آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    در حالی که هر سال میلیون ها دلار در سراسر دنیا جهت از بین بردن این توده ها و برجستگی ها و فرورفتگی ها هزینه می شود، هیچ راه

    درمان سلولیت با آگاهی از این 15 راز

    درمان سلولیت مسئله شما هم هست؟ چگونه می توان سلولیت را درمان کرد؟

    رفع سلولیت به صورت کامل ممکن است؟

    در حالی که هر سال میلیون ها دلار در سراسر دنیا جهت از بین بردن این توده ها و برجستگی ها و فرورفتگی ها هزینه می شود، هیچ راه کاملا قطعی جهت از بین بردن کامل سلولیت ها وجود ندارد. قبل از این که یکی دیگر از محصولاتی که ادعا می کنند به طور معجزه آسایی سلولیت را از بین می برند، بخرید، خودتان را با ۱۵ رازی که این مقاله در مورد سلولیت هایتان به شما می آموزد، مسلح کنید.

    عبارات مهم : تاثیر ژنتیک – مشاهده

    ۱٫ سلولیت مرسوم تر از چیزی است که فکر می کنید

    اگر گاهی هنگام شنا احساس می کنید تنها کسی هستید که سلولیت دارد، دلواپس نباشد، شما قطعا تنها نیستید. تحقیقات نشان می دهد که، بیش از ۹۰ درصد زنان در جایی از بدنشان سلولیت دارند، چه روی شکم باشد چه باسن، ران ها، بازوها یا پشت یا مناطقی که کمتر در آن سلولیت دیده می شود، مثل صورت، گردن و قفسه سینه.

    درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    ۲٫ مردان هم سلولیت دارند

    اگرچه سلولیت عمدتا زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، گاهی مردان هم از ایجاد سلولیت در این جا یا آن جای بدن ارزش در امان نیستند. بر طبق تحقیقات منتشر شده، ۱۰ درصد مردان هم در بخش هایی از بدن ارزش دچار سلولیت می شوند. با این حال، از آن جایی که مردان چربی کمتری نسبت به زنان در بدن ارزش دارند و اغلب لباس ارزش پوشش کامل تری دارد، کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

    ۳٫ بله، علت ایجاد سلولیت، چربی است

    متاسفانه، درست هست، سلولیت های شما در واقع چربی بدن تان است که ظاهری نامناسب روی سطح پوست تان ایجاد می کنند. زمانی که چربی زیر جلدی، خلاف جهت شبکه بافت همبند و نزدیک به سطح پوست تان فشار وارد می کند، باعث ایجاد ظاهری برآمده و فرورفته روی پوست تان می شود.

    ۴٫ سلولیت جهت افراد در هر سایزی رخ می دهد

    اگر فکر می کنید فقط افرد سنگین وزن دچار سلولیت می شوند، دوباره فکر کنید. سلولیت می تواند در افراد با هر شکل و اندازه ای بوجود بیابد، هر چند ممکن است در افرادیکه وزن بیشتری دارند، واضح تر باشند، لیکن بدنشان سطح بیشتری جهت بیرون زدن سلولیت دارد. با این حال، هنوز هم افراد لاغری هستند که با این برجستگی ها و فرورفتگی های روی پوست ارزش دست به گریبانند، حتی این مساله را در ستارگان سینما هم می توانید ببینید.

    ۵٫ سلولیت ممکن است ژنتیکی باشد

    ممکن است سلولیت را از مادرتان به ارث برده باشید. درست مثل لبخندتان، برق چشمان تان و متاسفانه سلولیت تان. اگر سلولیت دارید و ژنتیکی به شما رسیده باشد، عوامل زیادی هستند که ظاهر سلولیت تان را تحت تاثیر قرار می دهد، مثل وزن، شکل بدن و حتی شرایط هورمونی خاص که تحت تاثیر ژنتیک قرار می گیرند.

    در حالی که هر سال میلیون ها دلار در سراسر دنیا جهت از بین بردن این توده ها و برجستگی ها و فرورفتگی ها هزینه می شود، هیچ راه

    ۶٫ شرایط خاص ایجاد سلولیت را زیاد می کند

    اگر مسئله پزشکی خاصی داشته باشید ممکن است زیاد مستعد سلولیت در طول زندگی تان باشید. شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، کم کاری تیروئید، افسردگی و حتی عدم تعادل الکترولیت در بدن که باعث میل به زیاد بدن به اضافه وزن می شود، بعد احتمال زیاد کردن سلولیت در بدن تان را زیاد می کند.

    ۷٫ یک سیستم درجه بندی جهت سلولیت وجود دارد

    در حالی که با چشم نمی توان تفاوتی بین سلولیت ها به درستی تشخیص داد، ولی یک سیستم طبقه بندی جهت این برجستگی ها و فرورفتگی ها وجود دارد. بر اساس مقیاس شدت سلولیت نورنبرگر – مولر (Nurnburger-Muller cellulite severity scale)، مرحله ۰ یعنی این که سلولیت قابل مشاهده ای ندارید، حتی هنگامی که پوست تان را نیشگون بگیرید، مرحله ۱ به این معنی است که سلولیت ها زمانی که پوست تان را نیشگون بگیرید یا عضلات تان را بپیچانید، مشاهده می شوند، مرحله ۲ به این معنی است که زمانی که ایستاده اید فرورفتگی ها را مشاهده می کنید (نیازی به نیشگون گرفتن نیست) و مرحله ۳ به این معنی است که چه نشسته باشید چه ایستاده، دراز کشیده و در هر حالتی سلولیت هایتان قابل مشاهده است.

    ۸٫ چربی سوزی می تواند باعث ایجاد عوض کردن در سلولیت ها شود

    سلولیت ها معمولا در بخش هایی از بدن ایجاد می شوند که چربی بیشتری دارند، بنابراین جای تعجب نیست که آب شدن چند کیلو چربی به کم کردن ظاهر فرورفتگی و برجستگی های روی پوست کمک کند. خوشبختانه جهت خلاص شدن از شر سلولیت ها نیازی نیست کل بدن تان را عوض کردن دهید، با کم کردن فقط ۱۰ درصد از وزن بدن تان می توانید علاوه بر اصلاح ظاهر سلولیت ها، خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و دیابت را هم کم کردن دهید.

    ۹٫ چربی سوزی گاهی می تواند سلولیت ها را بدتر کند

    کاهش وزن قطعا باعث کم کردن خطر مبتلا شدن به انواعی از بیماری های مزمن می شود، ولی هنگامی که صحبت از سلولیت می شود، تاثیر معجزه آسایی ندارد. محققان دانشگاه سینسیناتی متوجه شدند که، بعضی از سوژه های مورد مطالعه گرفته بعد از کم کردن وزن، سلولیت هایشان واضح تر از قبل شده است بود.

    ۱۰٫ خوراکی های درست می توانند در کمتر دیده شدن سلولیت ها کمک کننده باشند

    خوراکی های خاص می توانند به صورت طبیعی تولید کلاژن در بدن را زیاد کردن دهند و منجر به کم کردن دیده شدن سلولیت ها طی این فرایند شوند. تحقیقات نشان می دهد که خوراکی های غنی از ویتامین C مثل مرکبات، فلفل دلمه و سبزیجات با برگ سبز می توانند تولید کلاژن در بدن را اصلاح دهند که باعث محکم تر شدن پیوند بین بافت همبند، شده است و دیده شدن سلولیت ها را کم کردن دهد. قطع کردن مصرف خوراکی هایی که حبس آب در بدن را زیاد کردن می دهند، مانند میان وعده های شور و سایر خوراکی هایی که باعث زیاد کردن وزن می شوند، مانند خوراکی هایی که شکر یا کربوهیدرات بالایی دارند هم می توانند به شما کمک کنند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سلولیت را با از بین بردن این غذاها از سبد خریدتان درمان کنید

    درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    ۱۱٫ عضله سازی می تواند باعث کم کردن سلولیت شود

    حتی اگر شما یک بدنساز نباشید، رفتن به کلوب باز هم می تواند عوض کردن عمده ای روی سلولیت هایتان ایجاد کند. ورزش، جریان خون را زیاد کردن می دهد که می تواند ظاهر پوست شما را اصلاح بخشیده و تولید کلاژن را زیاد کردن دهد و ساخت عضله می تواند پوستتان را سفت تر کرده و در نتیجه سلولیت ها کمتر قابل رویت باشند. همچنین ورزش کردن باعث سرعت بخشیدن به چربی سوزی شده است که در بعضی افراد باعث از بین رفتن سلولیت ها می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ورزش جهت مبارزه با سلولیت

    ۱۲٫ ماساژ می تواند تا حدی در اصلاح ظاهر سلولیت موثر باشد

    فقط به این علت که به عنوان نمونه امروز روز استراحت ورزش تان است به این معنی نیست که نمی توانید کاری جهت از بین بردن این برجستگی ها و فرورفتگی ها انجام دهید. محققین بنیاد Antoni De Gimbernat در موسسه Medico Vilafortuny in Cambrils، در اسپانیا متوجه شدند که ترکیب نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی و ماساژ می تواند به طور چشمگیری ظاهر سلولیت را اصلاح بخشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : یک دستگاه ماساژ تازه چربی!؟

    در حالی که هر سال میلیون ها دلار در سراسر دنیا جهت از بین بردن این توده ها و برجستگی ها و فرورفتگی ها هزینه می شود، هیچ راه

    ۱۳٫ سلولیت اغلب با زیاد کردن سن بدتر می شود

    با بالا رفتن سن ممکن است کمتر مراقب ظاهر سلولیت خود باشید، ولی به این معنی نیست که با بالا رفتن سن با سلولیت کمتری سر و کار داشته باشید. بر اساس تحقیق انتشار یافته در Menopause Reviews، سلولیت بعد از یائسگی به خاطر تغییرات هورونی، کم کردن تولید کلاژن و زیاد کردن چربی زیر پوستی در میان سالی زیاد کردن پیدا می کند.

    ۱۴٫ تکنیک های آرایشی جهت اصلاح ظاهر سلولیت

    اگر مشتاق به کم کردن سلولیت هایتان هستید، عضله سازی می تواند عوض کردن بزرگی در ظاهرتان ایجاد کند، ولی جهت کوتاه مدت یک راه حل راحت وجود دارد، استفاده از اسپری برنزه. اسپری برنزه می تواند پوست تان را یکدست کند و در نتیجه کمتر سلولیت ها به چشم دیده می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : برنزه کردن با آفتاب بهتر است یا سولاریوم؟

    ۱۵٫ درمان های موضعی جهت سلولیت می توانند موثر باشند

    اگرچه بسیاری از شرکت های لوازم آرایشی محصولاتی جهت کسانی که دلشان می خواهد از شر سلولیت خلاص شوند ارائه می کنند که چنین خاصیتی ندارد، ولی ممکن است یک راه حل موضعی جهت کم کردن ظاهر سلولیتی پوست وجود داشته باشد. نتیجه یک مطالعه نشان داد که، ترکیب کافئین و رتینول می تواند پوستی که ظاهر پوست پرتقالی به خود گرفته ترمیم کند.

    درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چرا سلولیت فقط در قسمت های خاصی از بدن ایجاد می شود؟

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: تاثیر ژنتیک | مشاهده | خوراکی | برجستگی | مردان | سلولیت | سلامت | پوست، مو و قشنگی

    درمان سلولیت با آگاهی از این 15 راز

    درمان سلولیت با آگاهی از این ۱۵ راز

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی