برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    نمی دانید که آیا با آنکه رژیم هستید، وزن کم نمی کنید؟ یا حتی با آنکه رفتاری مانند گذشته دارید، دچار زیاد کردن وزن شده است اید؟

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    نمی دانید که آیا با آنکه رژیم هستید، وزن کم نمی کنید؟ یا حتی با آنکه رفتاری مانند گذشته دارید، دچار زیاد کردن وزن شده است اید؟

    رژیم هستم، ولی وزن کم نمی کنم، چرا؟

    یکی از بزرگترین مشکلاتی که شاید درگیرش باشید زمانی است که متوجه می شوید در حال اضافه وزن هستید و اصلا دلیلش را نمی دانید. اگر شلوار جین تان همین چند ماه پیش اندازه تان بوده و شما هیچ تغییری در زندگی خود نداده اید ولی الان قابل استفاده نیست، علت اضافه وزن تان چه چیزی می تواند باشد؟غذاهای سالم می خورید، هنوز هم به صورت مرتب به کلوب می روید و مقدار زیادی آب می نوشید و در حال اضافه وزن هستید. بی هیچ دلیلی!شاید هم دلیلی وجود دارد؟

    در حالی که ورزش و تغذیه جهت داشتن یک شکم صاف از اهمیت بالایی برخوردار هست، ولی عوامل زیادی وجود دارد که باعث زیاد کردن دور کمرتان می شود که خارج از کنترل شماست. ولی مضطرب نشوید! جهت پیشگیری از ایجاد این مسئله در این مقاله تعدادی از دشمن های داشتن شکمی صاف را با کمک متخصصین به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به آسانی دوباره به وزن قبلی خود بازگردید.

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    ۱٫ تیروئیدتان دچار تنبلی شده است است

    تیروئید، غده ای در گردن است که در بالای سیب آدم ( سیب آدم (Adams apple) یک غضروف سپری (غضروف تیروئید) و مانند کتاب نیمه بازی است که به طرف عقب باز شده است باشد) واقع شده است است و طیف گسترده ای از عملکردهای بدن از جمله متابولیسم را تنظیم می کند. ولی گاهی اوقات به دلایل مختلف، تیروئید شما ممکن است کم کار شده است و دچار تنبلی شود. یکی از نشانه های این شرایط را می توانید حدس بزنید؟ بله، اضافه وزن.

    به گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه، بدترین قسمت این است که این شرایط اغلب به آهستگی پیشرفت می کند، بنابراین بسیاری از افراد تا زمانی که بیماری کاملا پیشرفت نکرده باشد، متوجه علایمش نمی شوند. از آن بدتر این است که اگر مسئله تیروئید عامل اضافه وزن شما باشد، تقریبا غیر ممکن است که با رژیم غذایی و ورزش بتوانید وزن تان را کم کردن دهید.

    کاری که باید انجام دهید: سری به دکترتان بزنید. به گفته متخصص تغذیه شریل فوربرگ (Cheryl Forberg)، اگر ناگهان و بی هیچ دلیلی دچار اضافه وزن شده است اید، پیشنهاد می کنم دکترتان را ببینید تا یک متخصص در این زمینه تشخیص دهد چاقی شما از پرسشها تیروئید است یا علت دیگری دارد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : وقتی تیروئید تنبل می شود

    نمی دانید که آیا با آنکه رژیم هستید، وزن کم نمی کنید؟ یا حتی با آنکه رفتاری مانند گذشته دارید، دچار زیاد کردن وزن شده است اید؟

    ۲٫ در خوردن غذاهای سالم زیاده روی می کنید

    زمانی که در حال چربی سوزی هستید، اندازه هر وعده، درست به اندازه سلامت خوراکی ها اهمیت پیدا می کند. به این علت که، بسیاری از خوراکی های مغذی، مثل آووکادو، جو دو سر، کینوآ، شکلات تلخ، مغز ها و کره مغز ها، در صورتی که زیاد مصرف شوند می توانند منجر به زیاد کردن وزن شوند.

    کاری که باید انجام دهید: به جز میوه و سبزی، تصور نکنید خوراکی های سالمی که می خورید کم کالری هستند. دفعه دیگری که می خواهید غذایتان را آماده کنید این سه توصیه کنترلی را به خاطر داشته باشید:

    ۱) کره مغزها یا پنیر رنده شده است ای که در یک وعده استفاده می کنید، نباید زیاد از یک توپ پینگ پونگ باشد.
    ۲) یک وعده برنج یا پاستایی که می خورید نباید زیاد از یک مشت بسته شما باشد.
    ۳) گوشت بدون چربی ای که استفاده می کنید، نباید بزرگ تر از یک کارت بازی باشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : زیاده روی در مصرف غذای سالم نیز مضر است

    ۳٫ دچار کم آبی شده است اید

    مطالعه ای که اوایل امسال در دانشگاه Utah انجام شد، نشان داد که، نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از هر وعده غذایی به میزان قابل توجهی باعث چربی سوزی می شود. بنابراین جای تعجب نیست که نوشیدن مقدار کافی آب می تواند باعث کم کردن روند بزرگ شدن دور کمر شما باشد. آب نه تنها به ما انرژی می دهد و به تنظیم دمای بدن کمک می کند، بلکه باعث کالری سوزی بیشتری می شود که جلوی اضافه وزن ما را می گیرد. به علاوه، زمانی که بدن دچار کم آبی می شود، جهت عملکردهای حیاتی اش آب را ذخیره می کند که منجر به احتباس آب و زیاد کردن وزن بدن می شود.

    کاری که باید انجام دهید: هیدراته بمانید ( به اندازه کافی آب بنوشید) و جلوی زیاد کردن وزن در طول روز را بگیرید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه کم آبی بدن چیست؟

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    ۴٫ دچار افسردگی شده است اید

    دچار افسردگی شده است اید و جهت درمان آن دارو مصرف می کنید. به گفته آلیسا رمزی (Alissa Rumsey) متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، می گوید: ۲۵ درصد افرادی که داروهای ضد افسردگی خاص استفاده می کنند، ۵ کیلو یا زیاد دچار زیاد کردن وزن می شوند. برخی از داروها ممکن است باعث میل به غذا به خصوص کربوهیدرات ها شوند و بعضی از افراد هم متوجه می شوند که داروها باعث زیاد کردن اشتهایشان شده است هست، داروها حتی ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم داشته باشند. از آن جایی که افسردگی اغلب با عدم توجه به صرف غذا همراه هست، بنابراین با تاثیر داروها افراد دوباره اشتهایشان را بدست آورده و حتی درگیر پرخوری می شوند.

    کاری که باید انجام دهید: عوض کردن داروها اغلب می تواند کمک کند، چون انواع خاصی از داروهای ضد افسردگی نسبت به سایر داروها زیاد موجب اضافه وزن می شوند. با این حال، اگر داروهایتان را عوض کردن بدهید ممکن است مانند داروهای قبلی روی افسردگی تان موثر نباشد و مورد نیاز باشد آزمون و خطای بیشتری انجام دهید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه این علائم شد؟

    ۵٫ از وزن کردن خودتان اجتناب می کنید

    یکی از تفکرات اشتباهی که بین مردم مرسوم است این است که، هرچی کمتر بدانی بهتر هست، ولی بدترین چیز جهت چربی سوزی همین جمله هست. زمانی که صحبت از اضافه وزن به میان می آید، ندیده گرفتن آن می تواند علت پشت پرده تنگ تر شدن کمربندتان باشد. به گفته متخصص تغذیه کریستین ام پالومبو (Christine M. Palumbo)، وقتی به خاطر این که نمی خواهید وزن خود را بدانید از ترازو اجتناب می کنید، زمانی است که به مسئله می خورید. به خصوص در زمستان که غذاهای حاضری بیشتری می خورید و لباس های آزادتری می پوشید.

    نمی دانید که آیا با آنکه رژیم هستید، وزن کم نمی کنید؟ یا حتی با آنکه رفتاری مانند گذشته دارید، دچار زیاد کردن وزن شده است اید؟

    کاری که باید انجام دهید: اگر می خواهید وزن اضافه تان را آب کنید، باید رفتارتان را عوض کردن دهید، فعالیت روزانه تان را زیاد کردن دهید و حداقل هفته ای یک بار خودتان را وزن کنید (اگر دو یا سه بار نیست)، و بر پیشرفت خود نظارت داشته باشید. من پیشنهاد می کنم که دوشنبه، چهارشنبه و جمعه خودتان را وزن کنید. اگر دوشنبه وزن تان کمی زیاد از معمول بود، مناسب ترین وقت جهت برنامه ریزی جهت بازگشت به وزن تان در طول هفته است و جمعه هم جهت این خوب است که اگر دیدید وزن تان اضافه شده، آخر هفته در خوردن زیاده روی نخواهید کرد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اشتباهات مرسوم وزن کردن با ترازو در مسیر کم کردن وزن

    ۶٫ بیش از حد به دوچرخه ثابت وابسته شده است اید

    انکار نمی کنم که ورزش کردن یک عامل مهم جهت چربی سوزی هست، ولی باید به اندازه کافی باشد، فکر کردن به جلسه تمرینی بعدی که قرار است خیس عرق شوید، چربی سوزی تان را سخت تر می کند. محققان متوجه شده است اند، وقتی که ساعت کلاس دوچرخه ثابت تان هر لحظه در ذهن تان باشد، باعث می شود کالری بیشتری مصرف کنید. به احتمال زیاد شما فرض می کنید که قرار است این کالری های اضافه را در طول ورزش بسوزانید، ولی متاسفانه چنین اتفاقی قرار نیست بیافتد.

    کاری که باید انجام دهید: برنامه ریزی کنید و فراموشش کنید! اول هر ماه بنشینید و برنامه ورزشی ماه آینده تان را تنظیم کنید. به این ترتیب نیازی نیست هر لحظه به فکر جلسه بعدی کلوب تان باشید، کافیست به تقویم تان نگاهی انداخته و به کلوب بروید.

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دوچرخه ثابت به درد چه کسانی می خورد؟

    ۷٫ وسایلی که می خرید را بررسی نمی کنید

    آیا علاقه بیش از حد شما به چیپس یا شکلات باعث از بین رفتن تلاش های شما جهت چربی سوزی تان شده است است؟ اگر عادت به چک کردن خریدتان نداشته باشید، ممکن است این اتفاق بیافتد. اجازه بدهید جهت شما توضیح بدهیم. طبق یک مطالعه که به وسیله گروه مشاوران IHL انجام شده، زمانی که افراد، خرید خود را قبل از کشیدن کارت جهت اقلام مهم بررسی می کنند، خرید زنان تا ۳۲٫۱ درصد و مردان تا ۱۶٫۷ درصد کم کردن یافته است. البته همه خریدهای مهم جهت شکم شما بد نیست، ولی معمولا ۸۰ درصد آبنبات و ۶۱ درصد هله هوله های شوری که می خرید، خارج از برنامه ریزی قبلی شماست.

    کاری که باید انجام دهید: دفعه بعدی که به فروشگاه مواد غذایی رفتید، بر اساس لیستی که از قبل نوشته اید، خرید کنید. عوض کردن دادن روال کاری روزانه تان می تواند بلیط برنده شما جهت داشتن شکمی صاف باشد.

    ۸٫ تا دیروقت بیدار می مانید

    درست می خورید و درست ورزش می کنید، ولی متاسفانه اگر تا دیروقت جهت دنبال کردن سریال های تلویزیونی بیدار بمانید، همه تلاشهایتان نقش بر آب خواهد شد. در مطالعه ای مشخص شده است که مقدار کم تر خواب با مقدار بالاتر BMI و بزرگتر شدن دور کمر در ارتباط است. دلیل مهم آن هم کمبود خواب است که، می تواند منجر به زیاد کردن سطح هورمون گرسنگی، گرلین (ghrelin) و کم کردن سطح هورمون سیری، لپتین (leptin) شود. تحقیقات نشان داده اند، زمانی که از خواب محروم شویم، مغزمان زیاد به هله هوله تصویر العمل نشان می دهد و توانایی کنترل میزان خوراکی ای که می خوریم، کم کردن پیدا می کند.

    کاری که باید انجام دهید: بعد از یک یا دو هفته خواب کافی (۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه) میل به خوردن و زیاد کردن گرسنگی باید از بین بروند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از عوارض بیدار ماندن و شب زنده داری آگاه هستید؟

    ۹٫ غذاهایی که ظاهرا سالم هستند را سفارش می دهید

    عجیب است ولی واقعیت دارد، هنگامی که به وعده غذایی تان به عنوان یک غذای سبک نگاه می کنید، باعث می شود مغزتان گرلین بیشتری ترشح کند، هورمونی که اشتها را زیاد کردن می دهد. جهت این که گرسنگی تان را کنترل کنید، به جای گزینش های مشخصی که دارید، مثل سالاد خانگی یا سوپ سبزیجات، از رستوران غذاهایی سفارش دهید که کم کالری هستند، مثلا، ساندویچ مرغ کبابی و ریش شده است روی سالاد کوب. کلمه ساندویچ شاید به نظرتان وعده غذایی پرکالری ای باشد، ولی در واقع خوردن آن با سالاد سبزیجات، ۳۰۰ کالری و ۳۶ گرم چربی از وعده غذایی تان کم خواهد کرد.

    ۱۰٫ کارتان واقعا پر استرس است

    این صحبت های ما به معنی پیشنهاد ما جهت تغیر شغل شما نیست، بلکه به معنی مدیریت زیاد روی نحوه انجام کار هست. زمانی که بدن تان تحت استرس قرار می گیرد، هورمون کروتیزول (cortisol) ترشح می شود که باعث می شود تری گلیسرید ها به سلول های چربی احشایی انتقال یافته شوند و ذخیره چربی شکم را زیاد کردن دهند. بالا رفتن سطح کورتیزول همچنین باعث بالا رفتن قند خون شده است که منجر به سرکوب اثرات انسولین می شود و در نهایت احساس گرسنگی دائمی و و پرخوری را جهت شما به ارمغان می آورد. بدتر از همه این است که تمام این گلوکز استفاده نشده در خون در نهایت به عنوان چربی در بدن ذخیره می شوند.

    کاری که باید انجام دهید: در مورد حجم کاری خود با مدیر تان گفتگو کنید. می توانید سریعتر به اداره بیایید تا زمانی که کسی اطراف شما نیست، کارتان را انجام دهید، این کار به شما اجازه می دهد که روزتان را بدون کاغذ بازی یا صحبت های آزار دهنده، شروع کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : استرس و اضطراب شدید دارید اگر اکثرا این علایم جسمانی را تجربه می کنید!

    ۱۱٫ همه امیدتان به ورزشی است که انجام می دهید

    دلایل واضح زیادی جهت رفتن به کلوب وجود دارد، از ساختن توده عضلانی گرفته تا اصلاح سلامت قلب. ولی ورزش به تنهایی نمی تواند عادت شما به خوردن بستنی، نوشیدنی یا برگر را بگیرد، به علاوه، نوع ورزشی که انجام می دهید هم ممکن است کم کردن وزن را برایتان سخت کند. انجام ورزش های هوازی به صورت پایدار مثل ۳ تا ۴ مایل دویدن با سرعت ثابت، باعث زیاد کردن اشتهای شما می شود. افراد زیادی که این نوع ورزش را انجام می دهند، در نهایت زیاد از زمانی که ورزش نمی کردند، غذا می خورند.

    کاری که باید انجام دهید: هله هوله را کنار گذاشته و ورزش خود را هم عوض کردن دهید. تحقیقات زیادی نشان داده اند که، ورزش های اینتروال (اینتروال در واقع صورتی از ورزشی هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود)، با شدت بالا عالی ترین روش جهت اصلاح توده عضلانی و عملکرد قلبی عروقی هست، بدون این که اشتهای شما را زیاد کردن دهد.

    ۱۲٫ به مقدار مصرف سدیم بی توجه هستید

    از میان وعده های بسته بندی شده است گرفته تا غذایی که در رستوران سفارش می دهید، رژیم غذایی ما نسبت به قبل دارای نمک بیشتری است که باعث می شود شکم مان بزرگتر شود! زمانی که آب جمع شده است در روده ها زیاد شود، باعث زیاد کردن دور شکم تان خواهد شد، انگار که یک شبه وزن اضافه کرده باشید، در حالی که فقط آب در بدن تان جمع شده است است. سدیم به همین راحتی که باعث زیاد کردن وزن تان می شود، به آسانی هم باعث چربی سوزی تان خواهد شد.

    کاری که باید انجام دهید: مصرف آب تان را زیاد کردن داده و مصرف سدیم را کم کردن دهید. سعی کنید به جای خوراکی های پرنمک که باعث ورم شکم تان می شوند، زیاد در منزل و با سبزیجات تازه آشپزی کنید. می خواهید شام را بیرون بخورید؟ قبل از بیرون رفتن مواد غذایی را چک کرده و غذایی گزینش کنید که ۱۰۰۰ میلی گرم سدیم یا کمتر داشته باشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چقدر باید نمک خورد؟

    ۱۳٫ به اندازه کافی پروتئین نمی خورید

    استفاده از پروتئین کافی به دو علت اهمیت دارد، از آن جایی که پروتئین نسبت به کربوهیدرات های تصفیه شده، دیرتر هضم می شود باعث سیری شده است و جلوی پرخوری را می گیرد، همچنین به حفظ توده عضلانی بدون چربی در بدن کمک می کند. اگر جهت حفظ عضلات و سلامت سلولی به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن جهت بدست آوردن مواد مغذی ای که نیاز دارد، سلول های عضلانی را تجزیه می کند که برایتان مسئله ساز خواهد شد. کم شدن توده عضلانی یعنی کند شدن متابولیسم که در طول وقت منجر به زیاد کردن وزن می شود.

    کاری که باید انجام دهید: جهت قدرتمند نگه داشتن متابولیسم تلاش کنید به اندازه کافی پروتئین مصرف نمایید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : منابع غیر گوشتی پروتئین را می شناسید؟

    ۱۴٫ خوراکی های وسوسه کننده را از خودتان دور نمی کنید

    چه بستنی باشد، چه کوکی، چیپس یا چیزهای دیگر، فقط باید بدانید خوراکی هایی که در آشپزخانه یا کشوی میزتان شما را وسوسه می کنند، می توانند برنامه غذایی سالمی که دارید را به هم بزنند. به خصوص حدود ساعت ۳ بعد از ظهر و وقت خواب که نادیده گرفتن میل تان به خوردن، کار بسیار مشکل می شود.

    کاری که باید انجام دهید: یکی از عالی ترین راههای غلبه برمیل به خوردن این است که، خوراکیهایی را که می دانید نمی توانید نادیده بگیرید، از منزل خارج کنید. نمی توانید تصور کنید کوکی های مورد علاقه خود را جهت هر لحظه از منزل بیرون کنید؟ به طور جداگانه، از خوراکی هایی که میل به دارید، در منزل استفاد کنید. اگر می دانستید که یک بسته چیپس، ۱۵۰ کالری دارد شاید میل به کمتری جهت خوردن دوباره آن پیدا می کردید.

    ۱۵٫ هرگز زیاده روی نمی کنید

    اگر هر بار که هوس یک کوکی کردید یک بسته کوکی کم چرب بخرید، ممکن است به بدن تان ضرر برسانید. زمانی که کارخانه های تولید مواد خوراکی چربی خوراکی ها را کم می کنند، اغلب به جایش از قند زیاد استفاده می کنند که باعث می شود همچنان احساس گرسنگی و میل به بیشتری جهت خوردن داشته باشید، درست برعکس چیزی که جهت چربی سوزی نیاز دارید.

    چه کاری باید انجام دهید: برای برگشتن به حالت لاغرتر خود، خوراکی های واقعی بخورید، ولی مقدار آن را کم کنید. جهت مثال، اگر عاشق بستنی هستید، به جای یک لیوان بستنی یک اسکوپ بستنی بخورید.

    ۱۶٫ دارو مصرف می کنید

    از بلوک کننده بتا (beta-blockers) گرفته تا قرص های پیشگیری از بارداری، و خیلی از داروهای دیگر که لیست بلند بالایی را مشمول بر می شوند، می توانند باعث زیاد کردن سایز کمرتان شوند و اگر فکر می کنید که داروهایتان باعث زیاد کردن سایز کمرتان شده، بدانید که تنها نیستید. پرسشها زیاد کردن وزن اغلب جزو نخستین دلایل عدم پذیرش درمان است. بعضی از داروها اشتها را جنبش می کنند یا متابولیسم را کند می کنند. بعضی دیگر احتباس مایعات را در بدن زیاد کردن داده، یا باعث خواب آلودگی شده است و فعالیت بدنی را کم کردن می دهند که همه عوامل زیاد کردن وزن هستند.

    کاری که باید انجام دهید: اگر شک دارید که داروهایتان باعث زیاد کردن وزن شما شده است اند، به هیچ عنوان مصرف آن ها را قطع نکنید. در عوض از دکتر یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود نوبت گرفته و در مورد داروهای جایگزین با تاثیر مشابه که روی وزن تان تاثیری نداشته باشند، صحبت کنید. هر کسی واکنشی متفاوت به داروها می دهد، بنابراین عوض کردن داروها می تواند به شما کمک کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : داروهایی که چاق می کنند!

    ۱۷٫ از سبد خرید استفاده می کنید

    مطمئنا هنگام خرید از فروشگاه فقط می خواهید چند قلم جنس بخرید، ولی به این معنی نیست که به جای استفاده از سبد چرخ دار باید از سبد دستی کوچک استفاده کنید و بارهای اضافه را روی دستتان دور فروشگاه بچرخانید و خودتان خسته کرده و جلوی گزینش عالی ترین اقلام جهت لاغری تان را بگیرید. در مطالعه انتشار یافته در مجله تحقیقات بازاریابی (Marketing Research)، محققان توضیح می دهند، فشاری که سبد دست خریداران به آن ها وارد می کند، باعث می شود نخستین چیزی که دم دست ارزش برسد را گزینش کنند، مانند کوکی ها، تردک ها و چیپس.

    کاری که باید انجام دهید: جهت این که موقع خرید راحت تر باشید و فشاری به شما جهت سریعتر گزینش کردن وارد نشود، به جای سبد دستی از سبدهای چرخ دار استفاده کنید.

    ۱۸٫ بدنتان درد می کند

    مشکلات اسکلتی عضلانی که باعث ایجاد درد می شوند، منجر به کم کردن فعالیت بدنی شده است که باعث زیاد کردن وزن در طول وقت می شود، به خصوص اگر مانند زمانی که فعالیت بیشتری داشتید، بخورید.

    کاری که باید انجام دهید: معمولا افراد زمانی که مفاصلشان درد می کند، ورزش نمی کنند، ولی ورزش می تواند بعضی از نشانه های آرتریت را کم کردن دهد. فعالیت های کم فشار مانند پیاده روی یا دوچرخه ثابت، شنا و ورزش در آب، فشار کمی به مفاصل وارد می کنند. انجام بعضی ورزش های قدرتی با وزنه های سبک یا در گروه های درمانی می تواند ثبات مفاصل را اصلاح بخشیده و به مقابله با زیاد کردن وزن کمک کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا ورزش برایتان همراه با درد است؟

    ۱۹٫ تغذیه شما بیش از حد سالم است

    متخصص تغذیه لیه کافمن (Leah Kaufman) می گوید: زمانی که مراجعین من احساس می کنند دیگر نمی توانند از خوردن هله هوله گاه و بیگاه لذت ببرند، کنار گذاشتن آن ها برایشان خیلی سخت می شود. بنابراین، به آن ها می گویم که روزانه تا ۱۰۰ کالری مجاز به استفاده از این مواد خوراکی هستند. این کار به آن ها اجازه می دهد که بدون اثر قابل توجهی میل ارزش را کنترل کنند. ۹ تا M&M بادام زمینی، ۱۲ خرس پاستیلی و یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی، همه حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارند.

    ۲۰٫ سن تان در حال بالا رفتن است

    با هر تولدی که از ۳۰ سالگی شما می گذرد، بدن تان شروع به از دست دادن توده عضلانی می کند. در نتیجه متابولیسم مان کند می شود. این مسئله بدترین هدیه ای است که ممکن است در مراسم خوش حالی تولد نصیب تان شود! هنگامی که متابولیسم مان شروع به کند شدن می کند، وزن مان زیاد کردن پیدا خواهد کرد، به خصوص اگر به همان اندازه ی قبل بخوریم.

    کاری که باید انجام دهید: جهت لاغر نگه داشتن خود مانند دوران جوانی، تا حدی که امکان داد فعال بمانید. ترکیبی از ورزش های هوازی و سنگین می تواند به حفظ توده عضلانی بدن و بافت ماهیچه ای یاری کند و سطح متابولیسم را بالا نگه دارد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چگونه بعد از ۳۰ سالگی سوخت و ساز بدن مان را زیاد کنیم؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : این عادت ها به سادگی شما را چاق می کند، مراقب باشید!!

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: برنامه غذایی | مواد غذایی | رژیم غذایی | خوردن بستنی | اضافه وزن | وعده غذایی | رژیم غذایی | خوردن غذا | اضافه وزن | افسردگی | استفاده

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    علت زیاد کردن وزن یا کم نشدن وزن بی علت شما!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی