امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

    آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

     در شروع فصل پاییز جهت اینکه واکنش‌های آلرژی فصلی‌تان را تحت کنترل خود بگیرید، باید عوامل مهم برانگیزاننده‌ی این علا‌ئم را خوب بشناسید. این عوامل عبارتند از :

    آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

    در شروع فصل پاییز جهت اینکه تصویر العمل هایی آلرژی فصلی تان را تحت کنترل خود بگیرید، باید عوامل مهم برانگیزاننده ی این علا ئم را خوب بشناسید. این عوامل عبارتند از :

    این موارد آلرژی فصلی تان را بدتر می کند

    چه کسی دوست دارد هنگامی که آلرژی اش بروز می کند، با آبریزی بینی یا خارش چشم ها دست و پنجه نرم کند؟ با هر کسی که به نوعی با آلرژی درگیر است صحبت کنید، حتما به شما خواهد گفت که این علائم اصلا خوشایند نیستند.

    عبارات مهم : کم کردن استرس – علائم آلرژی
    هدف شما این است که تا جایی که امکان دارد، تصویر العمل هایی آلرژیک خود را به حداقل برسانید، ولی ممکن است نسبت به عادت های مضر روزانه ی خود یا چیزهایی در اطراف تان که علائم آلرژیک تان را بدتر می کنند آگاهی نداشته باشید. در شروع فصل پاییز جهت اینکه تصویر العمل هایی آلرژی فصلی تان را تحت کنترل خود بگیرید، باید عوامل مهم برانگیزاننده ی این علا ئم را خوب بشناسید.

    آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

    میوه هایی که پروتئین هایی مشابه گرده ها دارند

    اگر عطسه می کنید و آبریزی بینی دارید، ممکن است با خوردن بعضی از میوه ها و سبزی ها مسئله داشته باشید، که به آن سندرم آلرژی دهانی (OAS) می گویند و موسسه س آسم و آلرژی آمریکا تخمین می زند که زیاد از یک سوم مبتلایان به آسم این سندرم را دارند.

    پروتئینی که در پوست بعضی از میوه ها و سبزی های خام مانند سیب، گوجه فرنگی و طالبی پیدا می شوند ممکن است دلیلی جهت شدت یافتن علائم آلرژیک تان باشند، البته هر آلرژی، یک سری از غذاهای محرک خاص خودش را مشمول بر می شود. گرده ها و پروتئین های غذایی خیلی شبیه هم هستند، و جهت همین بدن شما فکر می کند شما گرده خورده اید. در نتیجه با علائمی چون خارش گلو و دهان و سرفه روبرو می شوید. پوست کندن میوه ها می تواند از تصویر العمل هایی آلرژیک تان کم کند، حتی پختن میوه هم می تواند بافایده باشد.

    فقط مراقب باشید! تحقیقات نشان می دهد حدود ۲ درصد از افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهانی علائمی دارند که ممکن است پیشرفت کرده و تبدیل به شوک آنافیلاکتیک شود؛ شوک آنافیلاکتیک یک تصویر العمل آلرژیک شدید و نادر است که اگر درمان فوری صورت نگیرد می تواند کشنده باشد.

    لنز های تماسی

    وقتی تعداد گرده ها زیاد می شود و شما همچنان از لنزهای تماسی تان استفاده کنید. اگر گرده ای در چشم تان گرفتار شود و همانجا بماند، با پرسشها بیشتری مواجه خواهید شد. لنزهای تماسی نرم، زیاد مستعد جذب محرک های موجود در هوا، مانند دود یا گرد و غبار هستند، چون نفوذ پذیرترند. لنز نرم، اکسیژن بیشتری به چشم های تان می رساند ولی می تواند هر چیزی را جذب کند. اگر به استفاده از لنز عادت کرده اید و از لنزهای سخت هم خوش تان نمی آید، باید از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید.

     در شروع فصل پاییز جهت اینکه واکنش‌های آلرژی فصلی‌تان را تحت کنترل خود بگیرید، باید عوامل مهم برانگیزاننده‌ی این علا‌ئم را خوب بشناسید. این عوامل عبارتند از :

    استرس

    استرس اوضاع شما را بدتر می کند. مطالعه ای اخیر، میزان استرس ۱۷۹ نفر که دچار تب یونجه یا آلرژی فصلی بودند طی یک دوره ی ۱۴ روزه مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند ۶۴ درصد از افرادی که استرس بیشتری داشتند، علائم آلرژیک ارزش نیز شدیدتر بوده است.
    خوشبختانه شما می توانید با کم کردن استرس، اثرگزاری این عامل را به حداقل برسانید. مدیتیشن، استراحت زیاد و یا انجام فعالیت مورد علاقه تان که شما را آرام می کند، روش های مفیدی هستند. اگر احساس خوبی نداشته باشید و مضطرب باشید، علائم تان بدتر خواهند شد.

    الکل

    الکل و شراب قرمز می تواند علائم آلرژی تان را شدت یافتن کند. بعضی از افراد نسبت به ترکیباتی که به طور طبیعی در الکل و شراب موجودند، حساسیت دارند.

    استفاده از داروی نامناسب

    داروهای آلرژی بسیار متنوع و زیاد هستند که همه آنها تضمین می کنند که تصویر العمل هایی آلرژیک تان را درمان می کنند. ولی زیاد آنها در دو گروه خلاصه می شوند: آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها (دکونجستان ها). ولی شما باید بدانید کدامیک از داروهای روی پیشخوان داروخانه ها جهت شما عالی ترین عملکرد را دارند.
    یک آنتی هیستامین معمولا عطسه، خارش و آبریزی بینی را تسکین می دهد ولی یک ضد احتقان، با احتقان و گرفتگی ناشی از التهاب راههای هوایی بینی مبارزه می کند. بعضی از داروها ممکن است هر دو عامل را داشته باشند ولی اگر فقط دچار گرفتگی بینی هستید، احتمالا فقط به داروی ضد احتقان نیاز دارید. اگر علائم ادامه دار یا بدتر شدند حتما به یک متخصص آسم و آلرژی مراجعه کنید.

    آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

    عطر و شمع

    هر چیزی که رایحه ای به آن اضافه شده است باشد می تواند راههای هوایی بینی و داخل پلک ها را جنبش کند. عطر و ادکلن، شمع های معطر، دود اسپند و … چند نمونه از این محرک ها هستند. البته اجتناب کامل از از این محرک ها غیرممکن است چون ممکن است در محیط هایی قرار بگیرید که تحت کنترل کامل شما نباشند، بنابراین عالی ترین کاری که می توانید بکنید این است که دست کم در منزل ی خودتان این مواد محرک را از بین بردن کنید و تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض این محرک ها در بیرون از منزل اجتناب کنید.

    کلر

    شنا کردن در استخرهای کلر دار و حتی فقط نشستن در کنار این استخرها می تواند به اندازه ی شمع و عطر جهت آلرژی تان بد باشد. کلر، گازی جنبش کننده است که اثری مانند عطر و ادکلن و … روی شما دارد. اگر بتوانید کلر را استشمام کنید، بعد وارد بدن تان شده است هست. استخرهای سرپوشیده از استخرهای روباز هم بدتر هستند لیکن کلر، در محیطی کوچک تر پخش می شود.

     در شروع فصل پاییز جهت اینکه واکنش‌های آلرژی فصلی‌تان را تحت کنترل خود بگیرید، باید عوامل مهم برانگیزاننده‌ی این علا‌ئم را خوب بشناسید. این عوامل عبارتند از :

    لباس های تان

    آیا ژاکت پشمی تان را بعد از هر بار پوشیدن می شویید؟ اگر این کار را نمی کنید باید بدانید که جهت آلرژی تان بسیار بد است. لباس ها مخصوصا آنهایی که از پارچه های ضخیم و ناصافی چون پشم درست شده است اند، جاذب خاک و گرد و غبار هستند.
    شما باید این لباس ها را بعد از هر بار پوشیدن، شستشو بدهید. بهتر است از لباس های نخی یا لباس هایی که راحت تر تمیز می شوند استفاده کنید. همچنین خیلی خوب است که لباس ها را در آب گرم بشویید، آزمایش ها نشان داده آنهایی که لباس های خود را در آب ۱۴۰ درجه شسته بودند، نسبت به آنهایی که لباس ها را در آب سرد شستشو داده بودند، آلرژن های کمتری روی لباس های ارزش داشتند.

    صبح حمام کردن

    گرد و غبار و گرده ها فقط به لباس های تان نمی چسبند، بلکه به پوست و موهای تان هم می چسبند. این ذرات ریز، درست مانند خاک، روی شما می نشینند، ولی شما نمی توانید آنها را ببینید. دوش گرفتن قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می کند آلرژن هایی را که در طول روز به خود جذب کرده اید از بدن تان پاک کنید. اگر شب با این ذرات ریز به رختخواب بروید، دچار تصویر العمل هایی آلرژیک می شوید که دیگر دوش گرفتن در صبح، چندان کمکی به شما نخواهد کرد.

    آلرژی فصلی شما با این موارد شدت یافتن می شود، مراقب باشید

    هوا

    آلرژی شما در روزها خشک و آفتابی و با وزش باد شدت یافتن خواهد شد چون گرد و غبار یا گرده های بیشتری در این شرایط در هوا وجود دارد. هوای مرطوب و ابری و بارانی جهت مبتلایان به آلرژی بسیار ایده آل است چون دشمن آلرژی است: گرد و غبار و ریزگردها در چنین شرایط آب و هوایی، متفرق شده است و نشست می کنند. باران های سنگین می توانند تمام گرد و غبارها را از هوا شسته و شرایطی مطلوب، هر چند موقتی، جهت شما ایجاد کنند.

    گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
    seemorgh.com/lifestyle
    منبع : زندگی ایده آل

    واژه های کلیدی: کم کردن استرس | علائم آلرژی | استفاده | تصویر | استرس | آلرژی | سلامت | پیشگیری و بیماریها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون