نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ۱۰تا ۱۲ میلیون ایرانی در فقر مطلق هستند!

    ۱۰تا ۱۲ میلیون ایرانی در فقر مطلق هستند!

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به طرح شعار «ریشه‌کنی فقر مطلق در دولت دوازدهم» به وسیله رئیس‌جمهور، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر از افراد جامعه در فقر مطلق به سر می‌برند.

    10تا 12 میلیون ایرانی در فقر مطلق هستند!

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به طرح شعار «ریشه کنی فقر مطلق در دولت دوازدهم» به وسیله مدیر جمهور، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر از افراد جامعه در فقر مطلق به سر می برند.

    افزایش ۳۰ درصدی همکاری های مردمی در مراسم خوش حالی عاطفه ها

    سیدپرویز فتاح در برنامه «نگاه یک» که بامداد یکشنبه بر روی آنتن رفت، گفت: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) هستند که جهت تامین لوازم و تجهیزات موردنیاز مدرسه آن ها مراسم خوش حالی عاطفه ها را در دو نوبت برگزار خواهیم کرد.وی ادامه داد: مرحله اول مراسم خوش حالی عاطفه ها در پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، ۲۳ و ۲۴ شهریور در معابر و میعادگاه های نماز جمعه سراسر کشور برگزار شد که البته جمع آوری کمک های مردمی در هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت. این در حالی است که مرحله دوم این مراسم خوش حالی ۱۹ مهر در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد.

    عبارات مهم : رئیس کمیته امداد – کمک های مردمی
    به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس گزارش های اولیه، همکاری مردمی در مراسم خوش حالی عاطفه ها در امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

    فتاح در ادامه با اشاره به آن که از روز اولی که در کمیته امداد حاضر شده است است «افزایش اعتماد عمومی» را در دستور کار خود قرار داده هست، گفت: همچنان هم زیاد کردن اعتماد عمومی نشانه ما در کمیته امداد است لیکن کمیته امداد مانند سایر نهادها تنها وابسته به بودجه دولتی، درآمد نفت و… نیست بلکه بخش عمده درآمدهای کمیته امداد امام(ره) از طریق همکاری های مردمی تامین می شود. این در حالی است که جامعه نشانه ما هم افراد نیازمند و حساسی هستند و به همین علت باید اعتماد عمومی را نسبت به خود تقویت کنیم که البته شاخص های ما نشان دهنده اصلاح اوضاع هستند.

    وی در خصوص رقم همکاری های مردمی کمیته امداد نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۵۰ میلیارد تومان رقم همکاری های مردمی کمیته امداد بود. این در حالی است که در سال ۹۴ رقم همکاری های مردمی کمیته امداد ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود و به این ترتیب در سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی همکاری ها در کمیته امداد مواجه بودیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال هم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در تمامی شاخص ها رشد داشته ایم که این نشان دهنده زیاد کردن اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد است.

    فتاح همچنین گفت: در حال حاضر هر فرزند یتیم تحت پوشش کمیته امداد حداقل پنج حامی دارد و سرانه دریافتی آن ها حداقل ماهیانه ۱۴۰ هزار تومان است این در حالی است که افراد کمتر میل به به حمایت از کودکان بدسرپرست (طرح محسنین) داشتند. در حالی که اوضاع این کودکان به مراتب نامناسب تر از ایتام هست. ولی در ماه رمضان امسال ۵۲۰ هزار نفر از طریق رسانه ملی جهت حمایت از کودکان بدسرپرست حاضر در طرح محسنین عضویت کردند.

    وی در ادامه به کوچک سازی ها در کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته از طریق کوچک سازی و صرفه جویی های صورت گرفته در کمیته امداد ۸۰ میلیارد تومان حاصل که تمام این رقم تبدیل به خدمت و جهت جامعه نشانه هزینه شد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص اوضاع مجتمع سوهانک نیز گفت: این مجتمع را با دولت معامله کرده ایم و قرارداد آن نیز در سطح وزیر امضاء شده است است و هم اکنون در حال طی مسیر اداری جهت واگذاری است و کمیته امداد کاملا آن مجتمع را تخلیه کرده است.

    فتاح در ادامه با تاکید بر آن که در کمیته امداد به دنبال کم کردن هزینه ها هستیم، گفت: کم کردن هزینه ها به روش علمی را در کمیته امداد در دستور کار خود قرار داده ایم که یکی از برنامه های ما در این راستا واگذاری کار به مردم است که همکاری با خیریه ها از مصادیق آن خواهد بود.

    وی در خصوص فعالیت های سیاسی در کمیته امداد نیز گفت: با وجود وسعتی که کمیته امداد در شهرها و روستاهای سراسر کشور دارد، در انتخابات گذشته هیچ گونه گزارش دخالت سیاسی نداشتیم. لیکن مصرّیم که کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی تحت نظر ولایت فقیه کار خود را به درستی انجام دهد. به همین علت منزلت خود را پایین نمی آوریم و سکوی دیگران نمی شویم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی با ۹۰ نفر از نیروهای خود به علت فعالیت های سیاسی برخورد کردیم و خواستم همه آن ها را اخراج کنم که بسیاری از افراد واسطه شدند و در نهایت ۱۷ نفر از آن ها اخراج شدند و از امداد رفتند.

    به گفته فتاح، تحقیقات محلی که پیش از این جهت تحت پوشش قرار گرفتن افراد به وسیله کمیته امداد صورت می گرفت، دیگر به آن شکل سابق اجراء نمی شود.

    وی در ادامه در خصوص خدمات درمانی کمیته امداد به تحت پوششین خود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار معادل ۳ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که تمامی آنها بیمه درمانی و بیمه تکمیلی شده است اند. این در حالی است که به دنبال آن هستیم بتوانیم صد درصد هزینه های درمان جامعه تحت پوشش خود را پرداخت کنیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با بیان این که چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه دولتی کمیته امداد بوده و ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق همکاری های مردمی هست، گفت: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه های درمانی مددجویان شده است است.

    فتاح در ادامه با بیان این که کار کمیته امداد پیشگیری از آسیب های پیچیده تر هست، گفت: هر سال حدود ۹۰ هزار فقره ازدواج در جامعه نشانه کمیته امداد صورت می گیرد که جهیزیه تمامی آن ها از سوی این نهاد حمایتی تامین می شود به طوری که سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهیزیه به دختران، پسران و حتی ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد بوده اند، پرداخت شده است است.

    وی در ادامه با بیان آن که هم اکنون ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: هزینه دانشگاه تمامی آن ها به وسیله کمیته امداد پرداخت می شود و حتی هزینه دانشگاه آزاد مددجویان تحت پوشش را نیز کمیته امداد پرداخت می کند که البته دانشگاه آزاد جهت ما تخفیفاتی نیز قائل شده است است.

    به گفته وی، سال گذشته کمیته امداد ۲۰ هزار مسکن مددجویی را به بهره برداری رسانده و ۵۰ هزار مسکن را نیز بازسازی کرده است که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این طرح بوده است.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با بیان آن که عمده اعتبارات کمیته امداد به پرداخت مستمری ماهیانه افراد تحت پوشش اختصاص می یابد، با اشاره به زیاد کردن سه برابری مستمری مددجویان از ابتدای سال جاری، گفت: چهار هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت جهت زیاد کردن سه برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده که از ابتدای امسال تاکنون اجرایی شده است است.

    به گفته فتاح، سال گذشته ۱۷۵ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج و توانمند شده است اند.

    وی در ادامه گفت: سال گذشته به ۱۰۲ هزار نفر از تحت پوششین کمیته امداد حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است است.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با بیان آن که هیچ روستایی در کشور وجود ندارد که در آن کمیته امداد تحت پوششی نداشته باشد، گفت: روش تحت پوشش قرار گرفتن افراد در کمیته امداد به صورت «خود اظهاری» و یا «معرفی از سوی ائمه جمعه» و… است که البته در مناطق محروم کمیته امداد در بعضی موارد به صورت مستقیم نیز اقدام به جذب مددجو می کند.

    فتاح در ادامه با بیان آن که یکی از محورهای ایجاد مشتری جهت کمیته امداد زندانیان هستند، گفت: هم اکنون حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به علت زندانی بودن سرپرست خانوار، تحت پوشش قرار گرفته اند که این نشان دهنده سکوت قانون در این حوزه است که باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

    وی در خصوص رابطه کمیته امداد با مسئولان خیریه نیز گفت: حقیقتاً خیریه ها را رقیب و مزاحم خود نمی دانیم ولی معتقدیم نحوه مجوز گرفتن باید اصلاح شود.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: متاسفانه تعداد بسیار کمی از این موسسات خیریه با سوءاستفاده از احساسات مردمی کارها دیگری می کنند. به همین علت ما از مجلس و دولت تمنا می کنیم که فکری به حال این عنوان کنند لیکن در این حوزه قانون ما ناقص است به طوری که یک نهاد متمرکز جهت صدور مجوز به این مراکز در کشور وجود ندارد و چند دستگاه به صورت موازی اقدام به صدور مجوز جهت این موسسات می کنند.

    فتاح افزود: پرسش ما آن است که هنگامی که یک موسسه خیریه تخلف کند چه نهادی باید به آن پیگیری کند؟ چه نهادی به طور مشخص به فعالیت های موسسات خیریه نظارت می کند؟ همه این پرسشها از جمله مواردی هستند که باید مشخص شوند. این در حالی است که هم اکنون رابطه این موسسات با نهادهای حمایتی همچون کمته امداد و بهزیستی مشخص نیست.

    وی در ادامه با اشاره به آن که مدیر جمهور شعار دولت دوازدهم را «ریشه کنی فقر مطلق» اعلام کرده اند، گفت: در طول انقلاب اسلامی هرچند که این موسسه آرزوی بزرگ انقلاب بوده است ولی چنین شعاری نداشتیم و ایشان جرأت کرده اند و این شعار را داده اند هرچند این شعار جهت دولت بار سیاسی، مالی و اجتماعی در پی دارد ولی مدیر جمهور چندین مرتبه آن را تکرار کرده و ما نیز از آن بسیار استقبال کرده ایم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: فکر می کنم حدود چهار و نیم میلیون نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد همگی می توانند در دایره فقر مطلق قرار گیرند.

    فتاح تصریح کرد: در حال حاضر تعریف فقر مطلق در کشور ما بسیار سخت شده است است و اگر بخواهیم خیلی با شرح آن را مطرح کنیم، بار سیاسی به همراه دارد و باید دید آیا مسوولین آماده هستند که زیر بار سیاسی این عنوان در برابر مجامع جهانی قرار بگیرند؟ این در حالی است که ما در کمیته امداد مسوول آماردهی در این زمینه نیستیم ولی در حال حاضر هم شاخص های مشخصی جهت فقر مطلق مورد نظر دولت مطرح نشده و دامنه آن ذکر نشده هست. این در حالی است که دولت باید دامنه این فقر مطلق را مشخص و جهت ریشه کنی آن به جیب خود هم نگاه کند.

    وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر فقیر مطلق در کشور داریم. این در حالی است که اگر بخواهیم سطح رفاهی افراد جامعه را بالاتر ببریم می توان ۱۶ تا ۲۰ میلیون نفر را در کشور در دایره فقر مطلق قرار داد. به همین علت باید شاخص های خود را در این زمینه به دقت مشخص کنیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: اعتقاد دارم حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر فقیر مطلق در کشور داریم که مشمول بر تحت پوششین شرکت بهزیستی، کمیته امداد و همچنین سایر نیازمندان کشور می شوند.

    فتاح افزود: برطرف فقر از این افراد کار دشواری نیست، به خاص هنگامی که می بینیم همه افراد جامعه، تحت پوشش بیمه سلامت شده است اند و یا ما در کمیته امداد تمام تحت پوششین خود را بیمه کرده ایم.

    وی در ادامه با بیان این که هر هفته به دور دست ها سفر می کنم، گفت: در مناطق محروم کشور نیز می بینیم همه برق دارند و اکثرا گاز و آب سالم دارند و حتی خطوط تلفن نیز به بعضی از این نقاط محروم کشیده شده است که همه این ها کارها خوبی هست. ولی پرسش من این است که هنگامی که برق را به یک منطقه می بریم ساکنان آن منطقه یخچال می خواهند یا نه؟ یا هنگامی که دکل مخابرات را در منطقه ای می بریم اگر افراد آن منطقه توانایی خرید موبایل نداشته باشند، چه می شود؟

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: باید به شغل و درآمد نگاه مبنایی داشته باشیم و کاری کنیم که امکانات منجر به توانمندسازی افراد و نه محرومیت زیاد آنها شود.

    فتاح همچنین عنوان کرد: ما در کمیته امداد مسوول پیگیری به همه آسیب ها از جمله اعتیاد نیستیم این در حالی است که بعضی از مردم از دستبرد معتادین متجاهر به صندوق های صدقه شکایت می کنند. پرسش من آن است که آیا باید اجازه دهیم در جامعه ما معتاد متجاهر این چنین ول بگردد که به مقدس ترین کمک مردمی که همان صدقه است بتواند این چنین دستبرد بزند؟

    وی در آخر گفت: در کمیته امداد به دنبال آن هستیم که عمق خدمات خود را توسعه دهیم. جهت مثال چنانچه خدمات درمانی را به تحت پوششین خود ارائه می کنیم کاری کنیم که جامعه نشانه ما دیگر مسئله درمانی نداشته باشد.

    ۱۰تا ۱۲ میلیون ایرانی در فقر مطلق هستند!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: رئیس کمیته امداد | کمک های مردمی | خدمات درمانی | کمیته امداد | امام خمینی | کمک مردمی | سیاسی | خیریه | همکاری | میلیون | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون