در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    مقدار گوشت جهت هر نفر در چلو گوشت چقدر است؟ ،طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم ،  روش تهیه چلو گوشت بدون رب ، چلو گوشت راحت ، لو

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    مقدار گوشت برای هر نفر در چلو گوشت چقدر است؟ ،طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم ،  طرز تهیه چلو گوشت بدون رب ، چلو گوشت ساده ، لو گوشت با گوشت گوساله ، طرز تهیه چلو گوشت برای ۱۰۰ نفر ، تزیین چلو گوشت مجلسی

    چلو گوشت یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که خورشت آن با گوشت گردن گوسفندی، ماهیچه و … تهیه می شود. چلو گوشت را معمولا در مراسم مهمی مانند عروسی و یا مهمانی های رسمی سرو می کنند. البته گاهی در ایام محرم، بعضی افراد چلو گوشت را به عنوان غذای نذری تهیه کرده و بین عزاداران تقسیم می کنند. چلو گوشت نذری به اندازه قیمه نذری و عدس پلو نذری مرسوم نیست ولی به هر حال جزو غذاهایی است که بسته به وسع صاحب نذر به مقدار متفاوتی تهیه شده است و توزیع می گردد.

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    در اینجا قصد داریم روش تهیه چلو گوشت نذری بسیار خوشمزه ای را به شما آموزش دهیم که طعمی فوق العاده و فراموش نشدنی دارد. مواد ذکر شده است در این مطلب برای ۴ نفر کافی است بعد جهت تهیه چلو گوشت نذری حتما مقادیر را به نسبت تعداد افراد زیاد کردن دهید.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه چلو گوشت :

    گوشت گردن گوسفند (گوشت جهت هر نفر ۱۰۰ الی ۱۸۰ گرم ) ۱ عدد
    پیاز ۲ عدد
    رب گوجه فرنگی ۲ ق غذاخوری
    نمک، فلفل به میزان لازم
    زعفران، دارچین، برگ بو به میزان لازم
    آبلیمو تازه ۱ ق غذاخوری

    طرز تهیه چلو گوشت نذری:

    1. برای تهیه چلو گوشت نذری باید پیاز زیادی استفاده کرد و با حوصله و وقت زیاد غذا را پخت.
    2. ابتدا گوشت ماهیچه را با کمی روغن تفت دهید و بعد حدود ۵ برابر گوشت، پیاز خلال شده است روی آن بریزید.
    3. کمی زعفران و دارچین روی گوشت و پیاز بپاشید و درب قابلمه را ببندید تا با حرارت کم، آرام آرام گوشت و پیاز آب بیندازند و پخته شوند.
    4. پخت گوشت چلو گوشت نذری حدود ۲- ۳ ساعت طول می کشد. در این فاصله، اگر حرارت را زیاد کنید،آب غذا سریعتر تبخیر می شود بعد مورد نیاز است اول ماهیچه را از قابلمه بیرون آورده، پیازها را حسابی تفت دهید  تا رنگشان طلایی تیره بشود.
    5. بعد مقداری آب داغ ریخته، ماهیچه را به قابلمه برگردانید و تا ۱ ساعت بعد، باحرارت خیلی کم بپزید و اگر مورد نیاز بود کم کم آب جوش اضافه کنید.
    6. در آخر کمی زعفران و مقداری آبلیمو (بسته به ذایقه) و مقداری نمک به غذا اضافه کنید.
    7. در صورت میل به می توانید چند حبه سیر، هویج، کرفس و یا فلفل دلمه ای جهت معطر کردن خوراک استفاده نمایید ولی بدون این مواد نیز، چلو گوشت نذری شما بسیار خوشمزه و مطبوع خواهد بود.

    برای تهیه چلو زعفرانی، از دستور زیر پیروی کنید:

    طرز تهیه چلو زعفرانی جهت چلو گوشت نذری:

    1. برای پخت چلو زعفرانی به روش آبکشی، ابتدا برنج را چند مرتبه با آب ولرم بشویید تا آب برنج زلال شود.
    2. سپس برنج را به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل آب و نمک خیس کنید به طوری که آب، تقریبا چهار یا پنج سانتی متر بالاتر از سطح برنج قرار بگیرد.
    3. مقدار نمک به نسبت هر پیمانه برنج، نصف قاشق غذاخوری می باشد.
    4. حالا قابلمه مناسبی را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.
    5.  آب نمکی که برنج را درون آن خیس کرده اید، خالی کرده و برنج را داخل آب جوش بریزید.
    6. چند دقیقه صبر کنید تا آب برنج به جوش بیاید، سپس یکی، دوبار آهسته آن را به هم بزنید و چند لحظه منتظر بمانید تا مغز برنج کمی نرم شود. (برای امتحان کردن برنج در این مرحله، یک دانه برنج را با نوک انگشت له کنید. اگر مغز آن زبر و خشک نبود می توانید آن را آبکش کنید.
    7. در این مرحله، برنج را در آبکش بریزید تا آب آن خارج شود.
    8. در نهایت ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع ته قابلمه ریخته و برنج را از آبکش داخل قابلمه بریزید و اطراف آن را با قاشق جمع کرده و به صورت مخروطی به سمت بالا بیاورید.
    9. درب قابلمه  را با یک پارچه نخی و یا حوله تمیز پوشانده و آن را روی قابلمه قرار دهید و بعد قابلمه را روی اجاق با شعله کم بگذارید تا برنج دم بکشد.
    10. برای دو تا چهار پیمانه برنج حدود ۲۵ دقیقه و جهت چهار تا ده پیمانه برنج، ۴۰ دقیقه وقت مورد نیاز است تا برنج تا دم بکشد.

    فوت و فن های پخت برنج:

    • اگر کارمند هستید و وقت زیادی جهت پخت برنج ندارید، می توانید هر صبح قبل از خروج از منزل برنج را آبکش کنید و در قابلمه بگذارید و در یخچال نگه دارید. سپس بلافاصله بعد از رسیدن به منزل آن را روی گاز بگذارید و با آب روغن دم کنید. در این صورت برنج شما یک ربع تا ۲۰ دقیقه به پخت نیاز دارد.
    • وقتی می خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج درصورتی که شور نباشد جهت فرزند ها خیلی بافایده است.
    • برنج را می توانید به شیوه بخارپز بپزید. در این صورت باید ته قابلمه بزرگی را آب بریزید و برنج آبکش شده است را در صافی ریخته، این صافی را در قابلمه قرار دهید. آب ته قابلمه نباید با صافی در تماس باشد. حالا برنج را دم کنید تا بدون ته دیگ، بخارپز شود.
    • اگر می خواهید زعفران رنگ بهتری داشته باشد، آن را در یک استکان با آب جوش مخلوط کنید و هنگام دم کردن برنج، استکان را لای برنج ها قرار دهید. در این صورت زعفران بیشترین میزان رنگ خود را خواهد داشت.

    چلو ماهیچه به روش رستوران پسران کریم

    مواد لازم

    ماهیچه به میزان لازم
    پیاز خرد شده است به نمیزان لازم
    روغن
    نمک و زردچوبه به میزان لازم

    مقدار گوشت جهت هر نفر در چلو گوشت چقدر است؟ ،طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم ،  روش تهیه چلو گوشت بدون رب ، چلو گوشت راحت ، لو

    دستور پخت

    ابتدا ماهیچه ها رو تو کمی روغن و زردچوبه با حرارت بالا تفت بدید تا اطراف ماهیچه ها طلایی بشه. بعد در ظرفی که گنجایش داشته باشه ماهیچه ها رو در یک ردیف بچینید و روی ماهیچه ها رو با پیاز خلال شده است فراوون بپوشونید و کمی روغن زیتون ، زعفران دمکرده ، فلفل و زردچوبه روی ماهیچه ها بریزید. در ظرف رو بزارید و حرارت رو خیلی ملایم کنید و اجازه بدید ماهیچه با آبی که از پیازها خارج میشود بپزه.

    دقت کنید نباید ماهیچه ها تا وقت پخت جابه جا بشه چون اگه پیازها بره زیر ماهیچه دیگه اونقدر آب نمیندازه و میسوزه. بعد اصلا” جهت پخت این روش ماهیچه، نیاز نیست که آب اضافه کنید. هنگامی که از پخت ماهیچه مطمئن شدید، نمک رو اضافه کنید و ماهیچه ها رو جا به جا کنید و حرارت رو بالا ببرید تا پیازها به سرخ شدن برسه. اگه حس کردید ماهیچه ها داره له میشود اونها رو از ظرف خارج کنید و بزارید پیازها سرخ بشه. در نهایت این غذا بدون آبه و ماهیچه همراه با پیاز سرخ شده است کنارش ( به شیوه رستوران پسران کریم در مشهد و با همون طعم و مزه ) سرو میشه. پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید واقعا ماهیچه با این روش لذیذ میشه.

    *** روش سوم

    این روش تهیه چلوگوشت (ماهیچه) مخصوص ساتین است که با چلوگوشت (ماهیچه) پسران کریم برابری نکنه سرتر است !!!

    حتی با گوشت گوسفندی یک ماه فریز شده است هم جواب داده ولی با گوشت تازه یک چیز دیگست این دستوررو از مادربزرگم گرفتم وهی تغییردادم تا خوشمزه شده است تصویر هم نداره

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    اول گوشت واز فریزر دربیارین وتوی یک قابلمه کوچیک بگذارید وزیرگازروروشن کنید وقابلمه رو روی گاز بزارید وزیرش وکم کنید مثل دم کردن پلو وسر قابلمه روهم بزارید .یخ گوشت شروع به بازشدن میکنه وآب داخل گوشت هم خارج میشود ….این کارباعث میشود درحین جوشیدن کف زشت روی آب گوشت نداشته باشیم بعد مهم است این کار وانجام بدین (هی سربزنین بسته به حجم گوشت تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید صبرداشته باشین)

    آب گوشت که دراومد وخشک شد ورنگ گوشت هم عوض شد …. مرحله تموم است .

    یک عدد پیاز درشت (برای سه نفر) را به سه قسمت تقسیم کنید ودوقسمت را خرد ونگینی کنید ودرکمی روغن وردرقابلمه مهم که قصد پخت گوشت راداریدتفت دهید تا سبک وطلایی شود .

    مقدار گوشت جهت هر نفر در چلو گوشت چقدر است؟ ،طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم ،  روش تهیه چلو گوشت بدون رب ، چلو گوشت راحت ، لو

    گوشت را از قابلمه اول دربیاورید ودر پیاز تفت دهید (سرتفت ) کمی روغن حیوونی هم اضافه کنید ۱ ق سرخالی غذاخوری جهت سه نفر (من گاوی رو ترجیح میدهم گوسفندی یا کرمانشاهی یاروغن زرد بو میدهد وطعم وعوض میکنه) و نمک (۱/۲ نمک مورد نظر در کل پخت این غذا) را اضافه کنید ( من دراین مرحله کمی یعنی کم ِکم ، دارچین میزنم …به قول بنده خدایی انگار گوشت ازکنار دارچین ردشده ….اگر دارچین زیاد شود حلیم میشود وبدمزه .من یک بار مثل نمک پاش کوچیک میریزم …..)

    حالا ۱ لیوان آب اضافه کنید جوش که اومد گازوکم کنید و آن تکه پیاز و که کنار گذاشته بودین توقابلمه بیاندازین سرقابلمه روبزارین ….تا ساعتی بعد ….(چون گوشت فریزی است ۳ ساعت پخت دارد گوشت تازه ۲ ساعت )

    آبش و چک کنید و اگر آب نداشت بریزین…..

    آب زیاد در ابتدای کار بی مزه میکند و آب کم کم (دردومرحله اضافه شود ) و آب را روی گوشت نریزین

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    این دو مرحله آب اضافه کردن بهتر جواب داده و یادتون نره یکبار گوشت و زیر و رو کنید تا سیاه نشود….

    در انتها ۵ دقیقه قبل سرو غذا بقیه نمک و اضافه کنید (مادربزرگ میگه : یک ملاقه آب گوشت و بردارین و توش نمک و دارچین کم بریزین و بعد توی قابلمه بریزین وهم بزنین خوش نمک تر میشود و عقیده داره اگر نمک و همون اول اندازه کینم گوشت مزه دار میشود ولی ما دوست داریم روی گوشت نمکی باشه جهت همین در دو مرحله نمک میریزیم و این واقعا خوشمزش میکنه .

    اگر اول دارچین زدین دوباره نزنین .من چون از طعم دارچین خوشم نمیاد اول میریزم تا از تو غذا محوشه و بوش تو خونه وقت خوردن نباشه ولی جهت چلو مجلسی کار مادربزرگم و بکنین )

    در ضمن هنگامی که گوشت آماده است که بوش بلند شود …..نه بوی پیاز و…بوی گوشت توی خونه رو پرکنه……..شاید بیشترهم شه به حجم گوشت و مدت فریز کردن و….هم بستگی دارد….اگر تونستین هنگامی که گوشت خریدین همون تازشو درست کنید وحال کنین

    حالا درفصل گوجه سبز یا ریواس قبل از نمک انتهایی یکمشت ریواس یا گوجه سبز بریزین ….چه شود…………

    چلوش و هم کمی نرمتر درست کنید نه وارفته !…نرمتر و به قول ماردبزرگ دمبه ای تر ….چرا چون خوشمزه تر میشود…… برنج و زعفرونی کنید و تزیین دیگر هم نکنین زرشک و پسته و….طعم واقعی چلوگوشت و از بین میبرن…

    خلاصه همه فوت وفن شو گفتم

    واژه های کلیدی: خوشمزه | چلوگوشت | حرارت | زعفران | برای ۴ نفر کافی | *** روش سوم |

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    مواد لازم+ طرز تهیه چلو گوشت مجلسی ،رستورانی و پسران کریم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو