باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    سونوتا و دی اس ۵LS دو سدان خانوادگی از دو تفکر متفاوت هستند که یکی اروپایی تبار بوده و دیگری از تولیدات پرفروش آسیا است.

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس 5LS

    به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان با وجود اینکه این روزها مردم سراغ ماشین های جمع و جور را می گیرند و بخش زیادی از کمپانی های خودروسازی جهت داشتن سهم دربازار ماشین های کوچک به تولید این اتومبیل ها می پردازند ولی همچنان جایگاه خودروهای سدان خانوادگی در مراتب بالایی واقع شده است است .

    در این مقاله به بررسی دو سدان خانوادگی از دو تفکر متفاوت که یکی اروپایی تبار بوده و دیگری از تولیدات پرفروش آسیا است خواهیم پرداخت.

    مشخصات و شاخصه های خودروی دی اس ۵LS

    برند «DS» از زیرشاخه‌های شرکت سیتروئن فرانسه به شمار می‌آید که هم‌اینک به تولید خودروهای لوکس اشتغال دارد. نخستین بار DS 5LS، در مارس سال ۲۰۱۴ میلادی در چین رونمایی شد؛ این سدان با سه پیشرانه در بازار این کشور فروخته می‌شود که مشمول بر ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی،۱٫۶ لیتری توربو (THP160) و ۲ لیتری توربو (THP200) است ،این سه پیشرانه به ترتیب از توانی معادل ۱۴۰، ۱۶۵ و ۲۰۰ اسب بخار برخوردار است.

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    جلو پنجره این سدان فرانسوی شباهت زیادی به همخون خود DS5 دارد ولی چراغ ۵LS تفاوت زیادی با برادر کراس اووری خود دارد البته این امر به موجب اینکه این سدان هم به وسیله شرکت CAPSA (دانگ فنگPSA) ساخته شده است دور از ذهن نخواهد بود. از دیگر شاخصه های طراحی ظاهری این ماشین خطوط حجم دهنده بسیاری است که درآن به کار رفته از جمله آن می توان به باریکه نواری کرومی بر روی سقف نیز اشاره کرد.

    کابین داخلی این ماشین از یک صفحه نمایش ۷ اینچی که قابلیت‌های پخش رادیو، سی دی، بلوتوث و هندزفری را دارد در کنسول وسط این ماشین طراحی شده است همچنین بر روی فرمان این ماشین ادوات و دکمه های زیادی در نظر گرفته شده است و شکل آن D-CUT SHAPE هست. صندلی های این ماشین از چرم و با طرح متشابه دیگر تولیدات این کمپانی ساخته شده است است.

    پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری این سدان فرانسوی ۱۶۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند .DS 5 LS با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خود که قدرت را به محور های جلو انتقال یافته می کند جهت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۸٫۸ ثانیه وقت نیاز دارد همچنین حداکثر سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر در ساعت برآورد شده است هست. مورد نیاز به ذکر است که سیستم فنر بندی جلوی این ماشین از نوع مک فرسون استارت و فنربندی عقب هم محور پیچشی است.

    سونوتا و دی اس ۵LS دو سدان خانوادگی از دو تفکر متفاوت هستند که یکی اروپایی تبار بوده و دیگری از تولیدات پرفروش آسیا است.

    سدان فرانسوی از یک باک ۶۰ لیتری برخوردار بوده که مصرف سوخت این ماشین به صورت ترکیبی ۷٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

    دی اس سیتروئن ایمنی سرنشینان این سدان لوکس را با ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) تامین کرده و از سیستم های دیگری نظیر سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی‌ها (HAC)، سیستم پایش و هشدار نقاط کور (BLIS)، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های ماشین (TPMS)، ترمزدستی الکترونیک اتوماتیک (EPB)، سنسورهای پارک جلو و عقب، چرخ زاپاس کم‌حجم، سامانه هشدار پیرامونی جهت کنترل و پایداری ماشین بهره گرفته است.

    مشخصات و شاخصه های هیوندای سونوتا

    هفتمین نسل از هیوندای سونوتا از طراحی راحت تری نسبت به مدل های ۲۰۱۱2014 برخوردار بوده و تغییرات زیادی در طراحی نمای این ماشین صورت گرفته هست. نمای جلوی این ماشین از چراغ ها و یک جلوپنجره بزرگ که با نوار کرومی طراحی شده است متشکل شده است هست؛ یک خط برآمده از ابتدای درب جلو شروع و از بالای دستگیره های درب جلو و عقب عبور کرده در نمای جانبی به چشم می خورد. طراحی عقب خودرو هم در جهت هماهنگی با فرم چراغ های جلو از همان شکل تبعیت کرده البته بخش بالایی چراغ های عقب تا قسمتی از روی درب صندوق عقب کشیده شده است که در قسمت پائینی بدین شکل نخواهد بود.

    این ماشین به‌صورت عمده در سه ظاهر متفاوت عرضه می‌گردد که تجهیزات هر ظاهر به شرح زیر است.

    مدل GL (پایه): رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی- شیشه‌ها و آینه‌های برقی- لامپ‌های مه شکن- سیستم ورود بدون کلید- دوربین دید عقب- کروز کنترل6 عدد بلندگو + MP3 + CD + بلوتوث و سیستم استریوABS و یک ایربگ

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    مدل GL تجهیز یافته یا به‌اصطلاح نیمه‌فول: علاوه بر تجهیزاتی که در ظاهر پایه وجود دارد به اقلامی همچون رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچیسنسور پارک عقبسقف پانورامیکفرمان چرمیآینه‌های برقی جمع شونده و دو ایربگ مجهز است.

    عبارات مهم : در ماشین – فرانسوی
    تیپ GLS (فول): علاوه بر موارد فوق به اقلامی همچون تهویه مطبوع تمام اتوماتیکسنسور پارک جلوساب ووفرکلید هوشمند به اضافه دکمه استارتدستگیره‌های کرومیسیستم هشداردهنده نقاط کورسیستم ناوبری (NAVIGATION)آفتاب‌گیرهای کناری و عقبترمز پارک الکترونیکیآینه‌های کاهنده تشعشعتنظیم‌کننده خودکار نور چراغ‌های جلو و شیشه‌شور- شیشه‌های سولار (SOLAR GLASS)صندلی‌های چرمیرینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچیگرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلولامپ‌های زنون6 ایربگ و سیستم کنترل پایداری و.. مجهز است.

    پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی سوناتا ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را به وسیله گیربکس ۶ سرعته ی خود به چرخ های جلو انتقال یافته می کند همچنین حداکثر سرعت این سدان کره ای ۲۱۰ کیلومتر برساعت بوده و جهت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۹٫۵ ثانیه وقت نیازمند خواهد بود مصرف سوخت ترکیبی سونوتا با این پیشرانه ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

    سونوتا و دی اس ۵LS دو سدان خانوادگی از دو تفکر متفاوت هستند که یکی اروپایی تبار بوده و دیگری از تولیدات پرفروش آسیا است.

    هیوندای سونوتا جهت ایمنی سرنشینان خود ۶ کیسه هوا در قسمت متفاوت در ماشین بهره گرفته است.

    انتهای خبر/

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    واژه های کلیدی: در ماشین | فرانسوی | کنترل | ماشین | طراحی | صندلی | سیستم | خودرو سازی

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس 5LS

    تصاویر + مقایسه سونوتا و دی اس ۵LS

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک