افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    مواظبت درست پوست، با پوست تمیز شروع می شود. اگر یک پالت تمیز جهت کار کردن ندارید، هیچ توصیه ای جهت مرطوب کردن یا استفاده

    هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    مراقبت درست پوست، با پوست تمیز شروع می شود. اگر یک پالت تمیز جهت کار کردن ندارید، هیچ توصیه ای جهت مرطوب کردن یا استفاده از محصولات ضد پیری یا محصولات ضد آکنه بر روی پوست خود وجود ندارد. شست و شوی زیاد صورت نیز، می تواند همان آسیب را به دنبال داشته باشد، چون شست و شوی صورت تنها، همه کار نیست.

    ۱- پوست خوب با صورت تمیز شروع می شود

    شستن صورتتان کار راحت ای هست؛ درست است؟ نه کاملا. OLAY در مطالعه ای اخیرا دریافت که تنها ۵۰ درصد زنان به طور مرتب صورت خود را می شویند. حتی اگر شما در میان نیمی از آنها باشید، اغلب از محصولات درست استفاده نمی کنید، احتمالا درست شست و شو نمی دهید و یا آنطور که باید و شاید، پوست خود را درمان نمی کنید. آنت کینگ مدیر آموزش جهانی درماتولوژی می گوید: من فکر می کنم احتمالا ۸۰ درصد زنان، صورت خود را به درستی شست و شو نمی دهند.

    هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    مراقبت درست پوست، با پوست تمیز شروع می شود. اگر یک پالت تمیز جهت کار کردن ندارید، هیچ توصیه ای جهت مرطوب کردن یا استفاده از محصولات ضد پیری یا محصولات ضد آکنه بر روی پوست خود وجود ندارد. شست و شوی زیاد صورت نیز، می تواند همان آسیب را به دنبال داشته باشد، چون شست و شوی صورت تنها، همه کار نیست. دکتر هما ساندرام متخصص پوست و متخصص لیزر از واشنگتن توضیح می دهد: بسیاری از مردم فقط این مفهوم را دارند که پوست ما باید تمیز باشد؛ ولی در واقع این پوست از سد محافظتی خود تهی شده است هست. ما باید درمورد معنی پوست تمیز، دوباره فرا بگیریم: پوستی که مرطوب است ولی فشرده نیست. در مورد تمیز کردن مناسب پوست خود و رازها درخشندگی آن بخوانید و مطالب تازه کشف کنید.

    ۲- از چشمان خود مواظبت کنید

    قبل از اینکه شروع به شست و شو کنید، باید آرایش چشم خود و یا هر چیز دیگری که مانع رسیدن پاک کننده به پوست شما می شود را پاک کنید. اگر بعد از شست و شو با چشم های سیاه شده است به جا ماندید، بعد نیاز به انجام مرحله ای اضافه جهت پاک کردن ریمل مژه ها و ابروها و آرایش های دیگر چشم خود دارید. جهت پاک کردن آرایش چشم خود از پاک کننده هایی بر اساس روغن گیاهی استفاده کنید و یا از پاک کننده های مخصوص چشم. این محصولات با پایه روغن گیاهی را بمالید یا بر روی پوست ظریف چشم خود بکشید و زمانی که ریمل از چشم شما پاک شد، پاک کننده شما می تواند کار خود را روی بقیه صورت شما انجام دهد.

    ۳- تمیز کننده خود را عاقلانه گزینش کنید

    اولین گام جهت رسیدن به یک پوست ترو تازه و تمیز، پیدا کردن یک پاک کننده مناسب هست. لزومی ندارد که گران باشد، فقط باید ملایم و ترجیحا بدون کف باشد. اکثر صابون های بدن و صابون های مایع روی پوست بسیار خشک می شوند. پوست صورت نیاز به چیزی دارد که ملایم بوده و آن را زیاد خشک نگرداند. پاک کننده مناسب شما بستگی به نوع پوستتان دارد. پوست چرب، بهتر است با ژل های شست و شو تمیز شوند، چون کمک می کند تا چربی ها و آرایش و کرم های ضد آفتاب در آن حل شود.

    مواظبت درست پوست، با پوست تمیز شروع می شود. اگر یک پالت تمیز جهت کار کردن ندارید، هیچ توصیه ای جهت مرطوب کردن یا استفاده

    اگر پوست نرمال دارید، از یک پاک کننده لوسیون حاوی فوم استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، یا پوستتان حساس هست، بهتر است پاک کننده های ملایم را استفاده کنید. یک قاعده کلی جهت گزینش یک پاک کننده این است که : “هرچه ملایم تر، بهتر”. اگر پوست شما حساس هست، برچسب آن را بخوانید. می دانید که پوست شما نسبت به فرمالدئید های مختلف، مواد نگهدارنده، لانولین و یا عطر در یک محصول تصویر العمل نشان می دهد.

    ۴- خواب با وجدان پاک

    بیشتر متخصصان معتقدند که مناسب ترین وقت شستن صورت در صبح و عصر هست. سبوم در طی شب ساخته می شود و ما آن راصبح هنگام، به همراه باقی مانده لوسیون های شبانه خود، بر روی صورت خود داریم. اگر شما از یک کرم مرطوب کننده یا ضد آکنه استفاده می کنید، مهم است که یک سطح تمیز جهت مواد تشکیل دهنده آن ایجاد کنید تا کار خود را بخوبی انجام دهند.

    شست و شو در شب نیز به عنوان یک کلید خاص هست. بقایای مواد موجود در پوست ما در طی روز، آرایش، چربی پوست، آلاینده های محیط زیست می توانند به پوست آسیب برسانند؛ بنابراین می توانید با شستن شبانه صورت خود، همه این مواد را پاک کنید. با وجودی که پوست خود را خوب می شناسید، اگر آن را صبح شست و شو داده و شب به طور کامل آن را پاک کنید، پوست خود را درخشان نگه داشته اید.

    ۵- به روش صحیح پوست خود را مالش دهید

    برای یک پاکسازی ملایم و کامل، عالی ترین ابزارها در نوک انگشتان شما قرار دارد. در واقع این ابزار نوک انگشتان شما هستند. انگشتان دست شما، یک کار فوق العاده انجام می دهند و آن این است که شما در حین یک پاکسازی ملایم، یک ماساژ سبک را نیز می توانید انجام دهید که باعث جنبش گردش خون در صورت شما شده است و تخلیه لنفاوی را تقویت می کند.

    در حالی که شست و شوی بیش از حد و پاک کردن بیش از حد صورت می تواند پوست، بخصوص پوست حساس را جنبش و قرمز کرده و باعث چروکیدگی زودرس آن شود، بعضی از متخصصان زیبایی از اسفنج های صورت جهت کمک به پاک کردن صورت استفاده می کنند که بدون فشار صورت را به آسانی پاک می کند. این بخصوص جهت پوست های مبتلا به آکنه بافایده است که میل به به مسدود شدن منافذ دارند.

    هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    ۶- از آب ولرم استفاده کنید

    هنگامی که شما کار شست و شوی صورت خود را انجام می دهید، یعنی یک شست و شوی کامل و مکرر جهت زدودن پاک کننده ها، می توانید از دستان خود مانند یک فنجان استفاده کرده و آب ولرم را به صورت خود بریزید. کارشناسان توصیه می کنند که از آب ولرم یا گرم جهت زدودن پاک کننده ها از صورت خود استفاده کنید. آب بسیار گرم یا بسیار سرد، فقط باعث جنبش پوست شده است و می تواند باعث شکسته شدن مویرگ های آن شود.

    ۷- نکات بهداشتی

    تمیز کردن، چیزی بیش ازاستفاده از پاک کننده هست. قبل از شست و شوی صورت، دست های خود را به خوبی و کاملا تمیز بشویید. صورت خود را با حوله ای که بین همه افراد خانواده یکسان است و چند روزی در دستشویی مانده، خشک نکنید. باکتریها می توانند بر روی حوله جا خوش کرده و خود را به صورت شما انتقال یافته کنند. زمانی که صورت خود را خشک می کنید، با آرامش حوله را روی صورت خود بگذارید تا صورتتان خشک شود و با حوله آن را مالش ندهید. از یک پارچه نرم و پاک که فقط جهت صورت خودتان می باشد، جهت زدودن رطوبت صورت خود استفاده کنید.


    در این باره زیاد بخوانید: آشنایی با عادات اشتباه در شست و شوی صورت


    برگردان: سیما آزادفلاح

    مواظبت درست پوست، با پوست تمیز شروع می شود. اگر یک پالت تمیز جهت کار کردن ندارید، هیچ توصیه ای جهت مرطوب کردن یا استفاده

    هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم و ذکر نام دکنر سلام مجاز است.

    واژه های کلیدی: مرطوب کننده | انگشتان دست | استفاده | محصولات | استفاده | آرایش | سلامت پوست | شست و شو صحیح صورت

    هر آنچه در باره شست و شوی صورت خود نمی دانید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • جعبه هدیه کتاب