امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    خودروهای جایگزین پراید باید با دو نشانه داشتن کیفیت و قیمت مشابه با این ماشین به اقشار کم درآمد ارائه شوند.

    مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، شاید بتوان پراید را خودروی رویایی ایرانیان دانست چراکه بعد از ورود این ماشین به کشور و مونتاژ آن، تعداد زیادی از مردم که توانایی خرید خودروی گران قیمت را نداشتند ، توانستند ماشین سوار بشوند؛ خودرویی با شیشه بالابر برقی و کولر قدرتمند که خیلی سریع جای خود را در قلب خانواده های ایرانی باز کرد.

    اما زمانی از مصرف همگانی پراید در خیابان‌ها و جاده‌های کشور عزیزمان ایران نگذشته بود که معایبی همچون ایمنی بسیار پایین، ضعف موتور،کیفیت پایین ادوات و داشبورد،کیفیت پایین ساخت کابین و ضعف هایی از این دست، دل عاشقان پراید را تا حد زیادی رنجاند و در نهایت عدم عوض کردن جدی در مدل‌های تازه پراید و زیاد کردن قیمت تا ۲۰ میلیون تومان باعث شد تا این خودروی با اصلیت کره‌ای کم‌کم از چشم بیفتد.

    مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    اگرچه علی رغم همه این پرسشها باز هم پراید پرفروش ترین ماشین در کشور عزیزمان ایران بوده و شاید بتوان علت مهم این عنوان را عدم وجود خودروی مناسب جایگزین دانست، خودرویی که با جیب قشر ضعیف هم، همخوانی داشته باشد.

    اعتراضات متفاوت مردم ، متخصصان فنی و اساتید دانشگاهی ، وزارت صنعت و سایپا را مجبور کرد تا بر خلاف میلشان اعلام کنند؛ تولید پراید تا آخر سال ۹۶ به اتمام می رسد.

    این پرسش در اذهان عموم جامعه مطرح شد که ماشین یا خودروهای جایگزین پراید با کیفیت بهتری تولید می شوند و یا باز یک تقلید غیرحرفه ای از این ماشین هستند و آیا قیمت خودروهای تازه با جیب اقشار کم درآمد جامعه هم خوانی دارد یا خیر.

    فروش پراید به صرفه نیست

    در عین حال، در ابتدای سال ۹۶، تقی زاده معاون بازاریابی و فروش سازنده پراید با بیان اینکه این ماشین با قیمت فعلی جهت این شرکت زیان ده هست، سه خودروی تازه این شرکت را به عنوان جایگزین های پراید در بازار کشور عزیزمان ایران معرفی کرد و محدودیت قیمت این خودروها را بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون اعلام کرد.

    خودروهای جایگزین پراید باید با دو نشانه داشتن کیفیت و قیمت مشابه با این ماشین به اقشار کم درآمد ارائه شوند.

    به گفته تقی زاده، اکنون سهم پراید از سبد محصولات شرکت سازنده از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵٫۸ درصد کم کردن یافته است و خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد را نمی‌توانیم جایگزین پراید کنیم، لیکن قیمت آن بالاتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد شد و در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کرده‌اند.

    وی اضافه کرد: استراتژی ما کم کردن تدریجی تولید پراید هست، لیکن تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین علت به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.

    تصمیم جهت خروج خودروهای قدیمی با وزارت صنعت است

    محمود نوابی رییس شرکت حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن جهت خروج خودروهای قبلی از خط تولید و تعیین وقت آن تصمیم‌گیری می‌کند.

    رییس شرکت حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: هرخودرویی که از خط تولید خارج شود، خدمات آن تا ۱۰ سال به مشتری ارائه می‌شود.

    نوابی درخصوص بالا بودن قیمت تمام شده است ماشین و راهکارهای تولید ماشین ارزان قیمت، بیان کرد: قشر عظیمی از جامعه از کارمندان با حقوق پایین، کشاورزان و کارگران تشکیل می‌دهند که باید این دسته از جامعه نیز توان خرید ماشین را داشته باشند.

    باهرگونه زیاد کردن قیمت ماشین مخالفیم

    نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مخالف خروج پراید از خط تولید است و می‌گوید: نباید پراید را از خط تولید خارج کرد. اگر قرار است پراید از رده خارج شود باید یک جایگزین با قیمت پایین جهت آن گزینش شود، اینها بهانه‌ای جهت افزایش قیمت پراید است.

    مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه پراید جایگزین پیکان شده است و می‌تواند قطعات آن را در هر جایی به‌دست آورد، بیان کرد: من به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با هرگونه زیاد کردن قیمت خودروهای ارزان مخالف هستم و همه ایرانیان باید صاحب ماشین شوند.

    اقشار کم درآمد هم می توانند خودروی جایگزین پراید را بخرند

    حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: براساس وقت بندی اعلام شده است تولید پراید تا آخر سال ۹۶ باید خاتمه یابد ولی احتمال ادامه فعالیت خط تولید این خودروی فراگیر ملی تا آخر سال ۹۷ هم وجود دارد.

    فولادگر با اشاره به اهمیت این پراید در تناوب مالی سازنده این خودرو، تصریح کرد: پراید سال ها مورد مصرف همگانی در کشور عزیزمان ایران بوده و بیشترین سود مالی سازنده این ماشین از فروش این ماشین تامین شده است است و از بین بردن آن به طور حتم کار آسانی نخواهد بود.

    به گفته وی خودروهای تازه جایگزین پراید ، با توان مالی اقشار کم در آمد جامعه همخوانی دارند .

    خودروهای جایگزین پراید باید با دو نشانه داشتن کیفیت و قیمت مشابه با این ماشین به اقشار کم درآمد ارائه شوند.

    نماینده مردم در منزل ملت متذکر شد: خودروسازان ما باید با توجه به نیاز بازار به تکنولوژی های تازه دست یافته و با طراحی پلتفرم های تازه ،از مسابقه جهانی عقب نمانند.

    فولادگر به طراحی خط تولیدهای تازه جهت جایگزینی خودروی پراید اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دست اندرکاران صنعت کشور این است که خودرویی با شرایط قیمتی نزدیک به پراید تولید شود تا مردم با توان کم مالی هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

    پراید محبوب نیست، مردم ناچار به خریدند

    رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص مخالفت کمیسیون صنایع مجلس جهت خروج پراید از خط تولید، اظهار کرد: این کمیسیون به هیچ وجه مخالف خروج پراید از خط تولید نیست، ولی تاکنون در این باره تصمیمی گرفته نشده و به نظر مشترکی نرسیده ایم.

    نورقلی پور با صحبتهای مدیرعامل شرکت سازنده پراید در خصوص منطقی بودن ادامه تولید این ماشین به علت وجود متقاضی، مخالفت کرد و گفت: وجود مشتری در بازار ، به این علت است که مردم ناچار به خرید این ماشین هستند، لیکن در این سال‌ها هیچ جایگزین مناسبی جهت پراید به بازار عرضه نشده است.

    مردم قدرت خرید خودرو‌های تازه را ندارند ، کدام ماشین جای پراید را دربازار کشور عزیزمان ایران می‌گیرد؟

    عضو کمیسیون صنایع مجلس در آخر تاکید کرد: باید به جایی برسیم که جایگزین مناسبی به لحاظ ایمنی ، تکنولوژی و قیمت به جای خودروی پراید به بازار عرضه کنیم.

    اما همچنان این پرسش مطرح است که آیا خودروهایی که جای پراید را می‌گیرند، می توانند به لحاظ قیمتی، نظر اقشار کم‌درآمد جامعه را جلب کرده و یا بازهم مانند هر لحظه این دهک های پایین هستند که باید تاوان این تغییرات را بدهند؟

    گزارش: سمیه عرب

    انتهای پیام/

    عبارات مهم : کمیسیون صنایع و معادن – خودروی جایگزین پراید

    واژه های کلیدی: کمیسیون صنایع و معادن | خودروی جایگزین پراید | مجلس شورای اسلامی | جایگزین پراید | جایگزین مناسب | بازاریابی | ایرانیان | ایرانی | کمیسیون | ماشین | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک