ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    درد مفصل شما را هم آزار می دهد؟ درد مفصل هر لحظه هم از نشانه های آرتروز یا التهاب مفصل نیست. 

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    درد مفصل شما را هم آزار می دهد؟ درد مفصل هر لحظه هم از نشانه های آرتروز یا التهاب مفصل نیست.

    درد مفصل هر لحظه نشانه آرتروز یا التهاب مفصل نیست

    همه ما احتمالا آشنایی کمی با درد مفاصل داریم، ولی با شرایط بیرونی که منجر به ایجاد این دردها می شوند کمتر آشنایی داریم ( این درد ها هر لحظه نشانه آرتروز یا التهاب مفصل نیست). عوامل زیادی در ایجاد درد دخالت دارند، در این جا ۶ موردی که باید هنگام درد مفاصل در موردشان بیندیشید را به شما یادآورد می شویم.

    عبارات مهم : درد مفاصل – مبتلا شدن

    درد مفصل می تواند به علت تصویر العمل به دارو باشد

    داروها شاید جهت درمان شما تولید شده است باشند، ولی بعضی از آنتی بیوتیک های خاص مثل پنیسیلین (penicillin) می تواند منجر به تصویر العمل جنبش کننده شود. به گفته دکتر لین وبستر (Lynn Webster) مدیر سابق آکادمی پزشکی درد در آمریکا، شما می توانید نسبت به دارویی که مصرف کرده اید تصویر العمل التهابی آنتی بادی در بدن تان داشته باشید، ولی یک علت متمایز در این جا دیده می شود، شما شاهد اثرات در سراسر بدن تان هستید.
    ممکن است دچار راش پوستی شوید، چشم هایتان قرمز شود، یا دچار جنبش معده شوید. اگر به همراه این نشانه ها متوجه درد مفصل شدید از دکتر تان بخواهید که نشانه های شما را از هنگامی که شروع شده است اند با زمانی که داروی جدیدی استفاده کرده اید مقایشه کند
    ( این تصویر العمل ها معمولا در عرض سه هفته بعد از شروع داروی تازه از بین می روند). مصرف آنتی هیستامین ها (Antihistamines) یا کورتیکواستروئیدها (corticosteroids) می توانند این علایم را از بین ببرند.

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : شایع ترین عوارض جانبی داروها را بشناسید

    درد مفصل می تواند نشانه مبتلا شدن به نقرس باشد

    این بیماری دردناک در اثر تولید اسید اوریک بوجود می آید که به صورت کریستال، ایجاد شده است و باعث التهاب مفاصل تان می شود (افرادی که خطر بالای مبتلا شدن به نقرس دارند مشمول بر کسانی می شوند که سابقه خانوادگی این بیماری را داشته اند، افرادی که بیش از حد الکل می نوشند، افرادی که اضافه وزن دارند، یا در مصرف غذاهایی که پورین (purines) بالایی دارند، زیاده روی کرده باشند، مثل گوشت قرمز و غذاهای دریایی).
    احتمالا در مورد افرادی که از حمله بیماری به انگشت بزرگشان زحمت می برند، شنیده باشید که معمولا نخستین جایی است که بیماری نقرس به آن حمله می کند، ولی می تواند در سایر مناطق بدن مثل مچ پا و زانو توسعه پیدا کند. بیماری نقرس زیاد مردان را مبتلا می کند، ولی زنان هم از آن ایمن نیستند. ما معمولا این بیماری را ۲۰ سال بعد از یائسگی در زنان مشاهده می کنیم.
    پزشک تان با در نظر گرفتن علایم تان ممکن است مایعی از مفصل تان بیرون بکشد و جهت تشخیص به دنبال کریستال های ایجاد شده است در آن باشد. جهت درمان ممکن است دکتر تان داروهای مسکن مانند NSAIDS برایتان تجویز کند که التهاب را کم کردن می دهند. زمانی را جهت ورزش منظم کنار بگذارید، ضمن این که کم کردن مصرف گوشت هم کمک زیادی به درمان شما می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چگونه به نقرس مبتلا می شویم؟

    درد مفصل می تواند نشانه مبتلا شدن به سارکوئیدوز (sarcoidosis) باشد

    یک سیتم ایمنی سالم هر عاملی که تلاش در بیمار کردن شما داشته باشد را از بین می برد. ولی اگر سارکوئیدوز داشته باشید، این بیماری التهابی، شکستگی ای در عملکرد سیستم ایمنی ایجاد می کند که باعث می شود سلول های ایمنی در اندام های متفاوت به صورت خوشه ای جمع شوند و منجر به نشانه هایی مثل تب، خستگی و خس خس شوند.
    بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده، حدود یک چهارم بیماران، همچنین نوعی از التهاب مفصل سارکوئیدوز معروف به درد مفاصل را هم تجربه می کنند. از آن عجیب تر این که این افراد اغلب در بهار انعطاف پذیری بیشتری حس می کنند(دانشمندان از علتش چیزی نمی دانند). خوشبختانه خیلی راحت و سریع می توانید از این مسئله رهایی پیدا کنید، زیاد این دردهایی که در مفصل احساس می کنید در عرض چند ماه از بین خواهند رفت و افرادی که از التهاب مفصل سارکوئیدوز زحمت می برند، معمولا ۶ ماه بعد از شروع مصرف داروی NSAID یا استروئید، اصلاح پیدا می کنند.

    درد مفصل شما را هم آزار می دهد؟ درد مفصل هر لحظه هم از نشانه های آرتروز یا التهاب مفصل نیست. 

    درد مفصل می تواند نشانه مبتلا شدن به بیماری لایم (Lyme) باشد

    کنه های کوچکی که می توانند شما را نیش بزنند، آن هایی که نوعی خاص از باکتری را حمل می کنند می توانند شما را به بیماری لایم مبتلا کنند. ممکن است شاهد راش پوستی که با چشم قابل مشاهده هست، نباشید یا اصلا متوجه نیش کنه نشده باشید. ولی اگر عفونت ناشناخته یا درمان نشده ای هفته هاست که در بدن تان پخش شده است بر اساس گفته کالج آمریکایی روماتولوژی ممکن است که به بیماری لایم مبتلا شده است باشید.
    بر اساس مطالعه ای که به وسیله محققان جان هاپکینز انجام شده، ممکن است این بیماری با تب یا سردرد شروع شود و درد مفاصل هم جزو نشانه های مرسوم این بیماری است. علایم ممکن است مزمن شوند و بعد از درمان هم ادامه داشته باشند. این مطالعه نشان داد که، بیماران مبتلا به لایم نسبت به سایرین به احتمال ۵ برابر زیاد با مشکلاتی مثل خستگی و درد مفاصل روبرو می شوند. اگر شما از هر دوی این علایم زحمت می برید، از دکتر تان بپرسید در صورت مبتلا شدن به بیمای لایم چگونه می توانید با آن مقابله کنید.

    درد مفصل می تواند نشانه مبتلا شدن به فیبرومیالژیا (fibromyalgia) باشد

    زنان به مراتب زیاد از مردان به این بیماری دردناک مبتلا می شوند و عوامل زیادی در آن دخیل هستند، از جمله استرس. اعتقاد بر این است که، این پاسخ التهابی در سیستم عصبی مرکزی است که سیگنال های درد را به اطرف بدن می فرستند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، اسکن های MRI نشان دادند، مغز به نشانه های حسی، تصویر العمل بیش از حد نشان می دهد (مانند صداها و بوها) و تصویر العمل همراه با ناراحتی است. درد فقط در مفاصل تان وجود ندارد، هر جای دیگری هم آن را حس می کنید. اگر علایمی دیگر مانند خستگی، سردرد، اضطراب و افسردگی را مشاهده می کنید به پزشکتان مراجعه نمایید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فیبرومیالژیا یا اختلال درد مزمن

    درد مفصل می تواند نشانه مبتلا شدن به سرطان استخوان باشد

    قبل از این که بترسید، باید بدانید شانس این که درد استخوان تان مربوط به سرطان باشد، بسیار کم است. انجمن سرطان آمریکا برآورد می کند، تنها ۲۹۷۰ بیمار تازه مبتلا به سرطان استخوان در سال ۲۰۱۵ تشخیص داده شده است اند ( که در مقایسه با بیش از ۹۳۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان کوروکتال، مقدار کمی است). با این حال، درد استخوان یکی از علایم کلاسیک سرطان استخوان است ( اگر توموری نزدیک مفصل باشد، ممکن است تورم آن را هم حس کنید) و اغلب شب ها یا زمانی که فعالیت می کنید، بدتر می شود.
    به خاطر داشته باشید که علایم می تواند مشابه سایر بیماریها مثل آرتروز باشد. و نباید در صورت تورم مفاصل تان، به بدترین شرایط فکر کنید و بترسید سرطان باشد. اگر این ناراحتی زیاد از دو هفته طول کشید به دکتر تان مراجعه نمایید. احتمالا علت دردتان چیز دیگری به جز سرطان هست، ولی بهتر است که حتما به وسیله دکتر مورد بررسی قرار بگیرد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درد مفصل

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    واژه های کلیدی: درد مفاصل | مبتلا شدن | استخوان | مطالعه | بیماری | آرتروز | تصویر | سلامت

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این امراض باشد!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب