدنبال یک راه، قرص یا راه حل نهایی می گردند تا پرسشها ارزش را جهت هر لحظه حل کند؟

    حقایقی مهم در مورد قند میوه ها ( فروکتوز )

    دقت کردید در رابطه با سلامتی، مردم هر لحظه بدنبال یک راه، قرص یا راه حل نهایی می گردند تا پرسشها ارزش را جهت هر لحظه حل کند؟ اتفاقاً هنگامی که دنبال چنین راه حل هایی می گردند، خود را از چاله به چاه می اندازند

    فروکتوز ( قند میوه ) خوب است یا گلوکز

    امروز می خواهم از فروکتوز صحبت کنم که اکثر ورزشکاران از این ماده استقبال می کنند و اصلاً یادشان نمی آید از دست چه هیولایی گریختند و به دامان چه هیولایی دیگر افتادند، آیا فروکتوز آدم بده ی داستان ماست؟ بیایید با هم ببینیم!

    عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی

    فروکتوز چی هست؟

    فروکتوز یک قند راحت است که علت مزه شیرین میوه ها نیز همین قند راحت هست. به طور کلی فروکتوز به عنوان یک مکمل سالم آشنا می شود و در طی ۲۰ سال گذشته یکی از مواد مهم مواد غذایی بوده هست. خارج از میوه فروکتوز به دو صورت وجود دارد: فروکتوز بلورین و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS)
    شما شکر را به دو صورت در رژیم غذایی خود وارد می کنید:
    قندی که مصرف می کنید و شربت ذرت با فروکتوز بالا!

    حقایقی مهم در مورد قند میوه ها ( فروکتوز )

    خوب این شکر ها دقیقاً چی هستند؟

    قند که معمولاً از چغندر قند بدست می آید، نتیجه پیوند بین گلوکز و فروکتوز هست. دو شکر شبیه به هم با تفاوت اندک در ساختار اتمی. شربت ذرت با فروکتوز بالا نیز شبیه آن ها است با این تفاوت که به صورت مصنوعی در آن تغییراتی ایجاد شده است است.
    در حالی که گلوکز را می توان از مواد نشاسته ای مثل سیب زمینی هم تهیه کرد و بدن ما هم آن را تولید می کند و تمام سلول های موجود روی کره زمین هم می توانند آن را به صورت انرژی بسوزانند.

    اما…
    فروکتوز یک شکر معمولی نیست! تنها زمانی در طول سال، که انسان های باستان آن را مصرف می کردند موقعی بود که فصول میوه دادن درخت ها بود! فروکتوز ۲ برابر گلوکز شیرین تر است.
    در سال ۱۹۶۰ بود که صنایع ذرت آمریکا یک تکنیک تازه را گسترش دادند که گلوکز موجود در ذرت را به فروکتوز تبدیل می کرد. محصولی که در نهایت مشمول بر ۵۵% فروکتوز، ۴۲% گلوکز و ۳% سایر شکر ها بود.
    این شربت به خاطر این که فروکتوز بالاتری داشت مزه بهتری نیز داشت و از همه مهم تر ارزان بود، جایگزین سایر منابع شکر شد.

    بدن چطور شکر را هضم و جذب می کند؟

    بدن با شکر با روش های متفاوت و گاهی کاملاً مخالف یکدیگر برخورد میکند.
    وقتی ما قند می خوریم، آنزیم موجود در روده قند را به فروکتوز و گلوکز می شکند. همین اتفاق موقعی که شربت ذرت هم می خوریم می افتد، ولی طریقه ای که بدن با هر کدام از این ترکیبات برخورد می کند کاملاً متفاوت است!
    گلوکز راهی جریان خون می شود و به سلول های ما انرژی می رساند. تمام سلول های بدن بدون مسئله خاصی می توانند گلوکز را به انرژی تبدیل کنند.

    اما فروکتوز از طرف دیگر فقط به وسیله سلول های کبد می تواند به انرژی تبدیل بشود!!
    این به آن معنا است که بدن فروکتوز را فقط از طریق یک اندام خود می تواند تبدیل به انرژی کند و این خود فشار مضاعفی را به کبد وارد می کند! اگر شما فروکتوز زیادی مصرف کنید، کبد شما به مشکل می تواند از بعد سایر وظایف خود در بدن بر بیایید که این منجر به تولید اسید اوریک اضافی می شود. (اسید اوریک باعث زیاد کردن فشار خون و ایجاد سنگ کلیه و نقرس می شود!)
    بدن بطور طبیعی می تواند مقدار گلوکز در خون را کنترل کند به طوری که آب از آب تکان نخورد! گلوکز به پانکراس می گوید که انسولین تولید کند که انسولین هم مقدار اضافی گلوکز را از خون پاک می کند. در ضمن انسولین هورمون کنترل گرسنگی (لپتین) را نیز ترشح می کند.

    دقت کردید در رابطه با سلامتی، مردم هر لحظه بدنبال یک راه، قرص یا راه حل نهایی می گردند تا پرسشها ارزش را جهت هر لحظه حل کند؟

    اما دوباره فروکتوز یک داستان دیگر دارد! فروکتوز بدن را متوجه نمی کند که انسولین تولید کند و در عوض هورمون گرسنگی (گرلین) را تولید می کند!
    در یک تحقیق به ۲۴ شرکت کننده، نوشیدنی حاوی ۷۵ گرم فروکتوز در روز می دادند و به گروه دیگر همان مقدار نوشیدنی از گلوکز را می دادند. به شرکت کنند گان تصاویری از مواد غذایی مثل همبرگر، پیتزا، آب نبات و … نشان دادند و از آن ها پرسیدند که چقدر این غذاها را الان می خواهند که داشته باشند؟!
    افرادی که فروکتوز مصرف کرده بودند، گزارش کردند که گرسنگی را زیاد حس کرده بودند و علاقه بیشتری به خوردن نشان می دادند!!

    خوب بعد وظیفه میوه ها چه می شود؟

    یکی از منابع طبیعی فروکتوز میوه ها هستند و با تمام حرف هایی که در بالا زده شد، یک نتیجه گیری منطقی این می تواند باشد که میوه ها بد هستند!!!!
    نه کاملاً! اکثریت تحقیقاتی که برروی گلوکز و فروکتوز صورت گرفته در رابطه با فروکتوز مواد غذایی بوده است نه فروکتوزی که در میوه ها پیدا می شود و در تمام این تحقیق ها روی مصرف بالای فروکتوز روی رژیم غذایی مطالعه شده است هست. شما به مشکل می توانید با خوردن زیاد میوه به این مقدار مصرف بالا دست پیدا کنید!
    مسئله دیگر این است که میوه ها علاوه بر فروکتوز، دارای مقدار فراوان فیبر و آب هستند. به خاطر این ترکیبات میوه ها وقت بیشتری را جهت هضم باید طی کنند. به همین علت فروکتوز به آرامی وارد کبد می شود و شما احساس سیری خواهید کرد.
    از نقطه نظر تاریخی انسان ها میوه ها را هزاران سال است که مصرف می کنند. فیبر موجود در میوه به تنهایی می تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد و فرایند جذب کربوهیدرات را آهسته کند.پس دلواپس نباشید و به آسانی میوه بخورید!!

    آیا باید از فروکتوز حذر کنید؟!

    مطالعات ضد و نقیض در مورد فروکتوز بسیار است! توصیه ای که نباید فراموش کنید این است که مصرف مداوم شکر چه بصورت فروکتوز و چه گلوکز، جهت سلامتی شما خوب نیست و باید مصرف آن ها را کم کنید.
    اما بخاطر این که فروکتوز باعث زیاد کردن گرسنگی شما می شود بهتر است مصرف آن را کم کنید.
    این بی مسئولیتی شما نسبت به سلامتی تان است اگر تمام تقصیر ها را گردن فروکتوز بیندازید!
    همیشه به شما دوستان توصیه شده است است که جانب تعادل را رعایت کنید تا بتوانید سلامتی خود را تضمین کنید. اگر می خواهید سالم باشید و در عین حال رشد عضلانی را تجربه کنید بهتر است پروتئین، کربوهیدرات و چربی به مقدار مورد نیاز مصرف کنید.
    اما دوباره به اول مطلب شما را ارجاع می دهم، دنبال یک دشمن تازه نگردید! شما هنوز هم می توانید فروکتوز را از منابع طبیعی اش (میوه و سبزی) مصرف کنید. البته می توانید گاهی اوقات هم تقلب کنید! (اما این را تبدیل به یک عادت نکنید!!)

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: salamat.ir

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | گرسنگی | سلامتی | انسولین | منابع | طبیعی | تبدیل | انرژی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک