پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » ترامپ صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد/ لاریجانی

    ترامپ صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد/ لاریجانی

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای کمک کشور عزیزمان ایران به گروه های تروریستی مضحک هست، گفت: آن ها با طرح این یاوه گویی‌ها به دنبال عوض کردن افکار عمومی دنیا هستند.

    ترامپ صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد/ لاریجانی

    در مراسم صبحگاه یکسان نیروهای حفاظت مجلس

    لاریجانی: ترامپ صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد

    مدیر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای کمک کشور عزیزمان ایران به گروه های تروریستی مضحک هست، گفت: آن ها با طرح این یاوه گویی ها به دنبال عوض کردن افکار عمومی دنیا هستند.

    به گزارش بیاکافه به نقل از ایسنا، علی لاریجانی صبحگاه امروز (شنبه، یکم مهرماه) در مراسم صبحگاه یکسان نیروهای حفاظت مجلس اسلامی اظهار داشت: امروز روز بسیار مهمی است لیکن امام حسین (ع) به همراه اهل بیت و اصحابشان وارد کربلا شدند و شاید حدود ۲۳ روز از زمانی که سفیر ایشان به کوفه رسید، می گذرد. زمانی که حضرت مسلم در جریان وقایعی که در کوفه رخ داد به شهادت رسیدند، امام حسین (ع) در جریان این وقایع قرار داشتند ولی به راه خود ادامه دادند.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی
    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در این ایام اظهار داشت: امام حسین (ع) در خطبه خود فرمودند آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود؟ آیا نمی بینید به منکر توجه می شود و سپس در آن شرایط فرمودند با دیدن این اوضاع موت را جهت خودم سعادت می دانم و زندگی با ظالمان را جز خسارت نمی بینم. شرایط آن روز ایجاب می کرد که رهبر مسلمانان با استحکام راه را نشان می داد.

    وی افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص) حوادث مختلفی رخ داد، آنقدر شرایط مبهم بود که ابوسفیان ۸۸ ساله در آن وقت که دشمن اسلام بود گفته بود الان باید جهت به دست گرفتن زمام امور اقدام کنیم و بعدها امام علی (ع) جهت مدت کوتاهی زمام امور را در دست گرفتند ولی جنگ های سخت و شرایط آن وقت مانع از احقاق حق در حکومت علوی شده است است.

    لاریجانی با بیان اینکه در چنین شرایط آشفته ای امام حسین (ع) حرکت خود را شروع کرد و در این اوضاع موت را جهت خویش سعادت می دانستند و زندگی در شرایطی را جهت مومن خسارت می دانستند، گفت: فرزندان این سرزمین خبر امام حسین (ع) را شنیدند و در اوضاع سخت اوایل انقلاب و دفاع مقدس به مجاهدت پرداختند در حالی که گروهک های تجزیه طلب سر برآورده بودند ولی نیروهای جان بر کف مجاهد و سپاهی که تازه تشکیل شده است بود به دفاع از ملت و میثاق مردم که نظام اسلامی بود، پرداختند.

    مدیر قوه مقننه با بیان اینکه استکبار و ایادی آن هرگز حاضر نبودند که در کشور عزیزمان ایران آرامش برقرار شود، ادامه داد: مدیر جمهور آمریکا با پررویی می گوید که کشور عزیزمان ایران مسئله ساز هست، مورد نیاز است در این زمینه به وی بگوییم شما در این ۴۰ سال اخیر در هیچ شرایطی دست از مسئله سازی برنداشته اید.
    وی با بیان اینکه دشمن های نظام اسلامی در اوایل انقلاب پشت سر بنی صدر مخفی شدند و مشکلاتی را در داخل کشور به وجود آوردند، همچنین دائما علیه رهبران جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران شعار می دادند و شرایط را مشوه می کردند، تصریح کرد: این کارها همانند اقداماتی بود که در صدر اسلام علیه حضرت علی (ع) در منابر همه را مامور کرده بودند که سب علی (ع) را انجام دهند.
    لاریجانی ادامه داد: هنوز انقلاب پیروز نشده بود که دشمن های در داخل به وسیله ایادی سیاسی خود علیه رهبران جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران مانند شهید بهشتی انواع اتهامات را وارد می کردند، آرامش درونی را از نظر سیاسی بر هم ریختند و بحران ها را در مناطق ایجاد کرده و به این کارها بسنده نکردند لیکن می دانستند ملت کشور عزیزمان ایران می تواند پاسخ هرزه گری های آن ها را بدهد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کشورهای قدرتمند و اعوان آن ها در منطقه جمع شدند و جنگ طولانی را علیه کشور عزیزمان ایران شروع کردند. مدیر جمهور آمریکا باید خجالت بکشد هنگامی که این سخنان را مطرح می کند لیکن اسناد و مدارک آن وقت کاملا مکشوف شده است که هدایت گری و کمک های آمریکا، صدام را جهت حمله به کشور عزیزمان ایران تشجیع کرد تا جنگ را شروع کنند.

    لاریجانی متذکر شد: این فقط سخن ما نیست لیکن اسناد و مدارکی که مسئولین ارتش عراق امروز آن ها را روشن کردند نشان می دهد که فرستاده خاص آمریکا با صدام مذاکره کرد که جنگ را علیه کشور عزیزمان ایران شروع کند تا آمریکا به عراق کمک کند. در تمام طول جنگ تحمیلی آمریکا امکانات اطلاعاتی و نظامی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار قرار دادند و در نهایت نیز هواپیمای مسافربری را سرنگون کردند که این اقدام به وسیله آمریکایی ها انجام شد.

    رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه همه کشورهای غربی بدون استثنا پشت سر صدام قرار داشتند و حتی شوروی سابق نیز انواع سلاح ها را به عراق می داد، بیان کرد: کشورهای ریز و درشت منطقه نیز بنابر بضاعت خود امکانات مالی یا امکانات نظامی را در اختیار صدام قرار می دادند و کشور عزیزمان ایران در این شرایط سخت تنها بود.

    وی گفت: ولی در آن وقت نیروهایمان اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی به جبهه ها رفتند لیکن آن ها فرزندان امام حسین (ع) بوده و ندای ملکوتی در ذهن آن ها بود و تربیت حسینی داشتند و با دلیری فوت را در آغوش گرفتند تا به سعادت برسند.

    لاریجانی اظهار داشت: کلید رستگاری کشور عزیزمان ایران به خاطر همین جمله ای بود که امام حسین (ع) در قلوب مومنین آن را روشن کرد که زندگی با ظالمان جز خسارت نیست که جوانان نیز بنا بر این فرموده باعشق جبهه ها را درنوردیدند و متجاوز را سرکوب کردند.

    وی خطاب به دشمن های نظام اسلامی گفت: این شما بودید که انواع دسایس را علیه کشور عزیزمان ایران و ملت ابراز داشتند، ولی ملت کشور عزیزمان ایران اجازه نداد که شما به اهداف خود برسید، در حالی که آن وقت همه کشورها را برابر کشور عزیزمان ایران قرار دادید.

    اعتراف رهبران بعضی کشورها در کمک به صدام در جنگ علیه ایران

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از کشورهای منطقه می گفت که ما فقط ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم، یکی دیگر از رهبران منطقه می گفت شاه قبلی اردن دو روز قبل از عملیات صدام به ما پیغام داد که ظرف یک هفته به پایتخت کشور عزیزمان ایران می رسیم و قادسیه تکرار می شود و شما اجازه بدهید که هواپیما از طرف کشور شما هم به کشور عزیزمان ایران حمله کند؛ اینها سندهایی از جنایات آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران است.

    رئیس قوه مقننه بیان کرد: ملت کشور عزیزمان ایران استوار ایستاد و بیش از ۲۵۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز را تقدیم کرد، ولی نشانه مقدسی که انقلاب اسلامی بود به خوبی انجام شد، مدافعان از کشور تربیت یافتگان این مکتب هستند.

    لاریجانی افزود: امروز مدیر جمهور آمریکا باید سرافکنده باشد که این همه دسیسه علیه ملت کشور عزیزمان ایران انجام داده ولی موفق نشده است و حالا یک تمرین دیگر را شروع کرده هست، آیا اخیرا وی به این میزان گستاخانه صحبت کرد؟ آیا در این شرایط مدیر جمهور آمریکا تا این حد حرف بیهوده و غلط را بر زبان آورد؟ من سخنان مدیر جمهور آمریکا را آنقدر پوچ می دانم که مورد نیاز نیست راجع به آن مطالب زیادی گفته شود. وی ادامه داد: در صحن شرکت ملل معلوم بود که حرف های مدیر جمهور آمریکا را قابل قبول نمی دانستند، ولی باید بدانیم که آیا ترامپ این حرف ها را مطرح کرد.

    مدیر مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ در یک مانور منطقه ای صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد و حالا باید حرف هایی بزند که سران مرتجع منطقه را دلخوش کند. ولی تصور واهی دارد، لیکن کشور عزیزمان ایران همان ایرانی است که در برابر آن صف کشی کشورها ایستادگی کرد. امروز سرمایه های انسانی ما شجاع تر و معتقدتر به آرزوی بزرگ های انقلاب اسلامی هستند و تحت رهبری فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته، وظیفه امروز خود را به خوبی می دانند و استوار پای این آرزوی بزرگ ها ایستادند.

    ادعای آمریکا مبنی بر کمک کشور عزیزمان ایران به گروه های تروریستی مضحک است

    لاریجانی با بیان اینکه امروز کشور عزیزمان ایران را متهم می کنند که به گروه های تروریستی کمک کرده هست، گفت: خنده آورترین سخن امروز این هست، مگر نابینا هستید و نمی بینید که فقط کشور عزیزمان ایران است که در برابر داعش در عراق و سوریه ایستاده هست، چطور ممکن است کشور عزیزمان ایران از یک طرف به داعش و تروریست ها یاری کند و از طرف دیگر در برابر آنها بایستد؟ مگر چنین حرکتی معقول است؟ آنها خود نیز می دانند که این سخنان یاوه گویی است تا افکار عمومی دنیا را عوض کردن دهند، ولی موفق نخواهند شد، لیکن کشور عزیزمان ایران با تدبیر راهی را گزینش کرده و با استقامت در آن گام بر می دارد.

    وی افزود: من تردیدی ندارم که به پشتیبانی این بصیرتی که در نیروهای مجاهد ما وجود دارد، صحنه هایی از توفیق زیاد ملت کشور عزیزمان ایران در پیش روی ما خواهد بود. مدیر مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نیروهای حفاظت مجلس مشمول بر سپاه حفاظت، نیروی انتظامی، آتش نشانی که با دقت عمل می کنند، گفت: صحنه ای که چندی پیش در مجلس افتاد و تروریست ها به مجلس حمله کردند باید جهت مدیر جمهور نادان آمریکا نشانه ای باشد که تروریست ها چه دشمنی ریشه ای با ملت کشور عزیزمان ایران دارند.

    لاریجانی تصریح کرد: حفاظت مجلس با صلابت در برابر تروریست ها ایستاد و آنها را سرکوب کرد و امروز حفاظت مجلس به عنوان مرکز مردم سالاری در کشور عزیزمان ایران مکانی است که کاملا باید صیانت شود و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود که شما پیگیر آن هستید و حتما موفق خواهید بود، من تردیدی ندارم که سنگر مجلس نفوذناپذیر خواهد بود.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | علی لاریجانی | لاریجانی | آمریکایی | ایرانی | انقلاب | آمریکا | امکانات | ایران | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال