کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

اکثر افراد با بالارفتن سن مسئله زیاد کردن وزن را هم دارند. آیا علت این زیاد کردن وزن رژیم غذایی شماست؟

رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

اکثر افراد با بالارفتن سن مسئله زیاد کردن وزن را هم دارند. آیا علت این زیاد کردن وزن رژیم غذایی شماست؟

بسیاری از ما این مساله را تجربه کرده ایم، با گذشت سال ها، پایین نگه داشتن وزن مسئله تر می شود. در این مطلب شما را با روش هایی جهت جلوگیری از این مدل زیاد کردن وزن آشنا می کنیم.

عبارات مهم : جلوگیری از پیری – تناسب اندام

چرا با زیاد کردن سن دچار زیاد کردن وزن می شویم؟

عادات غذایی شما در حقیقت در این زیاد کردن وزن مقصر نیستند، دلایل متفاوتی جهت آن وجود دارد. دکتر کارولین آپویان (Caroline Apovian) مدیر مرکز تغذیه و چربی سوزی در بوستون و نایب مدیر انجمن چاقی، توضیح می دهد، تغییر در هورمون ها، سبک زندگی آرام تر و زیاد کردن استرس و کم کردن خواب تنها چند علت از عوامل زیاد کردن وزن در سنین بالاتر هستند.

رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

ولی یکی از دلایل عمده زیاد کردن وزن در میانسالی، از دست دادن طبیعی عضلات است که ما تجربه می کنیم. میزان توده عضلانی بدون چربی، تعیین کننده مهم سرعت متابولیسم است. به عبارت دیگر، هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشیم، کالری بیشتری می سوزانیم. توده عضلانی بدن ما به طور طبیعی حدود ۳۰ سالگی شروع به کم کردن می کند که به این فرایند کم ماهیچگی (سارکوپنیا یا sarcopenia) گفته می شود. این روند کم کردن توده عضلانی حدود ۴۰ سالگی تسریع می شود. مگر این که کارهایی جهت محافظت فعالیت و ساختن توده عضلانی انجام دهیم، در غیر این صورت بدن مان به کالری کمتری نیاز پیدا می کند، متابولیسم مان کند شده است و جای عضلات از دست رفته را چربی پر می کند.

برای جلوگیری از کم ماهیچپگی ( سارکوپنیا یا sarcopenia ) چه باید کرد؟

۱٫ ورزش با وزنه حداقل دو بار در هفته که با گذشت وقت شدت و وزنه ای که استفاده می کنید، زیاد کردن پیدا کند.

اگر می خواهید زیاد بدانید : نحوه ورزش کردن بعد از ۳۰ سالگی جهت جلوگیری از پیری

۲٫ داشتن خواب به اندازه کافی (علاوه بر سایر مزایای سلامتی که دارد، جهت ترمیم و بازسازی عضلات به بدن تان وقت مورد نیاز را می دهد).

اکثر افراد با بالارفتن سن مسئله زیاد کردن وزن را هم دارند. آیا علت این زیاد کردن وزن رژیم غذایی شماست؟

۳٫ داشتن رژیم غذایی غنی از منابع پروتئینی بدون چربی.

ژاکلین لاندن (Jaclyn London) مدیر تغذیه موسسه منزل داری خوب، پیشنهاد می کند که از پروتئین هایی نظیر: تخم مرغ، ماهی، ماکیان و پروتئین های گیاهی مانند: توفو، لوبیا، عدس، نخود، دانه ها و مغز ها استفاده کنید.

همچنین بسیار مهم است که جلوی غذا خوردن تان را نگیرید تا باعث شود در وعده بعدی کالری بیشتری مصرف کنید. بهترین روش جهت شما این است که به طور مرتب غذا بخورید، وعده هایی کوچک تر و سیرکننده تر که ترکیبی از پروتئین و فیبر باشند. منظم غذا خوردن به شما کمک می کند تا انرژی مورد نیاز جهت تمرینات قدرتی را داشته باشید، متابولیسم خود را فعال نگه داشته و جلوی پرخوری در وعده های بعدی را بگیرید.

بهترین میان وعده های سیر کننده جهت شما عبارتند از: یک سیب با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، یک تکه پنیر کم چرب با یک فنجان میوه، ۱ اونس ( ۲۸ گرم ) مغز ها یا نخود برشته، ۱ – ۲ فنجان سبزیجات با یک چهارم فنجان هوموس یا ماست یونانی بدون شیرین کننده به همراه ۱ فنجان میوه.

اگر می خواهید زیاد بدانید : تناسب اندام بعد از ۴۰ سالگی با راهکارهایی ساده

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

واژه های کلیدی: جلوگیری از پیری | تناسب اندام | رژیم غذایی | عادات غذایی | غذا خوردن | عضلانی | سلامتی | بهترین | پروتئین | جلوگیری | کالری

رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

رژیم غذایی تاثیر کمی روی زیاد کردن وزن مرتبط با سن دارد

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو