امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم. 

    خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    قاسمی: خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با اقلیم و احزاب کرد عراق مشورت هایی داشته ایم

    عبارات مهم : وزارت امور خارجه – وزیر امور خارجه

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم.

    به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست کشور عزیزمان ایران نسبت به همه پرسی و بحث اقلیم عراق از همین تریبون و سایر تریبونها مکررا مطرح شده است گفت: مواضع ما در این زمینه کاملا روشن بوده و است ما به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می کنیم.

    خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    هر اقدامی مغایر با تمامیت ارضی دولت عراق اقدامی نابه جا و غلط است

    وی افزود: هر اقدامی مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی دولت عراق اقدامی نابه جا و غلط است و می تواند منجر به بعضی تحولات و اتفاقاتی باشد که همه مردم منطقه و به خصوص بیش از همه مردم کرد را که همواره خیرخواه آنها بوده ایم و در زمینه کمک به آنها حرکت کرده ایم، را تحت تاثیر قرار دهد.

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم. 

    انتشار خبر بمباران مناطقی از اقلیم به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست و غلط است

    وی احضار سرکنسول کشور عزیزمان ایران در اربیل عراق را تایید نکرد و همچنین انتشار خبر بمباران مناطقی از اقلیم به وسیله کشور عزیزمان ایران را نادرست خواند و گفت: این خبر به وسیله بعضی رسانه های غربی منتشر شد که خبری نادرست و غلط بود. چنین اتفاقی نیفتاده و این یک فضاسازی در آستانه همه پرسی در اقلیم بود که اهداف مشخصی را دنبال می کرد.

    به درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی خود را بر روی اقلیم کردستان بسته است

    خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    قاسمی گفت: کشور عزیزمان ایران بنا به درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی خود را بر روی اقلیم کردستان بسته است . بعد از ظهر روز گذشته یادداشتی را در این ارتباط از وزارت خارجه عراق دریافت کردیم که از ما خواسته بودند مرزهایمان را مسدود کنیم.

    کسانی که خود را قاضی برجام و آژانس می دانند دچار پرسشها خاصی هستند

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم. 

    سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد بیانات اخیر وزیر خارجه امارات در مورد نقض برجام از سوی کشور عزیزمان ایران و همچنین بیانات وزیر امور خارجه بحرین مبنی بر دخالت کشور عزیزمان ایران در امور کشورهای منطقه تصریح کرد: من فکر می کنم بعضی از آدم ها در حد و اندازه ورود به بعضی از پرسشها نیستند.

    بهرام قاسمی ادامه داد: کسانی که خارج از مسئولیت خود در مورد برجام صحبت می کنند و خود را قاضی برجام و آژانس می دانند دچار پرسشها خاصی هستند و مورد نیاز نیست که به چنین مواضعی پاسخ داده شود.

    خبر بمباران مناطقی از اقلیم کردستان به وسیله کشور عزیزمان ایران نادرست است/ با

    وی همچنین اظهار کرد: کسانی که بحث دخالت کشور عزیزمان ایران در امور منطقه را مطرح می کنند، کسانی هستند که به اتفاق شرکای بزرگتر خود، به کار خرید و فروش تروریسم، افراطی گری، دخالت در امور دیگران و سرکوب کارها اعتراضی مردم خود می پردازند و حرف های آنها قابل اعتنا نیست و سیاست آنها ادامه سیاست هایی است که به وسیله بعضی از کشورهای فرامنطقه در چارچوب پروژه کشور عزیزمان ایران هراسی دنبال می شود.

    وی همچنین در مورد مباحث مطرح شده است در کنگره آمریکا در ارتباط با منع فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: این لایحه در کنگره آمریکا مطرح شده است و در چند وقت اخیر بیش از ۶۰ لایحه این چنینی که علیه کشور عزیزمان ایران بوده در کنگره مطرح شده است و در نهایت هیچ کدام به سامان خاصی نرسیده و اجرایی نشده اند.

    لفاظی هایی که در ارتباط با منع فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران مطرح می شود، زیاد در ادامه پروژه کشور عزیزمان ایران هراسی است

    وی با بیان اینکه این لوایح جهت اینکه اجرایی شوند باید مراحلی را طی کنند و به امضای مدیر جمهور آمریکا برسند، تصریح کرد: در مورد عنوان فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران قراردادی بین شرکت های ایرانی و آمریکایی منعقد شده است و باید در مورد پرسشها فنی و ظرایف فنی آن از دستگاه های مربوطه پرسش کنیم، ولی معتقدیم لفاظی هایی که در این زمینه مطرح می شود زیاد در جهت ادامه پروژه کشور عزیزمان ایران هراسی است که به وسیله بعضی از کشورهای منطقه و فرامنطقه دنبال می شود.

    سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که مدعی بود وزارت خارجه در بحث اقلیم کردستان به صورت منفعل عمل کرده و به نظر می رسد در عرصه تصمیم گیری در این زمینه در داخل کشور چندان نقشی ندارد، اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی در همه ادوار و در همه دنیا بخشی از کارها در همان لحظه مشخص نیاز به بیان و رسانه ای شدن ندارند و سکوت به معنای انفعال نیست.

    این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: وزارت امور خارجه در همه حوزه ها به خصوص مباحث منطقه ای با توجه به اهمیت آنها به صورت جدی فعال است و با همکاری سایر دستگاه های مربوطه پرسشها و مباحث منطقه را دنبال کرده و می کند.

    در آینده ای نه چندان دور مذاکرات با کانادا را در سطوح دیگر ادامه می دهیم

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در ارتباط با دیدار اخیر وزرای خارجه کشور عزیزمان ایران و کانادا در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل متحد و اینکه آیا در این دیدار در مورد موانع برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور نیز بحث و گفت وگویی شده است هست، تصریح کرد: ما قبلا مذاکراتی را با دولت کانادا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و یک کشور ثالث داشتیم، سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل وزرای خارجی دو کشور دیدار کردند و امسال نیز این دیدار در نیویورک بار دیگر تکرار شد و مذاکراتی بین وزرای خارجه دو کشور انجام شد.

    وی با بیان اینکه در جریان این مذاکرات در مورد پرسشها دو جانبه، همکاری های آینده و روابط دو کشور و همچنین اوضاع کنسولی ایرانیان مقیم کانادا بحث و گفت وگو شد ادامه داد: قرار شد که ما بتوانیم در آینده ای نه چندان دور مذاکرات را در سطوح دیگر ادامه دهیم و این توافق خوبی است که در آینده نه چندان دور مجددا هیات های دو کشور مشورت ها و مذاکرات خود را در خصوص برقراری روابط و پرسشها کنسولی خواهند داشت.

    بهرام قاسمی پرسشها منطقه وبرجام را نیز از دیگر محورهای مشورت وزرای خارجه کشور عزیزمان ایران و کانادا اعلام و تصریح کرد: آنچه که در این دیدار اهمیت داشت، بررسی اوضاع ایرانیان مقیم کانادا، پرسشها کنسولی و تصمیم بر ادامه مذاکرات بین مقامات دو کشور بود.

    جهان خیلی شنوای بیانات گستاخانه و تکراری صهیونیست ها نیست

    سخنگوی وزارت خارجه در تصویر العمل به سوالی در ارتباط با بیانات مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشور عزیزمان ایران از جمله بیانات اخیر نخست وزیر این کشور در مجمع عمومی شرکت ملل گفت: بیانات مقامات رژیم اشغالگر قدس علیه کشور عزیزمان ایران تکراری است و چیز جدیدی نیست.

    وی با بیان اینکه آنها بیانات گستاخانه ای را نسبت به کشور عزیزمان ایران مطرح کردند، خاطر نشان کرد: معمولا دنیا خیلی شنوای این بیانات گستاخانه و تکراری نیست.

    اشراف خوبی بر پرسشها منطقه داریم

    قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد روابط کشور عزیزمان ایران با کشورهایی چون آذربایجان و ارمنستان و همچنین تلاش صهیونیست ها جهت ایجاد اختلاف بر روابط کشور عزیزمان ایران با این دو کشور در منطقه قفقاز اظهار کرد: کشور عزیزمان ایران با دو کشور ارمنستان و آذربایجان روابط دوستانه، خوب و رو به گسترشی دارد. آمد و شدهای زیادی بین مقامات کشور عزیزمان ایران با مقامات این دو کشور در جریان است و فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور شاهد تماس ها و رفت و آمدهای جدیدی باشیم.

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه منطقه قفقاز مثل سایر نقاط پیرامونی ایران، جهت ما از اهمیت خاص ای برخوردار است و ما تاکید بر حفظ آرامش در این منطقه داریم تصریح کرد: ما همواره تاکید داشته ایم که تماس ها و مشورت هایمان با کشورهای این منطقه ادامه داشته باشد. تحولات منطقه را با دقت تحت نظر داریم.

    وی ادامه داد: کشورهایی که در حوزه پیرامونی ما هستند و با ما در ارتباط هستند با نگاه و خطوط قرمز کشور عزیزمان ایران آشنا هستند. ما با آنها تماس داریم و در مواقع مورد نیاز در صورتی که نیاز بدانیم در مورد تحولات و موضوعاتی که می تواند حساسیت برانگیز باشد و باعث ناامنی در منطقه صحبت می کنیم. ما اشراف خوبی بر پرسشها منطقه داریم و در جریان تحولات در منطقه بوده و خواهیم بود.

    مذاکره با آمریکا به معنای اعتماد نیست

    قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر خارجه در سخنان خود مطرح کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و آیا این سخن به این منزله است که پیش از این به آمریکا اعتماد داشته ایم که با آنها در مورد عنوان هسته ای مذاکره کرده ایم؟ گفت: هیچگاه به آمریکا اعتماد نبوده است و مذاکره به معنای اعتماد نیست.

    سخنگوی وزارت خارجه با اشاره مجدد به مواضع کشور عزیزمان ایران در مورد برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان و تاکید کشور عزیزمان ایران بر حفظ تمامیت ارضی عراق در پاسخ به این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران پیش از برگزاری رفراندوم با مقامات این منطقه جهت متقاعد کردن آنها جهت عدم برگزاری رفراندوم مذاکرات و گفت وگوهایی داشته هست، تصریح کرد: ما همواره با اقلیم و احزاب کرد عراق در دوران تازه و چه قبل از آن مشورت ها و تماس هایی داشته ایم و این تماس ها طی هفته های گذشته نیز وجود داشته است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران پیشنهاد خاصی به مسئولان اقلیم در جهت عدم برگزاری رفراندوم داده هست، گفت: ما تاکید داشته ایم که مذاکرات بین مقامات اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق انجام شود تا اگر مشکلی است در همین چارچوب حل شود به نحوی که منافع مردم عراق و تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

    واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت خارجه | ایرانیان | آمریکایی | ایرانی | ارتباط | آمریکا | کردستان | مذاکرات | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • جعبه هدیه کتاب