اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا وارز چیست؟

    نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا وارز چیست؟

    با کم شدن قیمت سود بانکی،عده ای تلاش می‌کنند نقدینگی خود را به سمت بازار طلا و ارز هدایت کرده و به نوعی با سرمایه گذاری در این عرصه،قدرت پول خود را زیاد کردن دهند.

    نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا وارز چیست؟

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، نوسانات قیمت طلا و ارز در روزهای گذشته بالا بوده، موضوعی که با کم شدن قیمت سود بانکی، چندان غیرمنتظره نبود و به تعبیری از سوی عده ای از کارشناسان این اُفت و خیزها قابل آینده نگری بود.

    به واقع با کم شدن قیمت سود بانکی و تاکید بانک مرکزی بر رعایت و تمکین بانک ها از مصوبه مذکور، بخشی از جامعه،به هدایت و تزریق نقدینگی خود به سمت و سوی بازار طلا و ارز مبادرت ورزیدند.

    بدون تردید، نشانه مهم از این رویکرد، جلوگیری از کم کردن ارزش پول و حتی تقویت و زیاد کردن هر چه زیاد آن در سایه بالا رفتن احتمالی قیمت ارز و طلا هست، امری که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، اقدام و رویکرد قابل اطمینانی محسوب نمی شود و احتمال متضرر شدن سرمایه گذاران در این بخش بالاتر از حد تصور به نظر می رسد.

    نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا وارز چیست؟

    محمد رضا صدری،کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به نوسانات قیمت دلار و طلا در گذشته، اظهار کرد: در مقطعی از سال های نه چندان دور ، فعالان و سرمایه گذاران حوزه طلا و ارز، در سایه نوساناتی که در قیمت ها ایجاد شد، سود قابل توجهی کسب کردند ولی بعید به نظر می رسد دوباره شاهد چنین تکانه هایی در اقتصاد کشور باشیم، لیکن بروز چنین امری به هیچ عنوان مطلوب دولت و دستگاه های تصمیم گیر اقتصادی در کشور نخواهد بود.

    وی افزود: به نظر می رسد، عده ای با عنایت به وقایع و تجارب گذشته و با توجه به کاهش قیمت سود بانکی،گمان می‌کنند به طور قطع سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز، سود آور هست، ولی در واقع بعید است سود چندان قابل توجهی نصیب این طیف شود.

    صدری بیان کرد: اگرچه در روزهای گذشته شاهد زیاد کردن نسبی ارز و بخصوص دلار در بازار کشور بودیم، ولی به واقع پیکان حرکتی قیمت دلار و ارز به سمت واقعی شدن قیمت ها در حال حرکت است و پیش از این، قیمت های اِعمال شده است واقعیت بازار و ارز کشور نبود.

    کارشناس اقتصادی گفت: بعضی گمان می‌کنند هرگونه زیاد کردن قیمت دلار یا ارز، به معنای ویران شدن اقتصاد کشور هست، در حالیکه تأثیرپذیری قیمت ارز و دلار در صادرات و واردات کشور بسیار ملموس و برجسته است و در صورت پایین بودن قیمت ارز از میزان واقعی آن، این صادرکنندگان ایرانی هستند که متضرر مهم خواهند بود و در چنین شرایطی با کم کردن انگیزه صادارت، اقتصاد کلان کشور دچار آسیب و خسارت خواهد شد.

    با کم شدن قیمت سود بانکی،عده ای تلاش می‌کنند نقدینگی خود را به سمت بازار طلا و ارز هدایت کرده و به نوعی با سرمایه گذاری در این عرصه،قدرت پول خود را زیاد کردن دهند.

    صدری گفت: بدون تردید با اعلام قیمت های دستوری در ارتباط با ارز، اقتصاد کشور در مسیر و ریل صحیح حرکت نمی‌کند.

    وی در ادامه افزود: در صورتیکه ارز مورد نیاز جهت واردات، از محل میزان ارز آوری حاصل از صادرات مهیا و تأمین شود، می توان به قیمت واقعی و منطقی ارز دست پیدا کرد و به واقع قیمت ارز در هر عددی که قرار گیرد، آن قیمت واقعی و متناسب با منطق اقتصادی کشور خواهد بود.

    صدری تصریح کرد: عدد واقعی ارز، از صادرات موفق و وارداتِ مدیریت شده است حفظ می شود و در چنین شرایطی می توان در حصول سیاست اقتصاد مقاومتی، موفق تر از گذشته عمل کرد.

    کارشناس اقتصادی بیان کرد: با چنین اوصافی، بعید است در آینده شاهد نوسانات شدید در قیمت طلا وارز باشیم و افراد و گروه‌هایی که در صدد هستند با سرمایه‌گذاری در بازار مذکور به سودهای قابل توجهی دست یابند، مسیر و راه را به اشتباه رفته اند.

    نرخ و قیمت طلا، تابع تحولات جهانی است

    اکرم فرهمندی، محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده تحولات جهانی و بین المللی، در قیمت طلا، اظهار کرد: اُفت و خیزهای احتمالی در بازار طلا، معلول و معطوف به عوامل بسیاری است که همین امر آینده نگری قیمت طلا را در بلند مدت و حتی میان مدت سخت و نزدیک به غیر ممکن می سازد.

    وی در ادامه افزود: با شدت یافتن شدن التهاب و تنش میان کره شمالی و ایالات متحده، بازار طلا با زیاد کردن قیمت همراه شد، آن‌چنان که هیچ تضمین و دلیلی جهت استمرار این زیاد کردن در آینده وجود ندارد، لذا می توان این‌چنین بیان کرد که سرمایه گذاری در این حوزه ریسک بالایی را می‌طلبد و نمی توان با قاطعیت به سود آوری آن اطمینان داشت.

    نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا وارز چیست؟

    فرهمندی بیان کرد: البته نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که سرمایه‌گذاری در بازار طلا در دراز مدت، زیانی نخواهد داشت ولی این امر به معنای سودآور بودن آن نیست، بنابراین می‌طلبد سرمایه گذاران داخلی و عموم مردم به کسب سودهای آن‌چنانی از بازار طلا امیدوار نباشند، ولی می‌توان این‌چنین مطرح کرد که با سرمایه‌گذاری در بازار طلا، می‌توان از کم کردن ارزش پول و نقدینگی در دراز مدت جلوگیری کرد و این واقعیتی است که کم و بیش در سال های گذشته به اثبات رسیده است.

    افزایش قیمت دلار در آینده دور از ذهن نخواهد بود

    عبدالکریم صادقی، محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به احتمال زیاد کردن قیمت دلار در آینده اظهار کرد: نرخ واقعی دلار باید به سقف ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان زیاد کردن یابد و در چنین شرایطی صادرکنندگان به توفیقات اقتصادی قابل توجهی دست خواهند یافت.

    وی افزود: منطق اقتصاد حکم می‌کند، قیمت دلار به این میزان زیاد کردن یابد و این قیمت را می‌توان با مدیریت صحیح و اصولی دولت، حفظ و تثبیت نمود، ولی این گمانه زنی‌ها محقق نمی‌شود و رویکرد و تصمیم دولت در این خصوص بسیار نافذ و تعیین کننده است.

    صادقی بیان کرد: با افزایش نسبی دلار، شاهد زیاد کردن قیمت در بسیاری از کالاها و محصولات خواهیم بود، ولی با وجود فشار قیمتی ایجاد شده است در کوتاه مدت، به تدریج شاهد رونق هر چه زیاد در اقتصاد کشور خواهیم بود، عنوان و مؤلفه ای که در شرایط فعلی، اقتصاد کشور به شدت تشنه آن است.

    با کم شدن قیمت سود بانکی،عده ای تلاش می‌کنند نقدینگی خود را به سمت بازار طلا و ارز هدایت کرده و به نوعی با سرمایه گذاری در این عرصه،قدرت پول خود را زیاد کردن دهند.

    وی در خاتمه یادآور شد: در مجموع باید گفت آینده نگری قیمت دلار، ارز یا طلا در آینده بسیار سخت است و به تبع در چنین شرایطی سرمایه گذاری احتمالی در این بازار، با ریسک بالایی مواجه خواهد شد و نمی توان اطمینان چندانی را جهت سودآور بودن آن قائل بود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | خبرنگار | واردات | اقتصاد | اقتصادی | بازار | اخباراقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک