کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » آمریکا با دارایی‌های ملت خود موجب رشد تروریسم و افراطی‌گری شده است است

    آمریکا با دارایی‌های ملت خود موجب رشد تروریسم و افراطی‌گری شده است است

    رییس‌جمهور گفت:‌ دولت آمریکا باید جهت مردم خود توضیح دهد که آیا با صرف صدها میلیارد دلار از دارایی‌های ملت خود و ملت‌های منطقه به جای آن‌که به ثبات

    آمریکا با دارایی‌های ملت خود موجب رشد تروریسم و افراطی‌گری شده است است

    روحانی در مجمع عمومی شرکت ملل:

    آمریکا با دارایی های ملت خود موجب رشد تروریسم و افراطی گری شده است است

    رییس جمهور گفت: دولت آمریکا باید جهت مردم خود توضیح دهد که آیا با صرف صدها میلیارد دلار از دارایی های ملت خود و ملت های منطقه به جای آن که به ثبات و امنیت یاری کند موجب قتل و فقر و ویرانی و رشد تروریسم و افراطی گری شده است هست.

    به گزارش بیاکافه به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی چهارشنبه شب در صحبت خود در مجمع عمومی شرکت ملل هم چنین در پاسخ به بیانات مداخله جویانه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: ادبیات جاهلانه، زشت، کینه توزانه ومشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی پایه ای که از زبان مدیر جمهور آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن شرکت ملل نبود بلکه درتقابل باخواسته امروز ملت ها ازاین اجلاس-یعنی اتحاد دولت ها جهت مقابله باجنگ وتروریسم- قرارداشت.

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – سرمایه گذاری
    با اشاره به اینکه به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نخستین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض ­کند ولی در مواجهه با نقض آن تصویر العمل متناسب و قاطع خواهد داشت اظهار کرد: اگر این توافق به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، مایه تأسف خواهد بود و دنیا وقت بزرگی را از دست خواهد داد؛ ولی چنین اقدامی هرگز قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را در مسیر پیشرفت و تعالی خود متوقف نماید.

    وی افزود: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه، و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان نشانه گذاری شده است است.

    رییس جمهور همچنین ادامه داد: با صدای بلند اعلام می­ کنم که اعتدال منش و روش ملت بزرگ کشور عزیزمان ایران هست. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری. ما ترساندن نمی کنیم و ترساندن را از جانب هیچ کس نمی پذیریم.

    متن کامل صحبت رییس جمهور در مجمع عمومی شرکت ملل به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    آقای رئیس،

    آقای دبیرکل،

    عالیجنابان،

    خانم­ها و آقایان،

    مایلم در شروع سخنم گزینش ریاست مجمع و همچنین دبیر کلّی جناب آقای گوتِرِش را تبریک بگویم و جهت ایشان در انجام مأموریت سنگینی که برعهده گرفته ­اند، آرزوی موفقیت نمایم.

    چهار ماه پیش در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیش از ۴۱ میلیون ایرانی یعنی ۷۳ درصد واجدان شرایط با حضور خود در پای صندوق های رای، یک بار دیگر به برنامه اینجانب جهت اعتدال، و احترام به «حقوق بشر و حقوق شهروندی» در سیاست داخلی، و اتخاذ خط مشی «تعامل سازنده» در سیاست خارجی و پیشرفت در،مسیر تحول اقتصادی اطمینان کردند. این رای حاصل بلوغ سیاسی – اجتماعی در جامعه ای بود که تنها چهار دهه است حکومتی مردم سالار و آزاد را تجربه می کند. این رای صرفاً گزینش یک مدیر جمهور نبود، بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ سیاسی از سوی مردمی بود که بزرگترین اعتبار نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند.

    حقوق بشر و حقوق شهروندی، در کنار اسلامخواهی و عدالت­جویی، از مهم­ترین خواسته ­های مردم کشور عزیزمان ایران در طول بیش از یکصد و پنجاه سال گذشته و به خاص در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ بوده هست. دولت من در دوره قبل، همزمان با پیشبرد مذاکرات هسته­ ای در عرصه خارجی، جهت تدوین حقوق شهروندی در عرصه داخلی نیز تلاش نموده و «منشور حقوق شهروندی» را اعلام و جهت اجرا ابلاغ نمود. تحقق این منشور در جهت خواسته های مردمی بود که ۱۱۱ سال پیش، انقلاب مشروطیت و ۳۹ سال پیش انقلاب اسلامی را علیه رژیم های خودکامه و دیکتاتور و به منظور دستیابی به حیثیت و کرامت والای انسانی و دستیابی به حقوق خود رقم زدند.

    خانم ها و آقایان،

    در این بزرگ ترین تریبون بین­ المللی با صدای بلند اعلام می­ کنم که اعتدال منش و روش ملت بزرگ کشور عزیزمان ایران هست. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری.

    مشی اعتدال، مشی صلح هست؛ ولی صلحی عادلانه و جامع؛ نه صلح جهت ملتی، و جنگ و درگیری جهت ملتی دیگر؛

    اعتدال، آزادی و مردم سالاری هست؛ ولی به صورتی مشمول بر و فراگیر؛ نه حمایت ظاهری از آزادی در یک جا، و پشتیبانی از دیکتاتوری در جای دیگر؛

    اعتدال،هم افزایی اندیشه ها است و نه رقص شمشیرها؛

    و بالاخره مشی اعتدال، قشنگی آفرین هست. سلاح های مرگبار صادراتی قشنگ نیست؛ صلح قشنگ هست، تحریم­ های ظالمانه قشنگ نیست، عدالت قشنگ است.

    رویکرد ما صلح خواهی و حمایت از حقوق ملت هاست. ما ظلم را نمی پسندیم و از مظلوم دفاع می کنیم. ما ترساندن نمی کنیم و ترساندن را از جانب هیچ کس نمی پذیریم. زبان ما زبان کرامت است و زبان ترساندن را برنمی تابیم. ما اهل مذاکره ایم، ولی از موضع برابر و احترام متقابل، و با رویکرد برد-برد.

    در دنیای امروز صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت کشورها در هم تنیده شده است اند. نمی شود مردم فلسطین به وسیله رژیمی شرور و نژادپرست از کمترین حقوق انسانی محروم باشند و غاصبان این سرزمین در امنیت؟ نمی شود یمن، سوریه، عراق، بحرین، افغانستان، میانمار، و در بسیاری مناطق دیگر در فقر و جنگ و درگیری زندگی کنند و عده ای گمان کنند که می توانند امنیت و رفاه و توسعه بلندمدت در کشورهای خود داشته باشند.

    آقای رئیس!

    ایران از گذشته پرچم دار تسامح در حق ادیان و اقوام متفاوت بوده هست. ما همان ملتی هستیم که یهودیان را از زحمت اسارت بابلی نجات دادیم؛ ارمنیان مسیحی را با آغوش باز در میان خویش پذیرفتیم و در میان خود یک “قارۀ فرهنگی” و تنوعی کم نظیر از اقوام و ادیان را جای داده ­ایم. این همان کشور عزیزمان ایران است که همواره از مظلومان دفاع کرده هست؛ قرن ها پیش مدافع حقوق یهودیان و اکنون مدافع حقوق فلسطینیان هست. کشور عزیزمان ایران همان کشور عزیزمان ایران حق جو و آرامش طلباست.

    ما امروز در صف مقدم مبارزه با تروریزم و تندروی مذهبی در خاورمیانه قرار داریم.نه از موضع فرقه ای و قومی، که از موضعی انسانی، اخلاقی و استراتژیک. کشور عزیزمان ایران نه ­می ­خواهد، امپراتوری تاریخی اش را احیا کند و نه می­ خواهد، مذهب رسمی­ اش را حاکم کند و نه می­ خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند. ما به استواری فرهنگ­مان، حقیقت مذهب­مان و اصالت انقلابمان آن قدر باور داریم که هرگز نمی خواهیم آنها را چونان اهداف استعماری تازه بر کولۀ سربازان صادر کنیم. ما جهت ترویج فرهنگ و تمدن و مذهب و انقلابمان در قلبها وارد می­ شویم و با عقل ها سخن می­گوییم. شعر می خوانیم و با حکمت سخن می­ گوییم. سفیران ما، شاعران و عارفان و حکیمان­مان هستند. ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را در نوردیده­ ایم. ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده ­ایم­. ما با حافظ دنیا را فتح کرده ایم بعد چه نیازی دیگر، به فتح تازه داریم؟!

    عالیجنابان،

    صدای اعتدال از طرف ملتی است که نه فقط در بیان، که در عمل به آنها پایبند بوده هست. برجام، عالی ترین نشانه صدق ادعای ماست. برجام حاصل بیش از دو سال مذاکرات فشرده است که نتیجه آن، مورد حمایت شورای امنیت ملل متحد، و جامعه جهانی قرار داده شد و به صورت بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در آمد. برجام متعلق به یک یا دو کشور نیست، برجام سند شورای امنیت، و متعلق به کل جامعه بین المللی است.

    برجام ایجاد یک تعامل نو در مناسبات تازه جهانی هست. تعاملی مبتنی بر همکاری و سازندگی دوجانبه، میان ما وجهان. ما درهای تعامل و همکاری را گشودیم. ما ده ها قرارداد توسعه با دولت های توسعه یافته شرق و غرب بستیم. متاسفانه بعضی خود را از این امکان تازه محروم کردند. به خود تحریمی دست زدند و حال با احساس غبن، فکر می ­کنند فریب خورده ­اند.در حالیکه ما نه فریب خورده ایم و نه کسی را فریب داده­ ایم.ما سطح برنامه هسته­ ای خود را، خود تعیین کرده ­ایم. ما بازدارندگی هسته ­ای را نه از سلاح هسته ­ای که از دانش و مهمتر از آن از مقاومت ملت خود بدست آورده ­ایم.این هنر و تکنیک ماست. آنها می درخواست کردند سلاح نداشتۀ اتمی را از ایران، سلب کنند و البته ما از سلب چیزی که نداشتیم و مدعی آن هم نبودیم، ابایی نداشتیم و نداریم. نمی توان پذیرفت رژیم غاصب صهیونیستی که با سلاح هسته ای اش منطقه و دنیا را ترساندن می کند و متعهد به هیچ مقررات و نظارت بین المللی نیست، ملت های صلح طلب را نصیحت کند.

    تنها یک لحظه تصور کنید که منطقه خاورمیانه بدون برجام، در چه وضعیتی قرار داشت. تصور کنید اگر در کنار جنگ های داخلی، تروریسم تکفیری، بحران های انسانی، و اوضاع های پیچیده سیاسی اجتماعی در غرب آسیا، یک بحران ساختگی هسته ای نیز در این منطقه وجود می داشت؛ چه می­شد؟

    به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نخستین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند ولی در مواجهه با نقض آن تصویر العمل متناسب و قاطع خواهد داشت. اگر این توافق به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، مایه تأسف خواهد بود و دنیا وقت بزرگی را از دست خواهد داد؛ ولی چنین اقدامی هرگز قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را در مسیر پیشرفت و تعالی خود متوقف نماید.دولت جدیدآمریکا با پیمان شکنی و نقض تعهدات بین المللی،فقط اعتبار جهانی خود را می شکند و اعتماد دولت ها وملت ها نسبت به هرگونه مذاکره وتعهدات آینده خودرا ازدست می دهد.

    خانمهاوآقایان،
    جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران مبتکر اتحاد جهانی جهت مقابله باخشونت و افراطی گری است و گفتگو ومذاکره بر مبنای برد-برد راتنها مسیرحل وفصل بحران های جهانی ومنطقه ای می داند. تعمیق پیوندها باکشورهای همسایه ومنطقه و زیاد کردن سطح همکاری با کشورهای دوست، انتخابِ آگاهانه ما است وعبور از تهدیدات خطرناک وتحولات پیچیده دوران گذار فعلی جز با زیاد کردن تماس ها و مراودات و نهادینه کردن گفتگو ازسوی دولت ها وملت ها امکان پذیر نیست.

    ادبیات جاهلانه، زشت، کینه توزانه ومشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی پایه ای که از زبان مدیر جمهور آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن شرکت ملل نبود بلکه درتقابل باخواسته امروز ملت ها ازاین اجلاس-یعنی اتحاد دولت ها جهت مقابله باجنگ وتروریسم- قرارداشت.

    در همین جا اعلام می کنم که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه، و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان نشانه گذاری شده است هست. مردم شهرهای متفاوت ما در جنگ تحمیلی هشت ساله قربانی موشک های دوربرد رژیم صدام بودند و ما هرگز اجازه تکرار چنین جاه طلبی های فاجعه بار را نخواهیم داد.

    بی ثباتی وخشونت ورزی در منطقه ما با مداخله نظامی قدرت های فرامنطقه ای تشدیدشد؛ همان قدرت هایی که اکنون با نشانه مداخله زیاد و فروش سلاح های مرگبارشان کشور عزیزمان ایران رابه ایجاد ناامنی متهم می کنند. من به صراحت اعلام می کنم که مداخله خارجی وتعیین وظیفه جهت مردم منطقه نتیجه ای جز استمرار وگسترش بحران برجای نخواهدگذاشت. بحران های سوریه، یمن و بحرین راه حل نظامی ندارند وتنها از طریق توقف خشونت و پذیرش رای و نظر مردم آخر پذیر است.

    دولت آمریکا باید جهت مردم خود توضیح دهد که آیا با صرف صدها میلیارد دلار از دارایی های ملت خود و ملت های منطقه به جای آن که به ثبات و امنیت یاری کند موجب قتل و فقر و ویرانی و رشد تروریسم و افراطی گری شده است است.

    خانمها، آقایان؛

    اقتصاد کشور عزیزمان ایران در چهار سال اخیر به خوبی نشان داد که از ظرفیت های کم نظیر رشد و توسعه برخوردار است.

    تحریم های اقتصادی نه تنها مایه توقف کشور عزیزمان ایران نشد ، بلکه عزم ملی را بر تقویت تولید ملی راسخ تر کرد. دستیابی به بالاترین قیمت رشد جهانی در سال گذشته نیز نشان داد که اقتصاد کشور عزیزمان ایران می تواند با پتانسیل رشد یک تریلیون دلاری در بیست سال پیش رو ، امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دنیا شود.سیاست راهبردی ما جهت تحقق این رشد پایدار و متوازن، تعامل گسترده با دنیا هست. باور ما این است که توسعه و امنیت، دست در دست هم ارتقاء می یابد و منافع یکسان ، می تواند ضامن امنیت منطقه ای و جهانی شود.

    ایران با برخورداری از بزرگترین ذخائر گاز و نفت در جهان، آمادگی دارد که در یک همکاری بلندمدت، به امنیت انرژی جهانی یاری کند و با سرمایه گذاری یکسان در زیرساخت های حمل و نقل دریایی، ریلی و بزرگراه ای، ظرفیت کریدورهای ترانزیت بین المللی را ارتقاء بخشد. تقویت زیرساخت های اقتصادی در حوزه های گاز رسانی، شبکه های برق، و ارتباطات ریلی و بزرگراه ای ، امکان تولید ارزان با دسترسی به بازار بزرگ ملی و منطقه ای را جهت پروژه های متنوع صنعتی فراهم کرده هست. اینک با فراهم آمدن فضای حقوقی مساعد، هیأت های متعدد سرمایه گذاران خارجی به کشور عزیزمان ایران گسیل شده است اند که به امضای روزافزون قراردادهای بزرگ سرمایه گذاری یکسان و تأمین مالی در حوزه های متفاوت منجر شده است است.

    سیاست دولت در کشور عزیزمان ایران بر آن است که با اصلاح مستمر فضای کسب و کار ، حمایت از حقوق مالکیت فکری، اصلاح مداوم قواعد حکمرانی شرکت ها و مبارزه جدی با پولشویی، فضای حقوقی مساعد جهت سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان و حوزه های متفاوت فنی و اقتصادی را بیش از پیش فراهم نماید.

    عزم ملت کشور عزیزمان ایران بر ساختن ایرانی آزاد و پیشرو، و همکاری در توسعه منطقه ای امن و آرام، بر مبنای اخلاق و احترام به حقوق بین الملل جدی است و در این راه ، از همکاری و همکاری همه سرمایه گذاران و صاحبان اندیشه و ابتکار در سراسر دنیا استقبال می کند. من در این جایگاه جهانی ، به سخنگویی از ملت مهمان نواز ایران، از همه آنها که صلح و امنیت و پیشرفت را در سایه همکاری و همکاری ملت ها جستجو می کنند، جهت سفر به کشور عزیزمان ایران و همکاری در این آینده پرامید، دعوت می کنم.

    خانم ها، مردها

    ما می توانیم با باور به تصمیم چهار سال قبل خود در این مجمع عمومی، جهت ایجاد جهانی عاری از خشونت و افراط، گفتمان تحمیل، یکجانبه گرایی، ارعاب و جنگ را به منطق گفتگو، هم افزایی و صلح تبدیل کنیم؛ تا صدای اعتدال، تنها صدای غالب در دنیا باشد.

    از توجه شما متشکرم.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | سرمایه گذاری | انقلاب اسلامی | رییس جمهور | سرمایه گذار | ایرانی | آمریکا | سیاست | ایران | امنیت | همکاری

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون