خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ضرورت ایمنی راه ها و تولید خودروی کیفی ، بررسی عوامل مهم تصادفات بزرگراه ای

    ضرورت ایمنی راه ها و تولید خودروی کیفی ، بررسی عوامل مهم تصادفات بزرگراه ای

    مدیر کل دفتر ایمنی راه شرکت راهداری با اشاره به اینکه جاده‌، ماشین و نیروی انسانی از عوامل مهم تصادفات است گفت: برای کم کردن تصادفات باید امنیت راهها و تولید ماشین کیفی مد نظر قرار گیرد .

    ضرورت ایمنی راه ها و تولید خودروی کیفی ، بررسی عوامل مهم تصادفات بزرگراه ای

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان مهران قربانی مدیر کل دفتر ایمنی راه ها و حریم شرکت راهداری کشور درگفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص علل متفاوت افزایش تلفات بزرگراه ای اظهار داشت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد تصادفات به نا ایمن بودن بزرگراه ها مربوط می شود.

    وی با اشاره به اینکه جاده‌، خودرو و نیروی انسانی از عوامل مهم تصادفات است تصریح کرد: جهت کم کردن تصادفات باید نکاتی همچون مدیریت ایمنی، امنیت راهها، تولید ماشین مناسب و آموزش همگانی مد نظر قرار گیرد .

    قربانی تصریح کرد:به علت نداشتن بانک اطلاعاتی جامع نمی توان به طور دقیق سهم عوامل موثر در بروز تصادفات را تجزیه و تحلیل کرد و بعضی آماری که در این خصوص ارائه می شود بر اساس حدس و گمان است.

    بر اساس این گزارش امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع ماشین و نیرو محرکه نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت : خودروهای تولیدی کشور دارای استانداردهایی هستند و مقرر شد این استانداردها زیاد کردن یابند ؛در طراحی ماشین هم ما ایمنی اکتیو داریم و اینکه خودروها به مصرف کننده تحمیل می شود صحیح نیست.

    ضرورت ایمنی راه ها و تولید خودروی کیفی ، بررسی عوامل مهم تصادفات بزرگراه ای

    قناتی افزود: یک سری استانداردهای میانگین هم داریم که در همه خودروها اجرایی می شودو اگر عالی ترین خودروها هم تولید شود ولی راننده خواب آلود و بی دقت باشد، در ممانعت از بروز تصادفات تاثیری ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به طرح الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای جدید گفت : ما قبول کردیم اگر ماشین ها طی یکسال نتوانند به استاندارد مورد نیاز برسند، باید از تناوب تولید خارج شوند.

    بر اساس این گزارش هادی هاشمی کارشناس حمل ونقل و ترافیک نیز با اشاره به آماربالای تلفات انسانی در تصادفات بزرگراه ای اظهار داشت: در کشور ما به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ما ۵٫۸ کیلومتر بزرگراه موجود است و این امر نامطلوب است چراکه در ژاپن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بالای ۶۸ کیلومتر و در آلمان بالای ۷۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد.

    وی با بیان اینکه راههای ما از نظر ایمنی مسئله دارد گفت:در دنیا ۶ درصد ارزش راهها جهت نگهداری آنها اختصاص می یابد ولی در کشور ما تنها نیم درصد جهت این امر هزینه می شود.

    این کارشناس حمل و نقل اظهار داشت: نبود بانک اطلاعاتی در تلفات بزرگراه ای که مشخص کننده سهم عوامل متفاوت در بروز اتفاق است ، از دیگر نقایص کشور ما به شمار می رود.

    مدیر کل دفتر ایمنی راه شرکت راهداری با اشاره به اینکه جاده‌، ماشین و نیروی انسانی از عوامل مهم تصادفات است گفت: برای کم کردن تصادفات باید امنیت راهها و تولید ماشین کیفی مد نظر قرار گیرد .

    وی با اشاره به نقش خودروی نا ایمن در تصادفات بزرگراه ای گفت:در کشور زیاد خودروها دارای سه ستاره کیفی هستند و مردم مجبور به خرید همین خودروهای بی کیفیت هستند.

    انتهای پیام/

    عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات بزرگراه ای

    واژه های کلیدی: تصادفات | بزرگراه | ماشین | ایمنی | تصادف بزرگراه ای | خودروی کیفی | ایمنی راه | استاندارد خودرو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک