امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    حتما این مقاله را بخوانید، شاید مواردی که این روزها با جدیت به خاطر داشتن دندان ها و پوست و موی سالم قشنگ انجام می دهید به طور کل اشتباه باشند.

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    حتما این مقاله را بخوانید، شاید مواردی که این روزها با جدیت به خاطر داشتن دندان ها و پوست و موی سالم قشنگ انجام می دهید به طور کل اشتباه باشند.

    اشتباهات مرسوم در مورد سلامت و قشنگی پوست, مو و زیبایی

    آیا شما نیز این غلط های را در مورد قشنگی انجام می دهید؟ با ما همراه باشید تا با بعضی از مرسوم ترین اشتباهاتی که راجع به سلامت و قشنگی خود انجام می دهیم آشنا شوید:

    عبارات مهم : محصولات بهداشتی – مرطوب کننده

    ۱٫ بعد از نوشیدن قهوه مسواک می زنید

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    این درست است که اسید یا شکر موجود در نوشیدنی هایی مثل قهوه، لیموناد یا آب میوه موجب فرسودگی پوسته بیرونی دندان که “مینای دندان” نامیده می شود، خواهد شد؛ ولی سعی نکنید بلافاصله دندانها را مسواک بزنید. زمانی که شما بلافاصله دندانهای خود را بعد از غذاها یا نوشیدنی های حاوی اسید بشویید، در واقع مینای ضعیف شده است دندان ها را می زدائید. در عوض می توانید با چرخاندن آب در دهان خود، کمی آنها را شستشو داده و بعد از حداقل یک ساعت صبر کردن، دندان خود را مسواک بزنید. حتی بهتر، می توانید قبل از نوشیدن مسواک بزنید.

    ۲٫ نوشیدنی الکلی می خورید

    شراب قرمز به وضوح از بین برنده سفیدی دندانهای شماست؛ از طرفی شراب سفید نیز دارای اسید و تانن tannin هست. که آنها می توانند به مینای دندان شما آسیب رسانده و به آسانی موجب لک دار شدن دندان ها شوند. الکل همچنین، باعث خشک شدن دهان شما می شود که به معنی این است که شما بزاق کمتری جهت شستشوی اسید و باکتری دارید. بعد برای محافظت از دندان هایتان و جلوگیری از لک دار شدن آنها، از خوردن هر نوع نوشیدنی الکلی اجتناب کنید.

    ۳٫ با موهای خشک شنا می کنید

    حتما این مقاله را بخوانید، شاید مواردی که این روزها با جدیت به خاطر داشتن دندان ها و پوست و موی سالم قشنگ انجام می دهید به طور کل اشتباه باشند.

    آب استخر دارای مواد شیمیایی است که به موها آسیب می رساند و باعث می شود تا موهای بلوند، به سبزی بزنند. در نظر بگیرید که موهای خشک شما مانند یک اسفنج خشک است که محتویات نخستین مایعی که در آن قرار می گیرد را جذب می کند، پس بهتر است آن نخستین مایع آب شیرین (آب لوله کشی شهری) باشد و بعد از دوش گرفتن و مرطوب کردن موهایتان وارد استخر شوید. و ترجیحا هنگام خروج از استخر، موهای خود را با یک شامپوی بعد از شنا after-swim shampoo بشویید.

    ۴٫ مقدار شامپوی مصرفی تان خیلی زیاد… یا خیلی کم است

    شامپو، موها را از چربی طبیعی پوست سر محروم می کند. شامپو زدن زیاد باعث می شود موهای شما خشک و کدر شود. ولی این که چقدر باید موهاتون رو شامپو کنید به نوع موی شما بستگی دارد. جهت افرادی با موهای ظریف و صاف، اگر چربی و آلودگی وجود داشته باشد، می توانند آنها را هر روز شامپو کنند. ولی بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند هر ۳-۲ روز یکبار باید آنها را شامپو کنند. موهای ضخیم تر یا فرفری می توانند چندین روز تا یک هفته بین شامپو کردن آنها فاصله باشد. افرادی که دارای بافت موی انبوه مانند موهای اکثر آفریقایی ها textured hair هستند، می توانند آن را یک یا دوبار در ماه شستشو دهند. در مورد میزان و نوع و فاصله شستشوی سرتان حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

    ۵٫ از قلم انداختن نرم کننده

    شاید دلواپس این هستید که هرگز موهایتان بریزند؛ یا شاید فقط وقتش را ندارید. ولی بدون آن، موهای شما خشک و بی حالت به نظر می رسند.برای صاف و سالم به نظر آمدن رشته موهای خود، هر وقت که آنها را شامپو می کنید، از یک نرم کننده سبک نیز استفاده کنید. نرم کننده را روی انتهای رشته موهای تان بریزید( نه روی ریشه مو) و با انگشتان خود موهایتان را به همراه نرم کننده ماساژ دهید.

    ۶٫ جرم گوشهایتان را با گوش پاک کن خارج می کنید

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    ممکن است احساس خوبی داشته باشد، ولی گوش پاک کن در واقع جرم گوش را عمیق تر فرو می برد. علاوه براین شما ممکن است حتی به پرده گوش و یا استخوانهای کوچک و باریکی که به شنیدن شما کمک می کنند، آسیب برسانید.

    خوب بعد چگونه باید جرم گوش را خارج کرد؟

    در عالی ترین حالت، شما مجبور نیستید. بدن شما به طور کاملا خودکار آن را خارج خواهد کرد. ولی اگر احساس می کنید درون گوش شما پر شده، صدای زنگ می شنوید یا مشکلی در رابطه با شنیدن دارید، به دکتر خود مراجعه کنید. او می تواند تصمیم بگیرد چگونه جرم گوش را با خیال راحت و به روش درست خارج کند.

    ۷٫ از دئودورانت جهت متوقف کردن تعریق استفاده می کنید

    دئودورانت، فقط بوی عرق را پنهان می کند. ولی اگر بدبو هستید و زیر بغل شما هر لحظه خیس عرق است، چیزی که شما نیاز دارید یک “ضد عرق antiperspirant “ (به نوشته ها و توضیحات روی محصولات دقت کنید)است. ضد عرق ها با بستن غدد عرق، رطوبت را متوقف می کنند.

    آیا ضد عرق خود را بعد از دوش صبحگاهی استفاده می کنید؟

    حتما دستورالعمل محصولی که استفاده می کنید را بخوانید. بعضی از محصولات باید هم شب و هم صبح بر روی پوست خشک زده شوند.

    آیا کف دستهایتان نیز عرق می کند؟

    در این مورد نیز می توانید از ضد عرق استفاده کنید.

    ۸٫ درست قبل از پدیکور، پاهای خود را اصلاح (شیو یا اپیلاسیون)می کنید

    حتما این مقاله را بخوانید، شاید مواردی که این روزها با جدیت به خاطر داشتن دندان ها و پوست و موی سالم قشنگ انجام می دهید به طور کل اشتباه باشند.

    ممکن است نخواهید پدیکوریست شما موهای پای شما را ببیند؛ اما بعد از اصلاح، شکافهای کوچک در پوست شما، نقطه ورودی مناسبی جهت هر باکتری که در لگن شستشوی پای شماست، می باشد. این ممکن است منجر به عفونت شود. حداقل ۲۴ ساعت قبل از پدیکور، پاهای خود را اصلاح نکنید. توجه داشته باشید، اجازه ندهید پدیکوریست، بشره(پوشش شاخی) cuticles پوست شما را قطع کند؛ چون آنجا نیز راهی جهت ورود میکروبها باز می شود.

    ۹٫ تیغ ریش تراشی خود را تعویض نمی کنید

    اگر از یک تیغ جهت چندین بار استفاده می کنید یعنی تیغ مصرفی شما یک تیغ کند است و به احتمال زیاد چندین بار باید از یک ناحیه بر روی پوست عبور کنید تا صاف شود. این ممکن است منجر به بریدگی های کوچک در پوست شما شود که به نوبه خود منجر به برآمدگی، جوش، جنبش و یا عفونت می شود. بعد از هر ۷-۵ بار اصلاح، یا هر وقت که نیاز دارید تا یک منطقه از پوست را چند بار اصلاح کنید، وقت آن رسیده است که تیغ خود را تعویض کنید.

    ۱۰٫ شما در زیر دوش یا بخار آب داغ می مانید

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    آب داغ، باعث خشکی پوست می شود. اگر شما اگزما داشته باشید، آب داغ می تواند باعث شدت یافتن آن شود. بنابراین از دوش و حمام های طولانی و داغ پرهیز کنید، و در عوض دمای شیر را در حالت “گرم” نگه دارید.اگر موقع بیرون آمدن از زیر دوش، پوست شما قرمز شده است یا احساس گرمای زیاد داشته باشید، یعنی درجه حرارت آب مصرفی شما خیلی زیاد بوده است و این جهت سلامت و قشنگی شما مضر است.

    ۱۱٫ صورت خود را می خراشید

    اگر می خواهید گرد و خاک روزانه را از روی صورت خود پاک کنید، نیازی ندارید تا با یک لیف آنقدر بکشید تا پوست شما خراشیده شود. تمام نیاز شما یک ماساژ ملایم با نوک انگشتان دست و یک پاک کننده ملایم هست. یک یا دو بار در روز صورت خود را با آب ولرم یا آب سرد بشویید.برچسب پاک کننده ملایم خود را بررسی کنید و اگر دارای الکل یا عنصرهای ساینده و محرک بود، از آنها دوری کنید. با آب کاملا صورت خود را شستشو دهید.

    ۱۲٫ انباری از محصولات بهداشتی آرایشی دارید

    علاوه بر یک پاک کننده ملایم جهت پوست صورت شما، متخصصین عقیده دارند که تنها چیزهایی که مهم است یک کرم مرطوب کننده و یک کرم ضد آفتاب وسیع با SPF بالای ۳۰ و حتی بیشتر است.*سرم هایی با مزایای اثبات نشده معمولا گران قیمت هستند و *تونر ها ممکن است باعث خشکی و جنبش پوست شوند. جهت آکنه از محصولات چندگانه با اسید سالیسیلیک salicylic acid و پراکسید بنزوئیل benzoyl peroxide استفاده نکنید. آنها می توانند پوست را جنبش کنند. اگر داروهای ضد آکنه جهت شما جواب نمی دهد، با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

    *سرم Serum: سرم ها از مولکول های کوچک تر ساخته می شوند که عمیقا به پوست نفوذ کرده و غلظت های بسیار بالایی از مواد فعال را تولید می کنند. این باعث می شود آنها یک ابزار عالی جهت نشانه قرار دادن نگرانی های خاص پوستی مانند چروک ها باشند.

    *تونر Toner: تونر یا به عبارت بهتر شاداب کننده ، بعد از پاکسازی اولیه پوست مورد استفاده قرار میگرد . تونرها باقیمانده اثرات مواد آرایشی و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک می کنند و باعث شادابی و طراوات پوست می شوند .

    ۱۳٫ شما مناطق حساس خود را صابون می زنید

    فرج vulva و واژن vagina نقاط فوق العاده حساسی هستند. بنابراین از صابونهای تندی که دارای عطر بوده و یا مخصوص ضد عفونی هستند استفاده نکنید. آنها میتوانند تعادل باکتریهایی را که باعث سلامت آن منطقه می شود، را از بین ببرند. همین امر در مورد دستمال های مرطوب کننده، دئودورانت های واژن و دوش واژینال douche نیز صادق هست. همه چیزی که نیاز دارید راحت هست؛ صابون بدون عطری که به آرامی هر روز این مناطق را شستشو دهید.

    *دوش واژینال douche: دوش واژینال یک روش جهت شستن واژن هست. معمولاً نشانه این کار جهت از بین بردن بوی نامطبوع واژن شستن ترشحات قاعدگی بعد ازپریود و جلوگیری از بیماری های مقاربتی و جلوگیری از بارداری بعد از آمیزش جنسی انجام می شود. هرچند که این روش جهت پیشگیری از بارداری مؤثر نیست.علاوه بر آن دوش واژینال مضراتی جهت سلامتی دارد و موجب مشکلاتی مانند سرطان دهانه رحم ،بیماری التهابی لگن و همین طور زیاد کردن بیماری های آمیزشی می شود؛ بنابراین روش پیشنهادی سالم و مطمئنی جهت پیشگیری از بارداری نیست.


    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: محصولات بهداشتی | مرطوب کننده | مرطوب کننده | سفیدی دندان | نرم کننده | موهای خشک | نوشیدنی | استفاده | سلامتی | محصولات | شستشو

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    مو و دندان تان انجام می دهید؟/ این غلط های را در مورد قشنگی پوست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • افست کتاب لاتین